Meksikoon 4v:n kanssa

iumium

Suunnitteilla olisi lähteä tammikuussa meksikoon 4vuotiaan tyttäremme kanssa. Onko kenelläkäaän kokemuksia siitä mitä meksiko tarjoaa lapsille? Playa del Carmen on matkakohteemme.
Eniten mietin onko typerää viedä pieni lapsi 14h lennolle. Onko kenelläkään vinkkejä miten saa lapsen noin pitkällä lennolla viihtymään?

Kiitos mahdollisista vastauksista!

14

939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei alle 8 vee noin p

      Mistä näitä sikiää???????
      Onko 4 vee 14 tunnin lento paha? Onko itsellesi? -kyllä. -no, silloin se on tupalaten/triplaten pahempi 4 veellekkin!!!!
      Mieti nyt ihan syvällisesti.....olevasi pienessä purkissa 14 tuntia vailla normi aktiviteetteja ja liikuntaa......
      Voi, herranjumala näitä uusavuttomiä äitejä.
      Jätä lapsi hoitoon ja matkusta itse....ei tule känkkä matkalla ja nautit itsekin paremmin sen 2 viikkoisen.
      Mä en ikimaailmassa matkustaisi 4 vuotiaan kanssa yli 7 tunnin lentoja. En ikinä.

      • haloo!!!

        No kirjoituksestasi käy ilmi, ettei sinulla ole lapsia ollenkaan (tai ainakaan pitäisi olla). MILLAINEN vanhempi jättäisi 4-vuotiaan kahdeksi viikoksi hoitoon???


      • salla........
        haloo!!! kirjoitti:

        No kirjoituksestasi käy ilmi, ettei sinulla ole lapsia ollenkaan (tai ainakaan pitäisi olla). MILLAINEN vanhempi jättäisi 4-vuotiaan kahdeksi viikoksi hoitoon???

        semmoinen äippä joka ajattelee pikkuisen enemmän lapsensa etua, kuin raahamalla ripulitautiseen mexicoon ja yli 10 tunnin lennolle............
        Parempi lapsen on olla turvallisesssa suomessa tutuissa ympyröissä, kuin ulkomailla ja pitkällä lennolla.....


    • Jkllu4

      Olin ulkomailla töissä kun meillä oli yksi lapsi, 1,5 - 4 v. Pitkät matkat ei ollut mikään ongelma. Lentokoneessa kannattaa pyytää eturivin paikka. Silloin lapselle voi tehdä vuoteen jalkojen eteen lattialle. Meidän lapsemme nukkui paljon pitkillä lenoilla. Uutta viihdykettä on hyvä olla mukana: pelejä, kirjoja, tms. Perillä on elettävä lapsen ehdoilla. Silloin kaikki menee hyvin. Juomapullo ja pikkupurtavaa on oltava aina mukana. Jos lapsi ei saa tarpeeksi lepoa ja oikeaan aikaan, ei saa juotavaa, tai ruokaa silloin kun on nälkä, niin vaikeikeuksia on. Myöhemmin matkailimme kahden lapsen kanssa, mutta vain Euroopassa. Samoilla ehdoilla pärjättiin. Tärkeintä on noudattaa lasten omaa rytmiä. Ei väsynyt aikuinenkaan kovin viehättävä ole.

      • parempi kotona

        ei sinua häiritsekään huuto ja itku, siihen olet varmaan tottunut kotona, mutta muita matkustajia se häiritsee. Niinkuin itsetoteat jos ei oikeaan aikaan oikeita aioita ollaan vaikeuksissa ja näinhän on usein lennoilla.

        Ei tuollaisten alle 10V kanssa pitöisi ollenkaan matkustaa.


      • JKLu5
        parempi kotona kirjoitti:

        ei sinua häiritsekään huuto ja itku, siihen olet varmaan tottunut kotona, mutta muita matkustajia se häiritsee. Niinkuin itsetoteat jos ei oikeaan aikaan oikeita aioita ollaan vaikeuksissa ja näinhän on usein lennoilla.

        Ei tuollaisten alle 10V kanssa pitöisi ollenkaan matkustaa.

        Lento ei ole ongelma lasten kanssa. Olen matkustanut paljon - todella paljon, sekä lasten kanssa että ilman. Lentomatkat ovat olleet osa työtäni. Kaltaisiani on Suomessa paljon. En muista ainuttakaan kertaa, että lapset olisivat häirinneet mitenkään matkaani. Häiriköiviä aikuisia on ollut enemmän, mutta ei niitäkään nykyään kovin paljon ole. Kansa on sivistynyt. Toki aina joskus joku kireähermoinenkin joukkoon sattuu. Lomalennoilla riski tälläiseen on suurempi.

        Tärkeämpää on ajatella lasten turvallisuutta ja jaksamista perillä. Pientä lasta ei voi jättää hetkeksikään yksin, ei edes hotelliin nukkumaan.


      • SöpöNuoriMies
        JKLu5 kirjoitti:

        Lento ei ole ongelma lasten kanssa. Olen matkustanut paljon - todella paljon, sekä lasten kanssa että ilman. Lentomatkat ovat olleet osa työtäni. Kaltaisiani on Suomessa paljon. En muista ainuttakaan kertaa, että lapset olisivat häirinneet mitenkään matkaani. Häiriköiviä aikuisia on ollut enemmän, mutta ei niitäkään nykyään kovin paljon ole. Kansa on sivistynyt. Toki aina joskus joku kireähermoinenkin joukkoon sattuu. Lomalennoilla riski tälläiseen on suurempi.

        Tärkeämpää on ajatella lasten turvallisuutta ja jaksamista perillä. Pientä lasta ei voi jättää hetkeksikään yksin, ei edes hotelliin nukkumaan.

        Juuri näin! Itelläkään mitään ongelmia ole koskaan ollu ja täs jotain vähän pidempiä matkoja mitä nyt äkkiä muistan:

        1v lapsi lento 10h autolla 6h
        1 aj 2v 3h lento 2h juna
        2 ja 3v junalla 14h
        4 ja 5v 10h lento 6h odotus 5h lento 1h taksi
        5 aj 6v 1,5h lento 2h lento 3h bussimatka.
        5 ja 6v 24h junamatka 1,5h lento 1h bussi

        Ei itkua, ei valitusta, ei mitään. Lasten käytös usein korreloi vanhempien tunnetiloja, joten omasta päästä kiinni usein. Tietysti pikku kinaa tuli välillä, niin ku lapsilla aina.

        Ihan turhaa joidenkin maalailla täällä piruja seinille. Lapset ovat usein paljon mukautuvaisempia kuin aikuiset. Matkustamiseen tottumattomalle lapselle 14-lento voi olla raskas, mutta kuten joku ylempänä kirjoitti pitää tietysti huomioida lapsen tarpeet ja ottaa mukaan kaikkea uutta touhuttavaa.

        Hmm... Miten ihmeessä 100-vuotta sitten ihmiset matkusti laivalla Yhdysvaltoihin paremman elämän toivossa? Jättivät tietysti lapset kotiin ja kipaisivat viikkoja kestäneelle reissulle yksin vai? Kyllä näkee kuinka levottomia nykyajan ihmiset on.


      • lentoemo........

        se eturivin paikka ei ole mikään lasten viihdekeskus ja jos laitat jälkikasvusi siihen nukkumaan on se turvallisuus riski. Sekä lapselle, että kanssa matkustajille. Yksikään lentoemo ei sellaiseen suostu, varsinkin jos haluaa pitää työpaikkansa..........


    • sariy

      Meillä on myös nelivuotias lapsi ja hän on kiertänyt matkassamme ympäri maailmaa, pisin taival tehtiin Australiaan. Paras viihdytyskeino meillä on ollut miniläppäri, joka ollaan ladattu täyteen piirrettyjä ja pelejä, niiden seurassa pitkätkin matkat on taittuneet aivan hienosti. Ongelmana se, että koneissa ei saa läppäriä lataukseen, mutta vara-akun hommaaminen poisti tänänkin ongelman.Haasteellisempaa oli silloin kun lapsi oli alle kasivuotias eikä hällä ollut esim. omaa paikkaa koneessa. Me ollaan tammikuussa Indonesiassa, joten nautitaan lomasta tahoillamme täysin rinnoin eikös vaan!!

      • .....

        On niin hyvittava lukea noita kiihkoilioita että lastenkanssa ei yli 7 tunnin lentoja:)
        Itse olen 4 lapsen yh, nuorin on tällähetkellä puolivuotias olen matkustellut mm Thaimaassa Espanjanssa ym lapsineni,Yleensä pitkät lennot ovat ainakin minulla ollut yö lentoja jolloin lapset nukkuu yleensä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia? Olen toki kuullut että joskus jotkut on valittanut että jonkun lapsi on pitänyt kovaa ääntä ym,no kiihkoiliat korvatulpat on keksitty ja niin edelleen. Matkustakaa ihmiset lapseinenne minne haluatte, Minusta on parempi lähteä lomalle lastenkanssa kuin ilman.Miksi vain aikuisilla on oikeus matkustaa?


      • sääli sinunkin lapsi
        ..... kirjoitti:

        On niin hyvittava lukea noita kiihkoilioita että lastenkanssa ei yli 7 tunnin lentoja:)
        Itse olen 4 lapsen yh, nuorin on tällähetkellä puolivuotias olen matkustellut mm Thaimaassa Espanjanssa ym lapsineni,Yleensä pitkät lennot ovat ainakin minulla ollut yö lentoja jolloin lapset nukkuu yleensä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia? Olen toki kuullut että joskus jotkut on valittanut että jonkun lapsi on pitänyt kovaa ääntä ym,no kiihkoiliat korvatulpat on keksitty ja niin edelleen. Matkustakaa ihmiset lapseinenne minne haluatte, Minusta on parempi lähteä lomalle lastenkanssa kuin ilman.Miksi vain aikuisilla on oikeus matkustaa?

        jos lapset huutaa niin laitakaa korvatulpat. eihän toki äiti voi lapsestaan vastuuta ottaa, sen aika menee viihteellä. Sääli että tällaisilla ihmisllä on lapsia, parempi niidenkin olisi lastenkodissa


      • ......
        sääli sinunkin lapsi kirjoitti:

        jos lapset huutaa niin laitakaa korvatulpat. eihän toki äiti voi lapsestaan vastuuta ottaa, sen aika menee viihteellä. Sääli että tällaisilla ihmisllä on lapsia, parempi niidenkin olisi lastenkodissa

        No hoh hoijaa.- Kyse ei tietenkään "kiihkoilia" ole siitä etteiö äiti tai isä ota vastuuta lapsestaan. Mutta joskus lapsikin voi itkeä eikä mikään auta, Tietenkin venhemmt yleinsä lohduttavat lastaa. Minä en ainakaan ole koskaan jättänyt lohduttamatta. Sääli että ajattelet heti vanhempia viihteellä,Minä kun en ole 10 vuoteen käynyt ravintoloissa juonut alkoholia ym. Haluan antaa lapsillene mahdollisimman paljon eläm,ässä ja siihen kuuluu ulkomnaanmatkat. Tokii lapsetkin välillä kiukuttelevat,he näyttäväty sen kitisemällä ja itkemällä. Me aikuiset myös olemme huonolla päällä joskus joten miksi lapset ei saisi. Sellanen ihminen joka ei osaa ottaa lapsen kitinää sellasenaan vaan artyy ym voi mennä ihan omaan itseensä eiköhän jokainen normaali vanhempi tee kaikkensa lapsensa tähden ja lohduta ym. Mutta jowse kanssamatkustajille sattuisi nyt tulemaan tapaus missä lapsi itkee niin edelleen korvatulpat onm keksitty:) Annetaan lasten olla lapsia ja lapsille mahdollisimman paljon kokemusta. Ei ole vain aikuisten oikeus matkustella. Matkustamiene tuo myös elämyksiä lapsille. Lapset mukaan vaan ehdottomasti.
        Mielummin niin kuin että vanhemmat vaan matkustelee ja lapset jätetään muiden hoidettavaksi eikä vastuuta niistä omista lapsista oteta!! Sääliksi käy sinunkin lapsias ei vaan oteta lapsia koneeseen jos ne vaikka itkee ja joku kiihkoilia siitä suivbaantuu. Heitetään lapset muiden hoitoon.


      • playacarmen
        ...... kirjoitti:

        No hoh hoijaa.- Kyse ei tietenkään "kiihkoilia" ole siitä etteiö äiti tai isä ota vastuuta lapsestaan. Mutta joskus lapsikin voi itkeä eikä mikään auta, Tietenkin venhemmt yleinsä lohduttavat lastaa. Minä en ainakaan ole koskaan jättänyt lohduttamatta. Sääli että ajattelet heti vanhempia viihteellä,Minä kun en ole 10 vuoteen käynyt ravintoloissa juonut alkoholia ym. Haluan antaa lapsillene mahdollisimman paljon eläm,ässä ja siihen kuuluu ulkomnaanmatkat. Tokii lapsetkin välillä kiukuttelevat,he näyttäväty sen kitisemällä ja itkemällä. Me aikuiset myös olemme huonolla päällä joskus joten miksi lapset ei saisi. Sellanen ihminen joka ei osaa ottaa lapsen kitinää sellasenaan vaan artyy ym voi mennä ihan omaan itseensä eiköhän jokainen normaali vanhempi tee kaikkensa lapsensa tähden ja lohduta ym. Mutta jowse kanssamatkustajille sattuisi nyt tulemaan tapaus missä lapsi itkee niin edelleen korvatulpat onm keksitty:) Annetaan lasten olla lapsia ja lapsille mahdollisimman paljon kokemusta. Ei ole vain aikuisten oikeus matkustella. Matkustamiene tuo myös elämyksiä lapsille. Lapset mukaan vaan ehdottomasti.
        Mielummin niin kuin että vanhemmat vaan matkustelee ja lapset jätetään muiden hoidettavaksi eikä vastuuta niistä omista lapsista oteta!! Sääliksi käy sinunkin lapsias ei vaan oteta lapsia koneeseen jos ne vaikka itkee ja joku kiihkoilia siitä suivbaantuu. Heitetään lapset muiden hoitoon.

        Playa del Carmen on oikein kiva paikka myös lapsiperheelle. Kannattaa käydä esim. Xcaretissa, siellä vierähtää koko päivä ja on paljon nähtävää niin lapsille kuin aikuisille :). Hotelliksi suosittelisin all inclusive-hotellia Playacarin alueella, ovat tosi kivoja lasten kanssa (esim. Riu Tequila). Lähtekää ihmeessä vaan matkaan, me lähdetään nyt ensi talvena toista kertaa Meksikoon, todella kiva paikka, hienot maisemat, hyvää ruokaa & paljon nähtävää! Lennot ON raskaita, mutta kyllä tuo paikka on niiden lentojen väärti :). Hauskaa matkaa!


      • no problem
        playacarmen kirjoitti:

        Playa del Carmen on oikein kiva paikka myös lapsiperheelle. Kannattaa käydä esim. Xcaretissa, siellä vierähtää koko päivä ja on paljon nähtävää niin lapsille kuin aikuisille :). Hotelliksi suosittelisin all inclusive-hotellia Playacarin alueella, ovat tosi kivoja lasten kanssa (esim. Riu Tequila). Lähtekää ihmeessä vaan matkaan, me lähdetään nyt ensi talvena toista kertaa Meksikoon, todella kiva paikka, hienot maisemat, hyvää ruokaa & paljon nähtävää! Lennot ON raskaita, mutta kyllä tuo paikka on niiden lentojen väärti :). Hauskaa matkaa!

        talvilomalla thaimaan lämpöön 4 vuotiaan poikamme kanssa ja tätä ennen poika on ollut lentokoneessa jo seitsemän kertaa, vain yksi ainoa kerta näistä oli sellainen, että jonkin aikaa hän kärttyili koneessa, muutoin viihtyy koneessa todella hyvin. emme halua matkustaa ilman lastamme, lapsilla on myös oikeus lomailuun ulkomailla vanhempiensa kanssa. itse asiassa mietin että josko juuri meksikoon tulevana syksynä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8825
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2633
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe