Aamuöinen kirjelmä

Tervehdys kaikille!!!Mulla tosiaan muutaman tunnin kuluttua ensimmäinen tiputus.Tuossa muutaman tunnin nukuttuani pomppasin ylös ja jotain untakin näin,että olin tiputuksessa.Eli kai mua sittenkin vähän jännittää.Tässä päivänä muutamana olen funtsinut asiaa,josta kovin mielelläni haluaisin kuulla kokemuksianne,mielipiteitänne ja ajatuksianne;Onko mielestänne ystävienne/tuttavienne suhtautuminen teihin muuttunut ja jos niin miten????? Itselläni on seuraavanlaisia kokemuksia (jos sallitte mun kertoa) ;Ystävieni mielestä olen kuulemma aina ollut reipas,se tyyppi,joka aina kyllä sompailee kaikki jotenkin.Vaan enpä ole enää.....Kaikki kaverini haluavat tulla mun kanssani lääkäriin,punkteeraukseen,sytotipuytukseen tueksi,peruukkia sovittamaan jne.Olen ilmoittanut että kiitosta vaan,mutta en halua ketään mihinkään,vaan käyn nämä kuviot läpi mieluummin yksin.Rehellinen ollakseni,en halua mukaani edes lähimpiäni,siskoani ja sulhastani.Heille kehtaan täräyttää suoraan,että älkää nyt kuvitelkokaan että tulette sinne roikkumaan,mutta kavereilleni en. Mennessäni luuston gammakuvaukseen,sairaalan ovella odotteli täydelliseksi yllätyksekseni ystäväni,joka oli ottanut työstään palkattoman vapaan ollakseni tukenani tutkimuksessa.Olin tosi nolona ja mulla oli tunne,että mun täytyy huolehtia vieraani viihtyvyydestä,kun toinen mun takiani sinne raahautuu ikävystämään ja venymään tuntikausiksi sairaalan käytäville.En halua olla kiittämätön,tyly,itsekäs,mutta joku voi tarvita tälläistä tukea,minä en halua sitä. Tiedän että monet sairauden,korkean iän tai muun syyn takia apua tarvitsevat eivät sitä saa ja voin itsekin olla joskus niin heikko,että en selviä ilman ystäviäni.Arvostan apuanne,mutta pyydän sitä.jos tarvitsen. Toinen seikka (jos joku vielä jaksaa lukea tätä vuodatusta );Mulle ei enää puhuta normaaleista asioista.Puhelin soi ja kysellään miten voit,onko tukka päässä,onko kunto hyvä,onks ollut kauheeta????Toki mieltäni lämmittää,että mua ajatellaan,mutta,mutta....Kun kysyn toisten kuulumisiaasioita,joden tiedän heidän mieltään painavan,vastaus kuuluu suunnilleen näin;Ei tässä nyt mitään,nää on pikkujuttuja.Kato kun sulla on toi syöpä,sun pitää nyt parantua,mä en sua rasita tälläisillä pikku-asioilla..Ootko muuten saanut syötyä,koskas sulla on sitten lääkäri???????Ja minä pilastun;että kuule tämä mun syöpä ei tätä maailmaa pysäytä,eikä tee muiden iloja tai suruja yhtään pienemmiksi.Että alas nyt vaan rasittaa mua ja kerro kuinka siinä ja siinä jutussa kävi.Olen ihan sama ihminen kun ennenkin ja mua kiinnostaa maailman meno ja monet muutkin asiat kun tämä mun syöpä ja syöpä ja vielä kerran syöpä. No niin,tästä ei pitänyt tulla valitusvirsi,vaikka taisi vähän tullakin.Kiitos,jos jaksoitte lukea.Halusin vain kertoa rehellisesti tuntemuksiani ja haluaisin kuulla mitä ajatuksia tämä teissä herätti tai miten olette nämä asiat kokeneet itsetykönänne???Oletteko tunteneet samoin kuin minä,vai kenties ihan päinvastoin???? Lähden tästä nyt aamukahveja keittelemään ja koiran kanssa ulos ja valmistaudun jännittävään päivään.Iloista ja mukavaa elokuun maanantaita myös teille kaikille!!!!!!!

46

2801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minosanhipiä

      Ole onnellinen, että sinulla on noin hyviä ystäviä. yksi ystäväni kävi muutaman kerran kanssani tiputuksessa - siis oli seuranani=). Hän tosin sanoi sen olevna hänelle lomaa omista kiuvioistaan.
      Kun hän ei päässyt, kysyin erästä toista - olimmehan aina käyneet Hgin kaupoissa ja jopa syömässä jos nyt minulle mikään maittoi - tämä toinen sanoikin että miksei, jos ei ole mitään muuta. Hän oli siis jo osi-aikaeläkkeelläkin. Tämä paras ystäväni oli mukanani jopa patologin vastaanotolla. Se oli se, jota pelkäsin eniten koska siinähän kuulee, miten elämä jatkuu ja melkein kauanko.

      Minä ehkä yleenä yksinäisenä ja yksin asuvani tarvitsin tätä hyvää ystävää. Hän tosin ei asu ihan vieressä ja omien kiireidensä takia ei ehtinyt toki luonani ravaamaan. Niin, hän muuten oli apunani kun kävin leikkauksen jälkeen kotona suihkussa. Katsoi, etten pyörry ja selvitti tuolloin vielä pitkän tukkani, En olisi sitä yhdellä kädellä pystynyt tekemään.

      Kaipasin kyllä, että joku olisi syönyt kanssani, katsonut että syön edes väkisin. Kun välillä syömiseni meni niin huonoksi, etten saanut kokonaista paahtoleivänviipaletta syötyä. Tottuneena aiempana laihduttajana laskin kalorit kerran ja kauhistuin: sain hädin tuskin 500 kaloria. Tuli myöhemmin mieleen, onko hoitokaan toiminut kun en saanut ravintoa.

      Toisin siis kuin sinulla kaipasin ihmisiä, joita minulla ei normaalisti ole lähelläni. Toisin kuin sinulla =)
      Poikani asuu muualla ja häntä en halunnut kuormittaa, esitin niin normaalia kuin voin enkä koskaan antanut hänen nähdä minua kaljunakaan.

      Viihdyin myös erittäin hyvin sairaalassa, jonne jouduin varmaankin osittain sen takia kolme kertaa, kun en saanut syötyä. Tulehdukset iskivät helposti. Aloin kai lapseksi, kerrankin minua hoivattiin.

      Olemme erilaisia ihmisiä ja hyvä niin. Ihanaa, kun sinulla on koira! Minun kissanikin kuoli juuri kun tulin leikkauksesta. Surin hyvää kaveriani ja ainoaa seuralaistani varmaan enemmän kuin syöpääni.

      Hyvää jatkoa elämääsi!

    • sp-09.

      kertoa ,kuinka koit ensimmäisen tiputuksesi?
      Toivottavasti kaikki meni hyvin,eikä ollut mitään vastoinkäymisiä:)
      Olen lukenut kirjoituksesi kolmeen kertaan ja siinä on paljon samanlaisia ajatuksia,mitä minullakin oli.

      Minulla oli ensimmäisessä tiputuksessa anoppini mukana,mutta koin,etten halunnut sinne mukaani ketään läheistäni tai ystävää,parhaiten hoidot meni toisten samaan aikaan tiputuksessa olevien kanssa jutellen.

      Kukaan samaa kokematon kun ei ihan täysin voi ymmärtää sitä,mitä me sairastuneet koemme.

      • Paljon kiitoksia teille vastauksistanne.Niin,me ihmiset olemme niin erilaisia,mikä käypi yhdelle,ei sovi toiselle.Sinulla,mimosanhipiä,oli varmaankin yksinäisayys siihen,että kaipasit rannallesi ystävää tuolloin.Meillä on niin eri tilanne,mulla on toi koira,murrosikäinen poika ja näin kesällä paljon pojan kavereita ja vieraita (hyvä asia sinänsä),mutta joskus tuntuu että juuri odotellessani sairaalassa saan olla hetken yksin ajatusteni kanssa ja käydä tätä sairautta läpi yksin,mikä meidän syöpäläisten on kuitenkin pakko jollain tavalla.Käydä tämä asia läpi ihan vaan itsemme kanssa,vaikka ympärilämme olisi miljoona ihmistä.Lohduttavaa myös kuulla että sp-09 on ollut samanlaisia ajatuksia,etten ole ainoa.Olen kyllä monta kertaa syyttänyt itseäni itsekkääksi,mutta tässä kai on oikeuskin olla itsekäs.Sitten siihen tiputukseen,ei kuulkaa olisi voinut mennä paremmin!Ei ole minkäänlaisia oireita,ihan samanlainen olo kuin eilenkin.Sairaalasta painelkin kaupungille asioille ja parin huivin ostoon ja pirteä olen kuin peipponen.Tiedostan kyllä,että kun myrkyt alkaa kunnolla tehoamaan ja xelodat jylläämään astuvat myrkytyksen oireet varmasti kuvaan minullakin.Mutta nyt on kaikki hyvin ja eka erä pelattu kotiin!!!!!!Vain pieni mustelma ranteessa,eikä sekään edes kipeä!!!Illan jatkot kaikille!!!1


      • sp-09.
        KIZZ3 kirjoitti:

        Paljon kiitoksia teille vastauksistanne.Niin,me ihmiset olemme niin erilaisia,mikä käypi yhdelle,ei sovi toiselle.Sinulla,mimosanhipiä,oli varmaankin yksinäisayys siihen,että kaipasit rannallesi ystävää tuolloin.Meillä on niin eri tilanne,mulla on toi koira,murrosikäinen poika ja näin kesällä paljon pojan kavereita ja vieraita (hyvä asia sinänsä),mutta joskus tuntuu että juuri odotellessani sairaalassa saan olla hetken yksin ajatusteni kanssa ja käydä tätä sairautta läpi yksin,mikä meidän syöpäläisten on kuitenkin pakko jollain tavalla.Käydä tämä asia läpi ihan vaan itsemme kanssa,vaikka ympärilämme olisi miljoona ihmistä.Lohduttavaa myös kuulla että sp-09 on ollut samanlaisia ajatuksia,etten ole ainoa.Olen kyllä monta kertaa syyttänyt itseäni itsekkääksi,mutta tässä kai on oikeuskin olla itsekäs.Sitten siihen tiputukseen,ei kuulkaa olisi voinut mennä paremmin!Ei ole minkäänlaisia oireita,ihan samanlainen olo kuin eilenkin.Sairaalasta painelkin kaupungille asioille ja parin huivin ostoon ja pirteä olen kuin peipponen.Tiedostan kyllä,että kun myrkyt alkaa kunnolla tehoamaan ja xelodat jylläämään astuvat myrkytyksen oireet varmasti kuvaan minullakin.Mutta nyt on kaikki hyvin ja eka erä pelattu kotiin!!!!!!Vain pieni mustelma ranteessa,eikä sekään edes kipeä!!!Illan jatkot kaikille!!!1

        hyvä että tiputus onnistui ja voit hyvin:)
        Tiedätkö muuten sen,että se kortisoni aiheuttaa tuon ylipirteän olon?
        Minullakin oli pari-kolme päivää tiputuksen jälkeen mahtavan energinen ja pirteä olo,jaksoin tehdä kaikkea,olisin vaikka rakentanut talon :))Mutta älä pelästy jos muutaman päivän kuluttua alkaakin vähän väsyttämään kun kortisonin vaikutus loppuu.
        Minulle kortisoni aiheutti sellaiset 'kuukasvot' ja kasvojen punotusta aamuisin.

        Kaikille ei tule paljon mitään sivuvaikutuksia sytoista ja jollekkin toiselle saattaa tulla paljon.Minä taisin olla sellaista keskivertoa,hoitojen puolessa välissä oli aika paljon kaikenlaista,mutta ei niin paljoa,ettenkö olisi jaksanut niitä.
        Nyt sinulla on 3.viikon tauko ja tulet huomaamaan,että hoidot menevät todella nopeasti,kolme viikkoa tuntuu menevän kuin siivillä ja aina on yksi tiputus vähemmän edessä päin.
        Kirjoita jatkossakin ja jos haluat jotain kysyä,varmasti täällä on kokeneita vastaajia vaikka palsta on välillä kovin hiljainen.


      • ekani
        KIZZ3 kirjoitti:

        Paljon kiitoksia teille vastauksistanne.Niin,me ihmiset olemme niin erilaisia,mikä käypi yhdelle,ei sovi toiselle.Sinulla,mimosanhipiä,oli varmaankin yksinäisayys siihen,että kaipasit rannallesi ystävää tuolloin.Meillä on niin eri tilanne,mulla on toi koira,murrosikäinen poika ja näin kesällä paljon pojan kavereita ja vieraita (hyvä asia sinänsä),mutta joskus tuntuu että juuri odotellessani sairaalassa saan olla hetken yksin ajatusteni kanssa ja käydä tätä sairautta läpi yksin,mikä meidän syöpäläisten on kuitenkin pakko jollain tavalla.Käydä tämä asia läpi ihan vaan itsemme kanssa,vaikka ympärilämme olisi miljoona ihmistä.Lohduttavaa myös kuulla että sp-09 on ollut samanlaisia ajatuksia,etten ole ainoa.Olen kyllä monta kertaa syyttänyt itseäni itsekkääksi,mutta tässä kai on oikeuskin olla itsekäs.Sitten siihen tiputukseen,ei kuulkaa olisi voinut mennä paremmin!Ei ole minkäänlaisia oireita,ihan samanlainen olo kuin eilenkin.Sairaalasta painelkin kaupungille asioille ja parin huivin ostoon ja pirteä olen kuin peipponen.Tiedostan kyllä,että kun myrkyt alkaa kunnolla tehoamaan ja xelodat jylläämään astuvat myrkytyksen oireet varmasti kuvaan minullakin.Mutta nyt on kaikki hyvin ja eka erä pelattu kotiin!!!!!!Vain pieni mustelma ranteessa,eikä sekään edes kipeä!!!Illan jatkot kaikille!!!1

        Muistelin ekaa hoitoani. Olo oli pirteä ja ruoka maistui. Oli niin mukava valita kärrystä hyvää syötävää. Viimeisessä tiputuksessa kun näin sen ruokakärryn saapuvan aloin heti oksentamaan. Näin meni minulla, toivottavasti ei sinulla. Ja anteeksi jos pilasin mukavat fiilikset. Me kaikki reagoimme hoitoihin eri tavalla. Sinulla on ainakin positiivinen asenne. Hyvää vointia Sinulle.


      • KIZZ3 kirjoitti:

        Paljon kiitoksia teille vastauksistanne.Niin,me ihmiset olemme niin erilaisia,mikä käypi yhdelle,ei sovi toiselle.Sinulla,mimosanhipiä,oli varmaankin yksinäisayys siihen,että kaipasit rannallesi ystävää tuolloin.Meillä on niin eri tilanne,mulla on toi koira,murrosikäinen poika ja näin kesällä paljon pojan kavereita ja vieraita (hyvä asia sinänsä),mutta joskus tuntuu että juuri odotellessani sairaalassa saan olla hetken yksin ajatusteni kanssa ja käydä tätä sairautta läpi yksin,mikä meidän syöpäläisten on kuitenkin pakko jollain tavalla.Käydä tämä asia läpi ihan vaan itsemme kanssa,vaikka ympärilämme olisi miljoona ihmistä.Lohduttavaa myös kuulla että sp-09 on ollut samanlaisia ajatuksia,etten ole ainoa.Olen kyllä monta kertaa syyttänyt itseäni itsekkääksi,mutta tässä kai on oikeuskin olla itsekäs.Sitten siihen tiputukseen,ei kuulkaa olisi voinut mennä paremmin!Ei ole minkäänlaisia oireita,ihan samanlainen olo kuin eilenkin.Sairaalasta painelkin kaupungille asioille ja parin huivin ostoon ja pirteä olen kuin peipponen.Tiedostan kyllä,että kun myrkyt alkaa kunnolla tehoamaan ja xelodat jylläämään astuvat myrkytyksen oireet varmasti kuvaan minullakin.Mutta nyt on kaikki hyvin ja eka erä pelattu kotiin!!!!!!Vain pieni mustelma ranteessa,eikä sekään edes kipeä!!!Illan jatkot kaikille!!!1

        Olen vaihteeksi kotona käymässä ja kohta käyn labrassa antamassa pari putkellista verta näytteeksi viikon kuluttua olevaa kontrollia varten. Tänään lähdemme takaisin vaunulle, lomaa on vielä lähes pari viikkoa jäljellä. Viime viikon loppupuolella olimme kavereiden kanssa katsomassa Jyväskylän MM-rallia.
        Joko aloitit tuon Xeloda-kuurin? Minkä kokoinen Sinun annostus on? Sait varmaan ohjeeksi kylvettää ja rasvailla käsiä sekä jalkoja?
        Nyt on mentävä. Hyvää päivänjatkoa Sinulle.


      • MTJ kirjoitti:

        Olen vaihteeksi kotona käymässä ja kohta käyn labrassa antamassa pari putkellista verta näytteeksi viikon kuluttua olevaa kontrollia varten. Tänään lähdemme takaisin vaunulle, lomaa on vielä lähes pari viikkoa jäljellä. Viime viikon loppupuolella olimme kavereiden kanssa katsomassa Jyväskylän MM-rallia.
        Joko aloitit tuon Xeloda-kuurin? Minkä kokoinen Sinun annostus on? Sait varmaan ohjeeksi kylvettää ja rasvailla käsiä sekä jalkoja?
        Nyt on mentävä. Hyvää päivänjatkoa Sinulle.

        Heh,vai kortisoonista tämä yli-aktiivisuus johtuu.Hyvä tietää.Heräsin aamulla pää sängyn väärässä päässä,yöpaita niskan takana ja poika kertoi mun huutaneen koko yön.Lisäksi olin aamulla huomattavan punakasvoinen (luulin sen johtuvan Xelodasta). Nimim.Minun ekani,kiva kun kerroit hoitokomemuksestasi,luen niitä nyt suurella mielenkiinnolla.Et mitenkään pilannut fiiliksiäni,kyllähän tästä jotain vakutusta tulee,ellei mun solut ole sitten vaahtomuovia tai jotain...... MTJ,lle;Onneksi sulla on enää viikko jännättävää ja hyvä kun on vaunuhommaa ja muuta,niin ei ehdi koko aikaa miettimään.Mulla tuo aika on vielä kaukana edessä,mutta osaan kuvitella tunnelmasi,että entäs jos....Mulla alkoi tosiaan eilen Xeloda,3 tabl.aamulla ja 3 illalla.Pieni ongelma on se,etten saa niitä hyvin niellyksi.Olen huono nielemään pienempiäkään lääkkeitä,mutta nyt on vissiin pakko opetella.Tiedä sitten,mitä se vaikuttaa lääkkeen tehoon,jos joutuu joskus niitä puoliksi pureskelmaan.Säätiedotus keertoi,jotta pääsemme taas nauttimaan helteistä,että on tässä nyt sitten muutakin tuskaa kun Xelodan nieleminen.Eiköhän ne mene molemmat samaan hikeen,niin sanoakseni.....


      • Anonyymi

        Siellä on kyllä niin paljon sakkia, että ei kaivat ylimääräisiä paikalle töllistelemään ja tilaa biemään.

        Opitilassalaisuus, yksityisyydkin tuossa menetetään täysin. Nyt jo on kyseenalaista, kun rinta rinnan siellä samassa istutaan.

        Epäilen, että ei tuonne hoitohuineeseen edes kädestäpitäjiä päästetä.


    • luettavaa

      Olen kokenut melkolailla samoin. Ohitseni puhutaan, ihan kuin syöpä ois vieny ällin. Ihmiset eivät osaa vieläkään oikein suhtautua näihin juttuihin...
      Hoidot vasta alkamassa leikkauksen jäljiltä. Aion mennä niihin yksin ja ottaa kaiken "huvin" irti sairaalakeikoista. Siellä on mielenkiintoista! Opintomatkoja kerrassaan.
      Kiitoksia vuodatuksestasi. Nauroin makeasti.

      • kiintoista

        Minustakin ne tiputukset oli tosi mielenkiintoisia, jopa ihan huvittaviakin ja niin opettavaisia. Valitettavasti minulle annettiin vain kuusi myrkytystä. Pyysin kyllä paria ylimääräistä "ihan huvin vuoksi" mutta eivät suostuneet antamaan. Lupasivat kyllä, että jos syöpä uusiutuu niin sitten saan uudet annokset.


      • Raspikurkku
        kiintoista kirjoitti:

        Minustakin ne tiputukset oli tosi mielenkiintoisia, jopa ihan huvittaviakin ja niin opettavaisia. Valitettavasti minulle annettiin vain kuusi myrkytystä. Pyysin kyllä paria ylimääräistä "ihan huvin vuoksi" mutta eivät suostuneet antamaan. Lupasivat kyllä, että jos syöpä uusiutuu niin sitten saan uudet annokset.

        Sinullapa on mielenkiintoinen huumorintaju :-) , Hyvällä huumorilla on helpompi kestää hoidot. Minulla on nyt 35 tiputusta takana ja hauskuus alka olla ihan pikkuisen hakusalla. Mutta kyllä tässä pärjätään. Pärjäile sinäkin.


      • sarkasmia.
        Raspikurkku kirjoitti:

        Sinullapa on mielenkiintoinen huumorintaju :-) , Hyvällä huumorilla on helpompi kestää hoidot. Minulla on nyt 35 tiputusta takana ja hauskuus alka olla ihan pikkuisen hakusalla. Mutta kyllä tässä pärjätään. Pärjäile sinäkin.

        Viestini ei ollut huumoria vaan pelkkää sarkasmia. Ärsytti edellinen viesti, jossa kirjoittaja aikoi ottaa kaiken ilon hoidoista ja sairaalassa olosta. Koin omat hoitoni erittäin raskaina ja vaikeina. Siitä oli huumori ja leikki kaukana. Anteeksi jos loukkasin hoidoissa parhaillaan käyviä.


      • Raspikurkku
        sarkasmia. kirjoitti:

        Viestini ei ollut huumoria vaan pelkkää sarkasmia. Ärsytti edellinen viesti, jossa kirjoittaja aikoi ottaa kaiken ilon hoidoista ja sairaalassa olosta. Koin omat hoitoni erittäin raskaina ja vaikeina. Siitä oli huumori ja leikki kaukana. Anteeksi jos loukkasin hoidoissa parhaillaan käyviä.

        Jäi jotenkin huomaamatta se viesti johon kommentoit. Nyt ymmärsin paremmin kirjoituksesi.


      • loukata
        sarkasmia. kirjoitti:

        Viestini ei ollut huumoria vaan pelkkää sarkasmia. Ärsytti edellinen viesti, jossa kirjoittaja aikoi ottaa kaiken ilon hoidoista ja sairaalassa olosta. Koin omat hoitoni erittäin raskaina ja vaikeina. Siitä oli huumori ja leikki kaukana. Anteeksi jos loukkasin hoidoissa parhaillaan käyviä.

        Ei mulla (nimimerkki Virkistävää) ollut toki tarkoitus loukata ketään ja pyydän anteeksi, jos niin kävi. Mua on leikelty ja levínneisyydestä ei olla vielä ihan selvillä. Sytot ovat kohtapuoleen alkamassa. Hermot meinaa mennä, kun on yhtä odottamista ja epävarmuutta tää elämä.
        Tähänastisista toimenpiteistä olen selvinnyt ihmeen kivuitta ja ilman komplikaatioita.
        Ehkä huumorini on sairastunut syöpään myöskin. Odotan sytoja ristiriitaisin tuntein, kun olen kuullut niistä kaikenlaista tietoa. Kerron ehkä myöhemmin, miten selvisin. Tuntuu hyvältä, jos viimein JOTAIN edes tapahtuu... Tsemppiä ja voimia jokaiselle kannssakulkijalle.


      • ex-syöppis-08-
        loukata kirjoitti:

        Ei mulla (nimimerkki Virkistävää) ollut toki tarkoitus loukata ketään ja pyydän anteeksi, jos niin kävi. Mua on leikelty ja levínneisyydestä ei olla vielä ihan selvillä. Sytot ovat kohtapuoleen alkamassa. Hermot meinaa mennä, kun on yhtä odottamista ja epävarmuutta tää elämä.
        Tähänastisista toimenpiteistä olen selvinnyt ihmeen kivuitta ja ilman komplikaatioita.
        Ehkä huumorini on sairastunut syöpään myöskin. Odotan sytoja ristiriitaisin tuntein, kun olen kuullut niistä kaikenlaista tietoa. Kerron ehkä myöhemmin, miten selvisin. Tuntuu hyvältä, jos viimein JOTAIN edes tapahtuu... Tsemppiä ja voimia jokaiselle kannssakulkijalle.

        ja voimia myös sinulle,nimimerkki " virkistävää",syöpään sairastuminen on rankka kokemus ja vie aikaa päästä tasapainoon näinkin ison elämänmuutoksen kanssa.
        Toivotaan nyt ettei levinneisyyttä löydetä ja saat aloittaa hoidot,nekin tuntuu pelottavalta ihan meistä kaikista,et ole ainoa.
        Mutta kun se ensimmäinen hoito on ohi niin siinä vaiheessa ainakin henkisesti helpottaa ja yleensä ensimmäisen hoidon jälkeen ei tule ainakaan pahoja sivuvaikutuksia.

        Ketjun aloittajalta kysyisin että oletko voinut hyvin nämä pari hoidon jälkeistä päivää- vieläkö on pirteä olo ja miten on nukkuminen,saatko nukutuksi hyvin?
        Muistan että se kortisoni valvotti ainakin minua,mutta pärjäsin kuitenkin ilman nukahtamislääkettä.

        Jaksamista teille kaikille ja hyvää yötä joka ikiselle:-)))


      • ex-syöppis-08- kirjoitti:

        ja voimia myös sinulle,nimimerkki " virkistävää",syöpään sairastuminen on rankka kokemus ja vie aikaa päästä tasapainoon näinkin ison elämänmuutoksen kanssa.
        Toivotaan nyt ettei levinneisyyttä löydetä ja saat aloittaa hoidot,nekin tuntuu pelottavalta ihan meistä kaikista,et ole ainoa.
        Mutta kun se ensimmäinen hoito on ohi niin siinä vaiheessa ainakin henkisesti helpottaa ja yleensä ensimmäisen hoidon jälkeen ei tule ainakaan pahoja sivuvaikutuksia.

        Ketjun aloittajalta kysyisin että oletko voinut hyvin nämä pari hoidon jälkeistä päivää- vieläkö on pirteä olo ja miten on nukkuminen,saatko nukutuksi hyvin?
        Muistan että se kortisoni valvotti ainakin minua,mutta pärjäsin kuitenkin ilman nukahtamislääkettä.

        Jaksamista teille kaikille ja hyvää yötä joka ikiselle:-)))

        Kiitos kysymästä,ex-syöppis -08.Hyvin on pärjäilty.Pikkuisen ollut univaikeutta ja päässä hieman "ohutta yläpilveä",mutta olosuhteisiin nähden kaikki hyvin.Ei9 mitään ihmeempää kuvotustakaan,autolla olen ajellut ja asioita hoidellut ihan entiseen malliin.Mulla neljännellä tipalla tulee sitten yksi uusi syto kuvaan mukaan,näkee sitten tuleeko lisäoireita.Jos tulee,niin sittenhän olen kuitenkin jo hoidon puolivälissä,koska ilmeisesti 6 kertaa tippaa saan. Toivon,että tämä toimii myös rohkaisuna nimim.virkistävää ja kerrohan sinäkin kuulumisiasi!!!


      • HRO
        KIZZ3 kirjoitti:

        Kiitos kysymästä,ex-syöppis -08.Hyvin on pärjäilty.Pikkuisen ollut univaikeutta ja päässä hieman "ohutta yläpilveä",mutta olosuhteisiin nähden kaikki hyvin.Ei9 mitään ihmeempää kuvotustakaan,autolla olen ajellut ja asioita hoidellut ihan entiseen malliin.Mulla neljännellä tipalla tulee sitten yksi uusi syto kuvaan mukaan,näkee sitten tuleeko lisäoireita.Jos tulee,niin sittenhän olen kuitenkin jo hoidon puolivälissä,koska ilmeisesti 6 kertaa tippaa saan. Toivon,että tämä toimii myös rohkaisuna nimim.virkistävää ja kerrohan sinäkin kuulumisiasi!!!

        Vai ohutta yläpilveä, tutulle kuulostaa ,helpompi taas mennä seuraavaan tippaan,kun jo vähän tietoa mitä tuleman pitää ,sitä kutvoa voi hyvässä lykyssä vielä tulla loppuviikon maissa,ei välttämättä.Oletko ollut ahkera musiikin kuuntelija yö sydännä? Kuuntelin ensimmäisinä "villimpinä" öinä levyjä laidasta laitaan Siirsin sänkynikin omaan yksinäisyyteen että en häirinnyt
        mieheni kuorsausta, sain vain musaa kuunnella ja välillä tv:N pöntis musaa. Pieniä unenpätkiä,
        akva juomista ja kutvotuspilleriä aamuks valmiiks, kaurapuuro oli kova sana ja suolakurkut
        Kuinka se sinun koirasi on toiminut? Tavallista enempi nuuskinut vai-seurannut sinua?
        Niin ja seuraavan tipanjälkeen enää 4 kertaa-jees näin se menee.
        Häntä pystyssä vaikka hakaneulalla sano minulle yksi semppaaja
        terkuin HRO-


      • HRO kirjoitti:

        Vai ohutta yläpilveä, tutulle kuulostaa ,helpompi taas mennä seuraavaan tippaan,kun jo vähän tietoa mitä tuleman pitää ,sitä kutvoa voi hyvässä lykyssä vielä tulla loppuviikon maissa,ei välttämättä.Oletko ollut ahkera musiikin kuuntelija yö sydännä? Kuuntelin ensimmäisinä "villimpinä" öinä levyjä laidasta laitaan Siirsin sänkynikin omaan yksinäisyyteen että en häirinnyt
        mieheni kuorsausta, sain vain musaa kuunnella ja välillä tv:N pöntis musaa. Pieniä unenpätkiä,
        akva juomista ja kutvotuspilleriä aamuks valmiiks, kaurapuuro oli kova sana ja suolakurkut
        Kuinka se sinun koirasi on toiminut? Tavallista enempi nuuskinut vai-seurannut sinua?
        Niin ja seuraavan tipanjälkeen enää 4 kertaa-jees näin se menee.
        Häntä pystyssä vaikka hakaneulalla sano minulle yksi semppaaja
        terkuin HRO-

        Toi oli hyvä,toi häntä pystyssä jne.....Joo,tiedätkös,koira on kyllä villinä perässä.Seuraa,vahtii ja on koko ajan vierellä.Vaistoaa varmasti jotain outoa,vaan ei tiedä mitä.Olen myös öisin kuunnellut kuulokkeilla grammaria (tykkään myös suomi-iskelmästä),sekä yrittänyt lueskella.Parhaillaan olen lähdössä työkavereita tapaamaan pullapussin kera ja sitten vaateostoksille ensiviikonlopun rippijuhlia varten.Koitan pysyä liikenteessä,se vaikuttanee yöuniinkin.Jos sitten hoidon jossain vaiheessa tulee hitaampia päiviä,niin sitten vaan lepäillään ja annetaan itselle sitä aikaa. Uskoisin että toi liikkeellä pysyminen vaikuttaa positiivisesti mieli-alaankin,ainakin mun kohdallani,mutta ymmärrän kyllä niitäkin,jotka eivät siihen kuntonsa vuoksi pysty.Tarttee toivoa,että itse niiltä pahimmilta oloilta vältyn,joista jotkut ovat täällä kirjoitelleet,nyt ainakin näyttää hyvältä!!!!Mukavat päivätjatkot sulle!!!


      • ex-syöppis 08.
        KIZZ3 kirjoitti:

        Kiitos kysymästä,ex-syöppis -08.Hyvin on pärjäilty.Pikkuisen ollut univaikeutta ja päässä hieman "ohutta yläpilveä",mutta olosuhteisiin nähden kaikki hyvin.Ei9 mitään ihmeempää kuvotustakaan,autolla olen ajellut ja asioita hoidellut ihan entiseen malliin.Mulla neljännellä tipalla tulee sitten yksi uusi syto kuvaan mukaan,näkee sitten tuleeko lisäoireita.Jos tulee,niin sittenhän olen kuitenkin jo hoidon puolivälissä,koska ilmeisesti 6 kertaa tippaa saan. Toivon,että tämä toimii myös rohkaisuna nimim.virkistävää ja kerrohan sinäkin kuulumisiasi!!!

        ettei sen kummempaa ole tullutja tuskin tuleekaan ainakaan tämän hoidon takia,muuten,siinä tiputuksen yhteydessä annetaan myös pahoinvoinninesto lääkettä,näin ainakin muistan.

        Minäkään en hoitojen aikana oksentanut mutta välillä oli etova olo ja pää oli sumuinen,ajatukset tökki.
        Mikä mahtaa olla se uusi syto joka sinulle annetaan neljännessä tipassa,joko tiedät?
        Koko ajan tulee uusia hoitoja ja toivottavasti aina vaan parempia ja tehokkaampia:)
        Hyvää kesäillan jatkoa ja pidetään se lippu korkealla:))


      • ex-syöppis 08. kirjoitti:

        ettei sen kummempaa ole tullutja tuskin tuleekaan ainakaan tämän hoidon takia,muuten,siinä tiputuksen yhteydessä annetaan myös pahoinvoinninesto lääkettä,näin ainakin muistan.

        Minäkään en hoitojen aikana oksentanut mutta välillä oli etova olo ja pää oli sumuinen,ajatukset tökki.
        Mikä mahtaa olla se uusi syto joka sinulle annetaan neljännessä tipassa,joko tiedät?
        Koko ajan tulee uusia hoitoja ja toivottavasti aina vaan parempia ja tehokkaampia:)
        Hyvää kesäillan jatkoa ja pidetään se lippu korkealla:))

        Niin,muistit oikein,kyllä ne antoivat pahoinvointiestoa tiputuksessa.Kaivoin just tämän lääkärin mulle kirjoittaman kaavion hoidoista ja huomasin että mullahan muuttuu tropit vallan silloin neljännellä kerralla.Nyt 3 kertaa doketakselia ja sitten alkaa 3 kertaa CEX-hoito,eli peräti kaksi uutta lääkettä tulee silloin ja vanha kunnon doketakseli jääpi unholaan kokonaan.Tiedä sitten,miksi niitä vaihdetaan,vaan kaippa lääkärit tietää..


      • ex-syöpäp.-08
        KIZZ3 kirjoitti:

        Niin,muistit oikein,kyllä ne antoivat pahoinvointiestoa tiputuksessa.Kaivoin just tämän lääkärin mulle kirjoittaman kaavion hoidoista ja huomasin että mullahan muuttuu tropit vallan silloin neljännellä kerralla.Nyt 3 kertaa doketakselia ja sitten alkaa 3 kertaa CEX-hoito,eli peräti kaksi uutta lääkettä tulee silloin ja vanha kunnon doketakseli jääpi unholaan kokonaan.Tiedä sitten,miksi niitä vaihdetaan,vaan kaippa lääkärit tietää..

        oli kolme TAXOA ja kolme CEFF:iä,eikös tuo sinun CEX- ole sama CEFF. mutta mukana se lääke ( en muista mikä se on ) josta tulee tuo X,eli se F muuttuu X:si.

        Minä olen kuullut että 6.taxoa on niin rankka,että yleensä annetaan niitä vain 3 ja loput 3.ceffejä.
        Saatan olla ihan väärässä ,oikaiskoon ken tietää paremmin:))


      • ex-syöpäp.-08
        ex-syöpäp.-08 kirjoitti:

        oli kolme TAXOA ja kolme CEFF:iä,eikös tuo sinun CEX- ole sama CEFF. mutta mukana se lääke ( en muista mikä se on ) josta tulee tuo X,eli se F muuttuu X:si.

        Minä olen kuullut että 6.taxoa on niin rankka,että yleensä annetaan niitä vain 3 ja loput 3.ceffejä.
        Saatan olla ihan väärässä ,oikaiskoon ken tietää paremmin:))

        Syto on CEF yhdellä F:llä:)


      • swettybetty
        ex-syöpäp.-08 kirjoitti:

        oli kolme TAXOA ja kolme CEFF:iä,eikös tuo sinun CEX- ole sama CEFF. mutta mukana se lääke ( en muista mikä se on ) josta tulee tuo X,eli se F muuttuu X:si.

        Minä olen kuullut että 6.taxoa on niin rankka,että yleensä annetaan niitä vain 3 ja loput 3.ceffejä.
        Saatan olla ihan väärässä ,oikaiskoon ken tietää paremmin:))

        Xeloda on vissiin se, joka muuttaa CEF:n CEX:ksi, käsittäisin.
        Itsekin vasta hoitojen päätyttyä tajusin, että olen saanutkin CEX:iä.
        Tosin söin Taxojenkin aikana Xelodaa, tässä se vasta olikin karu yhdistelmä, mutta ilmeisesti tehokas, koska olen hengissä. Ilmeisesti tutkimusryhmä hyödytti tutkijoita paljon:
        http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/arkisto/2009/rintasyopalaake_vahentaa_syovan_uusiutumista


      • ex-07
        swettybetty kirjoitti:

        Xeloda on vissiin se, joka muuttaa CEF:n CEX:ksi, käsittäisin.
        Itsekin vasta hoitojen päätyttyä tajusin, että olen saanutkin CEX:iä.
        Tosin söin Taxojenkin aikana Xelodaa, tässä se vasta olikin karu yhdistelmä, mutta ilmeisesti tehokas, koska olen hengissä. Ilmeisesti tutkimusryhmä hyödytti tutkijoita paljon:
        http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/arkisto/2009/rintasyopalaake_vahentaa_syovan_uusiutumista

        vaaleanpunaisina pillereinä, jos oikein muistan. Raspis laittoi kauan sitten kuvalinkin siitä pilleristä, laittoi kuva-arvoituksena.


      • sp.
        ex-07 kirjoitti:

        vaaleanpunaisina pillereinä, jos oikein muistan. Raspis laittoi kauan sitten kuvalinkin siitä pilleristä, laittoi kuva-arvoituksena.

        käytetään rinta-ja suolistosyövän hoitoon,onko palstalla useita,joilla on ollut Xeloda hoito ja millaisia sivuvaikutuksia tästä sytostaatista olette saaneet?


      • sp.s.
        Raspikurkku kirjoitti:

        Sinullapa on mielenkiintoinen huumorintaju :-) , Hyvällä huumorilla on helpompi kestää hoidot. Minulla on nyt 35 tiputusta takana ja hauskuus alka olla ihan pikkuisen hakusalla. Mutta kyllä tässä pärjätään. Pärjäile sinäkin.

        en paremmin sano,miten ihmeessä olet jaksanut KOLMEKYMMENTÄVIISI hoitoa? Kyllä vähemmästäkin väsyy,sano vaan:)
        Luulisi että tuollaisella hoitomäärällä saadaan tuloksia,ettei ne ainakaan kasva ja lisäänny ne metastaasit.

        Luin muuten cancerilla keskustelua naisten syövästä ja siellä kirjoitettiin että maksan metastaaseihin aletaan antamaan eräälle kirjoittajalle kemoembolisaatio hoitoa( jos käsitin oikein ), oletko lukenut tuota tai muualta kuullut ja voitaisiinko sitä hoitoa antaa sinulle?
        Kerroin vaan kun cancerilla lukiessani tuli mieleeni sinun syöpäsi.


      • sp. kirjoitti:

        käytetään rinta-ja suolistosyövän hoitoon,onko palstalla useita,joilla on ollut Xeloda hoito ja millaisia sivuvaikutuksia tästä sytostaatista olette saaneet?

        oli ainoa solumyrkky jota annettiin. Söin sitä puolen vuoden jakson leikkauksen jälkeen, kyseessä siis peräsuolisyöpä. Sitä syötiin aina parin viikon kuuri ja sitten oli viikon tauko. Tauoilla kävin labrassa ja lääkärin vastaanotolla. Xelodan annostus hiukan eli labrakokeiden mukaan. Minulla maksan bilirubiiniarvot yhdessä vaiheessa vaativat annostuksen pinentämistä. Minulle mainittavin haittavaikutus oli jalkapohjien kipeytyminen, varsinkin kuurien loppupuolella. Tauoilla jalat rauhoittuivat. Aamuin ja illoin jalat ja kädet piti rasvata ihon kuivumisen vuoksi sekä kerran viikossa annettiin ohjeeksi kylvettää jalat lämpimässä suolavedessa. Lievää pahoinvointia myös ilmeni mutta sitä pystyi ennakoimaan pahoinvointilääkkeillä. Samoin lääke sai vatsan löysäksi mutta sitäkin saattoi ennakoida Immodiumilla. Viimeiset Xelodat söin joulun jälkeen 2009. En jäänyt niitä kaipaamaan ;-).


      • swettybetty
        sp. kirjoitti:

        käytetään rinta-ja suolistosyövän hoitoon,onko palstalla useita,joilla on ollut Xeloda hoito ja millaisia sivuvaikutuksia tästä sytostaatista olette saaneet?

        Minulle tuli Xelodan Taxoteren johdosta monenlaisia sivuvaikutuksia.
        Kummasta sitten johtuivat, voi olla että taxoista. Xeloda-annostani kyllä pienennettiin sen jälkeen, kun olin joutunut antibioottitiputukseen kovan ripulin takia. Alussa se oli 2x5 tablettia. Suu tuli täyteen aftoja, ymmärrän hyvin kun Raspis kertoi tyynyn olleen aamulla veressä. Samoin minulla sairaalassa.
        Antoivat myös jotain kamalaa ruskeaa litkua, jota olisi pitänyt purskutella suussa. En kyllä pystynyt. Puhuminenkin oli kivuliasta koska niitä aftoja oli kurkussakin.
        Mutta onneksi kaikilla ei tule suun kanssa noin pahoja ongelmia.
        Pitkäaikaisin ongelma oli makuaistin muuttuminen ja ruokahalun täydellinen katoaminen. Syöminen - jos sitä voi siksi edes kutsua - oli vain ikävä velvollisuus, että saisi Xelodatkin syötyä. No, kyllä se ruokahalukin palasi...


      • MTJ kirjoitti:

        oli ainoa solumyrkky jota annettiin. Söin sitä puolen vuoden jakson leikkauksen jälkeen, kyseessä siis peräsuolisyöpä. Sitä syötiin aina parin viikon kuuri ja sitten oli viikon tauko. Tauoilla kävin labrassa ja lääkärin vastaanotolla. Xelodan annostus hiukan eli labrakokeiden mukaan. Minulla maksan bilirubiiniarvot yhdessä vaiheessa vaativat annostuksen pinentämistä. Minulle mainittavin haittavaikutus oli jalkapohjien kipeytyminen, varsinkin kuurien loppupuolella. Tauoilla jalat rauhoittuivat. Aamuin ja illoin jalat ja kädet piti rasvata ihon kuivumisen vuoksi sekä kerran viikossa annettiin ohjeeksi kylvettää jalat lämpimässä suolavedessa. Lievää pahoinvointia myös ilmeni mutta sitä pystyi ennakoimaan pahoinvointilääkkeillä. Samoin lääke sai vatsan löysäksi mutta sitäkin saattoi ennakoida Immodiumilla. Viimeiset Xelodat söin joulun jälkeen 2009. En jäänyt niitä kaipaamaan ;-).

        Niimpä,uskon kylläö ettei kukaan jää xelodaa kaipaamaan.Täällä myös ahkerasti rasvailen raajoja ja suolakylpyäkin olen kokeillut.Alkuhuuman jälkeen on alkanut tulla vähäisiä oireita.Iltaisin närästää ja pari päivää oli maha aivan kovalla.Tänään erehdyin kaverin pojan rippijuhlilla syömään palan kakkua ja juomaan kupin kahvia ja yllätys,yllätys-mitä tapahtui?Pääsin kun pääsinkin ummetuksesta eroon,iski nimittäin kunnon ripulin ihan yhtäkkiä.Olis saaanut kyllä tulla toisenlaisessa tilanteessa.Lisäksi olen heräillyt yöllä tunnin-parin välein.Mutta,en halua valittaa,nämä on ihan pikkuvaivoja,joihin on helpotukset keksitty.Mulla xelodan lisäksi myös taxot kuten swettybettyllä,joten toistaiseksi olen päässyt vähällä.Luin toisesta ketjusta että' Kevään Kukan maksapesäkkeet olivat hävinneet ja keuhkopesäkkeetkin pienentyneet.Siitä tuli tosi hyvä mieli!Rattoisaa lauantai-illan jatkoa kaikille!


      • ex-syöpäp-08
        KIZZ3 kirjoitti:

        Niimpä,uskon kylläö ettei kukaan jää xelodaa kaipaamaan.Täällä myös ahkerasti rasvailen raajoja ja suolakylpyäkin olen kokeillut.Alkuhuuman jälkeen on alkanut tulla vähäisiä oireita.Iltaisin närästää ja pari päivää oli maha aivan kovalla.Tänään erehdyin kaverin pojan rippijuhlilla syömään palan kakkua ja juomaan kupin kahvia ja yllätys,yllätys-mitä tapahtui?Pääsin kun pääsinkin ummetuksesta eroon,iski nimittäin kunnon ripulin ihan yhtäkkiä.Olis saaanut kyllä tulla toisenlaisessa tilanteessa.Lisäksi olen heräillyt yöllä tunnin-parin välein.Mutta,en halua valittaa,nämä on ihan pikkuvaivoja,joihin on helpotukset keksitty.Mulla xelodan lisäksi myös taxot kuten swettybettyllä,joten toistaiseksi olen päässyt vähällä.Luin toisesta ketjusta että' Kevään Kukan maksapesäkkeet olivat hävinneet ja keuhkopesäkkeetkin pienentyneet.Siitä tuli tosi hyvä mieli!Rattoisaa lauantai-illan jatkoa kaikille!

        reseptin närstyksen estoon suojaamaan vatsaa? En enää muista lääkkeen nimeä ,se otettiin ennen tai jälkeen tiputuksen,sitäkään en muista kummin oli ( paraskin neuvonantaja,kun ei muista mittään,ajattelet ).
        Minulla oli närästystä lähes koko hoitojen ajan ja käytin myös rennietä joka tehosi hyvin närästykseen.

        Nyt muistuu mieleeni että minullakin oli ummetusta,jossain vaiheessa jouduin turvautumaan ummetus lääkkeeseen,senkään nimeä en muista enää..:(

        On tainnut ne sytot vaikuttaa muistiin,vaikka niistä on jo pari vuotta:)


      • 21.
        ex-syöpäp-08 kirjoitti:

        reseptin närstyksen estoon suojaamaan vatsaa? En enää muista lääkkeen nimeä ,se otettiin ennen tai jälkeen tiputuksen,sitäkään en muista kummin oli ( paraskin neuvonantaja,kun ei muista mittään,ajattelet ).
        Minulla oli närästystä lähes koko hoitojen ajan ja käytin myös rennietä joka tehosi hyvin närästykseen.

        Nyt muistuu mieleeni että minullakin oli ummetusta,jossain vaiheessa jouduin turvautumaan ummetus lääkkeeseen,senkään nimeä en muista enää..:(

        On tainnut ne sytot vaikuttaa muistiin,vaikka niistä on jo pari vuotta:)

        Kyllä me kaikki oireilemme hoitohin eri tavalla. Monella tuntuu olevan ummetusta, minulla taas oli kovia veriripuleja. Oli aikoja, että en voinut lähteä edes ulos. Kerran en ehtinyt kotiin saakka ja pari kertaa täytyi mennä pusikkoon. Vitsit oli silloin vähissä. No onneksi ne ajat on nyt takana ja minä olen taas terve nainen. Jotenkin tuntuu, että minä pääsin suht vähällä kun lukee joidenkin viestejä. Voimia kaikille hoidoissa käyville.


      • HRO
        swettybetty kirjoitti:

        Minulle tuli Xelodan Taxoteren johdosta monenlaisia sivuvaikutuksia.
        Kummasta sitten johtuivat, voi olla että taxoista. Xeloda-annostani kyllä pienennettiin sen jälkeen, kun olin joutunut antibioottitiputukseen kovan ripulin takia. Alussa se oli 2x5 tablettia. Suu tuli täyteen aftoja, ymmärrän hyvin kun Raspis kertoi tyynyn olleen aamulla veressä. Samoin minulla sairaalassa.
        Antoivat myös jotain kamalaa ruskeaa litkua, jota olisi pitänyt purskutella suussa. En kyllä pystynyt. Puhuminenkin oli kivuliasta koska niitä aftoja oli kurkussakin.
        Mutta onneksi kaikilla ei tule suun kanssa noin pahoja ongelmia.
        Pitkäaikaisin ongelma oli makuaistin muuttuminen ja ruokahalun täydellinen katoaminen. Syöminen - jos sitä voi siksi edes kutsua - oli vain ikävä velvollisuus, että saisi Xelodatkin syötyä. No, kyllä se ruokahalukin palasi...

        Laitampa lusikkani myös tähän "soppaan" Nuo yö heräilyt oli kovin tavallisia,noin viikko sytosta,sekä myös vc hyppyyt, sit alko tasaantumaan,kunnes valkosolut laski
        seuraavalla viikolla.Xelodaa en ole itse syönyt, viimeinen viikko ennen uutta tälliä oli jees viikko ja voimia kerättiin kävelyllä ,sekä ajattelemalla pian yksi hoito vähemmän
        Hoida vaan ihoa tosi hyvin,sekä muistat ettei kraappooksia saa tulla,iho ehjänä.
        Itselle on ottanut koville käsien suojaaminen hanskoilla,esim kukkapenkillä
        Sitten joku sano niin uskottavasti haluanko ruusun-en ihan varmasti,olen nähnyt
        sivusta seuranneena mikä tuska jos sen saa.
        Onko ruuista mikä olis kovin mielusta? Oletko säästynyt kuvottavalta ololta?
        Ei surra eilistä,kun loppuikä menee kuitenkin tulevaisuudessa - öitä


      • HRO kirjoitti:

        Laitampa lusikkani myös tähän "soppaan" Nuo yö heräilyt oli kovin tavallisia,noin viikko sytosta,sekä myös vc hyppyyt, sit alko tasaantumaan,kunnes valkosolut laski
        seuraavalla viikolla.Xelodaa en ole itse syönyt, viimeinen viikko ennen uutta tälliä oli jees viikko ja voimia kerättiin kävelyllä ,sekä ajattelemalla pian yksi hoito vähemmän
        Hoida vaan ihoa tosi hyvin,sekä muistat ettei kraappooksia saa tulla,iho ehjänä.
        Itselle on ottanut koville käsien suojaaminen hanskoilla,esim kukkapenkillä
        Sitten joku sano niin uskottavasti haluanko ruusun-en ihan varmasti,olen nähnyt
        sivusta seuranneena mikä tuska jos sen saa.
        Onko ruuista mikä olis kovin mielusta? Oletko säästynyt kuvottavalta ololta?
        Ei surra eilistä,kun loppuikä menee kuitenkin tulevaisuudessa - öitä

        Sunnuntaipäivää!!!!Eipä tullut minulle närästyslääkettä,ripulillääkkeen kyllä pistivät.Olen kuitenkin oikein onnellinen,että olen näinkin hyvässä kunnossa,pystyn toimittamaan joka päiväiset asiat ja vähän vielä muutakin.Ruokahalut on menneet kokolauilla,mutta syödään sitten vähän,mutta sitäkin terveellisemmin.Mullahan ei ollut mitään käsitystä näistä hoidoista,joten näin etukäteen kauhukuvia itsestäni makaamassa kalmankalpeana sänkyni pohjalaa.Näin iotseni raahautumassa viimeisillä voimillani vessaan oksentamaan.Onneksi tilanne ei kuitenkaan niin paha ole.Muuten,HRO,mua kiinnostaisi tietää,mitä tuo valkosolujen lasku sulla aiheutti????Tuliko siitä ylleistä heikkoutta vai jotakin muuta???Ymmärtääkseni tiputusta ainakin silloin siirretään,vai kuinka???


      • HRO
        KIZZ3 kirjoitti:

        Sunnuntaipäivää!!!!Eipä tullut minulle närästyslääkettä,ripulillääkkeen kyllä pistivät.Olen kuitenkin oikein onnellinen,että olen näinkin hyvässä kunnossa,pystyn toimittamaan joka päiväiset asiat ja vähän vielä muutakin.Ruokahalut on menneet kokolauilla,mutta syödään sitten vähän,mutta sitäkin terveellisemmin.Mullahan ei ollut mitään käsitystä näistä hoidoista,joten näin etukäteen kauhukuvia itsestäni makaamassa kalmankalpeana sänkyni pohjalaa.Näin iotseni raahautumassa viimeisillä voimillani vessaan oksentamaan.Onneksi tilanne ei kuitenkaan niin paha ole.Muuten,HRO,mua kiinnostaisi tietää,mitä tuo valkosolujen lasku sulla aiheutti????Tuliko siitä ylleistä heikkoutta vai jotakin muuta???Ymmärtääkseni tiputusta ainakin silloin siirretään,vai kuinka???

        Tervehdys vaan. Koin oloni "huterammaksi" ja ehkä mielikin vähän emempi herkillä, hengästyminen tuli pienestä ponnistuksesta,
        kestää muutaman päivän,tässä taas ihmisten erilaisuus huomioiden.
        Siirtoja hoitoihin ei minulla tullut, lähtivät itsestään nousuun
        Olet kyllä hyvin selvinnyt tästä ekasta,ja nuo pahoinvointi lääkkeet ovat varmaan kehittyneet aina vain paremmiksi
        Niinpä tämä on sellaista tuntemattomaan sukeltamista kaikille ekakertalaisille.
        ja mitä aikansempia juttuja kuullut se pahoinvointi on ollut iso tekijä ennen
        Hyvää alkavaa viikoa terkuin HRO


      • Anonyymi
        sarkasmia. kirjoitti:

        Viestini ei ollut huumoria vaan pelkkää sarkasmia. Ärsytti edellinen viesti, jossa kirjoittaja aikoi ottaa kaiken ilon hoidoista ja sairaalassa olosta. Koin omat hoitoni erittäin raskaina ja vaikeina. Siitä oli huumori ja leikki kaukana. Anteeksi jos loukkasin hoidoissa parhaillaan käyviä.

        Jotenkin tuntuu, että kirjoitukset eivät ole aitoja.

        Romantisoidaan solumyrkkyhoitojen ihanuutta.

        Näitä kirjoituksia tuottaa joku joka ei oikeasti ole saanut suoraan suoneen solumyrkkyjä?


    • uusi aloitus,joo

      Kivoja ja antavia tarinoita syöpäpotilaan hoidoista,näitä lisää. Mihin on kadonut palstan tämäntyylinen jutustelu?Hauskaa ja positiivistä,tätä uudestaan....

      • Anonyymi

        Kaikki kuolleet?


      • Anonyymi

        Eipä ole juurikaan mitään kivaa kerrottavaa.


      • Anonyymi

        Antavia tarinoita?

        Täh?

        Raakaa julmaa faktaa olisi.
        Ei mitään hupijuttuja.


    • sp nyt

      Uudet sp potilaat aloittakaa kertomaan, siitä se lähtee...vanhat sp ovat terveitä uusia tulee koko ajan,jakakaa ilonne ja surunne....palstaa tarvitaan

      • Ole esimerkkinä

        Aloita sinä ensin. Ehkäs sitten muutkin rohkaistuvat.


      • rs nyt
        Ole esimerkkinä kirjoitti:

        Aloita sinä ensin. Ehkäs sitten muutkin rohkaistuvat.

        Ketju oli mukava, rohkaiseva ja kiinostava, näin kun jatkuisi. Leppoisaa keskustelua ja mielnkiintoista luettavaa, kun KIZZ oli palstalla mukana sai seurattua läheltä hänen tarinaansa rs potilaana.

        Olen itse menossa jälkitarkastukseen parin viikon päästä ja tilanne on aina yhtä pelottava, mutta kun vastaukset on tulleet ja ovat positiivisiä niin sen jälkeen voi huokaista.Uskon että ovat positiivisiä,se on ainut tapa minulle elää syövän kanssa, yleensä en asiaa sen kumemin ajatele.Sairstan trippla negatiivistä rs. eikä meitä ole montaa,hormooni positiivinen on yleisin ja sitä sairastaa n.80 %,omasta syövästäni ei netistä löydy juuri tietoa, ja ehkä hyvä näin?Käsittäkseni BRCA potilaat on trippla rs potilaita,voi olla että olen ihan väärässäkin?

        Hyvää päivän jatkoa !


    • Anonyymi

      Doke taxel hoito paska aine.. Vaimollani on rinta syöpä leikattiin kaikki oli hyvin Syöpä oli poissa sitten sai Doketakselia ensin tuli hermovaurio vasempaan jalkaan sitten oikeaan sitten vatsa hermovaurio diabetes verenpaine tauti se siitä hyvästä lääkkeestä tai myrskystä. Mieliala nollassa vaikutti aivotoimintaan emme hoitoja oli hyvä kuntoinen nyt ei tiedä selviääkö. Yksi Lääkäri sanoi että kaikki tämä johtuu Doketaxselista. Kaikki muut väittää että ne sairaudet ovat olleet perus sairauksina hänellä on ainakin kolme lausuntoa että näin ei ole.

      • Anonyymi

        Lisäys edelliseen se aine kautta myrkky oli docetaxel meinas käydä niin että kivut paranee kerralla eikä sen jälkeen ole enää kipuja. Sitä ei tiedä vieläkään miten käy.


      • Anonyymi

        Tota oon epäillytkin , että syöpähoitojen jälkeen kaikki tulkitaan syövän kautta.

        Mitään ei enää hoideta . Kärsi pois.


    • Anonyymi

      Enpä jaksanut lukea kuin aloituksen.

      Kommentoin puolestani, nyt kun kuusi sytoa takana ja olen ne käynyt läpi yksi, että hyvä niin.

      Rasittavaa on ollut, kun joka paikassa hoetaan ja tuputetaan vertaistukea.

      Miksi pitäisi umpioudoille jakaa omia tuntoja ja kokemuksia?
      Miksi tautisten pitäisi keskenään ringissä vaivoistaan valittaa?
      Ok, jos siltä tuntuu, niin eikun jakamaan.

      Mutta antakaa niiden olla rauhassa yksin, jotka sitä haluavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe