Olen 13-vuotias tyttö, ja minulla on ollut jo pidemmän aikaa hiivatulehduksen oireita. Kova kutina ja pienehköt haavaumat alapäässä saavat minut hulluksi! Olen koittanut hoitaa tulehdusta kotikonstein, eli pestä alapään aamuin illoin ilman pesuaineita, syödä viilejä sekä jogurtteja, välttää tiukkoja housuja ja jättää pois herkkujen/muun makean syönnin, mutta eipä ole auttanut. En ole ajatellutkaan käyttää apteekin emätinpuikkoja, koska olen kuullut niistä paljon negatiivista palautetta. En ole myöskään kertonut tulehduksesta äidilleni, koska tämä on todella kiusallista! Eli mitä teen, kaipaisin nyt kipeästi neuvoja!
Hiivatulehdus 13-vuotiaalla
24
7288
Vastaukset
- luottaisin lääkkeisi
Jos sinulla ei ole koskaan lääkäri todennut hiivatulehdusta, niin olisi hyvä mennä lääkäriin. Todennäköisesti hän määrää niitä apteekin hiivalääkkeitä. Toki vaihtoehtona on suun kautta otettava lääkitys.
Tuhannet naiset ovat erittäin onnellisia siitä, että apteekista saa tarvittaessa ilman reseptiä hiivalääkityksen. Lääkitys auttaa yleensä, jos kysymys on nimenomaan hiivasta eikä jostain muusta, jota luulee hiivaksi.
Haavaumia voi yrittää parannella Bebanthen voiteella. Sitä on useimmissa kodeissa. Sitä saa apteekista. Apteekista saa myös Ceridal-öljyä, joka on ihan tavallinen öljy, mutta käy intiimialueelle.
Ketkä kaikki noin núorelle naiselle ovat ehtineet teilata hiivalääkityksen ja millä perusteilla?- apua kaipaava!
Kiitos oikein paljon! Ei ole todettu, eikä ennen ole ollut ihan tälläisiä oireita, paitsi nyt 2 kuukauden ajan kutina ja haavaumat ovat olleet niin pahoina että välillä tuntuu että ei pysty edes kävelemään! Lääkäriin kai se on lähdettävä.
- tietämätön
Olen 12-v tyttö.minulla on parin viikon ajan tullut emättimestä valkoista paksua ja ohutta läpinäkyvää valkovuotoa.pipsassani on haavaumia ja on ollut kutinaakin.joskus saattaa kirvelläkkin.klitoriksesta tulee jotain valkoista valkovuodon tapaista mutta vähemmän??
Onko kyse hiivatulehduksesta ja jos on niin miten voin hoitaa sitä "kotikonstein".
En ole puhun äitini kanssa tai mennyt lääkäriin koska asia on kiusallinen.- Anonyymi
Mulla sama juttu ja mitä jos sitä ei hoida?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi pahentua kunnon emätintulehdukseksi ja edelleen kohtutulehdukseksi joka voi johtaa lapsettomuuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä oikeesti nyt nopeasti apua!
- Kakstoistvee
Moi! Mulla on ihan samoja oireita ollut noin 2 kuukautta. Oon ite 12. Oon puhunu äitin kanssa ja se auttaa paljon. Mun äiti osti mulle Bebanthen voidetta jota voi laittaa alapäähän. Oon myös pessyt alapäätä vähän enemmän ja se on auttanut jonkun verran.
Kannattaa puhua äidin kanssa näistä jutuista. Yleensä aikuiset tietää hyvin ja osaa auttaa. Mut sit jos alapesu ja rasvaus ei auta, niin kannattaa käydä lääkärissä.- Lääkäriin_vaan
Bepanthen ei auta hiivatulehduksessa, taitaa äitisikin olla vähän väärillä jäljillä. Jos on todella hiivatulehdus (lääkärin syytä varmistaa asia nuorella) siihen voi ostaa reseptivapaasti oikeat lääkkeet apteekista.
- Helpmua
Minulla on hiivatulehdus kaikki oireet esim kutina paksua valkovuotoa ja en kehtaa kertoa äidille mitä teen? Olen13v
- parempivaihtoehtoko
Mene lääkäriin!
- Anonyymi
parempivaihtoehtoko kirjoitti:
Mene lääkäriin!
Miten vitussa se menee lääkäriin jos ei kehtaa kertoa vanhemmille
- Kaikkimeneehuonosti
Oon ite 12 ja tiellä on ollu kutinaa ja semmosia ihmeellisiä pieniä valkosia näpyn tapaisia juttuja yksityisalueella. Epäilin eka herpestä koska oon hyvä ylireagoimaan mut oon neitsyt joten ei se sekään voi olla. Oon ite menossa kylläkin lääkäriin jo ensi viikolla
- Julkuklkjji
Hei kävitkö lääkärissä?? Mul on ihan samat oireet, mikä sul oli?? Halyisin tietää mut en uskalla kysyy
- lkjgugihuihi
Julkuklkjji kirjoitti:
Hei kävitkö lääkärissä?? Mul on ihan samat oireet, mikä sul oli?? Halyisin tietää mut en uskalla kysyy
Vaikka oireet olisi suunnilleen samat, sairaus voi olla aivan eri. Mene vaan lääkäriin.
- Anonyymi
Menkää nyt ainakin tutkimuksiin että tiedätte mistä on kysymys, sain itse hoidettua homeopatian avulla, mutta vaati monta eri lääkettä, jota Suomen homeopaatit ei taida ainakaan kerralla suositella. Netistä löytyy guuglaamalla esimerkkejä mitä pitäisi ottaa, mutta jos ei tiedä mitään homeopatiasta, kannattaa käydä homeopaatilla.
- Anonyymi
Jos "parani" homeopatialla, todellisuudessa parani omia aikojaan, esimerkiksi jonkin ruuan ansiosta tai välttämällä haitallisia ruokia.
- Anonyymi
Minä olen myös 13v ja mulla kans kaikki samat oireet ja jutut en kestä enään haluun oikeesti tappaa itteni tää on niin hirveetä ja oon kuullu et jos sitä ei hoida niin voi olla et isona en saa lapsia mut en kuiten kaa haluais kertoo äidilleni tästä:(
- Anonyymi
Ei hiivatulehduksen takia kannata tehdä itsemurhaa.Mitä luulet että sun äiti ajattelee kun teet itsemurhan.Syyttää itseään kun ei tiennyt että hiivatulehdus on itsemurhan syy.
- Anonyymi
Apteekissa on reseptitön yhden pillerin lääke, se riittää,
mutta alle 16-vuotiaan pitää mennä lääkärille.
Pilleriä ei myydä varmaankaan alle 16-vuotiaille edes. - Anonyymi
Kannattaa puhua äitin kanssa, ja kysyä mitä tekee. Ite oon 13 vuotias, ja puhuin äitin kanssa ja se anto mulle voidetta joka autto, sit jos ne voiteet/ääkkeet ei tehoo niin käy lääkärillä.
- Anonyymi
oon 14v on kutissu jo vähän aikaa ja nyt on alkanu tulee paksuu valkovutoo. ei oo menkat vielä alkanu ni oon ajatellu et jos tää liittyis siihen. äiti on kuollu nuorena ja isän kaa ei olla läheisiä. asun papallani joten en hänen kanssaan viittis tälläsistä asioista juttelemaan. JOS JOLLAIN VINKKEJÄ MITEN VÄHENTÄÄ KUTINAA NI OIS KIVA KUULLA KU SAIS SITTE NUKUTTUAKI
- Anonyymi
Laitan epäillen ikääsi ja sukupuoltasi ap!
- Anonyymi
Muutes! Miten ikägubbella voi olla tommottinen mielenkiinto tyttöjen kuukautiskiertoa kohtaan?
- Anonyymi
Lääkäriin mars mars.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103419MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768