Päiväretki washingtoniin

haikui

Onko kellään kokemusta päiväretkestä bussilla new yorkista washingtoniin. Löytyy useamman yhtiön tarjoamana n. 140 $ hintaan. Onko jollain suositella jotain tai kokemusta retkestä. Kiitos

6

782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piglet78

      Itse menin Greyhoundin bussilla, menopaluun hinnaksi tuli 65 $. Ostin liput etukäteen, mutta silti kannattaa olla ajoissa jonossa, että mahtuu kyytiin. Matka kesti muistaakseni n. 4,5 h. Kun lähtee aamulla ajoissa ja tulee illalla takaisin, ehtii päivän aikana käydä läpi Washingtonin tärkeimmät nähtävyydet.

      • urpå

        Paljonkohan junalipulle tulee hintaa (meno/paluu).
        Matka kestää vain n. 3 t 15 min


      • mtaman
        urpå kirjoitti:

        Paljonkohan junalipulle tulee hintaa (meno/paluu).
        Matka kestää vain n. 3 t 15 min

        Viime syksynä käytiin junalla päivän reissu. Lähdettiin aamulla 6.05 junalla ja illalla kuuden junalla takaisin.
        Päivän aikana kerkesi nippa nappa käydä läpi noi pakolliset nähtävyydet.


      • usassa asuva
        mtaman kirjoitti:

        Viime syksynä käytiin junalla päivän reissu. Lähdettiin aamulla 6.05 junalla ja illalla kuuden junalla takaisin.
        Päivän aikana kerkesi nippa nappa käydä läpi noi pakolliset nähtävyydet.

        ihan siita kaytannon syysta etta kun on vain paiva kaytettavissa en riskeeraisi sita etta matkalla on joku onnettomuus ja tie menee poikki tuntikausiksi. Siina sitten istutaan maisemia ihailemassa.


      • IAD / JFK
        usassa asuva kirjoitti:

        ihan siita kaytannon syysta etta kun on vain paiva kaytettavissa en riskeeraisi sita etta matkalla on joku onnettomuus ja tie menee poikki tuntikausiksi. Siina sitten istutaan maisemia ihailemassa.

        Tälläset jutut kannattaa miettiä jo Suomessa matkaa varatessa. Miksi lentää menopaluu New Yorkiin jos aikoo nähdä myös pääkaupungin. Ostat menon New Yorkiin ja paluun Washingtonista, tai toisin päin. Monesti itärannikon lennot ovat 300-500 euron välillä. Jos esim New York maksaa menopaluu 400 euroa ja Washington 450 euroa, nämä yhdistäen menopaluu lipun hinnaksi tulee 425 euroa.


      • Vespucci
        IAD / JFK kirjoitti:

        Tälläset jutut kannattaa miettiä jo Suomessa matkaa varatessa. Miksi lentää menopaluu New Yorkiin jos aikoo nähdä myös pääkaupungin. Ostat menon New Yorkiin ja paluun Washingtonista, tai toisin päin. Monesti itärannikon lennot ovat 300-500 euron välillä. Jos esim New York maksaa menopaluu 400 euroa ja Washington 450 euroa, nämä yhdistäen menopaluu lipun hinnaksi tulee 425 euroa.

        Oltiin päiväretkellä new yorkista washingtoniin. Bussi lähti aamulla klo 7 Grand Centralin vierestä park avenuelta. Ja bussi oli hyvä ja siisti ja matkalla oli opas joka kertoi englanniksi asioista matkan varrella ja paikanpäällä washingtonissa. Matka kesti n. 3,5 h ja kerran pidettiin tauko sellasessa liikenne ruokapaikassa. Perillä käytiin ensin Lincolnin memorialilla missä on myös vietnamin sodan ja korean sodan muisto alueet. (vietnamin puolelta kannattaa etsiä suomalaisen Lauri Törnin alias Larry A. Thorne) nimi kuolleiden joukosta. Siitä jatkettiin matkaa kuvaamaaan White House ja siitä Madame tussaudin vahamuseoon ja siitä kongressi talolle ja pientä kyläringiä kaupunkilla ja viimeiseksi air and space museoon. Ja sit paluu matka takasin New yorkiin. Perillä oltiin n. klo 22. Hinta 149 S/per naama. Sama raha olis menny manhattanilla shoppaillessa. Ja tuli samalla nähtyä DC. Matkan varasin etukäteen viator.comista...Ihan harkitsemisen arvoinen reissu vähänkin pidemmille nyckin reissuille. Itse oltiin tyytyväisiä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1836
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      270
      1354
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1275
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1057
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      922
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      68
      916
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      162
      914
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      818
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      57
      762
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      725
    Aihe