Eilatista Wadi Rumiin.

nyt jännittää

Olen ekaa kertaa menossa Eilatiin ja haluan nähdä mahdollisimman paljon!
Siellä aikaisemmin käyneet kertokaa mitä kansainvälisiä retkiä siellä on tarjolla.
Kotimaisilla matkanjärjestäjillä on vain muutamia retkiä, Jerusalem ja Petra,ja niiden hinnat on aika suolaisia.
Minulla on se käsitys että paikallisten järjestämät retket ovat edullisempia.

Onkohan siellä retkiä Wadi Rumiin, Pyhän Katariinan luostariin ja jeeppisafareita?

6

803

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jerusalemin suutari

En tiedä mitä matkanjärjestäjäsi veloittaa mutta tässä vertailukohtaa: hotellin (Dan Panorama) hinta Petran retkelle olisi ollut 185€. Kaupungin turisti-infon viereisestä matkatomistosta sain sen hintaan 176€. Hinnoissa on rajalla maksettava vero, jonka osuus on noin 45€.

Jos oleskelusi on yhtään pidempi (esim. viikko) Eilatissa ja haluat "oikeaa" tekemistä kuten sanoit, niin suosittelen Petraa lämpimästi.

• nyt jännittää

Kiitos kun viitsit vastata. AM kautta kansainvälinen retki Petraan maksaa n.200e, vetävät tottakai välistä.
        Olen kerran käynyt Petrassa, mutta nyt tahdon ehdottomastinäyttää sen myös seuralaiselleni, joten retki Prtraan kuuluu ohjelmaamme.

• nyt jännittää kirjoitti:

Kiitos kun viitsit vastata. AM kautta kansainvälinen retki Petraan maksaa n.200e, vetävät tottakai välistä.
        Olen kerran käynyt Petrassa, mutta nyt tahdon ehdottomastinäyttää sen myös seuralaiselleni, joten retki Prtraan kuuluu ohjelmaamme.

Kotimaisissa retkissä on monesti se hyvä puoli että matkan aikana opas kertoilee paljon muutakin, alueiden historiaa yms. omalla kielellä. Paikalliselta operaattorilta saatu vastaava kokemus riippuu tietysti kielitaidosta (omasta ja oppaan).

Ainakin Lomikselta ostettu retki Petraan viime vuonna oli mielestäni joka euron arvoinen.

• nyt jännittää
        Hanty kirjoitti:

Kotimaisissa retkissä on monesti se hyvä puoli että matkan aikana opas kertoilee paljon muutakin, alueiden historiaa yms. omalla kielellä. Paikalliselta operaattorilta saatu vastaava kokemus riippuu tietysti kielitaidosta (omasta ja oppaan).

Ainakin Lomikselta ostettu retki Petraan viime vuonna oli mielestäni joka euron arvoinen.

Ihan olen samaa mieltä että äidinkielellä selostetusta retkestä saa aina enemmän irti ja siitä kannattaa enemmän maksaakin.Aurinkomatkoillakin on ennen ollut oma retki Petraan, mutta ilmoittivat että ensi kaudella retki on kansainvälinen. En tiedä mistä johtuu, onkohan ollut liian vähän osanottajia.

Missä muualla kävitte kuin Petrassa?

• nyt jännittää kirjoitti:

Ihan olen samaa mieltä että äidinkielellä selostetusta retkestä saa aina enemmän irti ja siitä kannattaa enemmän maksaakin.Aurinkomatkoillakin on ennen ollut oma retki Petraan, mutta ilmoittivat että ensi kaudella retki on kansainvälinen. En tiedä mistä johtuu, onkohan ollut liian vähän osanottajia.

Missä muualla kävitte kuin Petrassa?

Jordaniassa ei Petran lisäksi käyty kuin Aqabassa. Israelissa käytiin Kuolleella merellä ja Jerusalemissa. Jerusalemin retkikin antoi aika paljon kun oli suomalainen hyvä opas (Lomiksilta Anne V.)

Eilatin lähellä on myös se akvaario, jossa kannattaa käydä vaikka taksilla, noin 35 ILS/suunta.

Kansainvälinen retki voi tarkoittaa myös sitä että asiakkaina on useampaa kansallisuutta mutta oppaita on mukana jokaiselle kiellelle, en ole varma.

• skaftafell
        Hanty kirjoitti:

Jordaniassa ei Petran lisäksi käyty kuin Aqabassa. Israelissa käytiin Kuolleella merellä ja Jerusalemissa. Jerusalemin retkikin antoi aika paljon kun oli suomalainen hyvä opas (Lomiksilta Anne V.)

Eilatin lähellä on myös se akvaario, jossa kannattaa käydä vaikka taksilla, noin 35 ILS/suunta.

Kansainvälinen retki voi tarkoittaa myös sitä että asiakkaina on useampaa kansallisuutta mutta oppaita on mukana jokaiselle kiellelle, en ole varma.

En ole Israelissa käynyt mutta muissa maissa kansainvälinen retki on tarkoittanut että osanottajat ovat kuka mistäkin maasta,oppaita on yksi ja kieli on englanti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10651
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      3319
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      228
      2230
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      2043
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      2
      1442
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1154
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1140
    8. 176
      1034
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      999
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      959
    Aihe