Muistakaa matkailijat ottaa selvää jos tarvitsette puutisisaivokuumerokotteen. Itävallassa on kyseistä tautia hyvinkin paljon. Itse en poikennut kuin kerran tieltä n. kaksi metriä metsäpolkua, ja tuloksena oli punkki jalassa. Luojan kiitos ei oltu korkean riskin alueella, mutta kyllä silti pelästytti!
Ei tullut Suomesta lähtiessä mieleenkään kyseinen rokote...
Puutiaisaivokuume
Punkkijalka
2
904
Vastaukset
- Rokotettu
Puutiaisaivokuumeen voi saada kuka vaan eli rokotteen tarvitsevat kaikki. Siksi kaikille itävaltalaisille annetaan se. Aivokuumeeseen ei ole lääkettä, sen sijaan borrelioosiin tehoaa antibiootti.
Punkit ja niiden levittämät taudit eivät rajoitu Itävaltaan. Samat taudit leviävät myös Suomessa, Baltiassa yms.- pieni korjaus
ei puutiaisaivokuumerokotusta anneta "kaikille itävaltalaisille". Sen ottaminen on täysin vapaaehtoista ja sitä paitsi maksullista. Asun itse Itävallassa enkä ole ko. rokotusta ottanut. Punkkeja olen kyllä kaivellut ihosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713548
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851578Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251289- 1581242
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941003- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16973Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?60862Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk93816- 62765