Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pitopalvelut ei vastaa tiedusteluihin

Morsian2011

Häät ovat edessä kesällä 2011 ja olen alustavasti yrittänyt kartoittaa pitopalvelujen hintoja, menuehdotuksia, jne. asioita. Olen ottanut yhteyttä sekä tarjouspyynnön (joka on löytynyt yritysten omilta nettisivuilta) että sähköpostin välityksellä yhteensä noin KYMMENEEN pitopalveluyritykseen Kymenlaakson alueella. Ongelmana on, etten ole saanut kuin yhdeltä yritykseltä vastauksen. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Mistä mahtanee moinen johtua? Olen kuitenkin jo odotellut useamman viikon vastauksia, joten aikaa on annettu! Ihmetyttää suuresti! Olen sitä paitsi TOSIOSTAJA! :)

8

1609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palvelupitoa

      No, luettelen pari mahdollista syytä:

      1) Pitopalvelusta on lomalla se työntekijä, joka vastaa tarjouspyyntöihin
      2) Pitopalveluilla on muuten kiire sesonkiaika eivätkä ehdi vastata tarjouspyyntöihin kovin nopealla aikataululla
      3) Teillä on niin pienet häät, että pitopalvelut eivät ole halukkaita tarjoamaan palveluitaan. Tämä on ikävä piirre, mutta joidenkin pitopalveluiden kohdalla näin on: pienet häät eivät kiinnosta.

      • Morsian2011

        Tuollaisia syitä itsekin pyörittelin mielessä. Ihmetyttää vain se, etten saa minkäänlaista vastausta. Ei tule esim. automaattista sähköpostivastausta "olen lomalla". Sanoisin, että häämme ovat keskikokoiset, noin 60-70 henkeä. Ja vaikka häät ovat "pienehköt" panostamme LAATUUN myös tatjoilujen osalta. Noh, täytyy nyt odotella...ehkä jollain pitopalvelulla on aikaa asiakkailleen!


    • Morsian2011

      Kiva kuulla, etten ole ainoa pitopalveluiden kanssa pähkäillyt morsian. Itsellänikin häät ovat kesällä 2011 ja saman kartoitusprojektin aloitin keskikesän aikaan.

      Lähetin tarjouspyyntöjä sähköpostitse noin kuuteen eri paikkaa ja kahteen soitin. Soittamiini pitopalveluihin esimmäinen oli hieman kummastunut kyselyistäni ym. Kyselin siis ummet ja lammet, koska tämä on ensimmäinen kertani kun olen pitopalvelua varaamassa. Hän näemmä oletti, että kyllä nämä asiat kaikki tietävät, joten tähän pitopalveluun meni maku samantien. Toinen soittamani pitopalvelu ei ehtinyt puhuan minun kanssa puhelimessa lainkaan ja pyysi minua soittamaan takaisin muutamien päiviän kuluttua. Hän ei itse tarjoutunut soittamaan myöhemmin takaisin.

      Sähköpostitse minulle vastasi vain kaksi takaisin, joista toinen kertoi ystävällisesti, ettei voi tarjota meille palvelujaan. Toinen vastannut teki tarjouksen, lähetti esimerkki menuja hinnat, oli ystävällinen ja vastasi kaikkeen mitä kysyin ja kaikin puolin vaikutti hyvältä vaihtoehdolta. Joten valitsimme tämän pitopalvelun järjestämään tarjoilumme :) Muista kysymistäni paikoista ei ole tähän päivään mennessä kuulunut mitään.

      Näin siis satakunnassa. Asiaan varmasti vaikuttaa lomat, kiireet ym, varsinkin heinäkuussa on monet häät ja muita tapahtumia.

      • morsian2011

        Lohduttaa, kun muillakin on ollut samoja vaikeuksia, kiva kun kirjoittelit kokemuksistasi! Oma tilanteeni on nyt parantunut niin, että sain kuin sainkin menuehdotuksia kahdesta paikasta (mutta toisesta vasta soitettuani sähköpostini perään). Meilläkin valinta osuu ehdottomastit toiseen näistä vastanneista. Juttuhan on niin, että häiden kohdalla tarjoilut ovat ihan ykkösjuttu. Haluan siis palkata semmoisen firman vastaamaan elämäni unelmien päivän tarjoiluista, jotka luovat asiakkaalleen tunteen siitä, että häntä arvostetaan. Jos siis joutuu lähettelemään sähköposteja ja soittelemaan ja odottelemaan menuita kuukausikaupalla, minulle ainakin tulee sellainen olo, ettei asiakkaasta juuri välitetä. Ja asiakkaana sellainenkin viesti, että "Olemme pahoillamme, mutta kesän kiireiden takia ehdimme vastata tarjouskyselyihin vasta syksymmällä" olisi riittänyt oikein mainiosti. Kesä on varmasti erittäin kiiresitä aikaa hääalalla, mutta asiakasta ei silti saisi täysin unohtaa!


    • Homma toimi kohtuu hyvin ! Juhlimme 7 . 8 ja aloimme kyselyn pidoista jo helmikuussa . Pyysimme
      tarjousta 8 :lta yrittäjältä ja puhelinkeskusteluissa ja tarjouksissa oli selviä eroja. Päädyimme hyvin
      tunnettuun TOLVASEN pito ja catering palveluun ja näin juhlien jälkeen voin sanoa sen suoraan , ettei
      pelkkää hintaa kannata tuijottaa ainoana diilin teko motiivina ! Saimme tosi hyvän palvelun ja ruoka ja
      kahvitarjoilujen laatu oli TOSI HYVÄ ! Myös me havaitsimme eroja eri palvelun tuottajien myyntipalveluissa.
      Osa firmoista otti heti yhteyttä , mutta toisilla postia tuli vasta pitkän odottelun jälkeen ! Kaiketi tästä
      voi päätellä sen , että hyvillä firmoilla on säpinää ja vie pienen ajan irrottautua myyntihommiin hellan
      vierestä ! Mut kokki joka ei saa pullaa ja safkaa onnistumaan ja maistumaan voi istua koneella enemmänkin.

    • ebar

      Pitopalveluihin kannattaa soittaa. Vieläkään suurin osa pitopalveluyrittäjistä ei koe sähköpostia ensisijaiseksi viestintäkeinokseen ja saattavat lukea sitä todella harvoin. Tehokkaampaa on soittaa ja kysyä, käyttävätkö sähköpostia (vaikka sellainen olisi mainoksessa ilmoitettukin) ja sanoa, että laittaa tulemaan postia. Jos vastausta ei kuulu, uusi soitto perään. Oma aktiivisuus kannattaa, jotta saa useamman tarjouksen. Tämähän on vähän kuin työn hakemista...

    • Erja123456

      Valitsimme Pitopalvelu Tolvasen. Ei pakko myyntiä, asioista keskustellaan ensin. Sitten suunnitellaan ja mietitään. Rauhassa voi miettiä vaikka kotona. Erittäin hienoa palvelua.

    • Pirjo L

      Mieheni ja minä olemme myös käyttäneet Pitopalvelu Tolvasen palveluita. Kahdet firman juhlat, vuonna 2005 tyttäremme häät, silloin Hiihtomajalla ja 13/8-11 meidän 30v. hääpäiväjuhla kotonamme. Aina ollu palvelu nopeaa ja ystävällistä, ruoka hyvää ja sitä ollut reilusti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1975
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1356
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      50
      1253
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe