Onko törkeää?! HELP!

Mietityttää.

Olimme jo mieheni kanssa päättäneet tarjota häissä omaa lemppari ruokaamme, kanakastiketta ja riisiä.
KUNNES tajusin, että siskon mies ei syö kanaa missään muodossa. Emme haluaisi vaihtaa enää ruokaa, emmekä yhden nirppanokan takia tehdä useampaa ruokaa. Miten hoidamme homman?!

Mietimme jo, että paistammeko tyyliin pihvin tai jotain muuta, syökööt sitten ilman kastiketta?
Budjettimme on pieni, emmekä tosiaan varsinkaan yhden henkilön takia haluisi suunnitelmia muokata. Muut vieraat syövät kanaa, tarkistettu on!

15

959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erikoisannos

      Juu. Teette tälle yhdelle henkilölle erikoisannoksen. Se on helpoin tapa.

      • AP!

        Ärsyttää niin suunnattomasti. :D Mites sitten, laitetaanko lappu että varattu sille henkilölle, vai?


      • Ei myötätuntoa
        AP! kirjoitti:

        Ärsyttää niin suunnattomasti. :D Mites sitten, laitetaanko lappu että varattu sille henkilölle, vai?

        Joo, laita lappu, jossa miehen nimi ja maininta erityisruokavalio. Miehen annos saa mieluusti olla ulkonäöltään ankeampi kuin muiden ruoka. Toivottavasti edes hiukan kolahtaa nirppanokkaan. Sain siis viestistäsi sen vaikutelman, että mies kyllä pystyisi syömään kanaa, mutta ei syö. Erityisruokavalio-sana vie ajatukset keliakiaan tms. oikeaan ruoka-ainerajoitteisiin, joten toivottavasti ukko edes hiukan älyää hävetä omaa "rajoittuneisuuttaan".

        Minä luultavasti tarjoaisin itse kanaa kaikille, joilla ei ole mitään terveydellistä syytä olla syömättä sitä, on miehen oma asia jos jättää syömättä.


      • omituista on..
        Ei myötätuntoa kirjoitti:

        Joo, laita lappu, jossa miehen nimi ja maininta erityisruokavalio. Miehen annos saa mieluusti olla ulkonäöltään ankeampi kuin muiden ruoka. Toivottavasti edes hiukan kolahtaa nirppanokkaan. Sain siis viestistäsi sen vaikutelman, että mies kyllä pystyisi syömään kanaa, mutta ei syö. Erityisruokavalio-sana vie ajatukset keliakiaan tms. oikeaan ruoka-ainerajoitteisiin, joten toivottavasti ukko edes hiukan älyää hävetä omaa "rajoittuneisuuttaan".

        Minä luultavasti tarjoaisin itse kanaa kaikille, joilla ei ole mitään terveydellistä syytä olla syömättä sitä, on miehen oma asia jos jättää syömättä.

        No enpä haluaisi sinun juhliisi osallistua. Vaikkei olisikaan allerginen niin monilla ihmisillä on joitain ruoka-aineita joita ei vaan PYSTY syömään. Jotkut esimerkiksi eivät pysty syömään kalaa ja pelkkä kalan hajukin oksettaa. Yleensä juhlissa otetaan huomioon kaikki erityisruokavaliot, joten pikkuisen ihmetyttää tuollainen, että yksi ainut erityisruokavalioihminen herättää moiset ongelmat. Ottaisitte ihmiset häihinne pitopalvelun jos ette itse siedä sitä, että ihmisillä on erilaisia ruokavalioita. Pitopalvelu hoitaa ilman eri maksua kaikki erityisruokavaliot.


      • AP
        omituista on.. kirjoitti:

        No enpä haluaisi sinun juhliisi osallistua. Vaikkei olisikaan allerginen niin monilla ihmisillä on joitain ruoka-aineita joita ei vaan PYSTY syömään. Jotkut esimerkiksi eivät pysty syömään kalaa ja pelkkä kalan hajukin oksettaa. Yleensä juhlissa otetaan huomioon kaikki erityisruokavaliot, joten pikkuisen ihmetyttää tuollainen, että yksi ainut erityisruokavalioihminen herättää moiset ongelmat. Ottaisitte ihmiset häihinne pitopalvelun jos ette itse siedä sitä, että ihmisillä on erilaisia ruokavalioita. Pitopalvelu hoitaa ilman eri maksua kaikki erityisruokavaliot.

        Kysytkö itse vierailtasi että tykkäättekö nyt varmasti tästä ja tästä? Minä en ainakaan. Siis en tarkoita pelkkiä häitä. Ei minultakaan ole koskaan kysytty, mistä tykkään ja mistä en. :)


      • puhut!
        AP kirjoitti:

        Kysytkö itse vierailtasi että tykkäättekö nyt varmasti tästä ja tästä? Minä en ainakaan. Siis en tarkoita pelkkiä häitä. Ei minultakaan ole koskaan kysytty, mistä tykkään ja mistä en. :)

        Noh, nykyään on ihan normaalia mainita kutsussa, että mahdolliset ruokarajoitteet pyydetään kertomaan ilmoittautumisen yhteydessä. Eikä niihin vaadita mitään selityksiä, onko syy fyysinen vai henkinen. Onhan olemassa jopa kasvissyöjiäkin nykyään, mikä varmaan olisi sinusta jo pöyristyksen huippu?

        Niin, noin siis toimivat FIKSUT ihmiset. Toisinkin saa toimia, sitä vaan ei pidetä enää nykyään fiksuna emännöintinä. Mutta ethän sinä tästä asiasta oikeasti ole kiinnostunut, koska tämän on huonoudessaan pakko olla provo!


      • AP
        puhut! kirjoitti:

        Noh, nykyään on ihan normaalia mainita kutsussa, että mahdolliset ruokarajoitteet pyydetään kertomaan ilmoittautumisen yhteydessä. Eikä niihin vaadita mitään selityksiä, onko syy fyysinen vai henkinen. Onhan olemassa jopa kasvissyöjiäkin nykyään, mikä varmaan olisi sinusta jo pöyristyksen huippu?

        Niin, noin siis toimivat FIKSUT ihmiset. Toisinkin saa toimia, sitä vaan ei pidetä enää nykyään fiksuna emännöintinä. Mutta ethän sinä tästä asiasta oikeasti ole kiinnostunut, koska tämän on huonoudessaan pakko olla provo!

        Selvä, jos sinä siis vedät herneet nenään siitä, etten haluaisi yhdelle ihmiselle paistaa pihvejä, kun muut syövät kanaa, niin mikäs siinä. Toivottavasti sun sieraimet on tarpeeks isot vaikka vesimelonille, jos tästäkin viestistä skitsahdat. :D

        Itse EN KEHTAISI vastata, kun kysytään RUOKA-AINEALLERGIOITA, että joo no, en tykkää siitä ja siitä ja siitä. Vaan laitan siihen kiltisti _vain_ allergiani. Jos juhlissa tarjotaan läskisoossia, mitä inhoan, niin sitten en vaan sitä syö. Eli, en oleta, että koska MINÄ en PIDÄ jostain ruuasta mitä on tarjoilla, on heidän pitänyt MINUN takiani tehdä toista ruokaa.

        Ja ellet tiennyt, allergia ja kasvissyönti on HIEMAN eri asia, kuin nirppanokkaisuus. :)

        Mutta joo, kiitos muille vastanneille, tuo herra saapi syödä riisiä ja pihviä, kun muut syövät riisiä ja kanakastiketta. :) (Tietty lisänä on leipää, ja kahta eri salaattia. )


      • Ei myötätuntoa
        puhut! kirjoitti:

        Noh, nykyään on ihan normaalia mainita kutsussa, että mahdolliset ruokarajoitteet pyydetään kertomaan ilmoittautumisen yhteydessä. Eikä niihin vaadita mitään selityksiä, onko syy fyysinen vai henkinen. Onhan olemassa jopa kasvissyöjiäkin nykyään, mikä varmaan olisi sinusta jo pöyristyksen huippu?

        Niin, noin siis toimivat FIKSUT ihmiset. Toisinkin saa toimia, sitä vaan ei pidetä enää nykyään fiksuna emännöintinä. Mutta ethän sinä tästä asiasta oikeasti ole kiinnostunut, koska tämän on huonoudessaan pakko olla provo!

        Ja fiksu emäntäkö sitten keittelee sen tuhannet sortit, että varmasti jokaiselle nirpalle tulisi mieleinen annos? Tulee mieleen oma appi, jolle anoppi tekee aina omat ruoat, kun ei ukko suostu syömään muuta kuin perunoita ja lihaa. Mitään allergioita hänellä ei ole. Minusta anopin touhu on fiksusta kaukana, itse olisin laittanut mokoman nirpan suosiosta ulkoruokintaan jo vuosikymmenet sitten.


      • vastasin
        AP kirjoitti:

        Selvä, jos sinä siis vedät herneet nenään siitä, etten haluaisi yhdelle ihmiselle paistaa pihvejä, kun muut syövät kanaa, niin mikäs siinä. Toivottavasti sun sieraimet on tarpeeks isot vaikka vesimelonille, jos tästäkin viestistä skitsahdat. :D

        Itse EN KEHTAISI vastata, kun kysytään RUOKA-AINEALLERGIOITA, että joo no, en tykkää siitä ja siitä ja siitä. Vaan laitan siihen kiltisti _vain_ allergiani. Jos juhlissa tarjotaan läskisoossia, mitä inhoan, niin sitten en vaan sitä syö. Eli, en oleta, että koska MINÄ en PIDÄ jostain ruuasta mitä on tarjoilla, on heidän pitänyt MINUN takiani tehdä toista ruokaa.

        Ja ellet tiennyt, allergia ja kasvissyönti on HIEMAN eri asia, kuin nirppanokkaisuus. :)

        Mutta joo, kiitos muille vastanneille, tuo herra saapi syödä riisiä ja pihviä, kun muut syövät riisiä ja kanakastiketta. :) (Tietty lisänä on leipää, ja kahta eri salaattia. )

        jo tuohon alas lukematta muita vastauksia. Mutta siis mitään ongelmaahan ei ole, jos kerran ette muutenkaan aikoneet tarjota pelkästään riisiä ja kanaa :) Ei häissä koskaan voi ottaa huomioon jokaisen makumieltymyksiä, vaikka selkeät erityisruokavaliot huomioisikin. Ongelma ratkeaa yleensä täysin ilman ongelmia sillä, että tarjolla on kahta useampaa artikkelia. Minä ehkä korvaisin pihvin itsetehdyillä lihapullilla ja perunoilla, niin että valinnanvaraa jäisi muillekin. Lisäksi salaattia ja leipää, niin kenellekään tuskin jää paha mieli. Lihapullat ja perunathan eivät edes kalliiksikaan tulisi.


      • Mie vain
        Ei myötätuntoa kirjoitti:

        Joo, laita lappu, jossa miehen nimi ja maininta erityisruokavalio. Miehen annos saa mieluusti olla ulkonäöltään ankeampi kuin muiden ruoka. Toivottavasti edes hiukan kolahtaa nirppanokkaan. Sain siis viestistäsi sen vaikutelman, että mies kyllä pystyisi syömään kanaa, mutta ei syö. Erityisruokavalio-sana vie ajatukset keliakiaan tms. oikeaan ruoka-ainerajoitteisiin, joten toivottavasti ukko edes hiukan älyää hävetä omaa "rajoittuneisuuttaan".

        Minä luultavasti tarjoaisin itse kanaa kaikille, joilla ei ole mitään terveydellistä syytä olla syömättä sitä, on miehen oma asia jos jättää syömättä.

        kasvissyöjille. Suomalaisilla on omituinen ajatus siitä, että kaikki syövät lihaa. Eivät syö. Olen ollut häissä, joissa oli itäsuomalainen pitopöytä, oli Karjalanpaistia, lihamakaronilaatikkoa jne, muttei mitään lämmintä kasvisruokaa. Nälkä jäi. Minun syömisikseni jäivät kylmään salaattiin ja loheen. Kalaa syön. Mutta olisin toivonut, että pitopalvelu olisi jutellut morsiusparin kanssa asiasta. On kohteliasta huomioida myös toisenlaiset ruokavaliot. En edelleenkän syö punaista lihaa. Jos ruoka on tilattu ennakkoon, eikä ole kysytty poikkeamia "liharuokavaliosta" olen jättänyt pihvin koskemattomaksi lautaselle. Mielestäni minulla on oikeus siihen.


    • aijo tarjota

      mitään muuta kuin riisiä ja kanakastiketta? Yleensähän häissä on kuitenkin useampaa ruoka-artikkelia tarjolla, jolloin jokainen voi valita eri vaihtoehdoista. Mitään ongelmaa ei olisi, jos lisäksi tarjoaisitte vaikka paria salaattia, lihapullia ja vaikka kermaperunoita. Tällöin se joka ei halua kanaa syödä, voisi valita niistä muista mieleisensä annoksen.

      • AP

        ELI: Häissä on tarjoilla riisiä ja kanakastiketta, nirppanokalle pari pihviä
        Kahta eri salaattia
        sämpylöitä leikkeleet ym, päälle-

        Ja ajat sitten päätimme, ettei meidän häissä nähdä yhtä ainuttakaan perunaa, itse en pahemmin pidä sen mausta. Syön kyllä kiltisti kun tarjotaan jne, mutta hyvinhyvin harvoin itse keittelen. Meinasimme ensin muussia, mutta haluamme minimoida työmäärän, ja emme halunneet lihaa tarjoille, vaikka sitä syömmekin.

        Jos joku ei sitten yllättäen syökkään riisiä (en puhu allergiasta, vaan NIRSOILUSTA), olkoot syömättä. Olen niin "ilkeä" etten ala kaikilta erikseen kyselemään että mitä saisi olla. Että näin täällä.


      • juhlavaako?
        AP kirjoitti:

        ELI: Häissä on tarjoilla riisiä ja kanakastiketta, nirppanokalle pari pihviä
        Kahta eri salaattia
        sämpylöitä leikkeleet ym, päälle-

        Ja ajat sitten päätimme, ettei meidän häissä nähdä yhtä ainuttakaan perunaa, itse en pahemmin pidä sen mausta. Syön kyllä kiltisti kun tarjotaan jne, mutta hyvinhyvin harvoin itse keittelen. Meinasimme ensin muussia, mutta haluamme minimoida työmäärän, ja emme halunneet lihaa tarjoille, vaikka sitä syömmekin.

        Jos joku ei sitten yllättäen syökkään riisiä (en puhu allergiasta, vaan NIRSOILUSTA), olkoot syömättä. Olen niin "ilkeä" etten ala kaikilta erikseen kyselemään että mitä saisi olla. Että näin täällä.

        Ette halunneet lihaa tarjolle? Mistä lähtien kana on ollut kasvis? Ja anteeksi, mutta minusta menu kuulostaa enemmän työpaikkaruokalan ruokalistalta kuin juhlamenulta. Toki jokainen tarjoaa juhlissaan mitä haluaa, joten eipä siinä kai mitään.


      • AP
        juhlavaako? kirjoitti:

        Ette halunneet lihaa tarjolle? Mistä lähtien kana on ollut kasvis? Ja anteeksi, mutta minusta menu kuulostaa enemmän työpaikkaruokalan ruokalistalta kuin juhlamenulta. Toki jokainen tarjoaa juhlissaan mitä haluaa, joten eipä siinä kai mitään.

        Nyt taas muistan, miksen täältä yleensä apua pydä, kaikki ymmärretään TAHALTEEN väärin. :)

        Kyllä varmaan älysit, mutta kerrotaan nyt vielä, että EMME TARJOA sikaa nautaa jne sellasia. TARJOAMME KANAA.

        Mutta joo, unohdetaan tämä keskustelu, en halua tapella enempää, kun kerran teette tikusta tukkia. :)


      • se tietenkin
        AP kirjoitti:

        Nyt taas muistan, miksen täältä yleensä apua pydä, kaikki ymmärretään TAHALTEEN väärin. :)

        Kyllä varmaan älysit, mutta kerrotaan nyt vielä, että EMME TARJOA sikaa nautaa jne sellasia. TARJOAMME KANAA.

        Mutta joo, unohdetaan tämä keskustelu, en halua tapella enempää, kun kerran teette tikusta tukkia. :)

        on neuvoja pyytää, jos on päättänyt, ettei niitä halua ottaa vastaan. Minä ihmettelen sitä, miksi esim. lihapullia ei voisi tarjota, kun ei teilläkään siis mistään allergiasta tai eettisistä syistä kerran kyse ole. Teilläkin on kyse vain nirsoilusta. Lihapullat on kuitenkin sellainen artikkeli, joka ei maksa paljon ja uppoaa useimmille vieraille. Silloin ei tarvitsisi kellekään nirppanokallekaan erillisiä pihvejä paistella. Perunakin on edullinen ruokalaji, jota useimmat syövät, myös kasvissyöjät. Eihän teidän itsenne tarvitsisi perunaa syödä jos ette siitä välitä. Se olisi kuitenkin lihapullien ohella sekä kiva lisuke, että jo vaihtoehtoinen ruokakin.

        Mutta tehkää toki kuten haluatte. Tehän vaikutatte yhtä nirppanokilta kuin se nirppanokka kaverinnekin, joten sovitte varmaan hyvin yhteen =D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      433
      3130
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2512
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      370
      2359
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2045
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1857
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1265
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1111
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe