Onko joku onnistunut vaihtamaan estrogeenilisät johonkin luontaistuotteeseen? Käytän estrena-geeliä 3 pumppausta päivässä ja haluaisin kokeilla olla ilman. Kuinka tuo vaihto pitäisi tehdä että se onnistuisi parhaiten? Vähentää ensin geeliä ja lopuksi käyttää molempia päällekkäin? Onko tulossa pahat vieroitusoireet? Mikä luontaistuote olisi tehokkain korvaamaan geeliä? Menowell? SoyaForte?
Estrogeenihoidosta luontaistuotteisiin
5
502
Vastaukset
- soija.
Minä söin melkein 5 vuotta erilaisia hormoneja ja sitten vaihdoin SoyaFlavonaan. Hikipuuskia tulee aika-ajoin, mutta pärjään hyvin. Ehkä pärjäisin ihan yhtä hyvin ilman soijaakin...?
- Hormoonihurmio
Miksi et kokeilisi olla vähän aikaa kokonaan ilman? Voihan olla, ettet tarvitsekaan enää mitään lääkkeitä tai "lääkkeitä".
MInulla on menossa kuudes viikko ilman korvaushoitoa, ja koska käytin tabletteja, lopetin kertaheitolla. Kuumat aallot tulivat aika nopeasti takaisin, mutta niin paljon lievempinä kuin korvaushoidon aloittaessani, että alan uskoa selviäväni ilman. Geelillähän voi lopettaa myös vähitellen, jolloin näet, mikä on se annostus, joka pitää oireet poissa.
Luontaistuotteetkaan eivät ole vaarattomia, niiden vaaroja vain ei tunneta, koska niitä ei tutkita niin kuin lääkkeitä.Lopetitko ensin kokonaan korvaushoidon ja aloitit vasta sitten SoyaFlavonan? Mietin sitä että pitäisikö niitä käyttää vähitellen päällekkäin ettei tulisi mitään suurta pudotusta. Geeliä olen jo vähentänyt kahteen painallukseen. Ehkä aloitan jonkun soijavalmisteen sitten sen yhden painalluksen kanssa. Tuo kertaheitolla lopettaminen ei ole kuulemman kovin viisasta, koska juuri silloin on riskinä että kaikki oireet palaavat tosi voimakkaina takaisin ja sitä en todellakaan halua.
- soija.
Pirkko-Liisa kirjoitti:
Lopetitko ensin kokonaan korvaushoidon ja aloitit vasta sitten SoyaFlavonan? Mietin sitä että pitäisikö niitä käyttää vähitellen päällekkäin ettei tulisi mitään suurta pudotusta. Geeliä olen jo vähentänyt kahteen painallukseen. Ehkä aloitan jonkun soijavalmisteen sitten sen yhden painalluksen kanssa. Tuo kertaheitolla lopettaminen ei ole kuulemman kovin viisasta, koska juuri silloin on riskinä että kaikki oireet palaavat tosi voimakkaina takaisin ja sitä en todellakaan halua.
Lopetin hormonikorvaushoidon ihan noin vain, jopa kesken kierron, kun kesälomani alkoi. Päätin kokeilla, mitä tapahtuu. Se ei varmaan ollut viisasta, mutta ei siitä mitään hirveääkään seurannut. Ensin tuli viikon kestänyt kova vuoto, sitten alkoivat hikipuuskat. Vasta sitten aloitin SoyaFlavonan. Olen maitoallergikko, ja siitä syystä olen käyttänyt soija"maitoa" ja -jogurttia jo aikaisemminkin, nyt otin ne takaisin ruokavaliooni. Aika-ajoin olen myös "aamupuurona" käyttänyt Femisoijaa. Muutenkin käytän soijaa, esim. jauhelihan lisukkeena lihapullissa soijarouhetta. Olen myös lisännyt liikuntaa ja jättänyt alkoholin pois lähes kokonaan (en toki ole sitä ennenkään ylenmäärin käyttänyt) ja olo on ihan hyvä. Hikipuuskia tulee, mutta ei kovin häiritsevästi. Yöt pystyn nukkumaan kohtuullisen hyvin, vaikka hormonikorvaushoidon hankin alunperin juuri univaikeuksien takia. Temperamentiltani olen ollut aina äkkipikainen ja leimahteleva enkä siinä ole huomannut muutosta, en parempaan enkä huonompaan. Seksihalut ovat samanlaiset kuin ennenkin. Ainoa muutos entiseen on, että kuukautisia ei enää ole, ja se ei minua sureta lainkaan. No, tietysti ulkoinen olemus muuttu, mutta sen se tekee jokaisella iän myötä.
soija. kirjoitti:
Lopetin hormonikorvaushoidon ihan noin vain, jopa kesken kierron, kun kesälomani alkoi. Päätin kokeilla, mitä tapahtuu. Se ei varmaan ollut viisasta, mutta ei siitä mitään hirveääkään seurannut. Ensin tuli viikon kestänyt kova vuoto, sitten alkoivat hikipuuskat. Vasta sitten aloitin SoyaFlavonan. Olen maitoallergikko, ja siitä syystä olen käyttänyt soija"maitoa" ja -jogurttia jo aikaisemminkin, nyt otin ne takaisin ruokavaliooni. Aika-ajoin olen myös "aamupuurona" käyttänyt Femisoijaa. Muutenkin käytän soijaa, esim. jauhelihan lisukkeena lihapullissa soijarouhetta. Olen myös lisännyt liikuntaa ja jättänyt alkoholin pois lähes kokonaan (en toki ole sitä ennenkään ylenmäärin käyttänyt) ja olo on ihan hyvä. Hikipuuskia tulee, mutta ei kovin häiritsevästi. Yöt pystyn nukkumaan kohtuullisen hyvin, vaikka hormonikorvaushoidon hankin alunperin juuri univaikeuksien takia. Temperamentiltani olen ollut aina äkkipikainen ja leimahteleva enkä siinä ole huomannut muutosta, en parempaan enkä huonompaan. Seksihalut ovat samanlaiset kuin ennenkin. Ainoa muutos entiseen on, että kuukautisia ei enää ole, ja se ei minua sureta lainkaan. No, tietysti ulkoinen olemus muuttu, mutta sen se tekee jokaisella iän myötä.
Kuulostaa kannustavalta :) Taidanpa siis kokeilla olla ilman geeliä ja samalla siirtyä johonkin soijajuttuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa113910- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten279679- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54556Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38520- 72483