Onko pakko tehdä muuttoilmoitus jos ei asu opiskelupaikkakunnalla kuin vain satunnaisesti viikot?
En halua muuttaa postiosoitettani opiskelija-asuntolaan, enkä hae siihen asumistukea.
Saan asumistukea vakinaiseen asuntooni kotipaikkakunnalla.
Tekeekö asuntolan isännöitsijä automaattisesti ilmoituksen "muutosta"?
Minulle ei siis ole mitään hyötyä muuttaa kirjojani edes väliaikasesti opiskelupaikkakunnalle.
Muuttoilmoitus
5
2650
Vastaukset
- ......
http://www.intermin.fi/vrk/home.nsf/www/muuttoilmoitus
"Muuttoilmoitus tulee lain mukaan tehdä aina, kun muuttaa pysyvästi asunnosta toiseen tai kun tilapäinen oleskelu toisessa osoitteessa kestää _yli kolme kuukautta_. Ilmoituksen voi tehdä aikaisintaan kuukautta ennen muuttopäivää. Sen tulee kuitenkin olla maistraatissa viimeistään kuukauden kuluttua muutosta."
Tämä siis maistraatista. Postille osoitteen muutos oman harkinnan mukaan, mikä on omalle kohdalle paras.
p.s. meni 5 sekunttia googlettaa (tiesin kyllä jo etukäteen).- Asuntola vai koti
Niin mutta jos muuttoilmoitus kerran täytyy tehdä VAIN jos asuu YLI 3 kk,
niin mistä sitä koskaan tietää tuleeko siellä asumaan kolmea kuukautta?
Siis kun muuttoilmoitus täytyy tehdä viikon sisällä muutosta.
Varsinkin kun asuu omassa kodissaan kaikki vkl, lomat ja työharjoittelut.
Pitäisikö siis muka tehdä jatkuvasti muuttoilmoituksia???
- pakollinen ...
Koska saat jo asumistukea, sinun ei kannata tehdä osoitteenmuutosta. Kuulemani mukaan maistraatissa on mahdollista tehdä myös siten, että ns. henkikirja säilyy kotipaikkakunnalla, mutta posti tulee arkiosoitteeseen (opiskeluasuntosi). Saat itse päättää, teetkö osoitteenmuutoksen vai et.
Jos hakisit opiskelijan asumislisää opiskelija-asuntoosi, muuttoilmoitus olisi välttämätön. - fhvbhfhdy57
kukaanhan ei varsinaisesti kyttää missä sä asut oikeasti kunhan on vain postiosoite, josta sut tavoittaa.
Eli maistraatin suhteen sun ei kannata miettiä mitään. Niitä lakitekstejä ei kannata pahemmin ihmetellä.
Isännöitsijä ei voi tehdä sun puolesta mitään muuttoilmoituksia mihinkään maistraattiin. ne on jokaisen
oma asia.
Kelan suhteen voi olla vähän toinen juttu. opiskelija-asunnoissa (esim. hoas) vuokrasopimuksesta menee
suoraan tieto kelaan. Toi voi vaikuttaa siihen asumistukeen. tarkempaa tietoa asiasta ei ole.
kysy kelasta...
muuttoilmoituksen teon suhteen kannattaa myös ottaa huomioon se että kotikunnan mukaan
määräytyy hammaslääkäri yms palvelut. niitä saa ainoastaan kotikunnasta. Jos opiskelupaikka on
pitkällä kotikunnasta, niin toi saatta hieman vituttaa silloin kun tarvitsee niitä.- :)
vaikuttaako se opintotukeen jos on tehnyt muuttoilmoituksen vain postille? vai pitääkö se tehä maistraatille et saa esim asumistukee?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938686
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264848- 504298
- 623857
- 513236
- 503050
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.532716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422395