Turbo mopoon

paska_123

Mihin väliin pitää turbo laittaa, ennen kaasaria vai kaasarin jälkeen?

Asiallisia vastauksia kiitos!

15

1388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jolähteemopo

      etkö sitte tiedä mikä on turbo ku tollasia kyselet?

      niitä on olemassa pakokaasuahtimia ja remmiahtimia nyt ainakin..

      remmiahtimen voit laittaa suoraa imupuolelle ja voimanotto vaikka magneetosta.. venttiilit voi tosin sulaa tossa touhussa mutta kulkee :)

      • jolähteemopo

        siis toimii vaan 4T koneessa..


      • paska_123

        Nyt oli turbosta kyse ja sinä rupeat vain vittuilemaan että et tiedä mikä turbo on. Turbolla tarkoitetaan pakokaasun energiaa hyödyntävää ahdinta "turbo-supercharger". Remmiahdin on erikseen!

        Niin eli se kysymys: Mihin väliin pitää turbo laittaa, ennen kaasaria vai kaasarin jälkeen?
        Ei ole pakko vastata jos et tiedä. Juuri tämän takia laitoin, että asiallisia vastauksia kiitos!

        Mopolla tarkoitin honda monkey 110cc 4-tahti konetta.


    • raisu-82

      laittaa sen turbon ihan kummalle puolelle kaasaria tykkäät.jos ennen kaasaria niin kaasarin täytyy olla paineen kestävä.

      • paska_123

        "A blow through system, where the carb is mounted after the turbo can theoretically provide higher levels of power, primarily because it allows the use of an intercooler, and the blow through system also allows for improved engine response, better starting and idling characteristics, and overall better operation. However, in a blow through system the carburetor must be extensively modified so that it can operate under higher than atmospheric pressure. A draw through system, where the carb is mounted before the turbo, is much more simple because the carburetor can go pretty much unmodified. It is just flowing larger quantities of air and fuel than it would normally."

        http://www.turbokart.com/turbo_exciter.htm


      • jolähteemopo
        paska_123 kirjoitti:

        "A blow through system, where the carb is mounted after the turbo can theoretically provide higher levels of power, primarily because it allows the use of an intercooler, and the blow through system also allows for improved engine response, better starting and idling characteristics, and overall better operation. However, in a blow through system the carburetor must be extensively modified so that it can operate under higher than atmospheric pressure. A draw through system, where the carb is mounted before the turbo, is much more simple because the carburetor can go pretty much unmodified. It is just flowing larger quantities of air and fuel than it would normally."

        http://www.turbokart.com/turbo_exciter.htm

        Voitko oikeesti kuvitella saavas kunnon vastausta täältä tuon kaltaiseen kyssäriin?

        Turbo mopoon, kuule naurattaa ketä tahansa jo alkumetreillä, jottei tuolillä pysy. Kaipa sulla joku järkevä syy tollaseen, ei vaan oikeen aukee :)


      • paska_123
        jolähteemopo kirjoitti:

        Voitko oikeesti kuvitella saavas kunnon vastausta täältä tuon kaltaiseen kyssäriin?

        Turbo mopoon, kuule naurattaa ketä tahansa jo alkumetreillä, jottei tuolillä pysy. Kaipa sulla joku järkevä syy tollaseen, ei vaan oikeen aukee :)

        Se on kyllä totta että täällä suomi24 foorumeilla on vain idiootteja...


      • urbo2
        paska_123 kirjoitti:

        Se on kyllä totta että täällä suomi24 foorumeilla on vain idiootteja...

        turbo laitetaan pakopuolelle pakosarjaan kiinni ja sieltä putkella kaasuttimeen ja mielellään välijäähdyttimen kautta! Mistä meinaat löytää tarpeeksi pienen turbon? ja miten aidot saada turbolle voitelun?


      • 1300cc-T
        urbo2 kirjoitti:

        turbo laitetaan pakopuolelle pakosarjaan kiinni ja sieltä putkella kaasuttimeen ja mielellään välijäähdyttimen kautta! Mistä meinaat löytää tarpeeksi pienen turbon? ja miten aidot saada turbolle voitelun?

        Kyllä Monkeyta turbotettu on. Olen jopa Alastarolla nähnyt moisen. Tosin vaan varikkomopona. Tuolla kuvia yhdestä===>> http://z1000.schwabenserver.de/copper/displayimage.php?album=8&pos=21


      • paska_123
        urbo2 kirjoitti:

        turbo laitetaan pakopuolelle pakosarjaan kiinni ja sieltä putkella kaasuttimeen ja mielellään välijäähdyttimen kautta! Mistä meinaat löytää tarpeeksi pienen turbon? ja miten aidot saada turbolle voitelun?

        Turbo ahtaa ilmaa eikä seosta, eikö niin? Taitaa tarvita myös ruiskutusjärjestelmän kun kaasarit ei ole suunniteltu ahdettaviksi.

        Jos meinaat taas kysyä että mistä niin pientä niin täältä.
        http://delphi.com/manufacturers/other/powertrain/small/


      • fhtr5
        urbo2 kirjoitti:

        turbo laitetaan pakopuolelle pakosarjaan kiinni ja sieltä putkella kaasuttimeen ja mielellään välijäähdyttimen kautta! Mistä meinaat löytää tarpeeksi pienen turbon? ja miten aidot saada turbolle voitelun?

        Lombardini TD025M-03C


      • urbo2
        paska_123 kirjoitti:

        Turbo ahtaa ilmaa eikä seosta, eikö niin? Taitaa tarvita myös ruiskutusjärjestelmän kun kaasarit ei ole suunniteltu ahdettaviksi.

        Jos meinaat taas kysyä että mistä niin pientä niin täältä.
        http://delphi.com/manufacturers/other/powertrain/small/

        ahtaa ilmaa kaasuttimeen tai ruiskuun! Jos ahtaa kaasuttimeen niin pitää olla paineistettu kaasari! Oletko laskenut paljonko voit ahtaa mopoasi ja oletko tehnyt mitään muuta viritystä (kanavia ja ventiileitä suurentanut)


      • 1300cc-T
        urbo2 kirjoitti:

        ahtaa ilmaa kaasuttimeen tai ruiskuun! Jos ahtaa kaasuttimeen niin pitää olla paineistettu kaasari! Oletko laskenut paljonko voit ahtaa mopoasi ja oletko tehnyt mitään muuta viritystä (kanavia ja ventiileitä suurentanut)

        Puristussuhdetta pitää laskea todennäköisesti. Tosin en muista mikä on Monkeyn puristussuhde. Ei turbomoottorin kanavia tarvitse välttämättä kaivertaa eikä venttiileitä suurentaa. Turbo työntää kyllä senverran reilusti ilmaa että ei se kanavista ainakaan kiinni jää. Toisaalta noin pientä moottoria on turha räjäyttää liian suurilla tehoilla.

        Minusta tuntuu että suurimmat ongelmat tulee siinä miten toteutat öljynkierron moottorissa. Riittääkö pienen öljypumpun paineet ja tuotto. Miten saat öljynpaluun toteutettua niin että kierto oikeasti toimii. Lisäksi ahtimen paikka voi olla mielenkiintoinen järjestää.

        Kaasari on noin yksinkertaisessa moottorissa helppo "paineistaa". Pieni liitin vain kaasarin kohokammioon että kohokammiossa,bensanpinnan yläpuolella on kokoajan sama paine kuin turbolla. Muuten ahtopaine työntää bensan kaasarista takaisin tankkiin!


      • samppa_00
        fhtr5 kirjoitti:

        Lombardini TD025M-03C

        Laita kassun väliin Turboliini ja vetäse ykköne kiukaasee ja lähe baanalle ::D vittu että vituttaa jos ei ole turboliinia. miun omas manas o sellane := ite tehty :=


      • paska_123
        1300cc-T kirjoitti:

        Puristussuhdetta pitää laskea todennäköisesti. Tosin en muista mikä on Monkeyn puristussuhde. Ei turbomoottorin kanavia tarvitse välttämättä kaivertaa eikä venttiileitä suurentaa. Turbo työntää kyllä senverran reilusti ilmaa että ei se kanavista ainakaan kiinni jää. Toisaalta noin pientä moottoria on turha räjäyttää liian suurilla tehoilla.

        Minusta tuntuu että suurimmat ongelmat tulee siinä miten toteutat öljynkierron moottorissa. Riittääkö pienen öljypumpun paineet ja tuotto. Miten saat öljynpaluun toteutettua niin että kierto oikeasti toimii. Lisäksi ahtimen paikka voi olla mielenkiintoinen järjestää.

        Kaasari on noin yksinkertaisessa moottorissa helppo "paineistaa". Pieni liitin vain kaasarin kohokammioon että kohokammiossa,bensanpinnan yläpuolella on kokoajan sama paine kuin turbolla. Muuten ahtopaine työntää bensan kaasarista takaisin tankkiin!

        Meillä on kotona pönkkä rc-polttoainetta eli nirtometanolia 15 %. Miten moottoria pitää muokata jotta se kävisi nitrolla? Joskus isoveli laittoi ruohonleikkuriin, kulki noin 10 minuuttia kunnes kiertokanki napsahti poikki. Kaasuttimesta suli kalvo.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

      Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      304
      7685
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      6009
    3. Jos olisit täällä

      Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      167
      3548
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2017
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

      Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1901
    6. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1836
    7. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1649
    8. Olet kiva

      Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1494
    9. Miksi haluat alentaa muita?

      Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1431
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

      Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      66
      1416
    Aihe