Ifolor-kuvakirjan kanssa ongelma

Ifolor.

Yritän tehdä parhaillaan Ifolor -ohjelmalla kuvakirjaa, mutta kuvien kokojen kanssa ongelma. Olen kuvannut kuvan normaalilla 4:3 kuvasuhteella, ja kun siirrän kuvan esim. vaaka A4-malliseen kirjaan, ylhäältä jää osa kuvasta pois. Sama myös esim. A4 pystymallisessa kirjassa.
Itseäni ei haittaisi, vaikka vaaka A4-mallisessa kirjassa jäisi tyhjää tilaa sivuille kirjan lehdillä, kunhan vain koko kuva näkyisi aina kokonaan. Nyt moni kuva on kuvattu sen verran "tarkasti", että jos ylhäältä jää kirjaksi tehtynä osa kuvasta pois, puuttuu päistä osia.

Saako tuota siis jotenkin tehtyä niin, että kuvat näkyy aina kokonaan sivuilla, vaikka sitten vähän pienempinä.
Hiirellähän noita saa vähän liikuteltua, mutta aina jostakin jää osa pois. Ja kun sivujakin 96, luulisi, että jotenkin saa automaattisesti kuvat kokonaan näkyville.

Vai onko joku muu kuin A4-vaaka parempi 4:3 kuville, vai onko ratkaisu joku muu valokuvakirjan teko-.ohjelma kuin tuo Ifolor?

Olisin erittäin kiitollinen avusta!

26

6207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 02o

      ”niin, että kuvat näkyy aina kokonaan sivuilla”
      —rajaat vaan kuvat kuvankäsittelyohjelmassa niin, että kuvasuhteeksi tulee 3:2 lisäämällä valkoista yhdelle tai molemmille sivuille kuvaa

      • Ifolor.

        Gimpillä olen joskus kuvia rajaillut ja muutenkin muokannut, mutta en jaksaisi kuvakirjoja varten käydä satoja kuvia yksittäin läpi ja tehdä jokaisesta eri kokoisen.

        Pitäisikö kamerassa muuttaa tulevaisuutta asetukseksi 3:2, tuo kun on näytössä ja telkkarissakin, mutta hemmetin matala vain tuo kuvasuhde.
        Mutta näille jo otetuille kuville tuokaan ei auta. Eikö tuossa Ifolorissa todellakaan ole mitään automatiikkaa tuohon?


      • Ifolor.
        Ifolor. kirjoitti:

        Gimpillä olen joskus kuvia rajaillut ja muutenkin muokannut, mutta en jaksaisi kuvakirjoja varten käydä satoja kuvia yksittäin läpi ja tehdä jokaisesta eri kokoisen.

        Pitäisikö kamerassa muuttaa tulevaisuutta asetukseksi 3:2, tuo kun on näytössä ja telkkarissakin, mutta hemmetin matala vain tuo kuvasuhde.
        Mutta näille jo otetuille kuville tuokaan ei auta. Eikö tuossa Ifolorissa todellakaan ole mitään automatiikkaa tuohon?

        ”en jaksaisi kuvakirjoja varten käydä satoja kuvia yksittäin läpi ja tehdä jokaisesta eri kokoisen.”
        —eihän niitä ”yksittäin” läpi tarvitse käydä ja tehdä ”eri kokoisia”
        Käyttämästäsi ohjelmasta riippuen voit tehdä esim ns. makron ja ajaa sen ns. eräajona kaikkiin kuviin kerralla.

        Tiekoneen vieressä ei tarvitse ”jaksaa” eräajon aikana, jos kuvia on hirveän paljon voit vaikka käydä juomassa kupin kahvia odotellessa.


      • Ifolor.
        Ifolor. kirjoitti:

        ”en jaksaisi kuvakirjoja varten käydä satoja kuvia yksittäin läpi ja tehdä jokaisesta eri kokoisen.”
        —eihän niitä ”yksittäin” läpi tarvitse käydä ja tehdä ”eri kokoisia”
        Käyttämästäsi ohjelmasta riippuen voit tehdä esim ns. makron ja ajaa sen ns. eräajona kaikkiin kuviin kerralla.

        Tiekoneen vieressä ei tarvitse ”jaksaa” eräajon aikana, jos kuvia on hirveän paljon voit vaikka käydä juomassa kupin kahvia odotellessa.

        Ei onnistu tuokaan, koska kuvia täytyisi Ifoloria varten siis mataloittaa, mutta kaikista kuvista ylhäältä ei tietenkään aina voi ottaa, tai voi esim. jonkun päästä lähteä yläosa, osasta taas ei alaosasta voi ottaa. Eli pitäisi rajata 3:2 kuviksi yksitellen. Siksi niitä ei voi ajaa eränä kaikkia samalla kylmällä tavalla vaan 3:2-kuviksi.

        Eikö tosiaan voi Ifolorissa 4:3 kuvia saada sopimaan mihinkään kuvakirjapohjaan siten, että kuvat näkyy aina kokonaan, vaikka sitten hieman näkyisi jossakin reunassa tyhjää?


      • juuri yritin
        Ifolor. kirjoitti:

        Ei onnistu tuokaan, koska kuvia täytyisi Ifoloria varten siis mataloittaa, mutta kaikista kuvista ylhäältä ei tietenkään aina voi ottaa, tai voi esim. jonkun päästä lähteä yläosa, osasta taas ei alaosasta voi ottaa. Eli pitäisi rajata 3:2 kuviksi yksitellen. Siksi niitä ei voi ajaa eränä kaikkia samalla kylmällä tavalla vaan 3:2-kuviksi.

        Eikö tosiaan voi Ifolorissa 4:3 kuvia saada sopimaan mihinkään kuvakirjapohjaan siten, että kuvat näkyy aina kokonaan, vaikka sitten hieman näkyisi jossakin reunassa tyhjää?

        selittää
        ”Ei onnistu tuokaan, koska kuvia täytyisi Ifoloria varten siis mataloittaa”

        Joten yritetäänpä vielä kerran:
        älä mataloita kuvia vaan lisää kuviin valkoista lyhyille sivuille niin, että korkeus säilyy entisellään

        mikä tässä mättää
        eihän kuva siitä mataloidu jos sen valkoiseen taustaan lisätään leveyttä

        onkohan koko juttu jonkun ifolorin kilpailijan provo kun yksinkertainen ja helppo ongelman ratkaisu ei kelpaa?


      • tapana
        juuri yritin kirjoitti:

        selittää
        ”Ei onnistu tuokaan, koska kuvia täytyisi Ifoloria varten siis mataloittaa”

        Joten yritetäänpä vielä kerran:
        älä mataloita kuvia vaan lisää kuviin valkoista lyhyille sivuille niin, että korkeus säilyy entisellään

        mikä tässä mättää
        eihän kuva siitä mataloidu jos sen valkoiseen taustaan lisätään leveyttä

        onkohan koko juttu jonkun ifolorin kilpailijan provo kun yksinkertainen ja helppo ongelman ratkaisu ei kelpaa?

        käyttää ”Canvas Size” makroa valkoisen taustan mittasuhteiden muutokseen, en ymmärrä miten se mataloittaa kuvaa???


      • FernandoT
        tapana kirjoitti:

        käyttää ”Canvas Size” makroa valkoisen taustan mittasuhteiden muutokseen, en ymmärrä miten se mataloittaa kuvaa???

        Kuvanhan voi sovittaa niin ettei siitä rajaudu mitään pois esim valitsemalla
        kuvan päältä muokkaa ja säädä koko. Tai sit drag&droppaa kuvat ihan tyhjälle sivulle. Sillon ei rajaudu mitään pois.


      • kohta ent. entisöijä
        FernandoT kirjoitti:

        Kuvanhan voi sovittaa niin ettei siitä rajaudu mitään pois esim valitsemalla
        kuvan päältä muokkaa ja säädä koko. Tai sit drag&droppaa kuvat ihan tyhjälle sivulle. Sillon ei rajaudu mitään pois.

        Ifolor ei ymmärrä kuvan koosta mitään. Yritän tehdä skannatuista, vanhoista mv-kuvista (yli 50v vanhoja, kaikki vähän erikokoisia. Ifolor leipoo kuvista ihan oman kokoisia (liian isoja) ja kokoa ei voi säätää, ainoastaan rajata. Esim 7cm korkeasta tulee silmämäärin katsoen 11 cm korkea (vähän yli puolet A4 leveydestä. Ihan sama vetääkö niitä tyhjälle sivulle tai ei.

        Tyhmä ohjelma, miksi ei voi pitää kuvia 1:1:n kokoisena tai anna skaalata niitä?


      • eikö onnistu
        kohta ent. entisöijä kirjoitti:

        Ifolor ei ymmärrä kuvan koosta mitään. Yritän tehdä skannatuista, vanhoista mv-kuvista (yli 50v vanhoja, kaikki vähän erikokoisia. Ifolor leipoo kuvista ihan oman kokoisia (liian isoja) ja kokoa ei voi säätää, ainoastaan rajata. Esim 7cm korkeasta tulee silmämäärin katsoen 11 cm korkea (vähän yli puolet A4 leveydestä. Ihan sama vetääkö niitä tyhjälle sivulle tai ei.

        Tyhmä ohjelma, miksi ei voi pitää kuvia 1:1:n kokoisena tai anna skaalata niitä?

        minulla on aie tehdä samoin kuin edellinen. ehkä en ifoloril teekkää?


      • FernandoT kirjoitti:

        Kuvanhan voi sovittaa niin ettei siitä rajaudu mitään pois esim valitsemalla
        kuvan päältä muokkaa ja säädä koko. Tai sit drag&droppaa kuvat ihan tyhjälle sivulle. Sillon ei rajaudu mitään pois.

        olen tehnyt puolitusinaa matkakirjoja tuolla Ifolorin ohjelmalla ja aina onnistunut saamaan kuvaan juuri sen osan kuin olen halunnut. Joko koko kuvan tai hieman rajatun, rajauskin onnistuu jos haluaa.

        Ohjelma on toiminut kuin kultakello ilman mitään häikkää. En tosin ole edes kokeillut "easy" tilaa vaan koonnut alusta lähtien itse kaiken sivupohjia myöden expert tilassa.


      • gonapaaappa
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        olen tehnyt puolitusinaa matkakirjoja tuolla Ifolorin ohjelmalla ja aina onnistunut saamaan kuvaan juuri sen osan kuin olen halunnut. Joko koko kuvan tai hieman rajatun, rajauskin onnistuu jos haluaa.

        Ohjelma on toiminut kuin kultakello ilman mitään häikkää. En tosin ole edes kokeillut "easy" tilaa vaan koonnut alusta lähtien itse kaiken sivupohjia myöden expert tilassa.

        Nyt olis samaa ongelmaa että miten ihmeessä pystyn muuttamaan kuvan kokoa että saisi koko kuvan sellaisenaan mukaan ilman rajausta ??


      • gonapaaappa kirjoitti:

        Nyt olis samaa ongelmaa että miten ihmeessä pystyn muuttamaan kuvan kokoa että saisi koko kuvan sellaisenaan mukaan ilman rajausta ??

        vaan nyt en muutamaan kuukauteen.

        Minä teen seuraavasti, käytän aina expert tilaa joka antaa mahdollisuuden toimia omalla tavallaan, poistan kaikki kuvaraamit ja tuon sekä asettelen kuvat vapaasti sekä paikan että koon suhteen jättäen tilaa tekstille. Kun haluaa muuttaa kuvan kokoa niin se vedetään tai työnnetään sopivan kokoiseksi ja jotta kuva täyttää sen raamin niin laita osoitin kuvan kohdalle, paina oikeaa painiketta, valitse Muokkaa ja Säädä koko ja siinä se on muuta ei tarvitakaan.

        Helppoa kuin heinänteko.


      • kjgejhghhr
        Ifolor. kirjoitti:

        Gimpillä olen joskus kuvia rajaillut ja muutenkin muokannut, mutta en jaksaisi kuvakirjoja varten käydä satoja kuvia yksittäin läpi ja tehdä jokaisesta eri kokoisen.

        Pitäisikö kamerassa muuttaa tulevaisuutta asetukseksi 3:2, tuo kun on näytössä ja telkkarissakin, mutta hemmetin matala vain tuo kuvasuhde.
        Mutta näille jo otetuille kuville tuokaan ei auta. Eikö tuossa Ifolorissa todellakaan ole mitään automatiikkaa tuohon?

        Pakko tuo on käydä yksilöllisesti läpi, koska kaikkia kuvia ei voi automaatilla rajata. Päät lähtee, tai jotain muuta katoaa.

        Kuvasuhde 3:2 ei sovi A4:lle, kuten ei 4:3:kaan.
        A4:n suhde on neliöjuuri 2. Eli noin 7:5
        Valitettavasti mikään kamera ei tee A4 suhteisia kuvia.

        TV:n suhde on nykyään 16.9, mitä pidän älyttömänä useimmille valokuville. Liian matala, paitsi joihinkin maisemiin.
        3:2 TV:tä ei ole koskaan ollut markkinoilla, vaan vanha suhdeluku oli 4:3.
        3:2 on kinojärjestelmän mittasuhde, jota edelleen käytetään useimmissa digijärjestelmissä.

        Gimpissä voi laitta croppityökaluun haluamansa mittasuhteen, joko suhdelukuna, tai pikseleinä. Silloin työkalu leikkaa halutun muotoisen ja kokoisen osan kuvasta.


    • tipsu57

      lataa photo filtre ohjelma googlen kautta kirj. ilmainen photo filtre ohjelma

      Lataa photo filtren kuvia konestasi. Ja klikka ylläoleva image size muistaksen.
      ja sitten resolutio esim: 300,00 pixels/cm ja sen jälkeen koko 1063.
      Paina sen jälkeen OK.

      OK jälkeen paina ylhällä oleva kokoa esim: 1:10 tämä on sopiva ifi color kirjan
      esim: A4. Koon jälkeen tallenna nimellä johonkin tiedostosi mistä
      löydät nämä helposti.

      Terveisin
      Tampereelta

      • 1+10

        Minäkin YRITIN tehdä kuvakirjaa Ifolor ohjelmalla. Ei siitä mitään tullut.
        Valitsimme tietokoneeltamme kuvia useammalta vuodelta pikaohjelmalla. Vedimme kaikki kuvat työpöydälle. Sitten valitsimme kansikuvan ja jatkoin eteenpäin. Ohjelma täyttikin kaikki sivut yllätyksekseni. Kuvat menivät merkilliseen järjestykseen. Samoin ohjelma pienensi kuvia aivan satunnaisessa (minun mielestäni) järjestyksessä ja rajasi niitä.
        Jätin homman kesken. Eihän siinä mennyt, kuin kolmisen tuntia...Minulle ei auennut, että mitenkä kuvia voisi siirtää seuraaville sivuille, että saisin kaikki kirjaani aikajärjestyksessä ja normaalikokoisina.
        Soitin Ifolorin asiakaspalveluun ja sain neuvon, että kirja kannattaa tehdä sivu sivulta ilman pikatoimintoa.
        Ryhdyin tekemään. Silloin huomasin, että aika vähän niitä kuva sinne mahtuukin. Taitaa tulla pirun kallis kirja 200 valokuvasta.
        Taidan tilata kuvat erikseen ja ostaa albumit. Niitä kun vielä pitää tehdä neljä kappaletta.
        Tämä ohjelma sopinee tapauksiin, kun tehdään pienehkö kirja muutamista kuvista, vai olenko vaan auttamattoman tyhmä?
        Taidan olla erityisen tankero tyyppi, kun en hallitse näinkään helppoa ohjelmaa.


      • tipsu56
        1+10 kirjoitti:

        Minäkin YRITIN tehdä kuvakirjaa Ifolor ohjelmalla. Ei siitä mitään tullut.
        Valitsimme tietokoneeltamme kuvia useammalta vuodelta pikaohjelmalla. Vedimme kaikki kuvat työpöydälle. Sitten valitsimme kansikuvan ja jatkoin eteenpäin. Ohjelma täyttikin kaikki sivut yllätyksekseni. Kuvat menivät merkilliseen järjestykseen. Samoin ohjelma pienensi kuvia aivan satunnaisessa (minun mielestäni) järjestyksessä ja rajasi niitä.
        Jätin homman kesken. Eihän siinä mennyt, kuin kolmisen tuntia...Minulle ei auennut, että mitenkä kuvia voisi siirtää seuraaville sivuille, että saisin kaikki kirjaani aikajärjestyksessä ja normaalikokoisina.
        Soitin Ifolorin asiakaspalveluun ja sain neuvon, että kirja kannattaa tehdä sivu sivulta ilman pikatoimintoa.
        Ryhdyin tekemään. Silloin huomasin, että aika vähän niitä kuva sinne mahtuukin. Taitaa tulla pirun kallis kirja 200 valokuvasta.
        Taidan tilata kuvat erikseen ja ostaa albumit. Niitä kun vielä pitää tehdä neljä kappaletta.
        Tämä ohjelma sopinee tapauksiin, kun tehdään pienehkö kirja muutamista kuvista, vai olenko vaan auttamattoman tyhmä?
        Taidan olla erityisen tankero tyyppi, kun en hallitse näinkään helppoa ohjelmaa.

        Hei

        Kyllä sillä ohjelmalla on helpompi tehdä pieni kirja vain.
        Tein itse sillä runokirjan jossa on vain yksi kuva per sivu ja runo.

        Terkkuja

        susanne


      • Nikon D90
        1+10 kirjoitti:

        Minäkin YRITIN tehdä kuvakirjaa Ifolor ohjelmalla. Ei siitä mitään tullut.
        Valitsimme tietokoneeltamme kuvia useammalta vuodelta pikaohjelmalla. Vedimme kaikki kuvat työpöydälle. Sitten valitsimme kansikuvan ja jatkoin eteenpäin. Ohjelma täyttikin kaikki sivut yllätyksekseni. Kuvat menivät merkilliseen järjestykseen. Samoin ohjelma pienensi kuvia aivan satunnaisessa (minun mielestäni) järjestyksessä ja rajasi niitä.
        Jätin homman kesken. Eihän siinä mennyt, kuin kolmisen tuntia...Minulle ei auennut, että mitenkä kuvia voisi siirtää seuraaville sivuille, että saisin kaikki kirjaani aikajärjestyksessä ja normaalikokoisina.
        Soitin Ifolorin asiakaspalveluun ja sain neuvon, että kirja kannattaa tehdä sivu sivulta ilman pikatoimintoa.
        Ryhdyin tekemään. Silloin huomasin, että aika vähän niitä kuva sinne mahtuukin. Taitaa tulla pirun kallis kirja 200 valokuvasta.
        Taidan tilata kuvat erikseen ja ostaa albumit. Niitä kun vielä pitää tehdä neljä kappaletta.
        Tämä ohjelma sopinee tapauksiin, kun tehdään pienehkö kirja muutamista kuvista, vai olenko vaan auttamattoman tyhmä?
        Taidan olla erityisen tankero tyyppi, kun en hallitse näinkään helppoa ohjelmaa.

        Ifolor-ohjelmalla on varsin helppoa tehdä haluamansa kirja kunhan ei käytä pikatoimintoa jota en edes ole kokeillut tosin. Haluan oman näköiseni kirjan ja taitan sen sivu kerrallaan.

        Siinä olen havainnut 2 oleellista ongelmaa, ensinnäkin uudelleen järjestely ei toimi helposti eli jos haluaa siirtää sivuja niin se on tehtävä kuva ja teksti kerrallaan, toiseksi sivuja voi ainakin käyttämääni vaaka spiraali versioon lisätä vain tusina kerrallaan vaikka haluaisit 4 sivua.

        Olen kokeillut useampaakin kirjamuotoa mutta käytön kannalta havainnut tuon vaaka spiraalin kätevimmäksi. Niitä on tullut tehtyä toista kymmentä kappaletta ja ystäväpiirissä ne ovat saavuttaneet suosiota. Suurin painos on ollut 40 kpl.

        Taittamalla itse voi jokaisen kuvan laittaa sen kokoisena kuin haluaa vaikka yli aukeaman joka sopii hyvin esim. panoraamakuville edellyttäen, ettei juuri siinä keskikohdalla ole sitä tärkeintä kohdetta kuvassa. Sivuille on helppoa lisätä tekstejä joiden tyyliä ja fonttia voi vaihdella kuten taustaakin.

        En ole kokeillut muiden vastaavia ohjelmia mutta Ifolorin on varsin toimiva. Viimeksi tein viikon reissusta 48 sivuisen englanninkielisen version koska lähetin niitä myös ulkolaisille ystäville.


    • pirtyi

      jeah

    • impivaaralainen

      Asiahan ei minulle kuulu, mutta kokeilkaa joskus ruotsalaista smartphoto- kuvakirjaa. Olen tilannut muutaman Impress- kuvakirjan ja laatu on aivan loistava 250 grammaiselle valokuvapaperille . Kuvien latausohjelma on myös yllättävän näppärä.

    • Nimimerkkkki

      Eipä minullekkaan kuvatkirjaksi palvelua suosittelen. kaikissa muissa kuvat näyttäneet pikseli,össöltä et ylikirkkailta väreiltään.

      • Rajalan kuvakirjaohjelma on ollut OK käyttää, mutta heidän asiakaspalvelu ollut surkeaa. Tein muutaman kuvakirjan lahjaksi, koska olin hankkinut alennuskoodit kamppanjaaikaan, joten kirjat olivat edulliset normaalihintaan nähden, jolla en niitä tilaisi.

        Lähetin ohjelman kautta ensimmäiset kirjat, joista ei kaikki data mennyt perille. Asiakaspalvelusta otettiin yhteyttä parin päivän päästä, että oli ongelmia kirjan kanssa ja ne pitäisi lähettää uudelleen. Alennuskoodit olivat käytetty tilauksessa, mutta ne voisi lähettää sähköpostilla asiakaspalvelun sähköpostiin, jotta ei tarvitse maksaa normaalihintaa. Lähetin uudelleen, jotka epäonnistuivat jälleen, mutta nyt ei vaivauduttu ottamaan edes yhteyttä asian tiimoilta, muutaman päivän päästä tarkistin netistä tilauksen tilanteen ja luki PERUTTU? Asiakaspalveluun forwardoin tilausvahvistuksen ja kysin tilannetta, ei vastausta. Laitoin toisen kerran, johon tuli epämääräinen vastaus, josta ei ottanut tolkkua ottavatko yhteyttä minuun vai mitä? Laitoin vielä kolmannen kerran kirjat menemään, joka epäonnistui ja tällöin ottivat yhteyttä ja selittivät, että palomuurissa on vika ja se estää osan datasta tulemasta perille (olisivat voineet kertoa ensimmäisellä kerralla). Vaihdoin palomuurini väliaikaisesti windowsin palomuurin ja tilaus meni perille. Nyt piti lähettää alennuskoodit sähköpostilla, jotka lähetin, mutta ne eivät olleet saapuneet perille? No kuulemma ne voi antaa paperilla sitten kirjoja noudettaessa. Menin hakemaan tilaukseni ja myyjä alkoi perimään maksua ja selitin tilanteen ja tarjosin alennuskoodeja ja tilaus oli maksettu verkkokaupassa, mutta myyjä oli autuaan tietämätön asiasta. Liikkeessä oli töissä yksi ainoa ihminen joka mahdollisesti tiesi asiasta, mutta ei ollut paikalla juuri nyt (odottelua liikkeessä!!!). Odotellessa tuli toinen asiakas, jolla oli nähtävästi samoja ongelmia, myyjä ei osannut auttaa asiassa. Oikea henkilö saapui odottelun jälkeen paikalle ja asia selvisi ja sain kirjat.

        Tilasin toiset kirjat, kun käytin loput alennuskoodit pois. Jostain syystä toinen tilaus meni väärän toimipisteeseen noudettavaksi, vaikka mielestäni olin valinnut oikean. Tilausvahvistuksen tullessa laitoin sähköpostia asiakaspalveluun korjatakseni virheen, mutta sieltä ei koskaan tullut mitään vastausta ja kirja tuli noudettavaksi "väärästä paikasta". Todennäköisesti kirjat tehdään yhdessä paikassa, josta ne jaetaan noutopisteisiin. Virhe olisi helppo korjata, jos viitsisivät lukea sähköpostia.

        Mutta asiasta jäi sen verran surkea maku, etten kyllä tilaa rajalan kuvakirjaa enää. Saisivat kehittää palvelun paremmaksi, koska tuolla menolla asiakkaalta tulee tilatuksi se yksi kirja ja viimeiseksi jää. Entä jos tuo yksi henkilö, joka vain tietää asioista, olisikin sairiksella tai lomalla, mitenköhän tuon kuvakirjan saisi ulos, ettei tarvitse maksaa ylimääräistä. Lisäksi ohjelman testaus on ollut vajavaista, jos normaali palomuuriohjelmisto blokkaa osan datasta vaikka asetukset eivät ole edes tiukalla vaan melko sallivat.


      • impivaaralainen
        team-u kirjoitti:

        Rajalan kuvakirjaohjelma on ollut OK käyttää, mutta heidän asiakaspalvelu ollut surkeaa. Tein muutaman kuvakirjan lahjaksi, koska olin hankkinut alennuskoodit kamppanjaaikaan, joten kirjat olivat edulliset normaalihintaan nähden, jolla en niitä tilaisi.

        Lähetin ohjelman kautta ensimmäiset kirjat, joista ei kaikki data mennyt perille. Asiakaspalvelusta otettiin yhteyttä parin päivän päästä, että oli ongelmia kirjan kanssa ja ne pitäisi lähettää uudelleen. Alennuskoodit olivat käytetty tilauksessa, mutta ne voisi lähettää sähköpostilla asiakaspalvelun sähköpostiin, jotta ei tarvitse maksaa normaalihintaa. Lähetin uudelleen, jotka epäonnistuivat jälleen, mutta nyt ei vaivauduttu ottamaan edes yhteyttä asian tiimoilta, muutaman päivän päästä tarkistin netistä tilauksen tilanteen ja luki PERUTTU? Asiakaspalveluun forwardoin tilausvahvistuksen ja kysin tilannetta, ei vastausta. Laitoin toisen kerran, johon tuli epämääräinen vastaus, josta ei ottanut tolkkua ottavatko yhteyttä minuun vai mitä? Laitoin vielä kolmannen kerran kirjat menemään, joka epäonnistui ja tällöin ottivat yhteyttä ja selittivät, että palomuurissa on vika ja se estää osan datasta tulemasta perille (olisivat voineet kertoa ensimmäisellä kerralla). Vaihdoin palomuurini väliaikaisesti windowsin palomuurin ja tilaus meni perille. Nyt piti lähettää alennuskoodit sähköpostilla, jotka lähetin, mutta ne eivät olleet saapuneet perille? No kuulemma ne voi antaa paperilla sitten kirjoja noudettaessa. Menin hakemaan tilaukseni ja myyjä alkoi perimään maksua ja selitin tilanteen ja tarjosin alennuskoodeja ja tilaus oli maksettu verkkokaupassa, mutta myyjä oli autuaan tietämätön asiasta. Liikkeessä oli töissä yksi ainoa ihminen joka mahdollisesti tiesi asiasta, mutta ei ollut paikalla juuri nyt (odottelua liikkeessä!!!). Odotellessa tuli toinen asiakas, jolla oli nähtävästi samoja ongelmia, myyjä ei osannut auttaa asiassa. Oikea henkilö saapui odottelun jälkeen paikalle ja asia selvisi ja sain kirjat.

        Tilasin toiset kirjat, kun käytin loput alennuskoodit pois. Jostain syystä toinen tilaus meni väärän toimipisteeseen noudettavaksi, vaikka mielestäni olin valinnut oikean. Tilausvahvistuksen tullessa laitoin sähköpostia asiakaspalveluun korjatakseni virheen, mutta sieltä ei koskaan tullut mitään vastausta ja kirja tuli noudettavaksi "väärästä paikasta". Todennäköisesti kirjat tehdään yhdessä paikassa, josta ne jaetaan noutopisteisiin. Virhe olisi helppo korjata, jos viitsisivät lukea sähköpostia.

        Mutta asiasta jäi sen verran surkea maku, etten kyllä tilaa rajalan kuvakirjaa enää. Saisivat kehittää palvelun paremmaksi, koska tuolla menolla asiakkaalta tulee tilatuksi se yksi kirja ja viimeiseksi jää. Entä jos tuo yksi henkilö, joka vain tietää asioista, olisikin sairiksella tai lomalla, mitenköhän tuon kuvakirjan saisi ulos, ettei tarvitse maksaa ylimääräistä. Lisäksi ohjelman testaus on ollut vajavaista, jos normaali palomuuriohjelmisto blokkaa osan datasta vaikka asetukset eivät ole edes tiukalla vaan melko sallivat.

        Suutari pysyköön lestissään.. minäkin taidan sitten pysyä Smartphoton kirjoissa ainakin toistaiseksi.


      • KOKEMUSKELI
        team-u kirjoitti:

        Rajalan kuvakirjaohjelma on ollut OK käyttää, mutta heidän asiakaspalvelu ollut surkeaa. Tein muutaman kuvakirjan lahjaksi, koska olin hankkinut alennuskoodit kamppanjaaikaan, joten kirjat olivat edulliset normaalihintaan nähden, jolla en niitä tilaisi.

        Lähetin ohjelman kautta ensimmäiset kirjat, joista ei kaikki data mennyt perille. Asiakaspalvelusta otettiin yhteyttä parin päivän päästä, että oli ongelmia kirjan kanssa ja ne pitäisi lähettää uudelleen. Alennuskoodit olivat käytetty tilauksessa, mutta ne voisi lähettää sähköpostilla asiakaspalvelun sähköpostiin, jotta ei tarvitse maksaa normaalihintaa. Lähetin uudelleen, jotka epäonnistuivat jälleen, mutta nyt ei vaivauduttu ottamaan edes yhteyttä asian tiimoilta, muutaman päivän päästä tarkistin netistä tilauksen tilanteen ja luki PERUTTU? Asiakaspalveluun forwardoin tilausvahvistuksen ja kysin tilannetta, ei vastausta. Laitoin toisen kerran, johon tuli epämääräinen vastaus, josta ei ottanut tolkkua ottavatko yhteyttä minuun vai mitä? Laitoin vielä kolmannen kerran kirjat menemään, joka epäonnistui ja tällöin ottivat yhteyttä ja selittivät, että palomuurissa on vika ja se estää osan datasta tulemasta perille (olisivat voineet kertoa ensimmäisellä kerralla). Vaihdoin palomuurini väliaikaisesti windowsin palomuurin ja tilaus meni perille. Nyt piti lähettää alennuskoodit sähköpostilla, jotka lähetin, mutta ne eivät olleet saapuneet perille? No kuulemma ne voi antaa paperilla sitten kirjoja noudettaessa. Menin hakemaan tilaukseni ja myyjä alkoi perimään maksua ja selitin tilanteen ja tarjosin alennuskoodeja ja tilaus oli maksettu verkkokaupassa, mutta myyjä oli autuaan tietämätön asiasta. Liikkeessä oli töissä yksi ainoa ihminen joka mahdollisesti tiesi asiasta, mutta ei ollut paikalla juuri nyt (odottelua liikkeessä!!!). Odotellessa tuli toinen asiakas, jolla oli nähtävästi samoja ongelmia, myyjä ei osannut auttaa asiassa. Oikea henkilö saapui odottelun jälkeen paikalle ja asia selvisi ja sain kirjat.

        Tilasin toiset kirjat, kun käytin loput alennuskoodit pois. Jostain syystä toinen tilaus meni väärän toimipisteeseen noudettavaksi, vaikka mielestäni olin valinnut oikean. Tilausvahvistuksen tullessa laitoin sähköpostia asiakaspalveluun korjatakseni virheen, mutta sieltä ei koskaan tullut mitään vastausta ja kirja tuli noudettavaksi "väärästä paikasta". Todennäköisesti kirjat tehdään yhdessä paikassa, josta ne jaetaan noutopisteisiin. Virhe olisi helppo korjata, jos viitsisivät lukea sähköpostia.

        Mutta asiasta jäi sen verran surkea maku, etten kyllä tilaa rajalan kuvakirjaa enää. Saisivat kehittää palvelun paremmaksi, koska tuolla menolla asiakkaalta tulee tilatuksi se yksi kirja ja viimeiseksi jää. Entä jos tuo yksi henkilö, joka vain tietää asioista, olisikin sairiksella tai lomalla, mitenköhän tuon kuvakirjan saisi ulos, ettei tarvitse maksaa ylimääräistä. Lisäksi ohjelman testaus on ollut vajavaista, jos normaali palomuuriohjelmisto blokkaa osan datasta vaikka asetukset eivät ole edes tiukalla vaan melko sallivat.

        RAJALAN KUVAKIRJASTA IRTOSI SIVUJA !


    • Tyytyväinen

      Suosittelen lämpimästi The Emotion Company:a!! Erittäin hyvä kuvalaatu, sivut ovat paksuja ja kestäviä, kovakantinen ja 64-sivuinen. Sivumäärää saa kyllä vaihdettua ihan oman mielen mukaan. Mielestäni helppo tehdä, vaikka tarvitsee kyllä vähän älliä käyttää kuvien järjestelyssä. Maksoi ostaessani vain 30e, vaikka olikin silloin tarjouksessa puoleen hintaan. Kannattaa lähteä seuraavaa tarjousta odottelemaan, sillä laatu on perhanan hyvä ja olen todella tyytyväinen! Paketti tuli postissa 2 viikon kuluttua ja kyllä rahat meni hyvään osoitteeseen!! Suosittelen kaikille erittäin lämpimästi!!

    • tonttu

      Miten saan kirjoitettua tekstin kuvan yhteyteen. Tein aikaisemmin ifolor-kuvakirjan, vedätin sivulle kuvan ja sitten napautin hiirellä kuvan reunaa. Sivulle tuli tekstille paikka, johon kirjoitin selostukset. Nyt kun yritän samaa, ei onnistu. Mikä mättää?

    • terotekeekirjaa

      värikuva kehys,,, sako siitä mustan kehyksen pois ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10536
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2829
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1626
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1418
    Aihe