Liittykää piraattipuolueeseen!

-PP

Se on hyvä keino saada tekijänoikeuslaki pois lakikirjoista!

9

566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tekijähemmo

      pitäisi saada pois? Siksikö että uuden luomiseen kykenemättömät pikku pölvästit saisivat nauttia toisten tekemistä jutuista ilmaiseksi? Ihan pöhköä.

      • gggegegge

        Ei tekijänoikeutta pitäisi saadakaan pois. Olisi kuitenkin hyvä saada jotain vastavoimaa etteivät mediatalot voi sanella kaikkia ehtoja miten huvittaa.

        Kotikopioinnista voisi esim. tehdä täysin laillista. Kaupalliseen tarkoitukseen kopioinnin pitäisi pysäkin kiellettynä ja sitä tekijänoikeuden pitääkin suojata. Musiikin yms. osalta on aivan absurdia kuinka kauan tekijänoikeudet nyt kestävät, paljon lyhyempi aikakin riittäisi.

        Mitään ohjelmistopatentteja ei todellakaan tarvita. Kokoajan paasataan vapaan markkinatalouden puolesta, mutta miksi sitten tarvitaan tällaisia keinotekoisia rajoituksia, nehän vain jarruttavat vapaita markkinoita? Ohjelmistopatentit vain jarruttavat kehitystä ja ovat isojen firmojen työkalu pienempien pitämiseen pois markkinoilta.

        Mitä tuohon kopiointiin tulee, miksi joidenkin yritysten pitäisi pystyä tekemään yksinoikeudella kopioita joita kuka tahansa pystyy kotona tekemään ja myymään niitä vielä 20 euron kappalehintaan? Täysin järjetöntä! Kuka tahansa pystyy tekemään 1:1 kopion digitaalisesta materiaalista ilman mitään vaivaa. Miten on mahdollista että tästä voi joku firma tehdä 15 euroa voittoa per kopio? Ehkäpä olisi aika vapauttaa kotikopiointi ja nämä loisyritykset voisivat uudistaa toimintojaan ja keksiä uusia tapoja tuottaa voittoa.


    • ilmainen wcpaperi?

      Kyllä!Olen Riku Rillinörtti,teen itse tosi undergröynd musaa,siis vittu tosi oikeeta musaa,ei mitään kaupallista paskaa,toisinsanoen siitä ei kukaan maksaisi,ei siis tässä mitään vitun rajoituksia,kaikkihan on ilmaista tottakai.Perustetaan piraattiruokakauppa ja piraattibensa-asemat ym.Vittu mitään järkeä maksaa ruuasta ja esim bensasta.Pitäs voida imuttaa bensa isin ostamaan autoon vertaisbensapumpusta 190 kbxsizä:n nopeudella ilmaiseksi.En mä mistään ruuastakaan maksaisi,pitäs kehitellä joku systeemi siihenkin.Sithän on tosiaan saatava vertaisverkkopankkilaina,emmä nyt sentään rupee maksaa oikeasti asuntolainaa.Oikeastihan mä olen täs yrittänyt elättää itseni musan teolla mut ei ole homma lähteny ainakaan vielä,eli ei kukaan artisti jos en mäkään tarvi työstään rahaa,ei tietenkään...:)

      • 13

        Puurot ja vellit taas sekaisin. Kopio on kopio on kopio.
        Elä vaikka 2nd Lifessa, jos haluat "kopioida materiaalia".


      • 69
        13 kirjoitti:

        Puurot ja vellit taas sekaisin. Kopio on kopio on kopio.
        Elä vaikka 2nd Lifessa, jos haluat "kopioida materiaalia".

        Tai ala jeesukseksi. 5 leipää ja 2 kalaa, tiedätsä.


      • Kekkonenonykkönen

        Heh. Vais näin.

        Et voi verrata fyysisen asian ottamsita kopioon mitenkään. Kopioinnissa alkuperäinen ei muutu miksikään tai häviä.

        Jos lataat esim. yhden kappaleen netistä, ei se tarkoita että olisit sen ostanut kaupasta vaikket sitä olisi netistä ikinä ladannutkaan.

        Tutkimusten mukaan nämä nettilatailijat ovat myös suurin elokuviin/musiikkiin/kulttuuriin rahaa käyttävä ryhmä. Mites tämä selitetään?


      • yhutu
        Kekkonenonykkönen kirjoitti:

        Heh. Vais näin.

        Et voi verrata fyysisen asian ottamsita kopioon mitenkään. Kopioinnissa alkuperäinen ei muutu miksikään tai häviä.

        Jos lataat esim. yhden kappaleen netistä, ei se tarkoita että olisit sen ostanut kaupasta vaikket sitä olisi netistä ikinä ladannutkaan.

        Tutkimusten mukaan nämä nettilatailijat ovat myös suurin elokuviin/musiikkiin/kulttuuriin rahaa käyttävä ryhmä. Mites tämä selitetään?

        eihän se olekkaan sama asia,pointti on siinä et kaiken tekeminen maksaa...,saatanan persaukiset,eikö ole varaa ostaa mitään?häh?


    • jotain tähän

      Ei tekijänoikeuslakia tarvitse kokonaan poistaa, mutta siihen voisi tehtä pienoisia muutoksia. Nythän on niin että kun kirjailia kuolee, hänen kirjoittamiensa kirjojen tekiänoikeudet on voimassa vielä seitsemänkymmentä vuotta. Seitsemänkymmentä vuotta on on ihan liikaa. Kuvitellaanpa tilanne että kirjailia saa lapsen ja siitä vähän ajan päästä kirjailia saa sydänkohdauksen. Kun kirjojen tekiänoikeudet raukeavat lapsi on seitsemänkymppinen vanhus, olettaen että on viellä elossa. mielestäni kaksikymmentä vuotta tekiän kuolemasta olisi sopivanpi suoja-aika kirjoille, lapsetkin kerkiävät kasvaa aikuisiksi siinä ajassa.

    • 5+17

      Fiksumpaa on siirtyä kokonaan pois tekijänoikeuslain piirissä olevan skeidan käytöstä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3699
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2118
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1594
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1444
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1401
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1322
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1218
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1144
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1079
    10. 23
      1059
    Aihe