Ruoste pukkaa läpi

Josjaei

Minun motskun ovista alkaa ruoste tulla läpi. Alaosa on jo ruosteinen ja saumat irronneet. Olen auton kolmas omistaja ja kun katselin huoltokirjaa, niin huoltohistoriaa ei ole. Meneeköhän koritakuuseen. Ai auto on motsku 2002..

11

1167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hah hah heheee

      Jatka vaan valitsemallasi tiellä, jos se pahaa oloasi helpottaa.

      • 2waq

        noissa mondeon ruostetakuissa aina oltava täydellinen huoltohistoria ? olen kuullut, että jos yksikin leima puuttuu, niin eivät korjaa ovia. niin ja kuulemma toiminta on kovin erilaista eri liikkeissä.
        niin ja tuohon trolli-viestiin. tämä ruosteongelma, joka liittyy foordiin on vakava asia. vähättely ja trolliksi leimaaminen taitaa olla itse foordin edustajan kirjoitus. halutaan antaa foordista väärä kuva, vaikka auto on kuuluisa juuri ruostevioista..


      • Mondeo jeejee
        2waq kirjoitti:

        noissa mondeon ruostetakuissa aina oltava täydellinen huoltohistoria ? olen kuullut, että jos yksikin leima puuttuu, niin eivät korjaa ovia. niin ja kuulemma toiminta on kovin erilaista eri liikkeissä.
        niin ja tuohon trolli-viestiin. tämä ruosteongelma, joka liittyy foordiin on vakava asia. vähättely ja trolliksi leimaaminen taitaa olla itse foordin edustajan kirjoitus. halutaan antaa foordista väärä kuva, vaikka auto on kuuluisa juuri ruostevioista..

        Täällä on noita wanna-be-autoilijoita, joiden hupina on huudella omiaan. Kun viestiin vastataan, ne istuu päätteellä ja kikattaa, että menitpäs taas lankaan.

        Ongelmasta voidaan keskustella ja oleellista on pohtia, miten ongelma saadaa hoidettua auton omistajan kannalta tolkulliseen kuntoon. Turha huutelu vaan pilaan kaiken järkevän keskustelun.


      • Karvajalka Robin
        Mondeo jeejee kirjoitti:

        Täällä on noita wanna-be-autoilijoita, joiden hupina on huudella omiaan. Kun viestiin vastataan, ne istuu päätteellä ja kikattaa, että menitpäs taas lankaan.

        Ongelmasta voidaan keskustella ja oleellista on pohtia, miten ongelma saadaa hoidettua auton omistajan kannalta tolkulliseen kuntoon. Turha huutelu vaan pilaan kaiken järkevän keskustelun.

        Mun 2005 Focus on ruostesuojattu 2007 pohja, palkit ja ovien sisäosat. Eikä ole ruostetta näkynyt. Taitaa tuo vanha konsti olla parempi kuin pussillinen uusia. Olemattoman takuunhan tuo vissiin kuitenkin lopettaa, vai? Ainakin se tekee sen tarpeettomaksi.


      • ihan noinkaan
        Karvajalka Robin kirjoitti:

        Mun 2005 Focus on ruostesuojattu 2007 pohja, palkit ja ovien sisäosat. Eikä ole ruostetta näkynyt. Taitaa tuo vanha konsti olla parempi kuin pussillinen uusia. Olemattoman takuunhan tuo vissiin kuitenkin lopettaa, vai? Ainakin se tekee sen tarpeettomaksi.

        Ruostesuojaus ei vaikuta kittisaumojen ruostumiseen, joka on Fordien se suurin ongelma, eli menetit koritakuun jos ruostesuojauksessa porattiin reikiä ja suojausta ei tehty Fordin ohjeiden mukaan. Lisäksi Fordin koritakuu ei ole olematon, jos huollattaa vähintään kerran vuodessa merkkihuollossa. Jos auto on huollettu vuosittain, niin koritakuu on 12 vuotta. Aiempaan focukseeni vaihdettiin takuuseen 2 ovea ja korjattiin 2 ovea peräkontin luukkuu ruosteiden vuoksi. Takuu pelasi ilman mutinoita.


      • Anonyymi
        Mondeo jeejee kirjoitti:

        Täällä on noita wanna-be-autoilijoita, joiden hupina on huudella omiaan. Kun viestiin vastataan, ne istuu päätteellä ja kikattaa, että menitpäs taas lankaan.

        Ongelmasta voidaan keskustella ja oleellista on pohtia, miten ongelma saadaa hoidettua auton omistajan kannalta tolkulliseen kuntoon. Turha huutelu vaan pilaan kaiken järkevän keskustelun.

        Persereikämoktari ei osaa kirjoittaa, ei ole koskaan osannut.
        "Turha huutelu vaan pilaan kaiken"
        "wanna-be-autoilijoita"
        On se ketku.


    • voortistit

      Auton huoltohistoria täytyy olla täysin kunnossa.Eli leimat huoltokirjassa täysin ohjeiden mukaisesti että takuu on voimassa.
      Mutta koska kyseessä on noinkin vanha auto niin voortin maahantuoja varmasti nostaa tuota omavastuu osuutta.
      Arvioisin että noin 400-500 euroa olisi tuo omavastuu noinkin vanhassa autossa.

    • Mondeonisti2002

      Nimittäin ei mennyt mullakaan vaikka huoltokirja oli; viimeiset huollot eivät olleet merkkiliikkeessä ja vuosittainen koritarkastusmerkinnät puuttuivat. Nykyään kaikki takuupyynnöt lähetetään Suomen Fordille ja mukana valokopiot huoltokirjasta. Ja jos yksikin merkintä puuttuu, ei mene takuuseen.

      • Carnival of Rust

        haluaa kieltää ruostesuojaamisen. En vain tajua, mitä kotelosuoja-aineen ruiskuttelu autonoviin heikentää ruostesuojauksessa. Jättäkää ruostesuojaamatta Mondeonne, omani on suojattu, saan teidän autoista hyviä varaosia kun ne romutetaan, tää on fordeilun kiva puoli(:


    • uskomaton vikapesä

      luulisi jo kaikkien tajuavan ettei fordia kannata ostaa missään nimessä,tulee vaan hirvee stressi juuri noist ruoste yms vioista

    • Duratec mylly

      Eipä tuo ollut suuri vaiva repiä ovien alareunoista nuo valkoiset muovikitti
      saumaukset pois. Koska auto on 2002 mallia ja vailla huoltokirjaa, niin
      jouduin itse uhraamaan yhden illan ruosteiden hiomiseen ja maalaamiseen.
      Nyt on vielä ongelmana edellisen omistajan typeryys, roiskeläppien puute
      on syönyt maalin etovien alareunoista. Joudun pikahuoltona hiomaan nekin
      kirkkaalle pellille ja sitten maalata ruosteenestomaalilla ja sitten hakea
      motonetistä alkuperäistä spraymaalia, kun ei viitsi uhrata automaalarin
      aikaa kymmenvuotiaaseen voortiin.. Voihan sitä sitten miettiä laadukkaampaa
      maalausta, kun on nähnyt lopputuloksen.. Tästä selviää noin 50 eurolla..
      Pari purkkia kivensuojaspraytä menee myös kynnyksiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe