Mitä mieltä olette, että koira haukkuu usein, mutta ei hiljaisuuden aikana? Asiallisia viestejä kiitos
Kerrostalossa haukkuminen
13
361
Vastaukset
- mitämitämitä
Riippuu miten kovaa, onko ihan tauotonta vai tunnin välein.
Olennaista on MIKSI koira haukkuu? Jos haluat, että haukku vähenee, sinun pitää ensin tarkkailemalla koiraais selvittää MIKSI se haukkuu. Haukkua on erilaista, koiran rotu vaikuttaa ja miljoona muuta asiaa.- kerrostalohaukkumine
Silloin tällöin ehkä 5 minuuttia. Naapuri oli sanonut, että anna haukkua. Olin keskeyttänyt haukkumisen kun haukkuu ihmisille, koirille ja kissoille. Siskollekin naapurini (siskon entinen naapuri) sanoi, etten anna koirani haukkua. Ei se mummo kuitenkaan mikään kuuro ole ja oleilee useimmiten kanssa omal parvekkeella niin ku mun oma koira omalla parvekkeella. Haukkuminenhan kuitenkin kuuluu koiran kommunikointiin. Sama asia ois jos ihmiseltä kielletään puhuminen jos koira ei sais ollenkaan haukkua
- realisti...
kerrostalohaukkumine kirjoitti:
Silloin tällöin ehkä 5 minuuttia. Naapuri oli sanonut, että anna haukkua. Olin keskeyttänyt haukkumisen kun haukkuu ihmisille, koirille ja kissoille. Siskollekin naapurini (siskon entinen naapuri) sanoi, etten anna koirani haukkua. Ei se mummo kuitenkaan mikään kuuro ole ja oleilee useimmiten kanssa omal parvekkeella niin ku mun oma koira omalla parvekkeella. Haukkuminenhan kuitenkin kuuluu koiran kommunikointiin. Sama asia ois jos ihmiseltä kielletään puhuminen jos koira ei sais ollenkaan haukkua
Kyllä se yhden mittainen viiden minuutin haukkuminen on liikaa. Yksittäiset haukahdukset on ihan jees, niiltä ei voi välttyä, mutta toi on todella monesta jo tosi ärsyttävän paljon. Oletko kysynyt koko muun kerrostalon mieleipiteitä asiasta, etkä vain yhden naapurin mummon. Vaikka kuinka olisi koiran kommunikointitapa, niin se ei vaan yksinkertaisesti sovellu kerrostaloon. Kyllä yleensä ihmistenkin kovaääniseen elämään puututaan. Ja koiran ääni on kyllä tosi ärsyttävä, ja kantaa kauaksi. Se provosoi myöskin mahdollisia talon /lähistön muita koiria haukkumaan. Joten, muita ajatteleva koiran omistaja pyrkii omalla toiminnallaan siihen, että koira häiritsisi mahdollisimman vähän.
Lapsillekin on hyvin luonnollista kiljuen kommunikoida. Se ei tarkoita, että olisi jotenkin lapsenrääkkäystä yrittää hillitä sitä metelin tuottamista. Samoin, monille on kännissä jotenkin luonnollista metelöidä, ei kuitenkaan toivottavaa käytöstä jne... Haukkumisen rajoittaminen ei ole eläinrääkkäystä vaan realismia. Se vaan on koirallekin parempi elämä, jos naapureiden kanssa ollaan sovussa:) Sitä se on, se yhteisöasuminen.
Eikä auta yhtään tilannetta asenne, että minä en tee, kun ei toisetkaan tee. Missään asiassa. Mutta on ihan turhaa väittää, että jos koiran opettaa hiljaiseksi, se olisi jotenkin sen eläimen vakavaa kiusaamista, koiralla kun on niitä lekemattomia muitakin tapoja kommunikoida, kuin pelkkä haukkuminen. Samoin on ulvomisen kanssa, se nyt vaan ei ole järkevää taajaan asutuissa paikoissa.
- pelkään pahinta..
kokemusta on.. naapurit ei yleensä katso hyvällä. auttaa jos heidän kanssaan juttelee asiasta, mutta läheskään kaikki eivät ole sitä ymmärtävää sorttia. itse saatiin ihan uhkauksiakin joltain asiaan täysin kyllästyneeltä naapurilta. eikä koiramme millään oppinut olemaan haukkumatta, haukkuminen kun on koirille ja varsinkin tietyile roduille todella herkässä, eikä se tee mitään periaatteessa väärin haukkuessaan. kaikki koirat eivät vaan sovi kerrostaloon. eikä kerrostalossa saa häiritä muita asukkaita koiran haukunnalla, näin ainakin meidän talon järjestyssäännöissä lukee. panosta harjoitteluun, jostain olen kuullut, että koiran saa antaa muutamalla haukulla ilmoittaa postin tulon tai jonkun äänen käytävältä, mutta sitten sen pitää hiljentyä. koirakirjoissa on hyviä harjoituksia, mutta ainakaan meillä eivät auttaneet. jos muutto omakotitaloon on mahdolista nin se ainakin säästäisi naapuririidoilta ja mahdolliselta häädöltä. kokonaan uuden kodin etsintä voi olla se viimeinen vaihtoehto, johon meidän ainakin piti haikein mielin turvautua.
- 17+22
Jos haukkuminen on silloin kun olette töissä ja se on jatkuvaa niin ei missään nimessä ole suotavaa edes päivällä.
Jos koira haukahtaa ovikelloa tai murahtaa rappukäytävässä ohimenevälle niin se nyt vielä menee mutta jo 10 minuuttiakin putkeen kestävät haukkukuorot eivät sovi kerrostaloon. Jotkut ihmiset käyvät esim yöllä töissä ja nukkuvat päivällä ...lapset nukkuvat päivällä .
Kerrostalossa asuva koira saa olla kyllä melko hiljaista mallia tai muuten tulee sanomista .
- koiruliinikki
Siis entisestä kerrostalostani, jossa oli siis minun asuntoni. Siitä on jo yli 10 vuotta aikaa. Minun koirani oli hiljainen, eikä naapureidenkaan koirat paljoa haukkuneet. Silloin tällöin joku koirista päästi yksittäisen haukahduksen, mutta minä en edes keskittynyt niihin, sillä niin vaivattomia ne olivat kaiken muun metelin keskellä, kuten naapurien naureskeluiden, musiikkien, urheiluohjelmille hurraaminen ym. Mutta vaikka koirien haukunta muodosti kaikista talon meluista varmaan vain kymmenesosan, niin talonyhtiön puheenjohtajan mielestä se oli liikaa. Hänellä itsellään muuten ei ollut koiraa, eikä hän koskaan vaikuttanut niistä pitävänkään. Hän määräsi koko taloon (oli koko rakennuksen kaikkien kolmen rappukäytävän talonyhtiön puheenjohtaja) koiranpitokiellon, joka koskee siellä lemmikkeinä pidettäviä koiria. Talonyhtiön puheenjohtajan mielipidettä kannatti pari muutakin asukasta sieltä taloyhtiöstä, mutta he olivatkin todella läheisiä puheenjohtajan kanssa. Minä muutin saman tien pois sieltä, koska en halunnut elää ilman koiraa. Kun nykyäänkin käyn väliin huvikseni siellä entisessä rappukäytävässäni, sieltä kuuluu musiikkia, naurua, huutoa, telkkarin ääntä ym. mutta koiria sinne ei sallita asutettaviksi haukunnan takia.
- perheen isä
"Kun nykyäänkin käyn väliin huvikseni siellä entisessä rappukäytävässäni, sieltä kuuluu musiikkia, naurua, huutoa, telkkarin ääntä ym. mutta koiria sinne ei sallita asutettaviksi haukunnan takia"
Ja huono eristys. Jos rapussa on jotain, mitä tahansa häiritsevää ja jatkuvaa meteliä, niin eiköhän siihen puututa jossain vaiheessa asukkaiden toimesta.
"Kun nykyäänkin käyn väliin huvikseni siellä entisessä rappukäytävässäni," ???? - koiruliinikki
perheen isä kirjoitti:
"Kun nykyäänkin käyn väliin huvikseni siellä entisessä rappukäytävässäni, sieltä kuuluu musiikkia, naurua, huutoa, telkkarin ääntä ym. mutta koiria sinne ei sallita asutettaviksi haukunnan takia"
Ja huono eristys. Jos rapussa on jotain, mitä tahansa häiritsevää ja jatkuvaa meteliä, niin eiköhän siihen puututa jossain vaiheessa asukkaiden toimesta.
"Kun nykyäänkin käyn väliin huvikseni siellä entisessä rappukäytävässäni," ????Siellä on todennäköisesti edelleen sama puheenjohtaja taloyhtiöllä. Ainakin hän on väliin sen talon pihassa nykyäänkin. Hän ei muistaakseni koskaan suostunut koskemaan koiriin, vaan pyysi niiden omistajia viemään ne kauemmas, kun ne tuotiin lähelle häntä. En tiedä, oliko puheenjohtaja koirakammoinen, vai vihaako hän muuten vain koiria. Mutta joka tapauksessa, hän ei hyväksynyt lainkaan koirien haukuntaa silloin. Muun metelin hän sinne silti sallii. Ärsyttää se tyyppi totaalisesti !
- kaksi
koiruliinikki kirjoitti:
Siellä on todennäköisesti edelleen sama puheenjohtaja taloyhtiöllä. Ainakin hän on väliin sen talon pihassa nykyäänkin. Hän ei muistaakseni koskaan suostunut koskemaan koiriin, vaan pyysi niiden omistajia viemään ne kauemmas, kun ne tuotiin lähelle häntä. En tiedä, oliko puheenjohtaja koirakammoinen, vai vihaako hän muuten vain koiria. Mutta joka tapauksessa, hän ei hyväksynyt lainkaan koirien haukuntaa silloin. Muun metelin hän sinne silti sallii. Ärsyttää se tyyppi totaalisesti !
ihmistä ei yleensä päätä mitä taloyhtiössä kielletään(olkoon puheenjohtaja tai ei). Yhtiökokous päättää kielloista jotka menevät yli kaupunkien järjestyssääntöjen ja/tai lakien, ja puheenjohtajana toimiva henkilö laittaa yhdessä isännöitsijän kanssa päätökset täytäntöön.
Joten jos asunto oli/on omasi, olisit voinut/voit hyvin vaatia vaikka puheenjohtajaa vaihtoon... - saku + seropi
kaksi kirjoitti:
ihmistä ei yleensä päätä mitä taloyhtiössä kielletään(olkoon puheenjohtaja tai ei). Yhtiökokous päättää kielloista jotka menevät yli kaupunkien järjestyssääntöjen ja/tai lakien, ja puheenjohtajana toimiva henkilö laittaa yhdessä isännöitsijän kanssa päätökset täytäntöön.
Joten jos asunto oli/on omasi, olisit voinut/voit hyvin vaatia vaikka puheenjohtajaa vaihtoon...Koiran PITÄÄ opettaa olemaan haukkumatta kerrostalossa.
Itselläni on 2 isoa koiraa,jotka ENNEN haukku kun ovikello soi. KIELSIN niitä HAUKKUMASTA,siihen se jäi. Ainakun soi ovikello koirani EIVÄT enää hauku.
Naapurilla on koira joka haukkuu kun ovikello soi tai jos joku aukaisee käytävän oven tai liikkuu käytävässä. Hermot siinä menee. Olen jättänyt viestiä heidän oveensa jossa toivoin tämän haukkumisen loppuvan. Ja jos ei lopu ilmoitan isännöistijälle.
Tympeää asua kerrostalossa kun toisten koirat saavat haukkua mutta heti kun omani haukkuu niin aletaan valittamaan.
Sain viestiä(oveen lapun) jossa luki että jos koirani eivät lopeta räkyttämistä teen valituksen. Koirani haukkuvat usein kun ne jää keskenään kotia ja itse menen vaikka kaverini luokse. Miks ne haukkuu? Niillä on eroahdistusta koska ovat asuneet kanssani 11kk eli olen ollut niiden kanssa 11kk ilman että olen lähtenyt minnekkään(olen ollut koko ajan koirieni kanssa kotona/käyttäny lenkillä). Nykyään käyn kaverini luona/lavatansseissa joten koirani jäävät muutamaks tunniks keskenään. En voi sille mitään että ne keskenään ollessa haukkuu. Onhan niillä leluja siellä mutta sekään ei aina tunnu auttavan. Niin ennen en käynyt kaverini luona/lavatansseissa kun erosin ja ero oli erittäin vaikeaa sillä sujde oli erittäin pitkä. Nyt olen erosta päässyt yli niin nyt sitten kuljen kaverini luona/lavatansseissa. - ................
saku + seropi kirjoitti:
Koiran PITÄÄ opettaa olemaan haukkumatta kerrostalossa.
Itselläni on 2 isoa koiraa,jotka ENNEN haukku kun ovikello soi. KIELSIN niitä HAUKKUMASTA,siihen se jäi. Ainakun soi ovikello koirani EIVÄT enää hauku.
Naapurilla on koira joka haukkuu kun ovikello soi tai jos joku aukaisee käytävän oven tai liikkuu käytävässä. Hermot siinä menee. Olen jättänyt viestiä heidän oveensa jossa toivoin tämän haukkumisen loppuvan. Ja jos ei lopu ilmoitan isännöistijälle.
Tympeää asua kerrostalossa kun toisten koirat saavat haukkua mutta heti kun omani haukkuu niin aletaan valittamaan.
Sain viestiä(oveen lapun) jossa luki että jos koirani eivät lopeta räkyttämistä teen valituksen. Koirani haukkuvat usein kun ne jää keskenään kotia ja itse menen vaikka kaverini luokse. Miks ne haukkuu? Niillä on eroahdistusta koska ovat asuneet kanssani 11kk eli olen ollut niiden kanssa 11kk ilman että olen lähtenyt minnekkään(olen ollut koko ajan koirieni kanssa kotona/käyttäny lenkillä). Nykyään käyn kaverini luona/lavatansseissa joten koirani jäävät muutamaks tunniks keskenään. En voi sille mitään että ne keskenään ollessa haukkuu. Onhan niillä leluja siellä mutta sekään ei aina tunnu auttavan. Niin ennen en käynyt kaverini luona/lavatansseissa kun erosin ja ero oli erittäin vaikeaa sillä sujde oli erittäin pitkä. Nyt olen erosta päässyt yli niin nyt sitten kuljen kaverini luona/lavatansseissa.Jos koirat haukkuvat keskenään ollessaan, oli syy mikä tahansa, pitäisi olla itsestään selvää, että missään lavatansseissa ei juosta. Ja jos haluaa jotain harrastaa, niin järjestää joko koirille seuraa, tai vie ne hoitoon. Oli ero kuinka vaikea tahansa, niin ei ne naapurit ole siihen syypäitä, eikä heidän tarvitse jaksaa kuunnella yhdenkään koiran räksytystä. Jos ongelma ei ala helpottamaan, niin kannattaa miettiä vapaaehtoisesti asuinpaikan vaihdosta.
Onhan noitakin, joille tulee oikeasti aiheettomia valituksia, esim nainen, jonka asunnossa ei ollut ollut ikinä edes kylässä koiraa, eikä hänellä ollut mitään lemmikkejä, sai lappuja koiriensa häiritsevästä haukunnasta- Lienee sanomattakin selvää, että hän ei joutunut isomppiin vaikeuksiin, Ja lopulta kai löytyi tiedotteille se oikea osoitekin;)
Ja ei, en ole koirie vihaaja, vaan päinvastoin. Mutta liikaa olen itsekin kärsinyt koirien haukunnasta. Jo se n takia en ikinä enää palaa kerrostaloasumiseen. - SusSiunatkoon!
saku + seropi kirjoitti:
Koiran PITÄÄ opettaa olemaan haukkumatta kerrostalossa.
Sain viestiä(oveen lapun) jossa luki että jos koirani eivät lopeta räkyttämistä teen valituksen. Koirani haukkuvat usein kun ne jää keskenään kotia ja itse menen vaikka kaverini luokse. Miks ne haukkuu? Niillä on eroahdistusta koska ovat asuneet kanssani 11kk eli olen ollut niiden kanssa 11kk ilman että olen lähtenyt minnekkään(olen ollut koko ajan koirieni kanssa kotona/käyttäny lenkillä). Nykyään käyn kaverini luona/lavatansseissa joten koirani jäävät muutamaks tunniks keskenään. En voi sille mitään että ne keskenään ollessa haukkuu. Onhan niillä leluja siellä mutta sekään ei aina tunnu auttavan. Niin ennen en käynyt kaverini luona/lavatansseissa kun erosin ja ero oli erittäin vaikeaa sillä sujde oli erittäin pitkä. Nyt olen erosta päässyt yli niin nyt sitten kuljen kaverini luona/lavatansseissa.Kummallista. Ensin ilmoitat, että koiran pitää olla haukkumatta kerrostalossa. Ja olet häiriintynyt naapurisi koiran muutaman minuutin pituisesta haukkumisesta. Seuraavaksi ilmoitat, että omat koirasti haukkuvat tuntitolkulla yksin jäädessään.
Itseäni ei häiritse koira, joka haukkuu hetken ovikellolle tai ohikulkijalle, vaikka haukkuisi useita kertoja päivässä. Tällainen hetken kestävä haukku kuuluu ns. normaaleihin elämisen ääniin, jotka kerrostalossa asuessaan on vain siedettävä. Piti niistä tai ei.
Sen sijaan tuntitolkulla haukkuminen kiristää kenen tahansa hermoja, myös koiranystävien. Sitä ei tarvitse kenenkään sietää. Tulee myös mieleen, miten sellainen haukkuminen hermostuttaa muita, kenties yksin olevia koiria.
Jos koirasi kerran haukkuvat eroahdistustaan, ennen lavatansseihin menoa sinun täytyy totuttaa ne haukkumistaipumuksesta pois. Voi viedä hyvinkin puolikin vuotta. Ennen totuttamista et oikeastaan voi poistua pidemmäksi aikaa, mikäli et sitten palkkaa hoitajaa koirillesi.
- Kerrostalokoirat
Minä en tykkäis... Koirahan ei tiedä että on kerrostalossa, mutta jos haukkuu kokoajan niin jokuhan sillä on. Kun ovikello soi ja koira haukkuu, niin sehän on ihan ok!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362749Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122537100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es372258Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201861Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511535Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo351528- 381463
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251353- 241148
- 231097