Ovatko kyseisen kennelin koirat ihan puhtaita näyttelylinjaisia, vai enemmänkin sekalinjaisia? Mitä olen sivuja katsellut, niin ei ne koirat pahimmasta päästä selkälinjoja ole, vaikkei nyt ihan suoriakaan.
Minkälaisia kokemuksia on kys. kennelistä? Se mistä itse pidän on, että he kouluttavat ja harrastavat koirien kanssa (muutakin kuin näyttelyitä).
Asiallista keskustelua, kiitos :)
Kennel Kreislauf-kokemuksia?
89
4547
Vastaukset
- keljuilija
Harrastavatkohan he myös koetulosten ostoa ulkomailta näyttelyiden lisäksi?
- ++++++++
Kiitos,ei minulle ainakaan kyseisestä kennelistä koiraa.
- aika näyttää..
Vaan hommaa koira sieltä mistä itseltä parhaalta tuntuu..
Täällä AINA mollataan, kysyit mistä kennelistä tahansa!!
Ostit mistä ostit,aina voit saada hyvän tai huonon,oli kennelin maine mikä tahansa..
minä en koskaan mollaa ihmisille mitään kenneliä, vaikka itsekkin olen saanut ihan onnettoman pennun yhden kerran....ja toiset tykkää että on reilu ja hyvä kasvattaja,rahat vietiin....
Että tee niin kuin itsestä parhaalta tuntuu,ei ole yhtä totuutta!- 2+12
Selkeästi tuolla on käyttö ja näyttö eritelty. Käyttispentuja ei ole tulossa, näköjään. Ja tekevät tulokset ihan Suomessa, koiranetistä ja sakemanni tietokannastaa löytyvät tämän kennelin omistajan koirien tiedot! Ei saa sekoittaa!
- aika näyttää
..tarkennus ..siis en ole saanut sitä huonoa pentua kyseisestä kennelistä...
ihan komeita koiria tuolla Kreislaufissa näkyy olevan..
Varmaan ihan samaa tasoa, kun mikätahansa muukin kennel.
Ei sitä tiedä mitä mistäkin saa, ennen kuin pennun hankkii..
Täällä haukutaan joka kasvattaja.... - Tkjiwedie
aika näyttää kirjoitti:
..tarkennus ..siis en ole saanut sitä huonoa pentua kyseisestä kennelistä...
ihan komeita koiria tuolla Kreislaufissa näkyy olevan..
Varmaan ihan samaa tasoa, kun mikätahansa muukin kennel.
Ei sitä tiedä mitä mistäkin saa, ennen kuin pennun hankkii..
Täällä haukutaan joka kasvattaja...."Varmaan ihan samaa tasoa, kun mikätahansa muukin kennel."
Eli mielestäsi kaikki Suomen kennelit kasvattaa juuri samaa tasoa olevia koiria?? Hehheh... - aika näyttää
Tkjiwedie kirjoitti:
"Varmaan ihan samaa tasoa, kun mikätahansa muukin kennel."
Eli mielestäsi kaikki Suomen kennelit kasvattaa juuri samaa tasoa olevia koiria?? Hehheh..... siis aina 50/50 mahdollisuus...
..samaa tasoa kuin mikätahansa muukin kennel..
Tasonhan jokainen näkee, kun katsoo mistä yhdistelmistä pentuja tulee...
Siinähän ne tasot punnitaan.. ;)
- kowin
Itse kyseisestä kennelistä ostanut koiran ja kasvattaja ei halunnut olla missään tekemisissä sen jälkeen kun oli rahat saanut. Rahakin vaihtoi omistajaa tietysti heti kun koira oli tunnistusmerkitty ja puolet sai jo ennakkoon. Kasvattaja ei myöskään tarkastuta pentuja eläinlääkärillä (koska ei ole pakollista/ turhia kuluja) Pentueissa aika fiaskoja... valkoista hännänpäätä, kivespuutteita, hammanpuutteita, syntymäaika muutoksia jne... Itse en voi tätä kenneliä suositella kenellekään, jos haluaa jatkossakin apuja kasvattajalta.
- ei kukaan kotona
Mua häiritsi semmonen seikka kun pennut ei kasvaneet kasvattajan luona, mikä minusta on se mikä kasvattajaa opettaa koirien luonteista aivan ollennaisesti.Koirat tulivat hiukan ennen luovutusta kasvattajalle josta ne sitten jaettiin omistajille
- Sakemannin omistaja
Näyttää kasvattajan sekä näyttiksiä,että käyttiksiä.Huonolonkkaisia näyttäs olevan 23kpl:tta.MUTTA aina ei vaan synny sitä priimaa vaikka kuinka haluaisi.Liian luisuperseisiä makuuni.Tosin,luisuja on muillakin kuin vain kys.kennelillä.
- minä_
Minulla ei pahaa sanottavaa ko. kennelistä. Itsellänikin sieltä koira ja hyvin ollaan saatu apua ja tukea kasvatukselisissa asioissa. Koira on terve kropaltaan ja päältään ja näyttääkin hyvältä, mikä parhainta sopii luonteensa puolesta mainioksi harrastuskoiraksi :)
Itse suosittelen lämpimästi kyseistä kasvattajaa.
kaipa se metsä vastaa kuten sinne huudetaan.. - Tuleva Kasvattaja
Kyseinen kasvattaja sai rekisteröintikiellon juuri pentujen syntymäaikojen, astutusaikojen ym vääristelystä.
Eli rahan ahneus oli tämänkin kasvattajan motivaatio pentutehtailussaan.- money talks
Eipä taida olla rahalla tekemistä tämän asian kanssa. Ja ei kyllä tehtailusta voi puhua. Lähes kaikki yhdistelmät tehdään ulkomailla...
- hyvärotupilattu!!!!!
No onhan tuo ihan selvä että rahasta,kun katsoo pentujen määrää ja luustotuloksia,ja silti vaan samaa linjaa jatketaan,ulkonäön vuoksi..ei hyvää päivää:=(
Aivan oikein tuolle kasvattajalle,että on rekisteröintikiellossa....
- Voinäitä
Ilmankos kennelin sivut onkin niin hiljaiset nykyään.
Eipä ois uskonut. - Tekevälle sattuu
Koiramme-lehti 1-2/2012, s. 145 palstalla kurinpitolautakunnan päätökset, kertoo kennelnimen Kreislauf haltijan rekisteröineen pentuja vääriksi tietämillään astutus-, syntymä- ja tunnistusmerkintätiedoilla. Kurinpitolautakunta antoi huomautuksen ja määräsi rekisteröintikiellon 30.6.2013 asti. Rekisteröintikielto alkoi 20.9.2011.
- vaihdoin kasvattajaa
Harkitsin k.o. paikasta-11 pentua,mutta kasvattaja tuntui jo puhelimessa niin tympeältä..
että unohdin koko jutun,kun sain puhelun päättymään......
- kaikkea ne keksii
Siinäpä kakkua...
- cokiszero
Eiköhän tuossa kurinpitojutussa ollut kyse ihan noista saksalaisista astutuskiintiöistä.. eli koirat oli kyllä ihan mitä pitikin.. vaan syntymäaikaa on vähän rukattu... Että ei ihan niin hirveetä kuin äkkiseltä kuulostaa..
- syntynyttänään/eilen
Tota syntymäajan viilausta on tehnyt eräs toinenkin kasvattaja, näyttely sellainen.Oman koiranikin pentujen astutus/lonkkakuvaus/syntymäaikaa rustattiin.Ihan tavallista.
- kurjajuttu
Ihan tavallinen, joskin kurja käytäntö ja johtuu noista Saksalaisten urosten asutumiskiintiöistä ja niiden täyttymisistä. Kurjaa jokatapauksessa, että siitä urosta käyttäneet kasvattajat joutuvat kärsimään. tai ainakin näin olen ymmärtänyt..
- kieroosakkiii
JAlostustoimikunnan puh.joht. taisi olla, jäsen ainakin ja tuomari oikeudet jonkun asteiset, niin alkaa tuota peliä,Mullaainakin meni viimenenkin maku kyseiseen kasvattajaan, joskin ei bojot kovin korkeella ole ollu koskaan.Arvatkaa kuinka paljon noil liiton hemmoilla on luurankoja kaapeissaan.Sekin yks jalostustoimikunnan jäsen otti nimilleen tanskalaisen nartun jälkeläiset, kun ei muualla voitu rekata kuin Suomessa.Ja edellisestä pentueesta 8kk aikaa 11vuotiaalla nartulla.Tämmönen tää on liiton jalostustoimikunta!!!
- tarkkuutta?
kieroosakkiii kirjoitti:
JAlostustoimikunnan puh.joht. taisi olla, jäsen ainakin ja tuomari oikeudet jonkun asteiset, niin alkaa tuota peliä,Mullaainakin meni viimenenkin maku kyseiseen kasvattajaan, joskin ei bojot kovin korkeella ole ollu koskaan.Arvatkaa kuinka paljon noil liiton hemmoilla on luurankoja kaapeissaan.Sekin yks jalostustoimikunnan jäsen otti nimilleen tanskalaisen nartun jälkeläiset, kun ei muualla voitu rekata kuin Suomessa.Ja edellisestä pentueesta 8kk aikaa 11vuotiaalla nartulla.Tämmönen tää on liiton jalostustoimikunta!!!
Koska ketään noista mainitsemistasi tahoista on istunut _jalostustoimikunnassa_?
Kasvattajatoimikunnassa sekä näyttelytoimikunnassa kylläkin.
- cokiszero
Niin no liitollahan ei sellaista toimikuntaa tällähetkellä olekkaan..
- sakutyttö.72
Niin ja nyt ei kun niitä lauseita tehkää ite paremmin.Moni osais ton homman ainakin REHELLISEMMIN!
- näyttelytäti
voisiko joku noita luurankoja tuoda tietoon yleisölle? ei ole kiva ottaa pentua paikasta, missä on vilppiä. harmittaa kun oletkin tukenut tietämättä pentutehtailua.
- puhtaatjauhot
Missä raha liikkuu ,siellä on yleensä vilppiä,ainakin jonkin verran.
- näyttelytäti
höh, mistä toisten raha-asiat tietää? eihän se nyt näinkään mene, että köyhät ovat rehellisiä ja rikkaat eivät.
kerran kävin SPL kasvattajan kennelissä, missä itselläkin heräsi epäily tehtailusta, mutta rikkautta siellä kyllä ei ollut missään nähtävissä. - oppirahatmaksettu
Asiathan saa näyttään miltä halutaan,kukaan ei tiedä koko totuutta ..
Tiedän ainakin yhden kasvattajan, joka on varsinainen koijari!
Ei tehtaile vaan,ovelasti höynäyttää ostajaa! Pennun takuu papereilla voi pyhkiä per-seen! Ei ole kyseinen kasvattaja.- katopakatopa
varmaan svarzekoks??
- oppirahatmaksettu
Ei ole Swatzekoks,en tunne sitä kasvattajaa ollenkaan.
- sullemullesulle
Rekkarikiellosta: eikös nuo väärät tunnistemerkintätiedot nimenom viittaa siihen että koirat ei ole sitä mitä piti?
Luurangot kolisee joo.
Kasvattajatilastosta näkee että tosi monia kasvattajia ei terveys kiinnosta vähääkään ja tosi moni näistä on spl-kasvattajia. - hyi yökkö!!
Jos tuomarisoikeudet omaava tekee tuollaista mitä kaikkea epärehellistä tekee muut jotka ei ihan luupin alla ole?Törkeää raha silmissä-kasvatusta.Ei ihme että kyseisellä kasvattajalla on paljon kuolleita kasvatteja.Vähän reilu 10v kasvatusta, kuinkahan kauan on viilattu ostajia ja muita tahoja linssiin.
- tuttujuttu
Huh hah hei...
Ihan tavallinen,"" käytäntö ja johtuu noista Saksalaisten urosten asutumiskiintiöistä ja niiden täyttymisistä. Saksassa uros saa astua 9 narttua /kk ja jos satut pääsemään suositulle urokselle on lähes 99% varmaa että kun saat astutustodostuksen on päivämäärä jonkin muu.On kasvattajasta kiinni mitä tekee, kärsiikö mahdollisesti itse vai antaako uroksen omistajan saada sanktio.
Pennun ostaneet ovat pentua hakiessaan tienneet oikean päivämäärän ja koirilla on oikean syntymäpäivän mukaiset rekkarit.
Tätä tapahtuu kaikille, kaikki tekee näin ja nyt vaan yksi jäi kiinni. Ei ollut ensimmäinen eikä taatusti viimeinen ! - sullemullesulle
"...rekisteröineen pentuja vääriksi tietämillään astutus-, syntymä- ja tunnistusmerkintätiedoilla."
Ymmärrän kyllä väärien astutus ja syntymäaikatietojen yhteyden astutuskiintiön kiertämiseen. Mutta voisiko joku selventää mulle millä tavalla pentujen rekisteröintiin annetut väärät tunnistusmerkintätiedot selittyvät astutuskiintiöllä?- kr koira
Itsellä ko pentueesta koira, mikään muu ei ole ollut väärin kuin papereilla astutusajankohat ja siitä koirani syntymä aika.Ei tunnistusmerkintä tai vanhemmat tms. Olen tiennyt tämän alusta asti mua ei se haitannut mutta ilmeisesti jotain muuta....
Mukava koira johon olen tyytyväinen ja kasvattajan tukea olen saanut. Ei valittamista - taimitarhassa
kr koira kirjoitti:
Itsellä ko pentueesta koira, mikään muu ei ole ollut väärin kuin papereilla astutusajankohat ja siitä koirani syntymä aika.Ei tunnistusmerkintä tai vanhemmat tms. Olen tiennyt tämän alusta asti mua ei se haitannut mutta ilmeisesti jotain muuta....
Mukava koira johon olen tyytyväinen ja kasvattajan tukea olen saanut. Ei valittamistaEli toisin sanoen ymmärrät ja hyväksyt tuollaisen toiminnan?Onhan niitä jo kauan pähkäilty kun kyseisen kasvattajan koirat on NIIIN paljon kehittyneempiä kuin toisten kun näyttelyisä on käyty.Siis tuolla tavalla, epärejhellisesti.
- juu juu
taimitarhassa kirjoitti:
Eli toisin sanoen ymmärrät ja hyväksyt tuollaisen toiminnan?Onhan niitä jo kauan pähkäilty kun kyseisen kasvattajan koirat on NIIIN paljon kehittyneempiä kuin toisten kun näyttelyisä on käyty.Siis tuolla tavalla, epärejhellisesti.
Eli taimitarha on ilmeisesti sitä mieltä ettei missään nimessä kannata käyttää Saksalaisia huippukoiria? Tuttujuttuhan tuolla ylempänä kirjoitti että näissä astutustodistuksissa on hyvin usein päivämäärä jotain muuta kuin pitäisi olla. Vai pitäisikö kenties pistää aborttiipiikki sen jälkeen kun huomataan et ei perhana tää päivämäärä ei nyt täsmää ja kokeilla seuraavan kerran uudelleen? Tai mitäs jos kierrätettään vaan suomalaisia uroksia aina ja aina ja aina vaan ei siis vahingossakaan yritetä hakea uutta verta mistään vaan sisäsiitos kunniaan? näinkö?
- äläjauhapeetä
juu juu kirjoitti:
Eli taimitarha on ilmeisesti sitä mieltä ettei missään nimessä kannata käyttää Saksalaisia huippukoiria? Tuttujuttuhan tuolla ylempänä kirjoitti että näissä astutustodistuksissa on hyvin usein päivämäärä jotain muuta kuin pitäisi olla. Vai pitäisikö kenties pistää aborttiipiikki sen jälkeen kun huomataan et ei perhana tää päivämäärä ei nyt täsmää ja kokeilla seuraavan kerran uudelleen? Tai mitäs jos kierrätettään vaan suomalaisia uroksia aina ja aina ja aina vaan ei siis vahingossakaan yritetä hakea uutta verta mistään vaan sisäsiitos kunniaan? näinkö?
Saksalaisia huippuuroksia?Sallikaa mun nauraa!!!Jos kasvatusta ei voi rehellisesti tehdä ilman kaiken maailman pikku vilunkeja, niin antaa olla ja odottaa parempaa hetkeä.Ja jos jonkun mielestä nuo kehänkiertäjät on niin huippua jollekkin, että pitää sääntöjä rikkoa, niin lyhyt matka siitä on isompiinkin rikkeisiin.Miten ne väärät tunniste merkinnät muuten liittyvät noihin "käytettyihin huippu uroksiin"????
- Sikstu
juu juu kirjoitti:
juu juu, puhuit nyt niin asian vierestä että kuulostaa siltä että olet kuin oletkin hyväksynyt vilpin tuosta vain? Sitäpaitsi miten saksalaisten (huippu tai sitten ei...)koirien käyttö liittyy valehteluun kasvattien tiedoista? Ovatko ne asiat mielestäsi toisiinsa suoraan verrannollisia vai..? Potaskaa/huijaamista/vääristelyä voi olla hyväksymättä ILMAN sisäsiitoksen kannattamistakin.
- Älkää luottakko ,,,,
Jos lapsi syntyy 10 päivä Lokakuuta ,ei sen syntymäaika ole 10 Syyskuuta,,,,,,,,,kusettajat kusettaa ja ihmiset menee lankaan,,,itse ainakin haluaisin sen päivämäärän koiralleni papereihin ,jona se on syntynyt ja kyllähän kk ikä nuorissa koirissa vaikuttaa aika paljon jo ulkonäköön näyttelyissäkin "nähnyt tämän kyseisin pentueen koiran näyttelyssä,niin oli ero yöllä ja päivällä siinä ryhmässä" :)
- näyttelytäti
jep, epärehellisyys on väärin, oli syy mikä tahansa. hyvä kun SKL on ottanut kantaa. minulle esim. on sellainen "yleinen käytäntö" täysin uusi juttu
- Liina Jokinen
Tunnistusmerkintä tiedot on väärennetty syystä että ,kun syntymä ja astutus tietoja on rukattu, niin on ollu pakko väärentää myös sirutus päivä koska ei muutaman päivän ikäistä tai mahd. jopa syntymätöntä pentua ole voitu siruttaa :)... Karjaan koirat myös kiitää aika usein väärillä tiedoilla... Ja aikamonen muunkin..
Liiton hemmot on aika veijareita ;D päämies tarjoaa ja antaa jalostukseen selkäleikattua koiraa, näyttelytoimikunnan tyyppi ja ulkomuototuomari vetäs rekkaus kiellon, jalostustomikunnan arvostettu jäsen kikkailee rekisteröintien ja terveystulosten kanssa(rekkaa koirat liki1.v vanhoina ja välikuvattuina ja tietty vaan ne terveet)...ym ja lista on pitkä eikä kestä päivänvaloa...- tana mitä porukkaa
Saakohan tuo pitää tuomarinoikeutensa, jotka sai expuheenjohtajalta vähän niinku lahjana.
- eitaasymmärrä
tana mitä porukkaa kirjoitti:
Saakohan tuo pitää tuomarinoikeutensa, jotka sai expuheenjohtajalta vähän niinku lahjana.
Täh ? Tais osalistua koulutukseen kuten kaikki muutkin ??
- pimpelipom ja hoihoi
kukas sitten suostuu siruttamaan muutaman päivän ikäisiä pentuja ... sehän on vain eläinlääkäri joka saa siruttaa alla 5 viikkoisen pennun ...
- pelkkä ??
Ei kuulu asiaan , mutta mitäs tuumitte siitä että pentuja luovutetaan jo kuusi viikkoisina? Näin kävi ainakin muutaman oman koirani sisaruksen kanssa.
- pelkkä ??
Tosiaan, kyseessä ei siis kennel Kreislauf!
- Näin on käynyt
Ehkä se uskottavuus ulkomuototuomarina on saanut kolauksen..
Mutta eiköhän jätetä jo asia rauhaan,uskon että kennel on saanut tarpeeksi suuren tahran asian myötä.- !!!!!!!!!!
Ja hyvä kun on saanut, kun liiton toimiana ja tuomarina toimii, pitäs säännöt olla paremmin kuin hyvin tiedossa.Ja kun on vielä tuomari.Kyllä musta tollaset vilunkikasvattjat pitää saattaa ihmisten tietoon.
- YLIMIELINENKASVATTAJ
EI mitään nyt toistaiseksi:=))
Kasvattaja on rekisteröinti -kiellossa:=)) :=)) - moneytalks!!!!
rekkaamiskielto on minusta melko häpeällistä tuollaiselta liitossa aktiivisesti toimivalta ja tuomarin oikudet omaavalta kasvattajalta.Raha ja mainekko ajaa tuollasiin rikkomuksiin?
- onneks on muualta
Aika yllättävä tieto.Mielenkiinnolla täytyy seurata alkavatko koirat vaihtaa omistajaa ja alkaa pentuja putkahdella joillekkin uusille omistajille???
Alkaa varmaan kilpajuoksu kyseisen kennelin ruokasponssorista!- näyttistätsy
^ Olenpa seurannut ja pentuja on putkahdellut jo muualle ... ;)
- yhteistyötä
näyttistätsy kirjoitti:
Näköjään ainakin kahdelle spl kasvattajalle. ..
- sokea reetta
yhteistyötä kirjoitti:
Ja taas liitto sulkee silmänsä....
- moneymoneymoney
näyttistätsy kirjoitti:
No, eipä muuta tuon kasvattajan touhuja mitenkään, sillä eihän sen pennut ole koskaan kasvaneet kotona.Haettu luovutukseen jostain, kerätty rahat ja uutta usvaa putkeen.Aika moinen määrä pentuja tehty, kun kasvatus alotettu v.2000.
- Just just
moneymoneymoney kirjoitti:
No, eipä muuta tuon kasvattajan touhuja mitenkään, sillä eihän sen pennut ole koskaan kasvaneet kotona.Haettu luovutukseen jostain, kerätty rahat ja uutta usvaa putkeen.Aika moinen määrä pentuja tehty, kun kasvatus alotettu v.2000.
Mitäs sinä tiedät ettei ole KOSKAAN kasvanut kotona? Kyllä mä ainakin kävin omaani katsomassa 3 viikon ikäisenä 6 viikon ikäisenä ja sieltä sitten noudettiin aivan samasta paikasta.
- just just
Just just kirjoitti:
Mitäs sinä tiedät ettei ole KOSKAAN kasvanut kotona? Kyllä mä ainakin kävin omaani katsomassa 3 viikon ikäisenä 6 viikon ikäisenä ja sieltä sitten noudettiin aivan samasta paikasta.
Ja täsmennän ennen kuin joku taas aloitaa jonkun sortin jauhannan, että noudettiin LUOVUTUSIKÄISENÄ
- huhumyllyjauhaa
yhteistyötä kirjoitti:
Vain yhdellä kasvattajalla ja ei sekään ole tän parjatun kasvattajan omistama koira.
Ei taida itse omistaa yhtään "kokonaista" koiraa. - täti sulkineen
huhumyllyjauhaa kirjoitti:
Vain yhdellä kasvattajalla ja ei sekään ole tän parjatun kasvattajan omistama koira.
Ei taida itse omistaa yhtään "kokonaista" koiraa.On aivan tavanomaista että kasvattajat lainaa koiria toisiltaan jopa joskus kolmannen henkilön nimissä oleviakin, jos ette tiedä faktoja niin pitäkää turpanne kiinni. Tai alkakaa kasvattaa ja vastatkaa tähän kaikkeen paskaan mitä palstoilla on.
- kaskasvattaja
täti sulkineen kirjoitti:
On aivan tavanomaista että kasvattajat lainaa koiria toisiltaan jopa joskus kolmannen henkilön nimissä oleviakin, jos ette tiedä faktoja niin pitäkää turpanne kiinni. Tai alkakaa kasvattaa ja vastatkaa tähän kaikkeen paskaan mitä palstoilla on.
Kasvatettu on, mutta sillä erolla, ettei huijattu syntymäajoilla tai muilla tiedoilla.
- Timbert
sokea reetta kirjoitti:
Ja taas liitto sulkee silmänsä....
Ei sulje vaan valitsi kaverin liiton jalostusvastaavaksi!!!
- näyttelytäti
Joo, tuskin se lisääntymistä estää, mutta maineeseen tuli tahra epärehellisyydestä.
Tavallaan ne muut kasvattajatkin ovat mukana epärehellisessä toiminnassa. - ei tälle kennelille
No, enpä suosittele.Hyvä kun on saanut rekkaamiskiellon.Paskoja luonteita.Mun koiran luonne oli silkkaa peetä, ei kai kukaan siinä pentueessa ollu priima.Ja allergioista nyt puhumattakaan.
- serkunserkku
- mites pitäs tehä
Ja tämä yksi ja ainut joka vastaa näistä syytöksistä, joita kaikki tekee???!!!!Kenetköhän on suututtanu, kun noin on jotakuta kirpassu.Mun koirani pentueen syntymäaikaa kasvattaja muutti kanssa, kun viralliset lonkkakuvaus tulokset ei ollu tullu ennen astutusta.Ainakin kahdella viikolla.
- näyttelytäti
ymmärrätkö, että tämä on väärin?
oman koiran lonkkakuvauslausunnot sain viikossa postissa ja netistä SKL omakoiran ohjelman kautta heti maksaessa lausunnon verkkopankin kautta, ja muuten huonommat olit kuin ell sanoi.
ei varmaan KAIKKI tekee!
sinun kysymys: mites pitäs tehä?
vastaus: olla rehellinen. - Pentuja pentuja
Karenssi on on ilmeisesti loppunut
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=KREISLAUF&R=166.2 - fn iowe bqåo
Pentuja pentuja kirjoitti:
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=KREISLAUF&R=166.2Onko noiden serkusten tarkoitus mikä?
- qphgtrghd
Pentuja pentuja kirjoitti:
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=KREISLAUF&R=166.2Rytinällä pennutus on lähtenyt taas käyntiin kun nyt jo kaksi pentuetta maailmalla.
- rehellisyys perii
Vaikuttaako kaverin tuomarinoikeuksiin???Pitäs ainakin!
- voi ku periski
Enpä usko, jos vanhat merkit paikkansa pitää.Ei korppi korpin silmää noki!!!
- pahasti pettynyt
Tiedän omasta kokemuksestani kyseisen kasvattajan olevan epäluotettava. Hänen kanssaan tehdyt kirjalliset ja allekirjoitetut sopimuksetkaan, eivät kiinnosta niin paljoa, että eräpäivään mennessä ja siitä 3-4kk myöhemminkään maksaisi koirasta penniäkään, saati sitten, että häneen saisi yhteyttä. Hän lupasi ostaa koiran omaksi harrastekoirakseen, mutta sainkin kuulla reilu 6kk myöhemmin koiran asuvan jossakin ihan muualla ja toisella paikkakunnalla. Valhetta oli viety jopa niin pitkälle, että hänen oma vaimonsa oli tietämätön asiasta. Nyt koira ulosotossa ja toivon mukaan en enää koskaan joudu kyseisen kasvattajan kanssa tekemisiin.
- ei rahajalostusta
Kyllä on hienoa seurata tämänkin kasvattaja/tuomari henkilön tekemisiä ja todeta että nämä on liiton kermaa ja selkärankaa, joista rivi jäsenten pitäs ottaa oppia.Mitenkän pitkä olis rekkauskielto M.Meikäläisellä, jos tuohon samaan olis syyllistynyt.
- tähtipölyä
saksanpaimenkoirani isä on kyseisestä kennelistä.Hän täytti 8 v.On suoraselkäinen,kylläkin iso ja komea.Olen onnellinen että hän on ollut terve.silmät on vähän arat,yhtään antibioottikuuria ei ole syönyt.Terve hermosto,hyvin käyttäytyvä koira.ei allergioita.Voiko parempaa lemmikkiä olla.Toivottavasti saamme pitää hänet vielä monta vuotta.
- koiraseihminenhän
Mites "hänellä" lonkat, selkä ja etupää??
- tähtipölyä
A-lonkkainen,selkä on vielä hyvä.Mutta totuuden nimessä vähän pelottaa miten pitkään kestää kun on vielä sata mittarissa vaikka on 8v.Hyvä harrastuskoirana.Me ei itsekkään olla enää niin nuoria.Ja sanonko Hän tai tuo tai koira...väliäkö sillä.Se on perheenjäsen.
- myyntimiäs
No, kiva kun joku on "suoraselkäinen" tuosta kasvattajasta ei sitä voi sanoa.
- Sekö on hän
Just joo,nämä koira hommat on mennyt kaikinpuolin "hänekseen".
- ei kehää kiertämään
Eiköhän tuonkin rekisteröinti kielto ole päättynyt, joten usvaa vaan putkeen ja niitä "huippuurosten" jälkeläisiä kehiin.Nartut kun olis edes jonkun tasosii......
- Leena ja A. T-Rex
Itse ostin nartun kyseisestä kennelistä enkä ollut tyytyväinen mikä on kyllä osittain oma mokani. Tilasin pentueen rauhallisimman nartun ja sain vietittömän, mutta rauhallisen nartun. Olin haaveillut kulkevani nartun kanssa näyttelyissä, mutta sillä oli emolta saatu sikaripunkki, mikä aiheutti valtavat karvaongelmat. Oma uroksenikin alkoi olla sitä mieltä ensimmäisen kiiman aikaan, että kiima voisi olla joka päivä. Narttu lähti tätini luo parantelemaan lonkkia, joita se valitti, kun uros hyppi selkään. Lopputulos oli, että narttu jäi tätini luo, josta se löysi paremman emännän itselleen. Olen ollut tyytyväisempi Aireddan-kennelistä hankkimaani urokseen, jolla on viettiä vaikka mihin. Sen kanssa ollaan harjoiteltu tottelevaisuutta, jäljestämistä ja jopa puremista. Käytiin myös näyttelyssä. Koira on mahtava seurakoira. Kuitenkin korvatulehdukset ovat seuranneet toistaan, jos jotain huonoa uroksesta pitää sanoa.
- Kysyvä kysyy
Tuo narttu jolta koirasi on saanut sikaripunkin, mikä sen nimi on? Minua kiinnostaa kuinka paljon kasvattaja on käyttänyt sitä jalostukseen tietäen että sillä on periytyvä sikaripunkki?
- SSM
"Tilasin pentueen rauhallisimman nartun ja sain vietittömän"
Saako kysyä kuinka se vietittömyys ilmeni käytännössä ja kuinka yritit herätellä ja missä iässä koiran viettejä? Olen kiinnostunut asiasta sikäli, että tunnen jonkin verran näitä vietittömäksi väitettyjä koiria ja niiden sukulaisia. Sikaripunkkiasia on tärkeä tuoda esille, kuten edellisessäkin viestissä oli mainittu. - Huijatut
Kyllä Aireddanilaiset purra osaa,vaikka mitä :) Sinulla on käynyt satumainen onni
Aireddanilaisen kanssa. - Piittaamattomuutta
Kysyvä kysyy kirjoitti:
Tuo narttu jolta koirasi on saanut sikaripunkin, mikä sen nimi on? Minua kiinnostaa kuinka paljon kasvattaja on käyttänyt sitä jalostukseen tietäen että sillä on periytyvä sikaripunkki?
Älkää nyt lopettako tätä sikaripunkkiasiaa tähän. Tieto on tärkeä koska sikaripunkki periytyy nartulta imettäessä ja tämä kertoo kasvattajan törkeästä piittaamattomuudesta. Eli laittakaa ihmeessä tuon nartun tiedot niin ihmiset tietää varoa ottamasta tuon nartun jälkeläisiä.
- vaihtosukat
Kysyvä kysyy kirjoitti:
Sikaripunkkeja elää jokaisen koiran ihossa, mutta normaalisti se ei aiheuta mitään oireita. Sikaripunkit siirtyvät emolta pennuille.
Ongelmia sikaripunkeista tulee vain jos koiran immunijärjestelmässä on ongelma, jonka seurauksena sikaripunkit räjähtävät käsiin. Toisilla tämä näkyy lievänä kutinana tai karvoituksen harventumisena junnuiässä, toisilla taas aggressiivisemmin ja koira voi olla pitkään kalju. Harvoissa tapauksissa tämä johtaa lopetukseen. Valitettavan usein nämä ongelmat tosin unohdetaan ja koiria käytetään jalostukseen surutta vaikka pentueessa on ollut useita sikaripunkeista oirehtineita pentuna.
Tärkeää on siis muistaa, että vaikka itse sikaripunkit siirtyvät emolta pennuille (=normaalia), niistä tulee ongelma vain jos koiran immunijärjestelmässä on jotain vialla (=ongelma). Ja nämä immuunijärjestelmän ongelmat harvemmin periytyvät vain toiselta vanhemmalta, vaan siihen tarvitaan molemmat yhdessä. Eli vaikka pennut parantuu sikaripunkista iän karttuessa, ei se tarkoita sitä että niiden immuunijärjestelmä on kunnossa tai että asiaa tulisi unohtaa pentuja teettäessä.
- 7.saku
Arvostus katosi vuosien myötä.Autokauppias ainesta.Molemmat purettanut itsensä koirilla, kun koiran lukutaito nolla.Vaimollaan ehkä hiukan parempi, muttei mikään loistava.En ainakaan aloittelijana ottaisi koiraa noilta.
- Anonyymi
Ei tarvinnut kun vilkaista jalostuskoirien kuvia että näkee mitä luokkaa selät on. En itse ottaisi pentua kys. Kennelistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569