Onko kukaan

tehnyt kaikki

Japanin pääsaaret kattavaa omatoimimatkaa Japaniin, siten että käyttänyt edullisia mutta siistejä hotelleja ja junaillut läpi maan.

Kertokaa kokemuksia.

7

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <(^_^)>

      Itse olin kolme viikkoa Tokiossa (omatoimimatkalla, hostellissa (ja milloin missäkin..) yöt) ja siinä ajassa ehti kuulla paljon hyviä kokemuksia muilta matkaajilta. Seuraavalla matkallani Japaniin aionkin ehdottomasti kiertää koko maan, nyt kun Tokio on nähty. Muista vain että Japan rail passin saat vain Suomesta, eli paikan päällä sitä et saa mistään. (http://en.wikipedia.org/wiki/Japan_Rail_Pass)
      Ja Japanissa on niin paljon nähtävää, että kannattaa oikeasti varata paljon aikaa paikkojen tutkimiseen. Kolme viikkoa Tokiossa ei vielä riittänyt kaiken näkemiseen =\

      • ollut kalliissa

        hotelleissa, mutta paljonkos tuo matka sinulle maksoi eli lennot tuo junalippu kolme viikkoa Tokiossa?


      • sellainen kysymys

        Mistä tuon junalipun voi Suomessa ostaa?


      • JR East
        sellainen kysymys kirjoitti:

        Mistä tuon junalipun voi Suomessa ostaa?

        Tässä on lista ostopaikoista Euroopassa: http://www.japanrailpass.net/05/en05_3.html
        Samalla sivustolla on muutakin tietoa ja hintoja. Noista saa siis "exchange orderin" joka vaihdetaan paikan päällä varsinaiseksi passiksi.


      • tiedoista näistäkin
        JR East kirjoitti:

        Tässä on lista ostopaikoista Euroopassa: http://www.japanrailpass.net/05/en05_3.html
        Samalla sivustolla on muutakin tietoa ja hintoja. Noista saa siis "exchange orderin" joka vaihdetaan paikan päällä varsinaiseksi passiksi.

        Arigato.


      • <(^_^)>
        ollut kalliissa kirjoitti:

        hotelleissa, mutta paljonkos tuo matka sinulle maksoi eli lennot tuo junalippu kolme viikkoa Tokiossa?

        Hieman myöhään tulee vastaus, mutta kolmessa viikossa rahaa paloi vähän reilu 3000€. Lentoja Japaniin saa melko halvalla, jos vain jaksaa etsiä halvimpia päiviä ja hostellissa yöpymällä saa säästettyä aika kivasti. Itsehän en Tokiosta poistunut, muuta kuin Urawaan ja Fuji-vuorelle, joten en tuota junalippua ottanut. Tuolla japan rail passilla ei tee oikeastaan yhtään mitään Tokion sisällä vaan se on tarkoitettu pidempien junamatkojen taittamiseen.


    • harakka*

      En ehkä itse lähtisi kiertämään kaikkia saaria yhdellä reissulla, ellei aikaa olisi rajattomasti (tai sitä 3 kk, jonka Japanissa voi olla ilman viisumia). Haluaisin toki käydä kaikilla pääsaarilla vielä joskus, mutta vaikka olen käynyt Japanissa jo useamman kerran, en ole vielä kertaakaan ehtinyt pois Honshulta. Sielläkin on niin paljon nähtävää, ja matkailuun saa kulumaan aikaa jos ei halua pitää kiirettä.

      Tänä kesänä olin reissussa kuukauden. Japan Rail Pass on kätevä, mutta ei tällä kertaa sopinut omaan ohjelmaani tai budjettiini. Matkustin pitkät matkat yöbussilla ja "Seishun 18 Kippu" -lippua käyttäen. Jälkimmäinen on tiettyihin vuodenaikoihin saatavana oleva edullinen junalippu, joka käy hitaisiin paikallisjuniin. Se on kuitenkin melko edullinen (11500 jeniä), ja sitä voi käyttää viitenä päivänä voimassaoloajan puitteissa.

      Olin yötä tuttujen luona, kansainvälisellä työleirillä (ilmainen ylläpito noin 120 euron osallistumismaksua ja omaa työpanosta vastaan), hostelleissa (2500-3500 jeniä/yö) ja edullisissa bisneshotelleissa (4900-5500 jeniä/yö).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe