Unihiekkaa

whatevaxxx

Voihan pillu. Kymmenen vuotta sitten aloin tissuttelemaan reippaammin, koska elämällä ei ollut suuntaa eikä mikään kiinnostanut. Känissä oli kiva olla kavereitten kanssa ravintolassa. Siitä se sitten lähti, että keskellä viikkoakin tuli joskus mentyä krapulassa töihin. Ehkä joku huomasi, ehkä ei.

Muutama vuosi on tullut kärsittyä kroonista unettomuutta. Nyt pitää taiteilla viinan kanssa, että ottaa sopivasti ja sopivaan aikaan, että sais edes vähän nukuttua. Sellainen 7 annosta tuntuu olevan sopivin, mutta usein menee 10, siis arkenakin. Tänään perjantain aukeaa kohta 21. kalja, hitaasti tissutellaan. En edes ole kauheassa kännissä, sopivissa vain. Toleranssi näköjään kasvanut. Voisin aivan hyvin mennä ulos ja ihmisten ilmoille, kukaan ei tajuais että olen kännissä, ellei haistais olutta.

Taannoin olin huolissani siitä, että miten maksa jaksaa. On varmaan jo kohtuullisen paskana. Mutta mulla alkaa näköjään tulla raja vastaan tässä nukkumispuolessa. Enää ei pysty nukkumaan, jos ei ota kaljaa. Ja kaljan kanssakin enää sellaiset 5 tuntia per yö. Voivoi. Olo on vähän kuin zombiella jatkuvasti. Huomenna koitan aloittaa alasajon. Ei seinään, mutta ajattelin sellaista 3 kaljaa per ilta systeemiä. Kun sitä jaksais vaikka pari viikkoa, sitten vois tiputtaa kahteen, sitten yhteen, ja sitten aivan vitun pitkä totaalitauko. Niin kivaa kuin pikkukännäily onkin, niin näköjään sekin alkaa vituttaa jossain vaiheessa.

8

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2u75

alasajo on haasteellista mutta palkitsevaa jos onnistuu

• ------>>

Hoidat huonounisuutta kaljatainnutuksella, ja sillä lisäät huonounisuutta jatkossa sekä edistät alkoholisoitumistasi.
      Olet syvällä liemessä.
      Jos/kun lopetat juomisen, huonounisuus lisääntyy.
      Saatat mennä lääkäriin, ja sinusta tuleekin pilleriorja.

Itse sain opetella normaalia nukkumista juomisen lopettamisen jälkeen yli vuoden.
      Ilman pillereitä.

• ttissuttaja

Mene lääkäriin ja oletan että olet käyny jo unettomuuden vuoksi?
      Eihän sitä tiedä vaikka taustalla on jokin fyysinen ongelma ja tarkistuta ainakin ne maksa-arvot tartte niistä ainakaan huolehtia.

Onko muilla kokemusta samasta kuin minulla että kun maksa-arvot oli kunnossa niin ajatuksena ei ollut terveys vaan se, että voinpa jatkaa juomista samaan malliin.
      Tosin eihän se maksa ole ainoa elin joka voi pettää.

• Tentsröm (matkoilla)

Suosittelisin lopettamista kokonaan. Jos aloitat "tauon", kärvistelet koko sen ajan viinanhimossa ja kun aika koittaa, aloitat juomisen tasan siitä mihin sen lopetit, tauon aikana juomatta jäänyt on lisäksi korvattava.

• kalskahti

minullekin. Ei tommoisia taukoja jaksa kovin pitkään, mullakin se kesti aina ehkä kuukauden (tammikuun) ja kerran jopa kaksi ja puoli kk, kun terkkarilta tuli ns. rakentavaa palautetta ja läksin ovet paukkuen, että katotaanko pystyykö tämä likka olemaan juomati. Täytyy myöntää, että kaikilla kerroilla tauon jälkeen meno oli aina vaan hirveempää, esim. kirjaimellisesti katsoin kelloa tipattoman tammikuun jälkeen että kun tulee helmikuu, saan ottaa taas ja sitten otettiinkin koko kuukauden eestä. Ja hitsi kun olin polleeta, että en ole alkoholisti, koska voin olla kk juomatta!

Nyt sitten olen ollut kohta kolme vuotta ihan tipatta, eikä ahista yhtään enää ja voin kertoa, että nukkuminen on tässä yksi parhaita juttuja. Kun nyt koneelta lähen petiin, niin ennen ysiä en edes hievahda ja onneksi menen iltavuoroon ja jaksaa taas painaa loman jälkeen.

• haima.
        kalskahti kirjoitti:

minullekin. Ei tommoisia taukoja jaksa kovin pitkään, mullakin se kesti aina ehkä kuukauden (tammikuun) ja kerran jopa kaksi ja puoli kk, kun terkkarilta tuli ns. rakentavaa palautetta ja läksin ovet paukkuen, että katotaanko pystyykö tämä likka olemaan juomati. Täytyy myöntää, että kaikilla kerroilla tauon jälkeen meno oli aina vaan hirveempää, esim. kirjaimellisesti katsoin kelloa tipattoman tammikuun jälkeen että kun tulee helmikuu, saan ottaa taas ja sitten otettiinkin koko kuukauden eestä. Ja hitsi kun olin polleeta, että en ole alkoholisti, koska voin olla kk juomatta!

Nyt sitten olen ollut kohta kolme vuotta ihan tipatta, eikä ahista yhtään enää ja voin kertoa, että nukkuminen on tässä yksi parhaita juttuja. Kun nyt koneelta lähen petiin, niin ennen ysiä en edes hievahda ja onneksi menen iltavuoroon ja jaksaa taas painaa loman jälkeen.

arvoja ei kannata tarkistuttaa ennenkun on ollut vähintään kuukauden juomatta koska juoma vuosien jälkeen ne ovat kuitenkin mitä sattuu.

• whatevaxxx

On täällä palstoilla tullut pyörittyä, ja tyypillisesti monet on sitä mieltä, että jos on riittävän addiktoitunut, niin ei pitäisi enää koskaan ottaa.

Mielestäni ääripään vaihtoehdot ei ole koskaan hyviä, jos kerta riittää munaa täysraittiuteen, miksei sitten kohtuukäyttöön tyyliin pari kertaa viikossa kohtuudella.

Kun kertaa motivaatiota tuntuu riittävän, niin ekaks vaan tämä suurkulutus pois, sitten vois olla paikallaan riittävän pitkä maksanparantelujakso ilman yhtään, ja sitten paluu normaalielämään ja kohtuukäyttöön, ja kun on tällaista taustaa, niin tavallistakin kohtuullisempaan käyttöön. Tämä olis pläni. Jos ei onnistu, niin koitetaan sitten jotain muuta.

• jos satutaan viela maan paalla dallailemaan. Tosiasia on, etta alkoholisti voi tehda maailmassa mita tahansa paitsi ruveta kohtuukayttajaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      35
      10634
    2. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      42
      5622
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      5173
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      203
      3911
    5. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3628
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3563
    7. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3076
    8. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      83
      2959
    9. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      45
      2728
    10. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      56