syystä, että elimistöni jostakin syystä huutaa niitä. Minkä vitamiinin tai minkä muun aineen puutos minulla on? Toisinaan syön ihan nälkääni parapähkinää, cashewpähkinää, manteleita myöskin, saksanpähkinöitä ym., mutta maapähkinöitä en pysty syömään, koska niistä on tullut todella huono olo. Joka päivä menee pähkinää noin 200g - 500 g.
Syön paljon pähkinöitä
15
3745
Vastaukset
- pähkinäjauhe
Ei minkään puutos.
Tykkäät vaan pähkinöistä.
Kyllästyt kyllä. - D325OH
Hyvä että syöt: ne sisältät oikeita rasvoja, kalsiumia E- vitamiinia ja paljon muuta. JATKA IHMEESSÄ!
- be
Pähkinät on todella terveellisiä, jatka vain syömistä. :) Sisältää kaikki tarpeellisia hivenaineita yms
- Kalorikammoinen
Terveellisiä kyllä, mutta tuosta määrästä tulee aika huikea määrä energiaa. Sen olet varmaan huomioinutkin...
- 217
Pähkinöissä on energiaa suunnilleen 600-700 kcal/100 g. Vertailuna voi 725 kcal/100 g.
Jos ei paljon liiku, niin ainakin puoli kiloa pähkinöitä päivässä tuottaa ajan mittaan ylipainoa. Vaikka pähkinät ovat terveellistä syötävää, voi niiden liiallinen osuus ruoasta olla jo puutoksiin johtavaa. Tulee joistakin vitamiineista ja hivenaineista pula. Ölisikohan vaikka max. 100 g/päivä sopiva määrä? - Squirrel!
217 kirjoitti:
Pähkinöissä on energiaa suunnilleen 600-700 kcal/100 g. Vertailuna voi 725 kcal/100 g.
Jos ei paljon liiku, niin ainakin puoli kiloa pähkinöitä päivässä tuottaa ajan mittaan ylipainoa. Vaikka pähkinät ovat terveellistä syötävää, voi niiden liiallinen osuus ruoasta olla jo puutoksiin johtavaa. Tulee joistakin vitamiineista ja hivenaineista pula. Ölisikohan vaikka max. 100 g/päivä sopiva määrä?Moi,
Minä otin aina joka päivä kourallisen saksanpähkinöitä ja en todellakaan lihonnut. Jossain luki, että moni testasi niitä saksanpähninöitä ja kukaan ei lihonnut, koska saksanpähkinöissä on hyviä rasvojakin.
Mun kolesterooli on todellakin tippunut (4.5 kun se 2v sitten oli 5.5)ja syy oli saksanpähkinä syöminen, joka pudottaa todellakin kolesteroolia tai ainakin minulla.
Söin muutaman kuukauden ja mulle riitti - ei mennyt enää alas. ;D
Liikaa ei kannata syödä, koska pähkinöistä saa ripulinkin jos todella syö liikaa!
Kunhan talvi saapuu, niin enköhän taas popsi saksanpähkinöitä. ;) - D325OH
Squirrel! kirjoitti:
Moi,
Minä otin aina joka päivä kourallisen saksanpähkinöitä ja en todellakaan lihonnut. Jossain luki, että moni testasi niitä saksanpähninöitä ja kukaan ei lihonnut, koska saksanpähkinöissä on hyviä rasvojakin.
Mun kolesterooli on todellakin tippunut (4.5 kun se 2v sitten oli 5.5)ja syy oli saksanpähkinä syöminen, joka pudottaa todellakin kolesteroolia tai ainakin minulla.
Liikaa ei kannata syödä, koska pähkinöistä saa ripulinkin jos todella syö liikaa!
Kunhan talvi saapuu, niin enköhän taas popsi saksanpähkinöitä. ;)Pähkinät yms. ovat tarpeellisia rasva-aineenvaihdunnalle, siksi kohtuumäärä ei lihota.
- D325OH
Squirrel! kirjoitti:
Moi,
Kunhan talvi saapuu, niin enköhän taas popsi saksanpähkinöitä. ;)Kokeile vahteeksi manteleita taí auringonkukansiemeniä. Jälkimmäiset oat hyvin mietoja!
- Col 7.3
217 kirjoitti:
Jos ei paljon liiku, niin ainakin puoli kiloa pähkinöitä päivässä tuottaa ajan mittaan ylipainoa. Vaikka pähkinät ovat terveellistä syötävää, voi niiden liiallinen osuus ruoasta olla jo puutoksiin johtavaa. Tulee joistakin vitamiineista ja hivenaineista pula. Ölisikohan vaikka max. 100 g/päivä sopiva määrä?Mistä tällaisia määriä saa kohtuuhintaan? Tavallisissa kaupoissa löytyy vain kalliita ja/tai härskiintyneitä pähkinöitä.
- Pähkinä 1
Itselläni pähkinähimo kertoo foolihapon puutteesta.
- ritvamatti
Kumpi teistä on terveellisempää 200g suklaata vai 500g suolapähkinää päivässä,nyt kyllä vain pähkinät!!
- nutsia
puoli kiloa pähkinöitä päiväss tarkoittaa 4000 - 5000 kcal ylimääräistä. Ja takuulla lihoo, jos sitä ei kuluta. Oli rasva mikä hyvänsä, niin siitä tulvea energia on prikulleen samanlaista kuin muukin rasva eli flädäksi muuttuu.
- orava--33
pähkinät on hyviä rusinoiden kanssa..mutta onko tämä terveellistä? olen popsinut joka päivä.. ei taida olla kovin, tuleeko ylipainoa? :::(((
- Juu u juu u
Varsinkin magnesiumia, kaliumia, B-vitamiineja ja proteiinia saa pähkinöistä. Mahdollisesti sun ruokavaliossa on puutosta jostain näistä.
Minä olen sitä mieltä, että jos jotain tekee mieli, niin se on merkki, että keho tarvitsee jotakin. Kuten makeisia/sokeria -> keho oikeasti haluaisi hedelmiä, koska kokee mahdollisesti C-vitamiinin tms tarvetta. - pahkkkkina
Tämä mies syö pähkinöitä 200g päivässä: http://treffit.suomi24.fi/showUserProfile.do?id=655919
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363472Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162883Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006