SuperTenere

mika2

Moi, luulin jo olevani immuuni prätkäkuumeelle vaan kun katselin tuota ihanuutta tuntuu, että olen mennyttä miestä. Kyse on vasta ensisilmäyksen rakkaudesta eli en ole tuota kokeillut enkä uusia malleja edes livenä nähnyt, vaan ainoastaan kuvia ja spesifikaatioita tutkiskellut. Tämä supertenero kuitenkin vaikuttaa meikäläisen unelmapyrältä (siis linna espanjassa luokkaa olevalta haaveelta), kun vaan voittaisi lotossa (ei muuten voi kuvitellakaan laittaa 20k€ prätkään).

Tällä hetkellä mulla on TDM850, johon olen kyllä tyytyväinen, mutta supertenere on vaan niin ihku ja se olisi vielä ihan oikea enduro (tuo TDM niin hyvä kun onkin, on vähän niinkuin citymaasturi). En minä välttämättä mettään mene, mutta pikkuisen voisi valtatieltä poiketa kummiskin. Oletan, että perusluonteeltaan supertenere lienee varsin saman kaltainen kuin TDM (siis ajoasento etc.), mutta vain parempi? ainakin siinä on kaikenmaailman säätöjä ja muita hienouksia vaikka muille jakaa.

Oikeastaan ainoa, mikä Superteneressä epäilyttää, on sen teknisyys. Äkikseltään se vaikuttaa vähän liiankin hienolta pyörältä ja kun minulla on tavoite ettei prätkää viedä koskaan huoltoon, vaan kaikki pyritään tekemään itse, niin olisiko tuommoinen jo vähän liian mutkikas laite tällaiselle kotikorjaajalle. Toinen on tietysti korkeahko hinta (ei se korkea ole tuosta pyörä tyypistä, vaan enhän nyt maksaa bemaritkin).

Olisiko kellään kokemuksia, näkemyksiä, ajatuksia tästä pyörästä vanhemmistakin? Supertenere, BMW GS, etc. voisi hyvinkin olla seuraava pyräni kun toivottavasti vasta muutaman vuoden päästä vaihto tulee ajankohtaiseksi. Tai sitten pysyttelen tässä TDM:sä, joka ei missään tapauksessa ole ollut mikään pettymys vaan on hyvä pyörä sekin.

1

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1483544

      No selvähän se on että ei tuollaiset elektroniikka pyörät ole kotikonstein korjattavissa. Ainakaan kaikkia vikoja. Mutta jos tuon henkinen olet niin mene sinäkin sinne Pohjolan Kurapyöräilijöiden sivuille siellä ne muutkin on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      130
      1295
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1175
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      24
      804
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      146
      783
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      726
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      713
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      149
      705
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      688
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      578
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      36
      541
    Aihe