Eli olemme hankkimassa lyhytkarvaista chihuahuan pentua. Osaako joku kertoa mihin kaikkiin asioihin pitää kiinnittää huomiota kun menee koiraa katsomaan/koiraa ostaessa? ja onko 1600e sopiva hinta lemmikkipennulle joka on rekisteröity, sirutettu yms. ja eläinlääkärin tarkastama? en itse tiedä hirveästi, ei kokemusta aiemmin koirista. Olen kyllä etsinyt paljon tietoa ja lukenut mutta tuntuu että se ei riitä.. :D koiran hankkiminen on iso asia.. :)
Chihuahuan pentu
2
517
Vastaukset
- tästä apua?
En tunne rotua riittävästi osatakseni vastata kysymyksiin. Mutta ei hätää, tuolla varmaan osataan:
http://www.chihuahua.fi/
Lueskele ensin itse ajatuksella, laita kysymyksiä paperille ja ota sen jälkeen yhteyttä vaikka pentuvälitykseen tai muuhun sopivaan henkilöön. Soittele myös useammille kasvattajille, niin saat useampia näkökulmia. - 2 chihun omistaja
Ensikoiraksi aika vaativa, vaikka onkin pieni. Tempperamenttisia yleensä.
Vaatii paljon liikuntaa, siinä missä isokin koira. Talvella ulos kannattaa lyhytkarvaiselle laittaa takki, ettei palellu.
Hinta liikkuu normaalisti 1200-1600 paikkeilla. Suurinpiirtein. Häntämutkaiset tai muuten näyttelyyn sopimattomat pennut myydään usein halvemmalla, alle tuhannella eurolla.
Koiraa katsoessa tietenkin kannattaa huomioida, ettei valitse välttämättä kaikista pienintä ja heiveröisimmän näköistä. Katsoo että pentu on reipas ja iloinen jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3111200- 538865
- 1375425
- 1443724
- 693628
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353584- 403318
- 572638
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak682339- 311872