hei, mulla on -88 VW Caddy MK1 ja siinä vaihteisto-ongelma. Ykkönen ei mene kunnolla päälle kuin painamalla vaihdekeppiä alas kuin laittaisi peruutusvaihteelle. Löytyisiko täältä jotain neuvoja kys. ongelmaan?
caddy mk1
7
2050
Vastaukset
- caddy85
Vaihda kepin ja laatikon välillä olevat n. 10 cm pituiset tangot uusiin. (muoviset pallonivelet päissä)
Mulla ainakin auttoi tuohon vaivaan.- caddy mk1
Moi, olen vaihtanut molemmat tangot mutta mulla se ei auttanut.
- hk
caddy mk1 kirjoitti:
Moi, olen vaihtanut molemmat tangot mutta mulla se ei auttanut.
Katso auton alle ja etsi kepiltä lähtevä tanko. Se tanko tulee vaihteiston vivustolle. Tangon päässä on mutteri ja boorit. Tämä tanko on voinut hypätä yhdellä hampaalla. Laita pakki päälle ja sitten löysää se ruuvi. Säädä sitten hampaalla sitä tankoa ja kiristä ruuvi. Kokeile vaihdekepin toimintaa.
- caddy mk1
hk kirjoitti:
Katso auton alle ja etsi kepiltä lähtevä tanko. Se tanko tulee vaihteiston vivustolle. Tangon päässä on mutteri ja boorit. Tämä tanko on voinut hypätä yhdellä hampaalla. Laita pakki päälle ja sitten löysää se ruuvi. Säädä sitten hampaalla sitä tankoa ja kiristä ruuvi. Kokeile vaihdekepin toimintaa.
kiitos, tuo täytyy kokeilla
- Muka Waa
Mekaaninen vika. Tapit ja muovipallot tosiaan kuluu.
Kokeilepa säätöjen jälkeen vaihtaa uudet öljyt
vaihdelaatikkoon.
Itse laitoin täyssynteettiset omaani, kun oli vielä
Caddy. Hyvin toimi, varsinkin talvisin.
Vaihdelaatikkoon menee vaihteistoöljy,
ei moottoriöljyä.- caddy mk1
teenpä tuonkin homman!
- Caddy90
Pitääpä kokeilla itekki, vitos vaihteen kanssa ongelmia. Ei mene päälle ennenkuin on vauhtia 80. Paikallaa kyllä menee päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905137
- 534046
- 252149
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271807Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161785- 151424
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹271207Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201026T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21970