Taisi kuulua tälle palstalle. Siis matkalaukku lukkoon vaiko ei lennon ajaksi. Ohjeeksi sain, että on kiellettyä mutta suositeltavaa. Saavatko tullivirkailijat rikkoa lukon, jos haluavat kurkata lukittuun matakalaukkuun?
lukkoon vaiko ei
5
658
Vastaukset
- lukittuna
Ostin syksyllä uuden Samsonite-merrkisen matkalaukun. Oheissa neuvotaan lukitsemaan laukku matkan ajaksi. Tullilla on avain, jolla saa laukun rikkomatta auki, mikäli se täytyy jostain syystä avata. Itselleni ei edes tullut avainta vaan numerolukko.
- .....
Suositus on auki...Oma laukkuni oli lukossa ja sen lukot oli rikottu. Onneksi oli vyö ympärillä.
Oma Samsonite on ollut numerolukossa ja kyllä turvatarkastajat (ei tulli) ovat sisään päässeet. Siitä on ollut lappu matkalaukussa, että turvaviranomaiset (TSA) ovat sen avanneet.
Muiden lukkojen osalta suositellaan TSA:n hyväksymää lukkoa, jolloin tuskin lukko hajoaa. Monesti olen käyttänyt klemmaria lukkona, sillä se hidastaa niin paljon varkaan sisäänpääsyä, mutta sallii turvaviranomaisen avata laukun.- asdada
laittaa lukkoon. Jos laukku avataan turvatarkastuksessa niin lukko yritetään tiirikoida auki (ainakin Hki-Vantaalla) tai yritetään muita keinoja. Muualla (esim. Suomen ulkopuolella) voivat ehkä hajottaakin lukon, eipä niistä paljoa vastusta ole :D Jos tulli haluaa laukkuusi katsoa niin ottavat sinut luultavasti sitä ennen mukaansa.
En usko että Suomessa on mitään järkeä laukkua lukita. Jos ulkomailla pelkäät tavaroiden häviävän matkan aikana niin joillakin kentillä on palvelu, jossa laukku kääritään muoviin. Silloin ainakin huomaa onko laukulla käyty.- reissutar
matkustellut maailmalla 40 vuotta ja aina olen laukun lukkoon laittanut, ei koskaan ole ollut ongelmia sen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa283929- 43845
- 33631
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html144610- 38577
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528518Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44501Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!
Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte243471