Satanismista!

oppiin paneutunut

Luin muutaman vastalauseen satanismille. Kuinka olemme perseestä, meidät pitäisi hirttää, jopa taidettiin puhua kuinka meidät pitäisi eliminoida maan päältä. Ja luultavasti vielä ns. uskovaisen suusta. No, menkööt itseensä. Mutta asiaan:

Ennen kuin tullaan jauhamaan edellämainittua kuraa tälle palstalle, ottakaa hyvät ihmiset selvää asiasta ettette näyttäisi täydeltä idiootilta. Nykyajan satanismi perustuu LaVeyn oppeihin. Satanisti ei usko saatanaan, taikka mihinkään muuhunkaan jumalaan. Mitä tästä ei ymmärretä?
Eli satanismi ja saatananpalvonta ovat kaksi eri asiaa. Media monesti tuntuu vain sekoittavan nämä kaksi, joten ymmärrykseni on teidän reppanoiden puolella jotka eivät vain tajua ottaa asioista selvää.
Toisaalta satanistilla on jumala, itsensä. Itse ainakin pitäydyn satanismin filosofiassa. Jota se nimenomaan on, FILOSOFIA.

Itse en ainakaan ole vielä kaatanut yhtäkään hautakiveä. Kirkotkin jääneet polttamatta. Mutta te, jotka olette samoilla ajatuksilla kanssani. Pitäkää ylpeytenne, älkääkä provosoituko tuohon samaan _naurettavaan_ ilkkumiseen kuten täällä pyörivät (mm.) kristityt tekevät.

Olen asiani sanonut ( jota ei varmaan ollut :) ). Kiitos ja anteeksi. But I`ll be back.

2

472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • led1

Vaikka ymmärränkin avautumissyysi ja pointtisi, muistuttaisin, ettei laveylaisella satanismilla ole yksinoikeutta satanismi-termiin vaan tätä nimikettä voidaan yhtä hyvin käyttää ei-niin-ateististen satanismin muotojenkin yhteydessä. Täten lainaankin lopuksi omia sanojasi:

"...ottakaa hyvät ihmiset selvää asiasta ettette näyttäisi täydeltä idiootilta".

• oppiin paneutunut

Kyllä, itsehän siksi viittasin LaVeyn oppeihin :) En puhunut muusta satanismi-termin alla olevista muodoista. Ja viittasin myös siihen että nykyaikana satanismilla usein ( ei aina ) viitataan juurikin LaVeyn perustamaan filosofiaan. Ja faktahan nyt kuitenkin on se että tämä satanismi - olkoon missä tahansa muodossa - ei ole synonyymi saatananpalvonnalle.
        Yksioikeidesta en tainnut puhua :) Mutta huomio oli hyvä, koska en sitä niin tarkkaan tuonne selventänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2963
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2138
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1536
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1195
    Aihe