31. Hyvä ajatus
Karhulan koulun laskentotunnilla Pikku-Kallen luokanopettajatar opetti vähennyslaskua esimerkein esittä-en laskutehtävän kullekin oppilaalle vuoron perään. Kun Pikku-Kallen vuoro tuli, opettajatar kysyi:
No niin, sitten Kalle: kolme ankkaa istui aidalla. Sinä ammut haulikolla niistä yhden. Montako ankkaa jää aidalle?
Kysymys on vähän kimurantti, Pikku-Kalle sanoi mietteliäänä. Ensiksikin, ankat eivät pysy lättäjaloillaan kovinkaan hyvin aidalla istumaan, ja jos minä ammun haulikolla yhden niistä, niin muut pelästyvät pama-usta ja putoavat maahan. Oikea vastaus on: aidalle ei jää yhtään ankkaa.
Ei Kalle, oikea vastaus on tietysti kaksi ankkaa, opettajatar korjasi. Mutta ajatus on hyvä, pidän ajattelutavastasi Kalle.
Saanko minä nyt esittää opettajalle kysymyksen, Pikku-Kalle tiedusti.
Tietenkin, kunhan et kysy liian vaikeaa kysymystä, opettajatar suostui huvittuneena.
No, kolme naista osti jäätelökioskilta jäätelöpuikon. Ensimmäinen nuoli jäätelöpuikkoaan, toinen näykki omaansa, mutta kolmas työnsi jäätelöpuikon suuhunsa ja imi sitä. Yksi naisista oli naimisissa, mutta kuka?
Pistitpä vaikean, opettajatar sanoi mietteliäänä. Luulenpa, että se, joka työnsi jäätelöpuikon suuhunsa ja imi sitä.
Ei, vaan se, joka näykki jäätelöpuikkoa, koska sillä oli kaksi sormusta vasemman käden nimettömässä, Pikku-Kalle oikaisi. Mutta ajatus on hyvä, minä pidän opettajan ajattelutavasta.
Kallen kysymys
Ensio Olut
0
878
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215564- 531645
- 201119
- 69997
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,53987Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom155934- 48898
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle57890Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.120864Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58848