Ruokaa mukaan?

utelias nuuskija

Ottaaks ihan oikeesti jotku ruokaa mukaan matkalle?
Kerro mitä yleensä otat?

20

1920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lazylady

Mulla on Turkissa aina mukana paketti Juhla Mokkaa. Lisäksi otan mukaan myös kevyt metwurstia paketin.
      Syy tähän on se, että olen todella ronkeli syömisieni kanssa. Haluan aamulla rauhassa juoda tukka pystyssä
      kahvini parvekkeella. Inhoan turkkilaisia leikkeleitä ja juustoja. Yäk! Metwursti säilyy hyvin menomatkan.
      Otan myös muutaman Elevena omenapuuropussin mukaan.
      Kaikki muut ruoat ostan sieltä.

• lazylady

Ettekö te sisäistä mitenkään lukemaanne??
        Kirjoitin noista eväistäni (kahvi, metwursti), että otan ne mukaani sen vuoksi, koska
        haluan juoda kahvini omalla parveekkeella. Inhoan paikallisia leikkeleitä. YÄK.
        Rahasta ei todellakaan ole kyse. Mulla on rahaa ihan yllin kyllin. Ja olen matkustellut
        ympäri maailmaa AIKUISTEN OIKEESTI.

• aikuisten ihquuuuuuu
        lazylady kirjoitti:

Ettekö te sisäistä mitenkään lukemaanne??
        Kirjoitin noista eväistäni (kahvi, metwursti), että otan ne mukaani sen vuoksi, koska
        haluan juoda kahvini omalla parveekkeella. Inhoan paikallisia leikkeleitä. YÄK.
        Rahasta ei todellakaan ole kyse. Mulla on rahaa ihan yllin kyllin. Ja olen matkustellut
        ympäri maailmaa AIKUISTEN OIKEESTI.

ihquuuuu, aikuisten oikeesti oot varmaan matkustellut ympäri savoa termoskannun ja makkarapaketin kanssa.

• olla Laihialta :)

Emme ota koskaan, saahan Turkissa ruokaa ja hyvää saakin!

Ihmettelen niitä, jotka raahaavat melkein koko jääkaapinkin mukanaan. Mahtaa ruokien kylmäketju katketa moneen kertaan ja bakteerit jyllätä ennen kuin ollaan perillä hotellissa. Sitten sanotaan, että Turkissa saa pöpöjä, kun syödään omia vanhoja ruokia. Ja niitä annetaan vielä lapsillekin..

Jos pelkää kuollakseen muiden maiden ruokatarjontaa, kannattaa ehkä jäädä kotiin. Ja jos on rahat niin tiukalla, ettei mitään voida ostaa kaupasta: paras pysyä kotona. Meilläkin rajallinen budjetti, mutta ruokaan riittää sentään rahaa. Tax freehen tai turhiin ostoksiin emme sen sijaan tuhlaa juuri mitään, tuliaisia emme tuo, koska kaikki matkustavat sen verran eivätkä tarvitse mitään turhaa krääsää sen enempää.

• matkaaja202

Kahden viikon matkalle mulla oli n. 600€ käyttörahaa (silloin joskus 17 kesäisenä, kun kavereiden kanssa oli pakko päästä jonnekin). Mukana oli vaikka mitä : Pikapuuroja, nuudeleita, muroja jne... Siinähän ne kaksi viikkoa meni pihistellessä, makaroonia ja ketsuppia syödessä. Ei kylläkään mikään hauska matka.. Mutta joo, kyllähän sinne vaikka mitä mukaan voi ottaa, jos rahaa ei ole..
      En kyllä mitään juustoja ja makkaroita ja mitä lie jotkut raahaavat mukanaan, niin ottaisi mukaan. Ainakin yhdessä deturin jaksossa mielestäni pariskunta popsi maksamakkaraa ja jotain muuta kivaa suomesta tuotua aamupalaksi.

Pian matkalle ja mitään ruokaa en kyllä ota mukaan, rahaa kun tällä kertaa on tarpeeksi. Turhaa painoa matkassa.

• 15+16

Jos menen huoneistohotelliin, niin pakkaan mukaani paketin suomalaista kahvia ja suodatinpusseja. Eipä ole tullut mieleen ottaa muuta ruokatavaraa Suomesta mukaan.

• TK

Kahvia, suodatinpusseja ja ruispaloja on joskus ollut mukana. Seuraavalle matkalle otan ainosataan murukahvia, muuten mennään paikallisilla safkoilla.

• en ole koskaan

mukanani reissuun kuskannut, mutta salmiakkia kylläkin:)

• Loma-asunto Alanyass
        en ole koskaan kirjoitti:

mukanani reissuun kuskannut, mutta salmiakkia kylläkin:)

Mitä järkeä on kantaa ruokaa Suomesta, sehän on Turkissa paljon halvempaa. Ruokakorin hinta on noin puolet Suomen hinnoista, vaikka meillä usein ostoskorissa on viinipullokin. Kotiinpäin tuon kyllä kaikenlaista edullista herkkua jos vain matkalaukkuun mahtuu.

• Alanjaan mieli

Turkissa ruoka on paljon halvempaa! Paikallisissa ravintoloissa varsinkin. Cigerci Turan Usta on hyvä ravintola esimerkki loistavasta paikallisesta ruoasta.

• Matkalaukkupoliisi

Miten niin tyhmää jos sitä haluaa?
        Esimerkiksi jos joku haluaa keittää aamukahvinsa ja sen kanssa metvurstia, niin mikä siinä toisia harmittaa? Ei kai siinä hinnalla ole väliä ja sitä paitsi kyseiset tuotteet ovat Suomessa halvempia.
        Viehän jotkut mukanaan jopa vaihtovaatteita, vaikka Turkista saisi ostettua halvempia. Muutamilla olen nähnyt oikein matkalaukkuja, mitähän tavaraa ne sinne kantaa, kun Turkissa kaikki on halpaa.

Eipä ne Suomessakaan vierailevat turistit välttämättä paikallisiin herkkuihin paljon tutustu.

• järkyttynyt

Olinviimevuonna joulun alla lentokentällä ei-Shengen puolella. Koneen ähtöä ododotellessani joiin muistaakseni kahvia. Samassa pöydässä istui Suomalainen perhe, joka oli menossa Alanyaan viettämään joulua omistamaansa huoneistoon. Olin aivan järkyttynyt kun kuulin miten he puhuivat keskenään siitä 8 kilon julukinkusta,joka on matkalaukussa . Jos lähtee joulua pakoon,niin lähtee sitten kunnolla

• olipas hassua

ja mää kans kuulin et oli kalakukko kassissa ja kyll me naurettiin

• kaikki tämä

osoittaa vaan sen, miten slaavilaista kansaa olemmekaan.

• afiyet olsun

Varmasti mukaani tiettykä ruokia tulevana lauantaina kun lähden Alanyaan.Kannan mukanani suodatinkahvia,kevytmetwurstia ja ruispaloja.Näin teen joka ainoa kerta kun lähden Turkkiin.Jokainen tietää kyllä että Turkista ei ruoka lopu,mutta kyse onkin siitä että mitä haluaa syödä ja mitä ei.Minun ongelmani on kuitenkin se kuinka paljon näitä ruokia vien mukanani,sillä turkkilainen puolisoni tykkää myös kahvista ja hänen perheensä jäsenet myös nakertavat mielellään ruisleipää silloin tällöin.Ja useimmiten lomailemme 2-3 vk.siellä,niin leipääkin kuluu joku paketti.Tämähän on vain osa loman ruokahuollosta,muuten syömme pääsääntöisesti mieheni omistamissa parissa ruokapaikassa päivän mittaan lounaan ym. mitä tarvitsee.Mutta näistä asioista ei kannata kiistellä,jokainen tekee niinkuin hyvältä tuntuu.Itse en voi sietää turkkilaisia leikkeleitä,siksi vien mukanani ne Suomesta,ja ruisleipä on ykkönen minulle,miksi mussuttaisin vaaleata leipää 3 vk, putkeen vastoin tahtoani.

• hyvä osoitus
        afiyet olsun kirjoitti:

Varmasti mukaani tiettykä ruokia tulevana lauantaina kun lähden Alanyaan.Kannan mukanani suodatinkahvia,kevytmetwurstia ja ruispaloja.Näin teen joka ainoa kerta kun lähden Turkkiin.Jokainen tietää kyllä että Turkista ei ruoka lopu,mutta kyse onkin siitä että mitä haluaa syödä ja mitä ei.Minun ongelmani on kuitenkin se kuinka paljon näitä ruokia vien mukanani,sillä turkkilainen puolisoni tykkää myös kahvista ja hänen perheensä jäsenet myös nakertavat mielellään ruisleipää silloin tällöin.Ja useimmiten lomailemme 2-3 vk.siellä,niin leipääkin kuluu joku paketti.Tämähän on vain osa loman ruokahuollosta,muuten syömme pääsääntöisesti mieheni omistamissa parissa ruokapaikassa päivän mittaan lounaan ym. mitä tarvitsee.Mutta näistä asioista ei kannata kiistellä,jokainen tekee niinkuin hyvältä tuntuu.Itse en voi sietää turkkilaisia leikkeleitä,siksi vien mukanani ne Suomesta,ja ruisleipä on ykkönen minulle,miksi mussuttaisin vaaleata leipää 3 vk, putkeen vastoin tahtoani.

siitä minkätason naiset päätyvät Turkkiin naimisiin.

Eipä kukaan mitään menetä ei...

• tyhmähän olet
        afiyet olsun kirjoitti:

ja tässä päivän satu.........

• asiassa
        hyvä osoitus kirjoitti:

siitä minkätason naiset päätyvät Turkkiin naimisiin.

Eipä kukaan mitään menetä ei...

Siis miks ihmees tähän on joku taas vetäny suomalaiset naiset mukaan, ei kukaan oo sanonu vievänsä suomalaista naista syötäväkseen.

• OMA VARAINEN

purkki lähtee aina mukaan, joskus se syödään ja seuraavalle matkalle pitää ostaa uusi. Sama purkki on kulkenut joskus jopa kolmella matkalla. Sekä kahvia ja pari olutta,viinapullo ja limuja,keksejä meetvurstia,juustoa (joko kotoa tai lentokentältä) kun lento tulee myöhään.. ..voi olla joskus niin ettei kohteessa ole mikään paikka auki (kokemusta on!!)..hyvä olla vähän evästä varoiksi. ja toki: lusikka-haarukka-veitsi- lautassysteemit kulkee mukana.
      Syömme matkan aikana pääsäntöisesti ravintoloissa muta joskus on kiva käydä paikallisessa kaupassa ja ostaa sieltä ruokia ja syödä huoneessa tai puistopiknikillä. Usein majoitumme huoneeseen jossa on keittiö tai vähintään kahvikeitin ja jääkaappi/minibaari.

• matkalaukut

Toisaalta ruoan mukana raahaaminen ei ole mikään ekoteko. Miksi helkkarissa kuljettaa ilmatilassa ja maapalloa tuhoamassa jotain niinkin turhaa kuin hervottomat joulukinkut, säilyketölkit yms. Ja osa tuodaan sitten vielä takaisinkin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33