Puheluista.

elllluuu

paljonko maksaa SUUNNILLEEN jos soittaa suomesta Bangkokiin ilman mitään etuliitteitä esim 66123456jne. Löysin kaikenlaisia etuliitteitä ja ohjeita miten soittaa sieltä ja täältä mutta kiinnostaa paljonko se maksaa ilman etuliitteitä. Tietääkö kukaan?

16

646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tule Eerikinkadulle

      SEN SE MAKSAA, MINKÄ SE HUORAS SUSTA IRTI SAA.

      Pitääkö sinne asti soittaa, etkö täältä saa.

      • ...................

        HALUA suomalaista ylimielistä lihavaa rumaa tyhmää "naista"


      • fiksumies olet
        ................... kirjoitti:

        HALUA suomalaista ylimielistä lihavaa rumaa tyhmää "naista"

        En muuten halua minäkään, pitäiskö lähtee vaikka thaikkuihin?


    • matkailija38

      En tiedä tarkkaan, mutta jotain mulla on sellanen kuva että kännykällä jos Suomesta soittelee ilman halpanumeroiden etuliitteitä, niin se on jotain 50 senttiä / minuutti. Voi olla enempi tai vähempikin.. mutta tuskin paljoa ainakaan alle. Ei siis ole mitään järkeä soitella ilman etuliitteitä.

      Lisäksi Skypellä saa SkypeOut-palvelulla soitettua tosi edullisesti . .ja äänenlaatu on kans hyvä :)

      • elllluuu

        Skypeä käytetään aika paljon kun kaveri on siellä töissä mutta ihan vaan mielenkiinnosta halusin tietää paljonko se maksais ilman etuliitettä. pari kertaa tullut soitettua mutta oon kyllä käyttänyt halpoja etuliitteitä. kiitos ASIALLISESTA vastauksesta! :)


      • Skypettäjä

        Täältä myös pisteet Skypelle, toimii hyvin, on edullista ja käyttö on helppoa. Äänenlaatu todellakin erinomainen.


      • .................

        voiko se olla muka noin halpa?


      • tiedoksi

        mutta ei alle €uron /minuutti kallista. Skype ja mese on Ok ..mutta 9957766....kuuluvuus myös hyvä ja vain 4 senttiä / minuutti


      • +81
        elllluuu kirjoitti:

        Skypeä käytetään aika paljon kun kaveri on siellä töissä mutta ihan vaan mielenkiinnosta halusin tietää paljonko se maksais ilman etuliitettä. pari kertaa tullut soitettua mutta oon kyllä käyttänyt halpoja etuliitteitä. kiitos ASIALLISESTA vastauksesta! :)

        Perinteisten suomalaisten operaattoreiden puhelut olen havainnut kalliiksi. Matkapuhelimella nyt viime aikoina käyttänyt TDC:n 99577:ää, joka on kyllä säästänyt hurjasti euroja esimerkiksi Japaniin soitettaessa.


    • E.T. phone home

      ..tietää mitä puhelu sinun liittymästä maksaa. En oikein ymmärrä miksi kysyt asiaa täältä ?

    • Kokemusta on

      Paljon tarvii soitella Thaimaahan niin Voip discount on halpa. Helppo ladata netistä ja ensin pitää maksaa jotai 5-10 euroa mutta sitten saakin soitella 200 päivää niin pitkiä puheluja kun haluaa,ja kuuluvuus on hyvä.

    • lpmailija888

      eri etuliitteillä itsellä ollut hinnat noin 2,3,4 centtiä minuutti,skypellä pelaa joskus,kameran kanssa tökkii,messenger toimii paremmin nykimättä.
      oman suomi simmin hinnat löytyy operaattorisi nettisivuilta,kallista,viimeksi kun soitin pikaisesti ja unohdin etuliitteen niin lasku oli jotain 20-30€ luokkaa.
      netti on halpaa.ja thaimaan päässä kannattaa ostaa heti paikallinen prepaid simmi puhelimeen nini säästyy paljon.itse ostan aina läppäriin 123 call simmin ja maksan sen 990thb/KK netistä rajoittamaton käyttö.halpa.

    • matkaaja555

      itse soitin jollekin virannomaisille tietoja kun oli unohtunut ulkomailta nini yllätys kotiin palatessa puh lasku oli 200€ sen jälkeen opin että aina etuliitteellä 3-5 cent/minuutti soittelen, toisella kerralla käytin etuliitettä ja laskuksi tuli tunnin puhelulle jotain 20€ eli halpaa jo. skypeä käytin usein aikaisemmin nykyään se vain ei toimi pätkii,puheen laatu huono,kuva ei toimi katkoo yms ongelmia, messengerkin parempi. EI iikinä suomen liittymällä sotella enää olkomailta tai ulkomaille koska suomen operaattoreilla järjettm't hinnat viimeksi kun katselin operaattorien hintoja oli jo 1,8/2,5&minuutti laskutus todella t;rke't hinnoittelut nykytekniikalla kun ei tuollaisia kustannuksia tule yhti;lle mill''n keinolla edes.

    • Juurisoitin

      Älypuhelimen sovelluksilla soittaminen ei maksa mitään

      • AviomiesTietämätön

        Sovellus Line esim. on ilmainen kännystä kännyyn.


    • dnaElisaTelia_Sucks

      1. Jos soitat 66212345678, niin puhelu ei mene mihinkään. Tai noh, Helsingistä LANKApuhelimesta soitettuna tuo saattaa mennä numeroon 662123 tai 6621234 , jos sellainen on vielä käytössä.

      Eli siis jonkinlainen etuliite on PAKOLLINEN !

      2. Matkapuhelimesta voit käyttää etuliitteenä " " -merkkiä, sen saat:

      a) Muilla kuin Nokian puhelimilla: pidä pitkään painettuna "0" niin tulee " "
      b) Nokian puhelimilla: paina nopeasti 2 kertaa "*", tulee " ".

      " " merkillä tai "00" -ulkomaantunnuksella hinta on oman operaattorisi ulkomaanpuheluhinnaston mukainen, Elisa, Telia ja dna rahastavat puhelustasi senttiä tai paria vajaa 2 €/min (esim. 1,99 €/min mpml).

      Eli täysin ilman etuliitettä mahdotonta, " " tai "00" - teknisesti mahdollista mutta todella kallista.

      Kotimaisista tekijöistä halvin on Hotcom.

      Jos ulkomainen (mutta silti eurooppalainen) tekijä kelpaa, niin esim. Voipcheap:lla soitat Suomesta Thaimaahan n. 0,03€/min alv 24%. VoipDiscount kuulunee samaan konserniin kuin Voipcheap, mutta hinta voi silti olla erilainen.

      Voipcheap:lla voit soittaa useammallakin tavalla:

      a) lataa ja asenna heidän sovellus sekä konfiguroi se itsepalveluna oikein.
      Tämä vaihtoehto edellyttää laadukasta internet -yhteyttä, koska puhelu lähtee omasta laitteestasi VoIP -tekniikalla. Halvin, koska puhelu Suomesta heidän VoIP -keskukseensa ei maksa mitään, vaan ainoastaan jatkoyhteys heidän VoIP -keskuksesta Thaimaahan maksaa.

      b) anna puhelukomento "phone to phone" Voipcheapin nettisivulta. Tällöin syötät sekä oman numerosi että numeron, johon haluat soittaa. Voipcheapin soittorobotti soittaa ensin sinulle, ja kun vastaat, soittaa kohdenumeroon ja yhdistää nämä 2 puhelua keskenään. Suomeen 0,01e/min, Thaimaahan 0,012 €/min (lankapuhelimeen) tai 0.025 €/min (matkapuhelimeen). "Phone to Phone" -puheluissa yhdistämismaksu 0,05€, muilla soittotavoilla yhdistämismaksu 0 €. (Kattavat tuolla ei-vastatuista puheluista heille aiheutuneita kuluja).

      Tämä on hyvä vaihtoehto, jos:

      a) et osaa konfiguroida VoIP -ohjelmistoa oikein

      TAI

      b) käyttämäsi nettiyhteys on heikkolaatuinen (esim. Elisan liittymiin kuukausimaksuun sisältyvä hidas 256 kbit/s 2G/3G -verkkorajoitettu data; eli 4G/5G -verkkoon ei pääse edes nopeusrajoitettuna).

      Elisa siis tahallisesti kiusaa omia asiakkaitaan siten, että jos et maksa mobiililaajakaistastasi erikseen, vaan haluaisit käyttää puheliittymän kuukausimaksuun sisältyvää hidasta 256 kbit/s datapalvelua, niin nopeusrajoituksen lisäksi Elisa estää liitymän pääsyn 4G ja 5G -verkkoihin. Eli jos alueella 3G kuuluvuus on ruuhkainen, heikko tai sitä ei ole lainkaan, niin 2G on silloin ainoa, mihin asiakkaalla on pääsy. Nopeusrajoituksen vielä ymmärtää, se on ns. markkinoiden segmentointia, mutta tuo 4G/5G -esto ei ole muuta kuin maksavien asiakkaiden tahallista kiusaamista Elisan taholta.
      HUOM: näiden puheliittymien kk -maksua Elisa on taannoin nostanut n. 2€/kk sillä perusteella, että Elisa samalla lisäsi liittymään tuon 256 kbit/s hidasdatan, jota ko. liitymätyypeissä ei alunperin ollut. Jos kerran liittymään lisätään datapalvelu ja samalla liittymän kuukausimaksua korotetaan, niin Elisa voisi myös pitää huolta, että datapalvelu toimii ja palvelee maksavaa asiakasta parhaalla tavalla; mutta näin Elisa ei kuitenkaan halua toimia. Onneksi on DualSim -puhelin, joten puhe hoituu Elisalla ja data dna Prepaid rajaton -liittymällä.

      Niin kauan kun Elisa jatkaa nykylinjaansa tuon asian suhteen (mihinkään perustumaton maksavan asiakkaan pääsyn estäminen 4G ja 5G -verkkoihin), en aio edes harkita minkään maksullisen datapalvelun tilaamista Elisalta/Saunalahdelta.

      Joten ÄLÄ käytä " " -merkkiä tai "00" -ulkomaantunnusta, vaan soita ulkomaille jollakin näistä:

      a) Hotcom (kotimainen yritys), toimii MYÖS prepaideista, kiitos hieman eri tavalla toimivan ulkomaanpuhelupalvelun, eli puhelinlaskuun tulevan (tai prepaidin saldosta vähennettävän) veloituksen osuus on VAIN soitto kotimaan 013 -numeroon (normaali lähi-, kauko- tai matkapuhelumaksu lankaverkkoon); ulkomaanveloitus vähennetään sensijaan etukäteen Hotcomille maksamasi puhelutilin saldosta.

      b) TeleAle (halvin sellainen, jota voit käyttää ilman rekisteröitymistä) tunnuksella 99533.

      c) VoipCheap (usein halvin, mutta firmalla ei ole minkäänlaista asiakaspalvelua).
      Noh ehkä on halvin juuri siksi, ettei tarvitse maksaa palkkaa turhille asiakaspalvelijoille.
      Eli jos haluat halvan hinnan ja sinulle sopii 100% itsepalvelu, tämä on sinun vaihtoehtosi.

      Itse olen täydellisen kyllästynyt suomioperaattorien huonoon asenteeseen omia asiakkaitaan kohtaan, joten mitä useampi hoitaa teleasiansa muuten kuin ahneiden suomioperaattorien kautta, sitä parempi. Toivottavasti Elisan, dna:n ja Telian osakkeenomistajien tuotot romahtavat, sillä teleasiansa voi hoitaa myös ulkomaisten kilpailijoiden avulla.

      En saa tästä kirjoituksesta provisiota miltään taholta, Hotcomilla/TeleAlella ei tietääkseni ole provisio / affiliate -ohjelmaa, VoipCheapilla on, mutta se ei käytännössä toimi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe