Sinustako terapeutti?

poika.tuntureilta

....................

3. Aktivoi lähimmäisesi omat henkiset voimavarat.

Aiemmin oli jo puhetta kahden erilaisen lääkärin hoitotyöstä ja niiden tuloksista. Se, että toinen lääkäri pääsi erittäin hyviin lopputuloksiin pelkkien plasebo-lääkkeiden avulla, perustui siihen, että lääkäri pystyi aktivoimaan myönteisellä elämänviisaudellaan potilaan omat henkiset voimavarat sairaudesta paranemiseen. (Plasebo-lääkkeen teho perustuu potilaan uskoon lääkärin pätevyydestä ja lääkkeen parantavasta vaikutuksesta. Siis suggestiovaikutus). Sen sijaan toinen, kirjaviisas, lääkäri asetti omalla tärkeydellään itsensä oman tärkeytensä valtaistuimelle, jolta käsin hän "ulkopuolisena käskijänä" yritti hoitaa potilastaan. Tässä hoitosuhteessa kaikki todelliset kontaktit potilaan ja lääkärin väliltä jäävät saavuttamatta. Potilas itse asennoituu passiivisesti hoitosuhteeseen ja kaiken hoitotyön perustana ovat lääkkeet. Ja vain lääkkeet. Ilman, että potilaan omat henkiset voimavarat olisivat hoitotyössä mukana ja tämäntyyppisissä hoitosuhteissa näitä lääkkeitä tarvitaan todella paljon.

Nämä samat hoitotyön lainalaisuudet pätevät kaikissa hoito- ja terapiasuhteissa. Ajatellaanpa vaikka vaikeasti halvautunutta tai vammautunutta ihmistä ja hänen kuntoutumistaan. Toisen lääkintävoimistelijan hoidossa tämä ihminen voi saavuttaa erittäin positiivista kehitystä ja myönteisiä lopputuloksia kun taas toisen lääkintävoimistelijan hoidossa saman ihmisen kohdalla ei tapahdu minkäänlaista kehitystä. Tai jos tapahtuukin, niin se kehitys on lähinnä kielteistä. Ja miksi näin? Aivan samalla tavalla kuin edellä hoito- ja terapiasuhteissa, näinä ihmisen sisäiset, tiedostamattomat, lainalaisuudet toimivat miltei kaikissa ihmisen toiminnoissa. Voidaan sanoa, että ihminen kestää miltei mitä vain ja pystyy miltei mihin vain kunhan hänellä on pätevä syy kestämiseen ja pystymiseen. Esim. eränkäyntiin innostunut hirvenpyytäjä jaksaa kahlata umpihangessa lähes käsittämättömiä matkoja kun hänellä on pätevä motiivi toiminnalleen. Sen sijaan armeijassa alokas "sippaa" samalla taipaleella monta kertaa sen vuoksi, että ulkopuolisen käskijän käskystä toimimisesta puuttuvat todelliset motiivit.


Nyt kun olemme päässeet perille näistä ihmisen sisimpään kätkeytyvistä voimavaroista ja niitä hallitsevasta lainalaisuuksista, me voimme lähteä määrätietoisesti toimimaan toinen toistemme ja lähimmäistemme henkisen jaksamisen hyväksi. Tässä tehtävässä meidän ei tarvitse, eikä saa, lähteä ylhäältä päin, oman tärkeytemme valtaistuimelta, ohjailemaan tai käskyttämään ihmisiä. Meidän tehtävämme on pyrkiä rakentamaan me-henkeen rakentuvia yhteyksiä vaikeuksien keskellä kamppaileviin lähimmäisiin ja heidän rinnallaan, henkisenä taustavoimana ollen, lähteä motivoimaan ihmisissä heidän omia henkisiä voimavaroja. Heidän itsensä omat vaikeutensa voittaakseen. Kaikki käskytys on haitaksi todellisten yhteyksien luomiselle ja passivoi aina yksilön henkiset voimavarat tai asettaa ne vastustamaan. (Spontaani vastustus on mm. ihmisen hypnotisoitavuuden suurin este). Tämän vuoksi. Antakaamme vaikeuksien keskellä kamppaileville lähimmäisillemme syy elää ja syy voittaa vaikeutensa. Kaikki muu hoituu kuin itsestään. Ja muistakaamme, että myös pyörätuolikaveri voi elää ihmisarvoista ja onnellista elämää silloin kun hänen henkiset tarpeet ovat tulleet täytetyiksi.
....................

http://www.aretalogia.com/hyp/hypnoosi_4.html

10

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuloksista

      > Aiemmin oli jo puhetta kahden erilaisen lääkärin hoitotyöstä ja niiden tuloksista. Se, että toinen lääkäri pääsi erittäin hyviin lopputuloksiin pelkkien plasebo-lääkkeiden avulla, perustui siihen, että lääkäri pystyi aktivoimaan myönteisellä elämänviisaudellaan potilaan omat henkiset voimavarat sairaudesta paranemiseen.

      Miksi sitten käytännössä tuon kaltainen toiminta on kovin harvinaista.
      Vaikuttaa jopa mahdottomalta, joitain poikkeuksia lukuun ottamatta?

      Löytyykö syy siitä, että niiden plasebo-lääkkeiden rahallinen tuotto on kovin paljon huonompi kuin niiden ihan oikeiden?

      • poika.tuntureilta

        että tämä on yleinen ilmiö kaikkialla yhteiskunnassamme. Eli henkinen uusavuttomuus, jossa ihmisen henkiset voimavarat ovat täysin passivoituneet. Sijaan on tullut pään tieto ja "aivu-usko". Tietoa nykyihmisillä on valtavan paljon, niin lääkäreillä kuin muillakin, mutta tämä tieto ei aktivoi ihmisten sisimmässä asuvia valtavia voimavarareservejä ja tulokset ovat sen mukaisia.

        Sosiaali- ja terveysministeri Sinikka Mönkäreen minulle lähettämä kirje löytyy osoitteesta
        http://www.aretalogia.fi/spiritus/spirit.3.html


    • -Liisa-

      Hei pitkästä aikaa. Jäit mieleeni ja palasin tänne katsomaan.

      Kiinni takertumisia.

      Entä ajatus jos vain menisi näiden energioiden mukana, onko se täysin poissuljettua?
      Pitääkö lumessa taitavasti kahlaavan tehdä niin aina vai löytäisikö hän uudenlaisia juttuja antautuessaan uusiin energioihin tai jonkin muun suorittajan joka kenties havittelee aina suuria tuloja ja saldoja?
      Pitääkö huippu-urheilijan olla koko ikänsä huippu-urheilija tai muuten päästää irti tavastaan elää ja entä jos hän päästää totutuista tavoistaan irti niin miten kestää masennus menetyksen suhteen? Vai voisiko hän uudessa nähdäkin tilaisuuden muovautua?

      Kerronpa oman esimerkin, olin kaksi kertaa kommunikoinut erään henkilön kanssa ja toisella kertaa kehtasin myöntää hänelle jotta vain hänen seurassaan tunnen itseni täysin pölhöksi, puhun itselleni käsittämättömiä asioita joiden en tunne mitenkään edistävän mitään. Toinen totesi, että ollaan sitten näin vain ja jatkettiin. Eli kyseessä on kokonainen hyväksyntä, minkälaisena hyvänsä vain olet. Eli energiamme jostain syystä toimi yhdessä näin ja jonkun muun kanssa sitten on taas toisenlaisia kokemuksia. Seuraava seuralaiseni sitten oli taas henkilö joka haluaa puuttua kaikkeen tekemiseeni ja tehdä puolestani koska hän alitajunnassaan kokee niin. Voisinhan häntä oikaista, mutta annoin hänen olla oma itsensä vaikka hän ei itse tehnyt siten, vaikka oma alitajuntani toivoo niin. Niin narsistisuudenlähde, tätäkö se sitten on. Kaipasin takaisin seuraan jossa sain olla tämänhetkisen itsenikaltainen. Ei pölhönä oleminen ole pölhömpää jos tulee hyväksytyksi. Enää pitää vain päästää irti siitä kaikentietämisestä ja sitten olen valmistunut yhdeltä luokalta.

      lääkityksistä sen verran, jotta silloin kun lääkkeitä ei vielä ollut toimi lääkäri tavallaan parantajana ja tsemppasi potilasta, että kyllä me tästä selviydytään. Ja sillä oli vastaavanlainen vaikutus kuin plaseboilla. Nykyään taas hoitotyöntekijöiden työaikoja kiristetään ja heillä ei ole aikaa tehdä parannustyötä enää kunnolla ja on tainnut taitokin hiipua kolutuksen puutteesta. Surullinen kehityslinja.

      Mitä tarkoitat nimikkeellä terapeutti, pitääkö se olla kirjallinen ja etsiä potilaat vai riittäsikö vain olla olemassa ja potilaat tulisivat vain luokse tarpeineen vetovoimanlain tavoin. Sillä näinkin tapahtuu.

      • poika.tuntureilta

        Valitettava totuus on, että tällä foorumila ei ole ainuttakaan hynoterapeuttia tai muutakaan asiantuntijaa jotta asiallinen keskustelu olisi mahdollista ja minusta voitaisiin lakkauttaa koko foorumi turhanpäiväisenä.

        Minun nähdäkseni nykyisessä yhteiskunnassa tarvittaisiin terapeuttisen taidon omaavia kaikkialle sinne, missä ihmisiä ylipäätään on. Työpaikoille, terveyskeskuksiin, kouluympäristöön, eläkeläisten keskuuteen ym. ym. Me kun voitaisiin positiivisella ajattelulla ja rohkaisevila sanoilla tehdä paljonkin lähimmäistemme henkisen jaksamisen hyväksi.

        Mutta kuten mainitsin, tältä foorumilta on aivan turhaa mitään etsiä ja toivoa - ainakaan meikäläisten. Jotain parempaa tarvitaan.


      • tarina?

        Hauska sepite. Mahdollisesti trollauksenakin kuitenkin kuvaa hypnoalan nykytrendejä ja vanhempaa ajattelua.

        Sananvapauden ja tietoturvankin kanssa tai olla vähän niin ja näin "uudistuneilla" hypnomarkkinoilla.


      • Butler
        poika.tuntureilta kirjoitti:

        Valitettava totuus on, että tällä foorumila ei ole ainuttakaan hynoterapeuttia tai muutakaan asiantuntijaa jotta asiallinen keskustelu olisi mahdollista ja minusta voitaisiin lakkauttaa koko foorumi turhanpäiväisenä.

        Minun nähdäkseni nykyisessä yhteiskunnassa tarvittaisiin terapeuttisen taidon omaavia kaikkialle sinne, missä ihmisiä ylipäätään on. Työpaikoille, terveyskeskuksiin, kouluympäristöön, eläkeläisten keskuuteen ym. ym. Me kun voitaisiin positiivisella ajattelulla ja rohkaisevila sanoilla tehdä paljonkin lähimmäistemme henkisen jaksamisen hyväksi.

        Mutta kuten mainitsin, tältä foorumilta on aivan turhaa mitään etsiä ja toivoa - ainakaan meikäläisten. Jotain parempaa tarvitaan.

        ja kantsii olla vuoden poissa, kun on luvannut


      • -Liisa-
        poika.tuntureilta kirjoitti:

        Valitettava totuus on, että tällä foorumila ei ole ainuttakaan hynoterapeuttia tai muutakaan asiantuntijaa jotta asiallinen keskustelu olisi mahdollista ja minusta voitaisiin lakkauttaa koko foorumi turhanpäiväisenä.

        Minun nähdäkseni nykyisessä yhteiskunnassa tarvittaisiin terapeuttisen taidon omaavia kaikkialle sinne, missä ihmisiä ylipäätään on. Työpaikoille, terveyskeskuksiin, kouluympäristöön, eläkeläisten keskuuteen ym. ym. Me kun voitaisiin positiivisella ajattelulla ja rohkaisevila sanoilla tehdä paljonkin lähimmäistemme henkisen jaksamisen hyväksi.

        Mutta kuten mainitsin, tältä foorumilta on aivan turhaa mitään etsiä ja toivoa - ainakaan meikäläisten. Jotain parempaa tarvitaan.

        Ehkä siksi olen tuntenut vetovoimaa sinun ajatuksiisi, tiedä häntä. Ei tämä palsta ole ainoa missä olen kirjoituksiasi lukenut, mutta silloin en vielä saanut sanotuksi vaan ajatukseni olivat vielä kesken. Se jotain mitä etsin tunnen jotta se olisi meillä molemmilla jokin hidaste tai este edetä asiassaan. Turhauduttava tunne,se päästötodistus saamatta. Pitäisi mennä joidenkin sääntöjen mukaan, vaikka sydämessään tietää jotta ne säännöt sotii oikeaa parantamista, etenemistä vastaan. Pitäisi osata päästää jostain irti, mutta muut vaativat pitämään kiinni kynsin ja hampain.

        Eli itse koen sen usein näin yksinkertaisella tavalla: maalaisjärjenkäyttö ei ole sallittua. Vaan asiat pitäisi tehdä monimutkaisilla tavoin. Jollekkin saattaa tulla olo jotta pitääkö tämä rautalangasta vääntää tai toinen tyytyy ja alistuu tilanteeseen. Yhtäkaikki sana digtatuuri eli narsisminlaki tai jotain on jakojäännös.


        Kerronpa kampaajastani, vielä aiemmin hän jaksoi kysellä mitä hiuksilleni tehdään, sanoin muutaman kerran jotta sinä se tässä taiteilija olet, näet paremmin minut ja tiedät mikä on hyvin. Nykyään istun vain hänen tuolilleen, ei hän kysy tasoitellaanko takaata tällä vai seuraavalla kerralla vaan on ammattilainen alallaan ja siihen luotan. Ja nyt on tilaa vuorovaikutuksellemme.

        Positiivisuudessa on aina se vaara jotta se aiheuttaa kateutta tai muuta vastaavia voimia kaataa se tunne. Turhaan ei ehkä sanota, että se kel onni on se onnen kätkeköön ja jostain syvältä sisältä jatkakoon.

        Uskon kuitenkin, jotta asiat tulee muuttumaan ja suunta on parempaan. Itse toimin intuitioni mukaan ja aina tulee vastaan tilanteita joissa voi olla avuksi, tosin on paljon heitäkin jotka eivät apua huoli vaan haluavat vaivansa pitää ja sekin on vain hyväksyttävä.


      • -Liisa-
        tarina? kirjoitti:

        Hauska sepite. Mahdollisesti trollauksenakin kuitenkin kuvaa hypnoalan nykytrendejä ja vanhempaa ajattelua.

        Sananvapauden ja tietoturvankin kanssa tai olla vähän niin ja näin "uudistuneilla" hypnomarkkinoilla.

        En trollaa, olen intuitiivinen, en tunne alanne koulutuksia sun muita juttuja vaan yritän kulkea omanlaistani tietä parhaani mukaan. Silloin aiemmin yritin kyllä lukea, mutta kun en ymmärtänyt juttujanne lopetin. Keskitytte pääasiassa joihinkin liittoihin ja sääntöihin joista minulla taas ei ole mitään hajua. Olisin halunnut lukea jotain sellaista josta olisin saanut vetää alastanne itselleni omia johtopäätöksiä. Käsittää jollain tasolla miksi kaikkia juttuja noin yleensä tehdään yms. Mutta ne taitavat olla teille niin tuttua juttua jotta ette enää niistä keskustele.

        Trollaus itsessään on kyllä aika ärsyttäväkin aihe, tai kai tunne kun tulee trollatuksi tai epäilee sellaista kohdallensa eikä ole varma. Taitaa olla jonkin sortin pelkotiloja vai johtuuko vain erinlaisista öh uskomisjärjestelmistä erinlaisilla ihmisillä?

        No jokatapauksessa pyydän anteeksi jos olen jotain sopimatonta kirjoittanut, niin sen olen sitten tehnyt tietämättömänä alastanne, joka jollainmuotoa kuitenkin koskettaa sitä, mitä olen nyt itsekseni etsimässä.
        Ja kiitos kirjoituksesi kuullosti kehuilta.


      • Minä tiedän
        -Liisa- kirjoitti:

        En trollaa, olen intuitiivinen, en tunne alanne koulutuksia sun muita juttuja vaan yritän kulkea omanlaistani tietä parhaani mukaan. Silloin aiemmin yritin kyllä lukea, mutta kun en ymmärtänyt juttujanne lopetin. Keskitytte pääasiassa joihinkin liittoihin ja sääntöihin joista minulla taas ei ole mitään hajua. Olisin halunnut lukea jotain sellaista josta olisin saanut vetää alastanne itselleni omia johtopäätöksiä. Käsittää jollain tasolla miksi kaikkia juttuja noin yleensä tehdään yms. Mutta ne taitavat olla teille niin tuttua juttua jotta ette enää niistä keskustele.

        Trollaus itsessään on kyllä aika ärsyttäväkin aihe, tai kai tunne kun tulee trollatuksi tai epäilee sellaista kohdallensa eikä ole varma. Taitaa olla jonkin sortin pelkotiloja vai johtuuko vain erinlaisista öh uskomisjärjestelmistä erinlaisilla ihmisillä?

        No jokatapauksessa pyydän anteeksi jos olen jotain sopimatonta kirjoittanut, niin sen olen sitten tehnyt tietämättömänä alastanne, joka jollainmuotoa kuitenkin koskettaa sitä, mitä olen nyt itsekseni etsimässä.
        Ja kiitos kirjoituksesi kuullosti kehuilta.

        Poika Tuntureilta = Samahdi = -Liisa-


      • -Liisa-
        Minä tiedän kirjoitti:

        Poika Tuntureilta = Samahdi = -Liisa-

        Anteeksi en oikein ymmärtänyt, eli Samahdi on hänen toinen nikki rekattu vai rekkaamaton?
        No saanko kysyä, mikä omasi on?

        Sekö potuttaa jotta kaikki tietävät ketä sinä olet vaikka ilman nimeä kirjoitat(paitsi minä) ja et saa minua sijoitetuksi mihinkään, no minä vaan olen utelias tiedonhaluinen opiskelemassa juttuja joita ei vielä täysin hahmota joka alueelta.

        No käytä taitojasi ja kerro minulle jotain?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe