Mikäs % Linux systeemillä on

L-Hihhuli

Tällä hetkellä ?
Näyttää olevan "kaaos" linux profeetoilla, kun ei kukaan halua edes ilmaiseksi "maailman parasta" käyttistä ! No voihan sen rypistyksen laittaa vaikka "älyttömyys" puhelimiin, kun se ei saa jalansijaa pöytäkoneisiin !

129

1515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei sellaista käyttöjärjestelmää ole olemassa kuin Linux.

      • Teen oman jakelun ja annan nimeksi "Linux Linux" niin sitten on, vaiko?


      • .
        exergy kirjoitti:

        Teen oman jakelun ja annan nimeksi "Linux Linux" niin sitten on, vaiko?

        ei sitäkään kukaan halua...


      • Linux JaHuu

      • Uusi Linux
        exergy kirjoitti:

        Teen oman jakelun ja annan nimeksi "Linux Linux" niin sitten on, vaiko?

        Kuullostaa hyvältä ?


      • poiuytr

        kyllä se nyt vaan on käyttöjärjestelmä. Siinä ei vaan oo käyttöliittymää vielä.


      • L I N U X
        poiuytr kirjoitti:

        kyllä se nyt vaan on käyttöjärjestelmä. Siinä ei vaan oo käyttöliittymää vielä.

        Väittää, että linux ei ole käyttäjärjestelmä ?


      • oiuoiuoiuoiuoiuoiu
        L I N U X kirjoitti:

        Väittää, että linux ei ole käyttäjärjestelmä ?

        M-Kar-kea valehtelija. "Linux ei ole k-järjestelmä" "Linux on k-järjestelmä" "LInuxiin on paras laitetuki" "Linuxiin on kattavin ohjelmisto" "Linxissa toimii kaikki" "Jos nyt ei sattuisi toimimaan, sitten ollaan hiljaa.


    • ...

      Ihme paskanjauhamista, itse en viitsisi Windowsia laittaa koneeseen mistään hinnasta. Ihan perussyyksi riittää jo vaikka se, etten jaksa katsella ja kuunnella kovalevyn täysin turhalta tuntuvaa ylimääräistä raksutusta ja valon välkkymistä.

      • L-Hihhuli

        200 euron hinta, eikä mikään RAKSUTUS, sillä Windows käyttistä ei JAELLA kierrätyspöydällä, mistä käyt hakemassa "uuden" lootan Linux rypistyksellesi ...............


      • ...
        L-Hihhuli kirjoitti:

        200 euron hinta, eikä mikään RAKSUTUS, sillä Windows käyttistä ei JAELLA kierrätyspöydällä, mistä käyt hakemassa "uuden" lootan Linux rypistyksellesi ...............

        "200 euron hinta, eikä mikään RAKSUTUS, sillä Windows käyttistä ei JAELLA kierrätyspöydällä, mistä käyt hakemassa "uuden" lootan Linux rypistyksellesi"

        En usko, että yksikään Linuxia käyttävä ihminen käyttää sitä siksi, ettei saisi hommattua jotain Windowsin lärpäkettä. Paskapuhetta, itsellänikin on Vistan palautuslevykkeet, mutta niitä en tule ikinä tarvitsemaan. Olen käyttänyt lähes kaikkia Windows-käyttöjärjestelmiä, ja Windows ei kelpaa minulle edes rinnakkaisjärjestelmäksi. Ihan siitä johtuen, että tietokoneen käyttöajasta käytän pelaamiseen tasan 0%.. Rinnakkain minulla on Ubuntu ja Debian..


      • ..... ... ..
        ... kirjoitti:

        "200 euron hinta, eikä mikään RAKSUTUS, sillä Windows käyttistä ei JAELLA kierrätyspöydällä, mistä käyt hakemassa "uuden" lootan Linux rypistyksellesi"

        En usko, että yksikään Linuxia käyttävä ihminen käyttää sitä siksi, ettei saisi hommattua jotain Windowsin lärpäkettä. Paskapuhetta, itsellänikin on Vistan palautuslevykkeet, mutta niitä en tule ikinä tarvitsemaan. Olen käyttänyt lähes kaikkia Windows-käyttöjärjestelmiä, ja Windows ei kelpaa minulle edes rinnakkaisjärjestelmäksi. Ihan siitä johtuen, että tietokoneen käyttöajasta käytän pelaamiseen tasan 0%.. Rinnakkain minulla on Ubuntu ja Debian..

        Siis sinulla on Ubuntu ja Ubuntun ( Debian ) vaimo samassa koneessa ? Kylläs sinä osaat olla näppärä ( hihhuli ).


      • ..... ... .. kirjoitti:

        Siis sinulla on Ubuntu ja Ubuntun ( Debian ) vaimo samassa koneessa ? Kylläs sinä osaat olla näppärä ( hihhuli ).

        Mullakin on pöytäkoneessa debian ja ubutu rinnakkain mutta ei windowsia ollenkaan. Yhden vanhan vistalevyn lahjoitin työkaverille joka yritti korjata risaa vista-asennustaan, en ole kysynyt miten kävi.


      • ex-ubuntulainen...
        exergy kirjoitti:

        Mullakin on pöytäkoneessa debian ja ubutu rinnakkain mutta ei windowsia ollenkaan. Yhden vanhan vistalevyn lahjoitin työkaverille joka yritti korjata risaa vista-asennustaan, en ole kysynyt miten kävi.

        Ehkä sinunkin olisi jo aika avartaa maailmankatsomustasi ja asentaa koneellesi Windows 7!!!

        Hetkessä olisi kaikki maailman ohjelmistot lisäosineen sinunkin käytettävissä.
        Lapsetkin viihtyisivät paremmin sisällä pimeinä syysiltoina, kun kaikissa koneissa olisi Windows 7!!! Tämä on tutkittu juttu.

        Ei enää sudoaptgettea, vaan selvällä suomenkielellä lukee, mikä ohjelma on kyseessä ja mitä se tekee. Näin lapsetkin osaavat asentaa mieleisiään ohjelmia koneelle ja viihtyä!

        Tule vain rohkeasti ulos sieltä linux-kaapista avoimeen Windows-maailmaan!

        Muistathan, että Windows on vapautta - avoimuutta - monipuolisuutta!


    • herää_pahvi

      Mikä se semmoinen 'pöytäkone' on. Muinaismuisto. Nyt ollaan menossa jo aivan muilla kehityksen portailla, esim Android. Tutustu poika-rukka nykytekniikkaan, äläkä jää nuokkumaan menneisyyteen.

      • L-Hihhuli

        Siis "herätys" pahville.................
        Kyllä ne pöytäkoneet on vielä toistaiseksi yleisimpiä computereita, joten ne ei ole "menneisyyttä", vaan suurin käyttäjäryhmä !
        Vaan hihhuleiden on vaikea tunnustaa, että linux on jälkeenjäänyt käyttis kodin tietokoneissa ja tulee olemaankin vielä monta vuotta ja täällä sivustolla pullistelu ja poskensoitto ei edistä Linuxsen käyttäjäryhmää, vaan päinvastoin !
        Ainoa Linuxsissa on sen ilmainen "osto", joskin onhan niitä maksullisiakin tarjolla, mutta lähinnä ammattikäyttöön ja Android on lähinnä mini läppäreihin ja "älyttömyys" kannettaviin soveltuva käyttis.

        http://www.itworld.com/security/115990/of-course-android-can-be-hacked-so-what-else-new


      • L-Hihhuli kirjoitti:

        Siis "herätys" pahville.................
        Kyllä ne pöytäkoneet on vielä toistaiseksi yleisimpiä computereita, joten ne ei ole "menneisyyttä", vaan suurin käyttäjäryhmä !
        Vaan hihhuleiden on vaikea tunnustaa, että linux on jälkeenjäänyt käyttis kodin tietokoneissa ja tulee olemaankin vielä monta vuotta ja täällä sivustolla pullistelu ja poskensoitto ei edistä Linuxsen käyttäjäryhmää, vaan päinvastoin !
        Ainoa Linuxsissa on sen ilmainen "osto", joskin onhan niitä maksullisiakin tarjolla, mutta lähinnä ammattikäyttöön ja Android on lähinnä mini läppäreihin ja "älyttömyys" kannettaviin soveltuva käyttis.

        http://www.itworld.com/security/115990/of-course-android-can-be-hacked-so-what-else-new

        Maailman yleisin suoritinarkkitehtuuri on ARM, eli yleisimmät tietokoneet on taskukoneita yms. mobiilivehkeitä ja sulautettuja.

        Pöytäkoneissa on yleensä x86 joka ei ole niin yleinen. Eniten x86:sta käytetään läppäreissä, ei pöytäkoneissa.


    • Könsta1.

      Win= jatkuvaa virustorjuntaohjelman myllytystä, skitsoilua tartunnasta, lataamista vielä yhden ohjelman ,joka muka löytää sen viruksen, ja samalla olet ladannut koneellesi lisää viruksia.. voi voi ja sama ralli jatkuu. Ei muuten onnistu esim. Ubuntulla... ja jää aikaa muuhunki :)

      • L-Hihhuli

      • L-Hihhuli kirjoitti:

        Mitään tuottavaa tehdä ja jos voisi, niin se olisi jokaisessa firman ja toimiston koneissa, vaan ei ole ja se virus huu haa on linux ropellihattujen hihhulia ja kyllä se "pöpö" löytyy linux rypistelystäkin ..........

        http://www.itworld.com/security/115990/of-course-android-can-be-hacked-so-what-else-new

        Tuohan on Android, eikä Ubuntu. Lisäksi tuossa demotaan miten voidaan tehdä Androidille haittaohjelma. Ei ole mistään rikollisten haittaohjelmien levityksestä kyse.


      • KarNuutTu
        M-Kar kirjoitti:

        Tuohan on Android, eikä Ubuntu. Lisäksi tuossa demotaan miten voidaan tehdä Androidille haittaohjelma. Ei ole mistään rikollisten haittaohjelmien levityksestä kyse.

        Käyttis ja älä ala taas kinaamaan, että linux ei ole käyttis.......

        http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=18905&c=5



    • .Tohtori

      on todella vakavia ongelmia sosiaalisessa elämässä. Todella.

      • L-Hihhuli

        Jokaisella Linux HÖRHÖLLÄKIN )))) vakavia ongelmia sosiaalisessa elämässä (((( Kyllä minuakin vituttaisi, jos Windows-7 käyttäjänumerot olisivat 0.75% niinkun on LINUX rypistyksellä ja hihhulit seuraavat apostolia, kun lampaat "paimenta". Mutta jos ei ole 200 euroa laittaa käyttikseen, niin sitten on koneet haettava kierrätyspöydältä ja netistä ladattava Ubutubu rypistys siihen entiseen XP lootaan .............


      • .Tohtori
        L-Hihhuli kirjoitti:

        Jokaisella Linux HÖRHÖLLÄKIN )))) vakavia ongelmia sosiaalisessa elämässä (((( Kyllä minuakin vituttaisi, jos Windows-7 käyttäjänumerot olisivat 0.75% niinkun on LINUX rypistyksellä ja hihhulit seuraavat apostolia, kun lampaat "paimenta". Mutta jos ei ole 200 euroa laittaa käyttikseen, niin sitten on koneet haettava kierrätyspöydältä ja netistä ladattava Ubutubu rypistys siihen entiseen XP lootaan .............

        on vakavia ongelmia tunne-elämässä, todella vakavia. Näin siitäkin huolimatta, että olet varakas henkilö, joka kykenee hankkimaan uuden PC- koneen ja Windows- lisenssin.


      • L-Hihhuli
        .Tohtori kirjoitti:

        on vakavia ongelmia tunne-elämässä, todella vakavia. Näin siitäkin huolimatta, että olet varakas henkilö, joka kykenee hankkimaan uuden PC- koneen ja Windows- lisenssin.

        Ensinnäkin, nämä sivut ei ole "tunne-elämän" jäppäily sivustoja, eikä täällä myöskään saa muuta, kun "vinoilua", on sitten Linux tai Windows käyttäjä.
        Minulla ei ole mitään Linux systeemiä vastaan, mutta sivuilla saarnaavat Linux papit ja "harhaanjohtajat" soittavat poskea turhan päitten, eikä se edistä Linux systeemin leviämistä, päinvastoin vie ne uudetkin mahdolliset käyttäjät "windows" kerhoon, kun huomaavat kuinka riitaista Linux porukka on ja kinailevat keskenäänkin siitä, että mikä RYPISTYS on se parhain ?
        Luonnollisesti Windows käyttäjät antavat takaisinpäin samoin mitoin, sillä linux hihhulit häiriköivät lähes jokaisella keskustelu sivustolla, mutta ei "omalla" linuxsille varatulla sivulla ! Säälittävää käyttäytymistä !!

        Vaan niin se on, "että jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla ammentaa"........... Amen !


      • .Tohtori
        L-Hihhuli kirjoitti:

        Ensinnäkin, nämä sivut ei ole "tunne-elämän" jäppäily sivustoja, eikä täällä myöskään saa muuta, kun "vinoilua", on sitten Linux tai Windows käyttäjä.
        Minulla ei ole mitään Linux systeemiä vastaan, mutta sivuilla saarnaavat Linux papit ja "harhaanjohtajat" soittavat poskea turhan päitten, eikä se edistä Linux systeemin leviämistä, päinvastoin vie ne uudetkin mahdolliset käyttäjät "windows" kerhoon, kun huomaavat kuinka riitaista Linux porukka on ja kinailevat keskenäänkin siitä, että mikä RYPISTYS on se parhain ?
        Luonnollisesti Windows käyttäjät antavat takaisinpäin samoin mitoin, sillä linux hihhulit häiriköivät lähes jokaisella keskustelu sivustolla, mutta ei "omalla" linuxsille varatulla sivulla ! Säälittävää käyttäytymistä !!

        Vaan niin se on, "että jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla ammentaa"........... Amen !

        ei myöskään ole mitään Windowsia vastaan, mutta tätä palstaa lukiessa on voinut huomata, että tämäntyylisiin aloituksiin ei juuri aikaansa kannata haaskata. Aloittaja on yleensä päättänyt olla oikeassa, eikä tilanne siitä muuksi muutu, sanoi mitä tahansa. Joten sitä voi lähteä tällaiselle hevonp*ska- linjalle samantien.


      • L-Hihhuli kirjoitti:

        Ensinnäkin, nämä sivut ei ole "tunne-elämän" jäppäily sivustoja, eikä täällä myöskään saa muuta, kun "vinoilua", on sitten Linux tai Windows käyttäjä.
        Minulla ei ole mitään Linux systeemiä vastaan, mutta sivuilla saarnaavat Linux papit ja "harhaanjohtajat" soittavat poskea turhan päitten, eikä se edistä Linux systeemin leviämistä, päinvastoin vie ne uudetkin mahdolliset käyttäjät "windows" kerhoon, kun huomaavat kuinka riitaista Linux porukka on ja kinailevat keskenäänkin siitä, että mikä RYPISTYS on se parhain ?
        Luonnollisesti Windows käyttäjät antavat takaisinpäin samoin mitoin, sillä linux hihhulit häiriköivät lähes jokaisella keskustelu sivustolla, mutta ei "omalla" linuxsille varatulla sivulla ! Säälittävää käyttäytymistä !!

        Vaan niin se on, "että jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla ammentaa"........... Amen !

        "vie ne uudetkin mahdolliset käyttäjät "windows" kerhoon, kun huomaavat kuinka riitaista Linux porukka on ja kinailevat keskenäänkin"

        Viittaatko kenties tällä minun ja M-Karin väliseen sanailuun? Katsos kun jokaisella ihmisellä on oikeus omaan mielipiteeseensä ja siitä ei tingitä. Matti ei tee sitä mutta minäkään en kovin paljon. Esimerkiksi me olemme Matin kanssa linuxkäyttäjiä joilla on erilainen näkemys asioihin ja voimme asioista kiistellä mutta missään nimessä kyseessä ei ole mikään "riita" vaan kahden erilaisen näkemyksen välinen vuoropuhelu. Minä kunnioitan M-Karia sen vuoksi että hänellä on hyvin laaja teoreettinen näkemys käyttöjärjestelmistä vaikka minun mielestäni hänen teoriansa ja käytäntö eivät ihan aina kohtakaan ja joudun joistakin asioista olemaan eri mieltä kuin hän. Mutta yhdistävä tekijä meilläkin on että Linux on saatanan hyvä, varmaankin paras, käyttöjärjestelmäydin. Ja myös siitä että windowsillakin on sijansa silloin kun sille löytyy jokin järkevä käyttötarkoitus alias tehtävä. Hommat kannattaa hoitaa sillä systeemillä millä ne on helpointa eikä hakata päätään tiiliseinää vasten rikki.


      • L-Hihhuli
        exergy kirjoitti:

        "vie ne uudetkin mahdolliset käyttäjät "windows" kerhoon, kun huomaavat kuinka riitaista Linux porukka on ja kinailevat keskenäänkin"

        Viittaatko kenties tällä minun ja M-Karin väliseen sanailuun? Katsos kun jokaisella ihmisellä on oikeus omaan mielipiteeseensä ja siitä ei tingitä. Matti ei tee sitä mutta minäkään en kovin paljon. Esimerkiksi me olemme Matin kanssa linuxkäyttäjiä joilla on erilainen näkemys asioihin ja voimme asioista kiistellä mutta missään nimessä kyseessä ei ole mikään "riita" vaan kahden erilaisen näkemyksen välinen vuoropuhelu. Minä kunnioitan M-Karia sen vuoksi että hänellä on hyvin laaja teoreettinen näkemys käyttöjärjestelmistä vaikka minun mielestäni hänen teoriansa ja käytäntö eivät ihan aina kohtakaan ja joudun joistakin asioista olemaan eri mieltä kuin hän. Mutta yhdistävä tekijä meilläkin on että Linux on saatanan hyvä, varmaankin paras, käyttöjärjestelmäydin. Ja myös siitä että windowsillakin on sijansa silloin kun sille löytyy jokin järkevä käyttötarkoitus alias tehtävä. Hommat kannattaa hoitaa sillä systeemillä millä ne on helpointa eikä hakata päätään tiiliseinää vasten rikki.

        Minulla ei ole mitään Linux systeemiä vastaan, mutta liiallinen ylistys menee ajoittain liian pitkälle pois todellisuudesta.
        Jos Linux olisi, kuten hihhulit sitä mainostavat, niin niitä olisi joka kodin koneissa pääkäyttiksenä, mutta näin ei ole !
        Moni kokeilee sitä ja useimmat poistavat sen jos osaavat, sillä käyttäjät ovat tottuneet "monopoli" käyttikseen ja jos se ei toimi, kuten Windows, niin se jää siihen kokeiluun ...........
        Ainoa hyvä puoli on se, että kokeilu ei maksa kun ajanhukan, sillä yleiset Linux jakelut saa netistä ilmaiseksi, joten rahallista tappiota ei näinollen tule "koeajosta" !
        Siis Linuxsillekkin on "paikka aurigossa", vaikka vähäisempikin ja todennäköisesti se on erinomainen kännyköissä ja mini computereissa, sillä raudan vaatimukset ovat vaatimattomammat, kun Windowsissa.

        Lämmintä syksyä ja "tapaamisiin" ....................


      • L-Hihhuli kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään Linux systeemiä vastaan, mutta liiallinen ylistys menee ajoittain liian pitkälle pois todellisuudesta.
        Jos Linux olisi, kuten hihhulit sitä mainostavat, niin niitä olisi joka kodin koneissa pääkäyttiksenä, mutta näin ei ole !
        Moni kokeilee sitä ja useimmat poistavat sen jos osaavat, sillä käyttäjät ovat tottuneet "monopoli" käyttikseen ja jos se ei toimi, kuten Windows, niin se jää siihen kokeiluun ...........
        Ainoa hyvä puoli on se, että kokeilu ei maksa kun ajanhukan, sillä yleiset Linux jakelut saa netistä ilmaiseksi, joten rahallista tappiota ei näinollen tule "koeajosta" !
        Siis Linuxsillekkin on "paikka aurigossa", vaikka vähäisempikin ja todennäköisesti se on erinomainen kännyköissä ja mini computereissa, sillä raudan vaatimukset ovat vaatimattomammat, kun Windowsissa.

        Lämmintä syksyä ja "tapaamisiin" ....................

        Maailma nyt on vain mennyt Bill Gatesin ansiosta tai pikemminkin syystä siihen jamaan että työpöytämarkkinoilla ei oikeastaan ole muuta kuin windows. Se ei tee windowsista yhtään parempaa että joku bill ja myöhemmin koko microsoft -niminen yritys on onnistunut kaappaamaan kaikki markkinat joita hallinnoi hyvinkin kyseenalaisin keinoin. Vistan mainosbudjetti oli jossakin vaiheessa 400 miljoonaa, arvaatko mitä oli linuxin mainosbudjetti sinä vaiheessa vaikka laskisi Red Hatin ja Novellin mukaan?


      • exergy kirjoitti:

        "vie ne uudetkin mahdolliset käyttäjät "windows" kerhoon, kun huomaavat kuinka riitaista Linux porukka on ja kinailevat keskenäänkin"

        Viittaatko kenties tällä minun ja M-Karin väliseen sanailuun? Katsos kun jokaisella ihmisellä on oikeus omaan mielipiteeseensä ja siitä ei tingitä. Matti ei tee sitä mutta minäkään en kovin paljon. Esimerkiksi me olemme Matin kanssa linuxkäyttäjiä joilla on erilainen näkemys asioihin ja voimme asioista kiistellä mutta missään nimessä kyseessä ei ole mikään "riita" vaan kahden erilaisen näkemyksen välinen vuoropuhelu. Minä kunnioitan M-Karia sen vuoksi että hänellä on hyvin laaja teoreettinen näkemys käyttöjärjestelmistä vaikka minun mielestäni hänen teoriansa ja käytäntö eivät ihan aina kohtakaan ja joudun joistakin asioista olemaan eri mieltä kuin hän. Mutta yhdistävä tekijä meilläkin on että Linux on saatanan hyvä, varmaankin paras, käyttöjärjestelmäydin. Ja myös siitä että windowsillakin on sijansa silloin kun sille löytyy jokin järkevä käyttötarkoitus alias tehtävä. Hommat kannattaa hoitaa sillä systeemillä millä ne on helpointa eikä hakata päätään tiiliseinää vasten rikki.

        Minä en tingi, mutta annan periksi heti kun olen väärässä. Se vaan pitää voida osoittaa aukottomasti. Yleensä tässä onnistutaan harvoin.

        Minua taas Linux ei oikeastaan kiinnosta pätkääkään. Kun käytän tietokoneita, en ole suoraan kosketuksissa käyttöjärjestelmän ytimeen (tietysti). Kun ohjelmoin tietokoneella, Linux on niiden rajapintojen alla missä minä tykkään toimia.

        Kaikesta huolimatta, Linux kyllä on tällä hetkellä monilla mittareilla paras ydin mitä löytyy. Nopein, skaalautuvin ja paras laitetuki. Mutta Linuxin rajapintojen parissa puuhastelleet kyllä on sanoneet, että ne on kamalaa kuraa. FreeBSD:ssä on tiettävästi paljon siistimmät. Turvallisuuspuolella OpenBSD:n ydin menee ohitse, samoin se yksi mikrokerneli rakenne joka oli formaalisti todettu virheettömäksi (5000 riviä) ja näin ollen täysin turvallinen ja luotettava.

        Linuxilla vaan on tapahtunut sellainen lumipalloefekti, että siitä tulee tällä menolla standardi joskus ja kaikki muut ytimet meinaa jäädä eksoottisiksi ja erikoistarkoituksiin.

        Linuxia 100x enemmän olen kyllä fanittanut GCC:tä. Se on OIKEASTI paras kääntäjä ollut iät ja ajat. Se tosin varmaan tulee syrjäytettyä LLVM:llä jossain vaiheessa mutta se on vielä jäljessä. GCC:n arkkitehtuuri on kyllä kuraa koska Stallman pelkäsi että yritykset varastaa sen koodin omiin tarkoituksiin kun FSF:llä ei ollut resursseja valvoa lisenssien noudattamista joskus 80-luvulla.

        Linux on tässäkin koneella millä kirjoitan ytimenä siksi kun Ubuntu on valinnut sen ytimeksi. Jos se vaihtaisi toiseen niin yks paskan hailee. Enpä kyllä ole Ubuntunkaan kanssa naimisissa. Vaihtaisin 99% todennäköisyydellä Debianiin jos Ubuntu alkaisi vituttamaan. Itse asiassa on ensi viikolla tai jo viikonloppuna pari Debian asennusta edestä. Yksi myyntikoneeseen ja toinen omaan koneeseen.

        Minua jotkut on pitäneet Debian vihaajana mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Olin kuin kala vedessä kun ekaa kertaa käytin. Debianin käyttäjät sitten valehtelee Ubuntusta selittää jostain bugeista mutta eivät huomioi näiden kehitysprosessien erilaisuutta. Ubuntu kun julkaistaan kiinteällä aikataululla.

        Syynä paskapuheisiin lienee vitutus siitä, että Ubuntu on syönyt Debianin yhteisöä ja näin ollen hankaloittanut Debian käyttäjiä.

        Miksi Windowskäyttäjät sitten puhuu paskaa Ubuntusta? Pelko, vai puolustus sille että tuli hölmönään ostettua joku Home Premium missä ei saa mitää vastinetta rahoille?


      • L-Hihhuli kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään Linux systeemiä vastaan, mutta liiallinen ylistys menee ajoittain liian pitkälle pois todellisuudesta.
        Jos Linux olisi, kuten hihhulit sitä mainostavat, niin niitä olisi joka kodin koneissa pääkäyttiksenä, mutta näin ei ole !
        Moni kokeilee sitä ja useimmat poistavat sen jos osaavat, sillä käyttäjät ovat tottuneet "monopoli" käyttikseen ja jos se ei toimi, kuten Windows, niin se jää siihen kokeiluun ...........
        Ainoa hyvä puoli on se, että kokeilu ei maksa kun ajanhukan, sillä yleiset Linux jakelut saa netistä ilmaiseksi, joten rahallista tappiota ei näinollen tule "koeajosta" !
        Siis Linuxsillekkin on "paikka aurigossa", vaikka vähäisempikin ja todennäköisesti se on erinomainen kännyköissä ja mini computereissa, sillä raudan vaatimukset ovat vaatimattomammat, kun Windowsissa.

        Lämmintä syksyä ja "tapaamisiin" ....................

        Linux ja Windows ei ole vertailukelpoisia. Toinen kun on ydin ja toinen käyttöjärjestelmä. Linux on kyllä kodeissa useimmissa laitteissa kuin Windows.

        Mitään Linuxia ei siis tule ikinä kenellekään pääkäyttöjärjestelmäksi. Ubuntu taas esimerkiksi kyllä kelpaa kaikille Windowskäyttäjille pääkäyttikseksi kun saa jonkun asentamaan. Tähän mennessä 100% asennuksista mitä tehnyt muille ihmisille on valinnut Ubuntun mieluummin kuin Windowsin.

        Ubuntusta vaan löytyy se Linux, että aina jotain kautta se yleistyy vaan entisestään. Linux on jo nykyisin maailman yleisin ohjelmisto. Tällä menolla siitä tulee joskus standardi.


      • exergy kirjoitti:

        Maailma nyt on vain mennyt Bill Gatesin ansiosta tai pikemminkin syystä siihen jamaan että työpöytämarkkinoilla ei oikeastaan ole muuta kuin windows. Se ei tee windowsista yhtään parempaa että joku bill ja myöhemmin koko microsoft -niminen yritys on onnistunut kaappaamaan kaikki markkinat joita hallinnoi hyvinkin kyseenalaisin keinoin. Vistan mainosbudjetti oli jossakin vaiheessa 400 miljoonaa, arvaatko mitä oli linuxin mainosbudjetti sinä vaiheessa vaikka laskisi Red Hatin ja Novellin mukaan?

        Tarkoitat kai, että "jäi siihen jamaan?"

        Ohjelmistojen kehitys oli lähes täysin pysähdyksissä 10-15v kun Microsoft rikkoi lakia. Normaalisti markkinataloudessa parempi teknologia syrjäyttää huonomman mutta laittomuuksilla sen voi estää.


      • ....
        L-Hihhuli kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään Linux systeemiä vastaan, mutta liiallinen ylistys menee ajoittain liian pitkälle pois todellisuudesta.
        Jos Linux olisi, kuten hihhulit sitä mainostavat, niin niitä olisi joka kodin koneissa pääkäyttiksenä, mutta näin ei ole !
        Moni kokeilee sitä ja useimmat poistavat sen jos osaavat, sillä käyttäjät ovat tottuneet "monopoli" käyttikseen ja jos se ei toimi, kuten Windows, niin se jää siihen kokeiluun ...........
        Ainoa hyvä puoli on se, että kokeilu ei maksa kun ajanhukan, sillä yleiset Linux jakelut saa netistä ilmaiseksi, joten rahallista tappiota ei näinollen tule "koeajosta" !
        Siis Linuxsillekkin on "paikka aurigossa", vaikka vähäisempikin ja todennäköisesti se on erinomainen kännyköissä ja mini computereissa, sillä raudan vaatimukset ovat vaatimattomammat, kun Windowsissa.

        Lämmintä syksyä ja "tapaamisiin" ....................

        "Minulla ei ole mitään Linux systeemiä vastaan, mutta liiallinen ylistys menee ajoittain liian pitkälle pois todellisuudesta"

        Mitään ylistystä ei olisi edes olemassa jos Windows-käyttäjät eivät esittäisi valheellista ja ikivanhaa tietoa Linux- pohjaisista käyttöjärjestelmistä. Ei kukaan Linux-pohjaisen järjestelmän käyttäjä vertaa Linuxia Windows 3.11. Itse en ymmärrä sitä, että miten se on Windows-käyttäjiltä pois, jos joku käyttää Linux-pohjaista järjestelmää. Itseäni ei häiritse yhtään vaikka olisin viimeinen Linuxin käyttäjä, mutta sitä en tule olemaan se on 100 varma asia.


      • .... kirjoitti:

        "Minulla ei ole mitään Linux systeemiä vastaan, mutta liiallinen ylistys menee ajoittain liian pitkälle pois todellisuudesta"

        Mitään ylistystä ei olisi edes olemassa jos Windows-käyttäjät eivät esittäisi valheellista ja ikivanhaa tietoa Linux- pohjaisista käyttöjärjestelmistä. Ei kukaan Linux-pohjaisen järjestelmän käyttäjä vertaa Linuxia Windows 3.11. Itse en ymmärrä sitä, että miten se on Windows-käyttäjiltä pois, jos joku käyttää Linux-pohjaista järjestelmää. Itseäni ei häiritse yhtään vaikka olisin viimeinen Linuxin käyttäjä, mutta sitä en tule olemaan se on 100 varma asia.

        No, paria pipipäätä linuxin käyttö tuntuu häiritsevän, juurikin nämä samat "hajottaa cd-asemia" ja " windowsin tehtaat" tyyppiset pipipäät. Ei kyllä mene oikeasti jakeluun että mikä noilla on motiivina vai ovatko vain niin sairaita etteivät muuta käyttöä elämälleen keksi?


      • hupsistakeikkaavaan
        exergy kirjoitti:

        No, paria pipipäätä linuxin käyttö tuntuu häiritsevän, juurikin nämä samat "hajottaa cd-asemia" ja " windowsin tehtaat" tyyppiset pipipäät. Ei kyllä mene oikeasti jakeluun että mikä noilla on motiivina vai ovatko vain niin sairaita etteivät muuta käyttöä elämälleen keksi?

        Älä unohda itseäsi "listasta", sillä alkaa tuntua siltä, että sinunkin korvien välissä on TYHJIÖ ! ! ! ! ! !


      • hupsistakeikkaavaan kirjoitti:

        Älä unohda itseäsi "listasta", sillä alkaa tuntua siltä, että sinunkin korvien välissä on TYHJIÖ ! ! ! ! ! !

        Tirahtiko lahkeeseen? ;D


      • exergy kirjoitti:

        Tirahtiko lahkeeseen? ;D

        Olet varmaankin joku noista pipipäistä ja yrität hieman kostaa, eikö niin ;)


      • Lin-Win-Mac
        exergy kirjoitti:

        Olet varmaankin joku noista pipipäistä ja yrität hieman kostaa, eikö niin ;)

        Ilman toisten apua, joten jos jollakin "lurahti lahkeeseen" niin ne pöksyt oli sinua lähinnä !


      • Tuulenvievää
        .Tohtori kirjoitti:

        ei myöskään ole mitään Windowsia vastaan, mutta tätä palstaa lukiessa on voinut huomata, että tämäntyylisiin aloituksiin ei juuri aikaansa kannata haaskata. Aloittaja on yleensä päättänyt olla oikeassa, eikä tilanne siitä muuksi muutu, sanoi mitä tahansa. Joten sitä voi lähteä tällaiselle hevonp*ska- linjalle samantien.

        Monellakin tarvetta "paskalevitykseen", kuten huomaat vastailijoiden määrästä tässäkin ketjussa ! Joten ......................... ?


      • .Tohtori kirjoitti:

        ei myöskään ole mitään Windowsia vastaan, mutta tätä palstaa lukiessa on voinut huomata, että tämäntyylisiin aloituksiin ei juuri aikaansa kannata haaskata. Aloittaja on yleensä päättänyt olla oikeassa, eikä tilanne siitä muuksi muutu, sanoi mitä tahansa. Joten sitä voi lähteä tällaiselle hevonp*ska- linjalle samantien.

        Missä sodassa aloittaja päättää kesken kaiken muuttua muihin ajatuksiin


      • Ygrexe
        exergy kirjoitti:

        Missä sodassa aloittaja päättää kesken kaiken muuttua muihin ajatuksiin

        TALVISOTA ?


      • Ygrexe kirjoitti:

        TALVISOTA ?

        No se on aika liki kyllä totta ;)


      • Matti-Karnaattu
        M-Kar kirjoitti:

        Tarkoitat kai, että "jäi siihen jamaan?"

        Ohjelmistojen kehitys oli lähes täysin pysähdyksissä 10-15v kun Microsoft rikkoi lakia. Normaalisti markkinataloudessa parempi teknologia syrjäyttää huonomman mutta laittomuuksilla sen voi estää.

        "Kelkasta" jo pidemmän aikaan !


      • m-kar-on-fire
        M-Kar kirjoitti:

        Linux ja Windows ei ole vertailukelpoisia. Toinen kun on ydin ja toinen käyttöjärjestelmä. Linux on kyllä kodeissa useimmissa laitteissa kuin Windows.

        Mitään Linuxia ei siis tule ikinä kenellekään pääkäyttöjärjestelmäksi. Ubuntu taas esimerkiksi kyllä kelpaa kaikille Windowskäyttäjille pääkäyttikseksi kun saa jonkun asentamaan. Tähän mennessä 100% asennuksista mitä tehnyt muille ihmisille on valinnut Ubuntun mieluummin kuin Windowsin.

        Ubuntusta vaan löytyy se Linux, että aina jotain kautta se yleistyy vaan entisestään. Linux on jo nykyisin maailman yleisin ohjelmisto. Tällä menolla siitä tulee joskus standardi.

        ja kaikki sun 100% on omissa koneissasi...


      • M-Kar kirjoitti:

        Tarkoitat kai, että "jäi siihen jamaan?"

        Ohjelmistojen kehitys oli lähes täysin pysähdyksissä 10-15v kun Microsoft rikkoi lakia. Normaalisti markkinataloudessa parempi teknologia syrjäyttää huonomman mutta laittomuuksilla sen voi estää.

        Microsoftin kilpailulainsäädäntörikkomuksia merkittävämpänä seikkana pitäisin sitä, että Microsoft on aika tehokkaasti onnistunut ulkoistamaan koulutuksen ja markkinoinnin julkiselle sektorille. Lisäksi valtiot pitävät yllä patentteja ja muita immateriaalioikeuksia, jotka rajoittavat proprietary-softan tutkimista ja kopiointia.


      • M-Kar kirjoitti:

        Minä en tingi, mutta annan periksi heti kun olen väärässä. Se vaan pitää voida osoittaa aukottomasti. Yleensä tässä onnistutaan harvoin.

        Minua taas Linux ei oikeastaan kiinnosta pätkääkään. Kun käytän tietokoneita, en ole suoraan kosketuksissa käyttöjärjestelmän ytimeen (tietysti). Kun ohjelmoin tietokoneella, Linux on niiden rajapintojen alla missä minä tykkään toimia.

        Kaikesta huolimatta, Linux kyllä on tällä hetkellä monilla mittareilla paras ydin mitä löytyy. Nopein, skaalautuvin ja paras laitetuki. Mutta Linuxin rajapintojen parissa puuhastelleet kyllä on sanoneet, että ne on kamalaa kuraa. FreeBSD:ssä on tiettävästi paljon siistimmät. Turvallisuuspuolella OpenBSD:n ydin menee ohitse, samoin se yksi mikrokerneli rakenne joka oli formaalisti todettu virheettömäksi (5000 riviä) ja näin ollen täysin turvallinen ja luotettava.

        Linuxilla vaan on tapahtunut sellainen lumipalloefekti, että siitä tulee tällä menolla standardi joskus ja kaikki muut ytimet meinaa jäädä eksoottisiksi ja erikoistarkoituksiin.

        Linuxia 100x enemmän olen kyllä fanittanut GCC:tä. Se on OIKEASTI paras kääntäjä ollut iät ja ajat. Se tosin varmaan tulee syrjäytettyä LLVM:llä jossain vaiheessa mutta se on vielä jäljessä. GCC:n arkkitehtuuri on kyllä kuraa koska Stallman pelkäsi että yritykset varastaa sen koodin omiin tarkoituksiin kun FSF:llä ei ollut resursseja valvoa lisenssien noudattamista joskus 80-luvulla.

        Linux on tässäkin koneella millä kirjoitan ytimenä siksi kun Ubuntu on valinnut sen ytimeksi. Jos se vaihtaisi toiseen niin yks paskan hailee. Enpä kyllä ole Ubuntunkaan kanssa naimisissa. Vaihtaisin 99% todennäköisyydellä Debianiin jos Ubuntu alkaisi vituttamaan. Itse asiassa on ensi viikolla tai jo viikonloppuna pari Debian asennusta edestä. Yksi myyntikoneeseen ja toinen omaan koneeseen.

        Minua jotkut on pitäneet Debian vihaajana mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Olin kuin kala vedessä kun ekaa kertaa käytin. Debianin käyttäjät sitten valehtelee Ubuntusta selittää jostain bugeista mutta eivät huomioi näiden kehitysprosessien erilaisuutta. Ubuntu kun julkaistaan kiinteällä aikataululla.

        Syynä paskapuheisiin lienee vitutus siitä, että Ubuntu on syönyt Debianin yhteisöä ja näin ollen hankaloittanut Debian käyttäjiä.

        Miksi Windowskäyttäjät sitten puhuu paskaa Ubuntusta? Pelko, vai puolustus sille että tuli hölmönään ostettua joku Home Premium missä ei saa mitää vastinetta rahoille?

        Kyllä minun kokemuksieni mukaan Ubuntu on jonkin verran Debiania bugisempi, varsinkin Universe-osaston osalta. Molemmissa on kyllä aika paljonkin bugeja, sillä niin suuria pakettivarastoja on vaikea pitää bugittomina. Byrokratiaa on liikaa. Toisinaan asennan Debianiin ohjelmia pakettivaraston ohi, kun pakettivaraston versio on jäänyt bugiseksi ja/tai on liian vanha käyttötarkoitukseeni.

        Väität aina, että Debianissa olisi erityisen tiukka lisenssipolitiikka. Tämä ei pidä paikkaansa. Suljettuja tai muuten lisenssillisesti hankalia paketteja varten on non-free-osio, mutta vapaaehtoiset paketinylläpitäjät eivät jaksa panostaa siihen kovinkaan paljon.

        Slackwareen siirtymistä olen harkinnut, mutta kiintolevyn kryptaukset sun muut onnistuvat helpommin Debianin työkaluilla.


    • Ubu on nopee

      Kyllä nuo winit lahaa perässä vaikka ovat markkinat vallanneet. Ubuntu toimii 50% nopeemmin kuin winit. Idiootti ostaa winin ja rypee siinä.

      • Lin-Win-Mac

        Linuxhan on ajanviete ja harrastelijan käyttis !
        Viruksista vapaa ja myös haittaohjelmat ei häiritse Linuxsen käyttöä, vaan voi vapaasti riehua pornosivuilla ja varettamassa Windows seiskaa Pirate-Baystä, joten maailman paras käyttis on !


      • Lin-Win-Mac kirjoitti:

        Linuxhan on ajanviete ja harrastelijan käyttis !
        Viruksista vapaa ja myös haittaohjelmat ei häiritse Linuxsen käyttöä, vaan voi vapaasti riehua pornosivuilla ja varettamassa Windows seiskaa Pirate-Baystä, joten maailman paras käyttis on !

        Linux ei ole käyttöjärjestelmä ollenkaan. Se on se ohjelmisto mikä pyörittää yhteiskuntaa.


      • ubu on hidas
        M-Kar kirjoitti:

        Linux ei ole käyttöjärjestelmä ollenkaan. Se on se ohjelmisto mikä pyörittää yhteiskuntaa.

        Näyttää siltä, että jokapäivä oppii jotakin uutta ja tuo uutinen oli erittäin tärkeä !

        Kiitos pilkunviilarille .................................................................................

        http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=18905&c=5


    • El Lobo

      On saanut jälleen "kehua" helppokäyttöisestä Linux rypistyksestä ja monikin sitä uteliaisuudessa koittaa, mutta useimmissa tapauksissa se jää siihen KOITTAMISEEN, sillä ei monellakaan ole halua opetella niitä monimutkaisia "komento rivejä" ja sitten hihhulit kehuvat sitä helpoksi KÄTTIKSEKSI !
      Kyllähän se on halpa ( ilmainen ) käyttis e-mailiin ja netissä surffailuun, mutta jos jotakin on tarvis lisätä systeemiin helpottamaan toimintaa, niin niitä "lisäpalikoita" ei löydy, tai edes ole saatavilla useinkaan, joten Windows on suurille käyttäjä ryhmille helpompi hallita, vaikka siitä joutuu maksamaan "lunnaat" Microsoftille !

      • American dynamo

        Monet Ubuntua käyttävät eivät tiedä kaikkia käyttämiäsi termejä, joten voisitko selittää mikä on komentorivi
        ja mikä on kernel.

        Herää myös kysymys miksi sinun mielestäsi noiden parissa aivan peruskäyttäjän edes tulisi askarrella. Windowsissakin on kernel ja komentorivi eikä peruskäyttäjät ole niidenkään kimpussa. Linuxissa homma menee tosin niin, että jos tulee tilanne jossa haluaa muuttaa jotakin sellaista mikä Windowsin puolella ei käytännössä ole edes mahdollista, niin silloin voi hyödyntää koodin avoimuutta ja tiedon saatavuutta ja hoitaa homman komentoriviltä.


      • American dynamo kirjoitti:

        Monet Ubuntua käyttävät eivät tiedä kaikkia käyttämiäsi termejä, joten voisitko selittää mikä on komentorivi
        ja mikä on kernel.

        Herää myös kysymys miksi sinun mielestäsi noiden parissa aivan peruskäyttäjän edes tulisi askarrella. Windowsissakin on kernel ja komentorivi eikä peruskäyttäjät ole niidenkään kimpussa. Linuxissa homma menee tosin niin, että jos tulee tilanne jossa haluaa muuttaa jotakin sellaista mikä Windowsin puolella ei käytännössä ole edes mahdollista, niin silloin voi hyödyntää koodin avoimuutta ja tiedon saatavuutta ja hoitaa homman komentoriviltä.

        Ja n euvot on hyvä antaa komentorivimuodossa vaikka saman voisi tehdä graafisestikin sillä linuxjakeluissa voi valikkorakenne vaihdella suurestikin jolloin sen kautta oikean ohjelmankin avaaminen on vaikeampaa. Komentoriville annetut ohjeet palvelevat paitsi itse neuvottavaa niin myös muita käyttäjiä joilla mahdollisesti on eri työpöytäympäristö tai peräti ikkunamanageri.

        Esimerkkinä vaikkapa tämä uusimmassa ubuntussa oletuksena olevat yläpalkin namiskoiden sijainti, siihenhän annettiin ohjeita komentoriville miten napit laitetaan eri järjestykseen. Poikkeuksellisesti itse neuvoin avaamaan valikosta gconf-editorin jota myös tuolla päätekomennolla käsiteltiin ;)


      • El Lobo
        exergy kirjoitti:

        Ja n euvot on hyvä antaa komentorivimuodossa vaikka saman voisi tehdä graafisestikin sillä linuxjakeluissa voi valikkorakenne vaihdella suurestikin jolloin sen kautta oikean ohjelmankin avaaminen on vaikeampaa. Komentoriville annetut ohjeet palvelevat paitsi itse neuvottavaa niin myös muita käyttäjiä joilla mahdollisesti on eri työpöytäympäristö tai peräti ikkunamanageri.

        Esimerkkinä vaikkapa tämä uusimmassa ubuntussa oletuksena olevat yläpalkin namiskoiden sijainti, siihenhän annettiin ohjeita komentoriville miten napit laitetaan eri järjestykseen. Poikkeuksellisesti itse neuvoin avaamaan valikosta gconf-editorin jota myös tuolla päätekomennolla käsiteltiin ;)

        Ja n euvot on hyvä antaa komentorivimuodossa ? " Siis , TAAKSE POISTU ! "


      • El Lobo kirjoitti:

        Ja n euvot on hyvä antaa komentorivimuodossa ? " Siis , TAAKSE POISTU ! "

        sinuun komentosi on "HERÄÄ PAHVI"


      • HERÄÄ PAHVI
        exergy kirjoitti:

        sinuun komentosi on "HERÄÄ PAHVI"

        Vaan se ei muuta Linux vs. Windows asiaa, sinne eikä tänne ! Ja vieläkin käyttäjänumerot on Linux käyttiksissä PROMILLE lukemissa, JOTEN .............


      • HERÄÄ PAHVI kirjoitti:

        Vaan se ei muuta Linux vs. Windows asiaa, sinne eikä tänne ! Ja vieläkin käyttäjänumerot on Linux käyttiksissä PROMILLE lukemissa, JOTEN .............

        "Ja vieläkin käyttäjänumerot on Linux käyttiksissä PROMILLE lukemissa, JOTEN .........."

        Ja mitä väliä sillä on? Sitäpaitsi tuo promille tai prosentti ei edes pidä paikaansa joten harhauduit jo kaksi kertaa yhdessä lauseessa, huimaavaa!


      • exergy kirjoitti:

        "Ja vieläkin käyttäjänumerot on Linux käyttiksissä PROMILLE lukemissa, JOTEN .........."

        Ja mitä väliä sillä on? Sitäpaitsi tuo promille tai prosentti ei edes pidä paikaansa joten harhauduit jo kaksi kertaa yhdessä lauseessa, huimaavaa!

        Keksin sinusta tällaisen sanonnan että "teki kaksi kyrpästä yhdellä lauseella" ;D


      • "Pelleilijä"
        exergy kirjoitti:

        Keksin sinusta tällaisen sanonnan että "teki kaksi kyrpästä yhdellä lauseella" ;D

        Kyllä sinä olet TAITAVA !


      • El Lobo
        exergy kirjoitti:

        "Ja vieläkin käyttäjänumerot on Linux käyttiksissä PROMILLE lukemissa, JOTEN .........."

        Ja mitä väliä sillä on? Sitäpaitsi tuo promille tai prosentti ei edes pidä paikaansa joten harhauduit jo kaksi kertaa yhdessä lauseessa, huimaavaa!

        http://gs.statcounter.com/#os-ww-monthly-200906-201007-bar"-bar




    • .........

      Mistä tuota osuutta pitäisi laskea? Esimerkiksi maailman tehokkaimmissa tietokoneissa Linux-pohjainen käyttöjärjestelmä on yli 90%, minun omista työasemista Linux on asennettuna 100%:n, minun työpaikan koneista Linux ja Solaris on 100%, IBM:n bladejärjestelmien hallinta on 100% Linuxia jne...

      • El Lobo

      • El Lobo kirjoitti:

        Myös linux käyttäjien % lukuihin, niin sittenkään ei numerot nouse, sillä pöytäkoneiden käyttiksenä ei juuri ole linux rypistystä pääkäyttiksenä, joten ?...............

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9242295/45270353

        Kovasti ovat taas huolissaan linuxin prosentista, ei juma mitä sakkia!


      • "ei juma"



      • hikinenkainalo
        exergy kirjoitti:

        Aika hikisen kuumalta hemmo vaikuttaa vaikka oli pilvinen päivä, ainaski turun suunnalla.

        Ylihikiälläkin !


    • El Mondo

      Windows seiskan Linux hihhuleiden poraamat reijä, joten jälleen menee kuukausi seuraaviin reikien parsimisiin .................

      • eiäs olekaan,oletko jotenkin pihalla windowsin ytimestä?


    • Kaikissa mittareissa on varmaan jotain vikaa, mutta Wikipedian lukijoista koottu tilasto antaa yli 1,5% linuxeille:

      http://stats.wikimedia.org/wikimedia/squids/SquidReportOperatingSystems.htm

      Verrattuna muihin mittareihin tuota voi pitää ihan kohtuullisen uskottavana ja on vielä huomattava, että lukema näyttäisi olevan kasvussa, joten vuoden 2060 jouluksi ennustettu linux-menestys voikin toteutua.

    • Super-Jorma
    • L-Hihhuli

      Nyt voi tämän ketjun lopettaa, kun tuli 500 kävijää ketjussa alta viikon, joten ei ollut huono aloitus ja oli näemmä kiinnostusta paskanlevitykseen hihhuleilla, joten kiitos osaanotosta ja tavataa seuraavassa jäppäilyketjussa jälleen ..................

    • L-Hihhuli

      Vielä kerran , ennenkun "nukutaan" !
      Kaikki sivun "vetonumerot" häipyvät pois ja "herra" M-Kar se vaan porskuttaa sivustolla kun kuningas konsanaan !
      Tuleekohan tällekin ketjulle NOUTAJA nyt, kun nostin tämän keuloille jälleen ?

    • L-T-S
    • L-Hihhuli
      • "huomenta" huomaa että hörhöt vetelee unta kuuppaan kaiket päivät ja heräilevät iltasella.


      • L-Hihhuli
        exergy kirjoitti:

        "huomenta" huomaa että hörhöt vetelee unta kuuppaan kaiket päivät ja heräilevät iltasella.

        Minun kello on vasta 7.30 perjantai aamuna, joten juurihan sitä heräilin kaksituntia sitten ja mikä kaaos olikaan näillä "ystävällisillä" sivuilla ja taitaa tulla pitkä ja raskas päivä tänään !


    • L-Hihhuli

      Tänäkin perjantaipäivänä levitetty apulantaa sivulle hihhulien toimiessa lannanlevittäjinä. Vaan mitäs sille voi, jos on "maanviljelijät" päässeet sivustoa "rikastamaan" kuperkeikka systeeminsä kehumisella.
      Mutta eiköhän tämäkin päivä mene iltaan ja huomennahan on taas viikonloppu, joten saa rentoutua ja kerätä voimia tulevan viikon temppuiluun...........

      Rauhaisaa viikonloppua, myös HIHHULEILLE ................. heko heko ............

      • buahhaahhaaaaaaaaaaa

        Vintoushihhuleilta luonnostaan.


      • Win-Seiska
        buahhaahhaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Vintoushihhuleilta luonnostaan.

        Pitäisi olla "luonnonrakkaita" hippejä ja kyllä se tänäkin päivänä oli hihhulien FUD joka avasi päivän askareet tällä sivulla.


      • öööööööööööööööööööö
        Win-Seiska kirjoitti:

        Pitäisi olla "luonnonrakkaita" hippejä ja kyllä se tänäkin päivänä oli hihhulien FUD joka avasi päivän askareet tällä sivulla.

        Tämänkin tunkion aloituksesta ja levityksestä näyttää huolehtivan.


      • Dunghill
        öööööööööööööööööööö kirjoitti:

        Tämänkin tunkion aloituksesta ja levityksestä näyttää huolehtivan.

        Tulevat pöyhimään sitä tukiota !

        """" Kun paskaa pöyhii, niin se alkaa haisemaan """"


    • L-Hihhuli

      "Lymyää" , kun eivät ole apulannanlevityshommissa tänään ?

      • ketähän ne ubutubupojat on? Ainakin sinä näytät olevan tänään tehokkaasti apulannanlevityksessä mukana.


      • Jyvänpiilottaja
        exergy kirjoitti:

        ketähän ne ubutubupojat on? Ainakin sinä näytät olevan tänään tehokkaasti apulannanlevityksessä mukana.

        Sillä olen farmari länneltä .......... heko heko


    • MS FUDisti

      Jatkuu !?
      Ei tunnu olevan tämä ketju kovin suosittu Linux hihhuleista, kun on miinus 14 jo tullut arvostelussa, mutta ompa vaan riittänyt sitä Linux FUD profeetoilta ja mainostajat tykkää ketjusta, jossa vieraillaan ! Joten ....?


      • E-X-E-R-G-Y
        exergy kirjoitti:

        Et osaa käyttää edes FUD-termiä oikein

        http://fi.wikipedia.org/wiki/FUD

        Sinä olet samanlainen KääKKä kun M-Karikin ! Kyllä on Linux pehmentänyt teidän molempien aivot, vaan sitä se tekee, kun liian vakavasti ottaa Linux Jehovien seuran ............

        Ja FUD termin profeettana olen sama paskiainen, kun homopoika Kotkasta. Samanlaisia rantapummeja molemmat ..............


      • E-X-E-R-G-Y kirjoitti:

        Sinä olet samanlainen KääKKä kun M-Karikin ! Kyllä on Linux pehmentänyt teidän molempien aivot, vaan sitä se tekee, kun liian vakavasti ottaa Linux Jehovien seuran ............

        Ja FUD termin profeettana olen sama paskiainen, kun homopoika Kotkasta. Samanlaisia rantapummeja molemmat ..............

        "Ja FUD termin profeettana olen sama paskiainen"

        No niinpäs taidat olla ;D hyvä että tunnustit asian nopeasti ja kivuttomasti. Sitä en tiennytkään että olet myös rantapummi?


      • E-X-E-R-G-Y kirjoitti:

        Sinä olet samanlainen KääKKä kun M-Karikin ! Kyllä on Linux pehmentänyt teidän molempien aivot, vaan sitä se tekee, kun liian vakavasti ottaa Linux Jehovien seuran ............

        Ja FUD termin profeettana olen sama paskiainen, kun homopoika Kotkasta. Samanlaisia rantapummeja molemmat ..............

        En malta olla sanomatta seuraavia karkeuksia

        "se joka toista haukkuu, sen pylly paukkuu"
        "se joka toista haukkuu on se ite"

        Pystytkös tuosta enää laskemaan viestien tasoa?


      • L I N U X
        exergy kirjoitti:

        En malta olla sanomatta seuraavia karkeuksia

        "se joka toista haukkuu, sen pylly paukkuu"
        "se joka toista haukkuu on se ite"

        Pystytkös tuosta enää laskemaan viestien tasoa?

        Sitä laskettavaksi vielä alemmas ... heko heko .............


    • L-Hihhuli

      Tällä kertaa Linuxsen "valtaus rynnistyksestä", joten "korkataan" tämä ketju ja jos asiaa ilmaantuu, niin aloitetaan uusi ketju "puhtailla" sivuilla !

      Kiitos mukanaolosta ja osallistumisesta "keskusteluun" , sekä lämmintä syksyä koko "sakille" ............

      >>> Hiski

      • Oli pakko paukuttaa ton yhen pyllyä vielä ennekun menen tästä sirkkelöimään lattialaattoja kylppäriin, 20mm siivut jäi reunaan että ei muuta kun leikkamaan ja mäskillä kii.. ;)


      • XYZWW
        exergy kirjoitti:

        Oli pakko paukuttaa ton yhen pyllyä vielä ennekun menen tästä sirkkelöimään lattialaattoja kylppäriin, 20mm siivut jäi reunaan että ei muuta kun leikkamaan ja mäskillä kii.. ;)

        Siis sinä olet "pylyyn paukuttaja" ? Vaan ei se ole enää "rikos" , joten ????????????


      • XYZWW kirjoitti:

        Siis sinä olet "pylyyn paukuttaja" ? Vaan ei se ole enää "rikos" , joten ????????????

        Varmaankin yllätyit mutta et ymmärtänyt mitä lauseeni tarkoitti, ilmeisesti et lukenut oikeaa postia, et käsittänyt tai käsitit tahallasi väärin.


      • Iitin Tiltu
        exergy kirjoitti:

        Oli pakko paukuttaa ton yhen pyllyä vielä ennekun menen tästä sirkkelöimään lattialaattoja kylppäriin, 20mm siivut jäi reunaan että ei muuta kun leikkamaan ja mäskillä kii.. ;)

        Kuis siel, toispuol jokkee mennee ?


      • Iitin Tiltu kirjoitti:

        Kuis siel, toispuol jokkee mennee ?

        Ihan kivasti menee, entä Iitin Dildulla?


    • SiitäVaan

      Ja taas on viikonloppu ja "uudet kujeet" ?

    • L I N U X

      Suosittu linux hihhuleille, kun on arvosanojakin annettu kokonaista 18 miinusta , joten ............ ?

    • Liirun laarun

      Kun kusen valuminen kuperaa lankkua pitkin .............. Toisin sanoen, ei kehitystä "horisontissa" !!!!!!!

      • Ite käytän Windowsii mut seuraava kone tulee olemaan applen macbook. En kyl oikeestaa ymmärrä tämmöst naurettavaa paskaa olen ollut linux käyttäjä ja tulen aina tykkäämään siitä mutta en oo nyt enää jaksanu laittaa sitä koneel ku täs oli jo valmiina sit vista... "hihhuleita" en oo kyl lukenu pitkää aikaa mitään niin lapsellista mitä täs ketjus luin. Ja enne ku ketää vauva tulee tost inisee ni en tarkota pelkästää hihhuli juttuu...


      • "Macisti"
        crs1n kirjoitti:

        Ite käytän Windowsii mut seuraava kone tulee olemaan applen macbook. En kyl oikeestaa ymmärrä tämmöst naurettavaa paskaa olen ollut linux käyttäjä ja tulen aina tykkäämään siitä mutta en oo nyt enää jaksanu laittaa sitä koneel ku täs oli jo valmiina sit vista... "hihhuleita" en oo kyl lukenu pitkää aikaa mitään niin lapsellista mitä täs ketjus luin. Ja enne ku ketää vauva tulee tost inisee ni en tarkota pelkästää hihhuli juttuu...

        Valikoida mieleisensä käyttöjärjestelmä käyttövaatimuksien mukaan ! Ja vaihtoehtoja on, joten siitä vaan asialle ja asentamaan Mac ?


      • dsagdfdadasdas
        "Macisti" kirjoitti:

        Valikoida mieleisensä käyttöjärjestelmä käyttövaatimuksien mukaan ! Ja vaihtoehtoja on, joten siitä vaan asialle ja asentamaan Mac ?

        Tämän keskustelun kunniaksi kaivan mun wanhan peli PC:n tuolta kaapista ja asennan siihen Ubuntun.
        Koneessa taisi olla joku AMD neliydin prossu, 6GB muistia ja GEForce 9800 GT korttikin.
        Windows 7 tais siinä olla myös kun työpaikalla on joku MS agreement sopimus ni saadaan mikkiksen tuotteet ilmatteeks kotio. Tosin toi PC meni keräämään pölyä samantien kun ostin uuden 27" i7 iMacin!

        Jos tekis tosta PC koneesta vaikka tiedostopalvelimen ja ihan vain huvin vuoksi säätämis koneen.


      • "Macisti"
        dsagdfdadasdas kirjoitti:

        Tämän keskustelun kunniaksi kaivan mun wanhan peli PC:n tuolta kaapista ja asennan siihen Ubuntun.
        Koneessa taisi olla joku AMD neliydin prossu, 6GB muistia ja GEForce 9800 GT korttikin.
        Windows 7 tais siinä olla myös kun työpaikalla on joku MS agreement sopimus ni saadaan mikkiksen tuotteet ilmatteeks kotio. Tosin toi PC meni keräämään pölyä samantien kun ostin uuden 27" i7 iMacin!

        Jos tekis tosta PC koneesta vaikka tiedostopalvelimen ja ihan vain huvin vuoksi säätämis koneen.

        Rahaa on kun roskaa ja roskaa on kun paskaa ja paska ei lopu koskaa .......... Erinomainen ajatus !


      • SiitäVaanVoitolla
        crs1n kirjoitti:

        Ite käytän Windowsii mut seuraava kone tulee olemaan applen macbook. En kyl oikeestaa ymmärrä tämmöst naurettavaa paskaa olen ollut linux käyttäjä ja tulen aina tykkäämään siitä mutta en oo nyt enää jaksanu laittaa sitä koneel ku täs oli jo valmiina sit vista... "hihhuleita" en oo kyl lukenu pitkää aikaa mitään niin lapsellista mitä täs ketjus luin. Ja enne ku ketää vauva tulee tost inisee ni en tarkota pelkästää hihhuli juttuu...

        Lotto voitto ?????????????


    • L-Hihhuli

      Kaikki hyvin ja sen pituinen se ......................... Vai onko ?

    • XYZWW

      Ei ole "Linux systeemin menestys" saanut "jalansijaa markkinoilla" ja tällä näkymällä ei saa sitä MAAILMAN VALLOITUSTA tänäkään vuonna, eikä ensivuonnakaan, joten on vakaissa käsissä Windowsin menestys ensivuonnakin , Siis ?

      • Alkaa käydä yhä selvemmäksi ja selvemmäksi, että näille Windows-uskovaisille maailma on yhtä kuin markettien sähkö- ja kemikaaliturvallisuudeltaan vähintään epäilyttävät tietokoneenkuvatukset.


    • L-Hihhuli

      Joten tämä ketju on VALMIS !
      Kiitos mukanaolosta ja osaanotosta ......................................

      • Windows lover

        Tulee ...................


    • XYZWW

      Että taustakuvan vaihtaminen ubutubu rypistykseen ei tuo menestystä sen enempää, kun se afrikan ruskeakaan, joten ....... ?

      • Vista_fani

        Eikös se ruskea ollutkaan vauvan kakkaa? Minusta se näytti ihan siltä kun kokeilin upuntua jotain 5-10 minuuttia livenä (= ei todellakaan tullut mieleenkään asentaa), kunnes sain tarpeekseni mokomasta roskasta.


      • Vista_fani kirjoitti:

        Eikös se ruskea ollutkaan vauvan kakkaa? Minusta se näytti ihan siltä kun kokeilin upuntua jotain 5-10 minuuttia livenä (= ei todellakaan tullut mieleenkään asentaa), kunnes sain tarpeekseni mokomasta roskasta.

        ”Minusta se näytti ihan siltä kun kokeilin upuntua jotain 5-10 minuuttia livenä (= ei todellakaan tullut mieleenkään asentaa)”

        Siinä on taas oikein asiantuntevaa kritiikkiä.


      • Win-uno
        blaah kirjoitti:

        ”Minusta se näytti ihan siltä kun kokeilin upuntua jotain 5-10 minuuttia livenä (= ei todellakaan tullut mieleenkään asentaa)”

        Siinä on taas oikein asiantuntevaa kritiikkiä.

        On hihhuleissa "joka toinen" vouhkoilija ja Cool Aid maistuu pääpapin tajoillessa "jeesus juice" !


      • >> Hiski <<
        Win-uno kirjoitti:

        On hihhuleissa "joka toinen" vouhkoilija ja Cool Aid maistuu pääpapin tajoillessa "jeesus juice" !

        Huh, mikä yllätys !!!!!!!!!

        Minähän olen päässyt numero ykköseksi ketjun aloittajien listoissa, joten ei tämä HISKI ole täysi tuhertaja ? Vai onko ?


      • >> Hiski <<
        >> Hiski << kirjoitti:

        Huh, mikä yllätys !!!!!!!!!

        Minähän olen päässyt numero ykköseksi ketjun aloittajien listoissa, joten ei tämä HISKI ole täysi tuhertaja ? Vai onko ?

        Laitampa tähän vielä tämän F1 voittajien listan, niin ei hihhulit parjaa jälleen valehtijaksi !

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9242295


      • El Mondo
        >> Hiski << kirjoitti:

        Laitampa tähän vielä tämän F1 voittajien listan, niin ei hihhulit parjaa jälleen valehtijaksi !

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9242295

        Wow ! Koskas tämä oli tapahtunut ?


      • El Mondo kirjoitti:

        Wow ! Koskas tämä oli tapahtunut ?

        Miksi vastaat itsellesi???


      • exergy kirjoitti:

        Miksi vastaat itsellesi???

        Eikö lukijat muuten riitä?


      • El Mondo
        exergy kirjoitti:

        Eikö lukijat muuten riitä?

        Yritän käyttää SINUN TEKNIIKKAA ja kuten huomaat niin se pelaa ! he he heheh

        Mutta en keskustele koko ketjua itsekseni, kuten sinä teet ajoittain, joten...........?


      • El Mondo kirjoitti:

        Yritän käyttää SINUN TEKNIIKKAA ja kuten huomaat niin se pelaa ! he he heheh

        Mutta en keskustele koko ketjua itsekseni, kuten sinä teet ajoittain, joten...........?

        Toisin kuin sinä, minä teen sen omalla nimimerkilläni enkä vaihtele nikkejä jatkuvasti kuten sinä. Nikin vaihtaminen eli eri nikeillä vastaaminen on ikäänkuin huijaamista mutta muutahan sinulta ei voi edes odottaa.


      • El Mondo
        exergy kirjoitti:

        Toisin kuin sinä, minä teen sen omalla nimimerkilläni enkä vaihtele nikkejä jatkuvasti kuten sinä. Nikin vaihtaminen eli eri nikeillä vastaaminen on ikäänkuin huijaamista mutta muutahan sinulta ei voi edes odottaa.

        Eikös tämän sivun kirjoitukset ole suurelta osin HUIJAUSTA, joten......................?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe