Apua ja neuvoja kaipaisin vanhemmilta tieteenharjoittajilta.
Esikoinen on lähdössä viikon päästä päiväkotiin ja olen täällä vaatteita merkkailemassa.
Mitenkä on, riittääkö että niissä lukee sukunimi vai pitääkö nimikoida etunimellä? Ajattelin, että jo mahassa oleva kakkonen voisi samoilla merkinnöillä käyttää nämä, jos laittaisin vain sukunimen, mutta kelpaako se?
Ja sitten, miten ihmeessä nimikointi saadaan villasukkiin ja tumppuihin ja sellaisiin, joihin ei voi suoraa kirjoittaa? Onko ainoa vaihtoehto hankkia niitä kankaisia nimilappuja ja ommella?
Vaatteiden
14
1050
Vastaukset
- päiväkotilainen
No voihan siellä olla lapsia, joilla on sama sukunimi, mutta kyllä sen luulisi riittävän. Kerro hoitoon viedessäsi, että teidän vaatteet on nimikoitu sukunimellä.
- villasukat..
Mäkin tahdon vinkkejä villavaatteiden, siis ennen muuta lapasten ja villasukkien nimikoinnista.
Miten te olette sen tehneet?!- mii00
villasukissa yms. pysyy aika hyvin kangaspäällysteinen laastari (sellanen vaal.ruskeen värinen) ja sen voi sitten uusia pesun jälkeen.
- ou,nou
sinä sen nimen _suoraan_ niihin vaatteisiin?!
- ssssqwe
nimikointilappuja...joku euro,mikälie niitä halavalla myy.
jokaikisen päiväkodin eteises roikkuu niitä tilauslappuja.
Ne on sit helppo kiskoa pois jos menee vaatteet etteenpäin...
ja voi laittaa villasukkiinki - en..
No en kirjoita, en suoraan vaatteeseen. Pesulapun kulmaan tms. paikkaan, josta saan sen näppärästi pois napsaistua sitten jos ja kun tarve vaatii. Minulla on niitä ommeltavia lappuja, mutta tuntuu NIIN turhalta nypeltään niitä jokaiseen vaatekappaleeseen. Meinasin laittaa haalareihin, takkeihin yms. sellaisiin "arvokkaampiin" vaatteisiin niitä.
Mutta kiitos tuosta teippi-vinkistä villasukkaan. Kokeilenkin sitä! - Mie vaan
en.. kirjoitti:
No en kirjoita, en suoraan vaatteeseen. Pesulapun kulmaan tms. paikkaan, josta saan sen näppärästi pois napsaistua sitten jos ja kun tarve vaatii. Minulla on niitä ommeltavia lappuja, mutta tuntuu NIIN turhalta nypeltään niitä jokaiseen vaatekappaleeseen. Meinasin laittaa haalareihin, takkeihin yms. sellaisiin "arvokkaampiin" vaatteisiin niitä.
Mutta kiitos tuosta teippi-vinkistä villasukkaan. Kokeilenkin sitä!Apteekista voi tosiaan ostaa valkoista kankaista urheiluteippiä (?) joka pysyy vaatteissa myös useamman pesun ajan. Käytän itsekin sukissa :)
- ja toimiva
en.. kirjoitti:
Mutta kiitos tuosta teippi-vinkistä villasukkaan. Kokeilenkin sitä!on myös nämä silitettävät nimilaput. Löytyy varmaan mistä tahansa tavaratalosta, pitkä valkoinen nauha josta vain leikkaa sopivan palan ja silittää kiinni vaatteesee., ja sitten kirjoittaa siihen nimen. Pysyvät hyvin, meillä käytössä niitä lasten lakanoihin.
Villasukkiin kuitenkin paras on melkein ommella kiinni pieni lappu varteen ja siihen lapsen nimi. - Nopeasti!
Mie vaan kirjoitti:
Apteekista voi tosiaan ostaa valkoista kankaista urheiluteippiä (?) joka pysyy vaatteissa myös useamman pesun ajan. Käytän itsekin sukissa :)
hyvin on pysynyt myös maalarinteippi villasukissa ja lapasissa! Se on helppo ja halpa konsti ainakin ensihätään ja helppo uusia tarvittaessa.
- ...
ja toimiva kirjoitti:
on myös nämä silitettävät nimilaput. Löytyy varmaan mistä tahansa tavaratalosta, pitkä valkoinen nauha josta vain leikkaa sopivan palan ja silittää kiinni vaatteesee., ja sitten kirjoittaa siihen nimen. Pysyvät hyvin, meillä käytössä niitä lasten lakanoihin.
Villasukkiin kuitenkin paras on melkein ommella kiinni pieni lappu varteen ja siihen lapsen nimi.valista tyhmää, ei kai päiväkotiin tarvitse viedä omia lakanoita lapselle? Vai miksi niitä nimikoit? Meillä esikoinen aloittaa päiväkodissa syyskuun alussa ja olen ihan pihalla :) Vaatteet ja vaipat mukaan joo, mutta ei kai mitään lakanoita, pottaa, ruokalappuja, omia mukeja tms tarvitse viedä, vai.
- ei..
... kirjoitti:
valista tyhmää, ei kai päiväkotiin tarvitse viedä omia lakanoita lapselle? Vai miksi niitä nimikoit? Meillä esikoinen aloittaa päiväkodissa syyskuun alussa ja olen ihan pihalla :) Vaatteet ja vaipat mukaan joo, mutta ei kai mitään lakanoita, pottaa, ruokalappuja, omia mukeja tms tarvitse viedä, vai.
Juu ei tarvitse, ainakaan meidän päiväkodissani.
Oletteko käyneet jo tutustumassa päiväkotiin paikan päällä? Siellä teille kyllä kerrotaan, mitä tarvitaan ja mitä ei ja saatte muutenkin ohjeet, kuinka toimia.
Ihan yhtä pihalla täällä ollaan, me muutkin aloittaja :) Mutta onneksi ne ammatti-ihmiset auttavat mielellään, se helpottaa heidän omaakin elämäänsä.
Meillä päiväkodissa on ruokalaput ja nokkamukit yms. Jos tuttipulloja vielä tarvitaan, ne pitää viedä itse. - en ajatellut=)
... kirjoitti:
valista tyhmää, ei kai päiväkotiin tarvitse viedä omia lakanoita lapselle? Vai miksi niitä nimikoit? Meillä esikoinen aloittaa päiväkodissa syyskuun alussa ja olen ihan pihalla :) Vaatteet ja vaipat mukaan joo, mutta ei kai mitään lakanoita, pottaa, ruokalappuja, omia mukeja tms tarvitse viedä, vai.
siis olen päiväkodissa töissä, lasten lakanoihin käytämme päiväkodissa näitä silitettäviä lappuja koska pysyvät hyvin pesussakin=)
- päiväkodissa...
en ajatellut=) kirjoitti:
siis olen päiväkodissa töissä, lasten lakanoihin käytämme päiväkodissa näitä silitettäviä lappuja koska pysyvät hyvin pesussakin=)
jokaiselle hoitolapselle nimikoidut lakanat? Vai miksi lakanoihin nimilappuja tarvitsee?
- LTOhelsinki
päiväkodissa... kirjoitti:
jokaiselle hoitolapselle nimikoidut lakanat? Vai miksi lakanoihin nimilappuja tarvitsee?
mutta monissa päiväkodeissa tilajärjestelyt vaatii sen, että lakanoita ei säilytetä sängyissä valmiina vaan esim. koreissa ja hygienia syistä vältetään nimikoinnilla lakanoiden sekottuminen kun lapset niitä itse petaavat ja taas koreihin viikkaavat.
Potat, ruokalaput, lakanat on, vaipat ja mahd. tutit ja tuttipullot viedään itse.
Sijaisten ja päiväkodin muiden työntekijöiden (siivojat, harjoittelijat, muiden ryhmien aikuiset) takia, voi olla hankalaa jos vaatteessa ei ole lapsen koko nimeä. Yleensä vain oman ryhmän lasten koko nimet tulee opeteltua, muuten pelataan aika pitkälti etunimillä. Mutta hyvä jos edes joku nimi vaatteesta löytyy !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667