Työharjoittelu hirvittää

ghngfhfghgh

Olen aloittamassa toista vuotta graafisen viestinnän linjalla ja nyt syyskuussa olisi tarkoitus aloittaa ensimmäinen työharjoittelu. Ongelmana kuitenkin on, että en hallitse kunnolla tarvittavia ohjelmia, esim. Photoshopin ja InDesignin kanssa on ollut vaikeuksia. Olen hidas oppimaan ja minulla on lievä hahmotushäiriö sekä ongelmia visuaalisen näkömuistin alueella. Koko ensimmäinen vuosi on ollut melkoista takkuamista juuri ohjelmien takia, olen selvästi muita jäljessä enkä kykene oppimaan samaa tahtia kuin muut. Ala kiinnostaa, mutta pelottaa, miten selviän työkokeiluista kun ohjelmat eivät ole kunnolla hanskassa ja kaiken lisäksi en opi kerrasta näyttämällä,niinkuin useimmat, vaan tarvitsen toistoa toiston perään...Onko ihan toivotonta edes yrittää hakeutua alalle joskus töihin? Eniten stressaan tällä hetkellä tuota työharjoittelua, olen melko varma, etten näillä taidolla tule läpäisemään sitä. Kaiken lisäksi kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. Onko kenelläkään kokemuksia graafisen alan työharjoittelusta, mitä vaaditaan yleisesti ottaen ja paljonko persoona eli sosiaalisuus merkkaa arvostelussa? Onko mahdollisuutta pärjätä 3 viikkoa esim. mainostoimistossa jos ei hallitse ohjelmia kunnolla? Onko työharjoittelua mahdollista siirtää eteenpäin ja kuinka paljon opinnot mahdollisesti viivästyisivät tämän takia? Olisin todella kiitollinen vastauksista!

1

877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dreamwalker

teillähän aikaisin on harjoittelu. itse olen kanssa opiskelemassa samaa alaa ja meille on pistetty tilaa harjoittelulle vasta kolmannen vuoden loppuun.

uskon, että huolehdit ihan turhaan. työharjoittelussa on tarkoitus oppia, ei osata jo kaikkea valmiiksi.

itse olen ollut jo kaksi kertaa harjoittelussa. ensin olin ensimmäisen vuoden jälkeen kesällä ja sitten toisen vuoden jälkeen kesällä. kun meillä on ainakin tuo harjoittelu niin, että sen voi käydä milloin haluaa kunhan se ei mene päällekkäin muiden opintojen kanssa.

itse osaan käyttää hyvin vain photoshoppia ja se on riittänyt siellä missä olen työskennellyt, sillä olen lähinnä vain piirtänyt. tärkeintä on sanoa työnantajalle suoraan jos et osaa käyttää jotain ohjelmaa tai jos olet epävarma siinä.

hyvin se menee, tsemppiä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2508
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      2416
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82