Hei! Kysyisin, että mikähän tapa mahtaisi olla paras viilennyskeino 40 neliön huoneistoon, jossa EI ole tuuletusikkunoita. On etuovi ja takaovi vastakkain toisiaan.
Etuoven yälpuolella on pieni ikkuna, josta saisi tarvittaessa putket tuulikaapin puolelle, olisiko mahdollista asentaa kaksiosainen viilentävä laite, jossa viilentävälaite sisäpuolelle ja toinen osa tuulikaappiin?
Kyseessä kerrostalohuoneisto katutasossa.
Mikähän olis paras viilennys 40 neliöön?
3
601
Vastaukset
- h.anki
tuulikaappi on huono paikka kaksiosaisen ulkoyksikölle, kun siinä on niin huono ilmanvaihto. ulkoyksikkö tuottaa niin paljon lämmintä ilmaa, että sen tulisi olla vähintäänkin parvekkeella, jossa on ikkuna auki.
mutta itse hankkisin tuohon asuntoon normaalin pienen pönttömallisen ilmastointilaitteen, josta johdetaan sellainen paksu letku ulos (josta lämmin ilma pääsee ulos). esim. honeywell merkkiset on olleet ihan hyviä. itse ostin joskus sellaisen saksasta n. 150 eurolla saksan ebaysta. siinä joutuu kondensiovesisäiliötä tyhjentämään aina silloin tällöin (ellei sitten johda kondensiovettä ulos letkun kautta.). Itse tyhjentelin säiliötä, ei se paha homma ollut ollenkaan. pönttömallinen ilm. laite riittää joten kuten 40 neliöön, ei hyvin sillä suositellut neliömäärät normikorkeassa huoneistossa on 25 - 35 m2- tiedoton..!
No tämä huoneisto on liikehuoneisto, joten uloin ovi olisi käytön aikana kesällä avoinna!
Silloinhan ei haittaisi, vaikka ulkoyksikkö olisi tuulikaapissa? Vai haittaisiko?
Lähteekö siitä kovaa ääntä?
Talvella en tarvitse laitetta, joten onko sellaisia kaksiosaisia pelkästään viilentäviä laitteita olemassa?
Talossa kaukolämpö, joten lämmitys on tarpeeton.
Ja huonekorkeus on lähes kolme metriä...joten ei taida honeywell riittää. Ja siinä on ongelmana poistoilmaletku, joka pitäisi johtaa ulos, mutta kun ei ole tuuletusikkunaa ja takaovea ei voi pitää avoinna.
Pulut kävelee sisään sitä kautta. - efdfffffffff
tiedoton..! kirjoitti:
No tämä huoneisto on liikehuoneisto, joten uloin ovi olisi käytön aikana kesällä avoinna!
Silloinhan ei haittaisi, vaikka ulkoyksikkö olisi tuulikaapissa? Vai haittaisiko?
Lähteekö siitä kovaa ääntä?
Talvella en tarvitse laitetta, joten onko sellaisia kaksiosaisia pelkästään viilentäviä laitteita olemassa?
Talossa kaukolämpö, joten lämmitys on tarpeeton.
Ja huonekorkeus on lähes kolme metriä...joten ei taida honeywell riittää. Ja siinä on ongelmana poistoilmaletku, joka pitäisi johtaa ulos, mutta kun ei ole tuuletusikkunaa ja takaovea ei voi pitää avoinna.
Pulut kävelee sisään sitä kautta.Itselläni samantyyppinen liikehuoneisto ja putkellinen ilmastointilaite ei riittänyt. Ajattelin itse ostaa kaksiosaisen ilmastoinnin ja laitan sen ulkoyksikön tuulikaappiin. Ulko-ovihan on kesällä auki ja tuulikaapin ovi kiinni, joten ei sieltä suoraan lämpö takaisin tule, varsinkin kun kaksiosainen laite ei tee mitään alipainetta kuten yksiputkelliset laitteet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835