Ostin vähän aika sitten uuden (Verbatim- merkkisen) ulkoisen kovalevyn. Hyvin lähti käyntiin, mutta yhtä yksinkertaista seikkaa en ymmärrä. Nimittäin kun lisään muistikortilta kuvia koneelle, ne menevät vanhalle kovalevylle. Ei siis suoraan uudelle vaikka onkin käytössä. Olen yrittänyt vaihtaa polkua jo lisäämisvaiheessa ( tai siinä ennen sitä ) mutta kuvat menee silti vanhalle kovalevylle.
Miten vois muuttaa käyttöä, että kuvat menee suoraan lisäämisvaiheessa uudelle, ulkoiselle kovalevylle vanhan kovalevyn sijaan? Aikaa ja vaivaa viedä aina vanhalta kovalevyltä uudelle... Olen käynyt kaikki läpi mutta en vaan osaa :(
Toivottavasti joku ymmärsi sekavan pointin.
Kuvien lisääminen uudelle kovalevylle
6
541
Vastaukset
- nyt unohtanut
kertoa tärkeimmän, eli millä lailla siirrät kuvat kortilta levylle?
Minä nimittäin teen saman tempun raahaamalla hiirellä kuvat
kortilta kiintolevylle resurssienhallinnassa ja nehän menevät tasan
tarkkaan siihen levylle/hakemistoon jossa kursori on kun hiiren
näppylän vapautan.- apua tarvitseva
Tökkään muistikortin läppäriin, en siis käytä mitään usbipiuhaa.
- nyt unohtanut
apua tarvitseva kirjoitti:
Tökkään muistikortin läppäriin, en siis käytä mitään usbipiuhaa.
teen.
"Tökkään muistikortin läppäriin, en siis käytä mitään usbipiuhaa."
Ja se ilmestyy omalla levyasemakirjaimellaan koneeseen.
Ja sitten jaan resurssienhallinnan ruurulla kahteen osaan.
Toinen puoli on se kortti, olkoon vaikka asema N:
toinen puoli on vaikka ulkoinen levyasema M:
Sitten vaan raahaan kuvat (yleensä koko kansiollisen)
N: -> M: hiiren kakkosnäppäimellä ja kun hellitän se kysyy
että kopiodaanko vai siirretäänkö.
Valinta on sitten sinun. nyt unohtanut kirjoitti:
teen.
"Tökkään muistikortin läppäriin, en siis käytä mitään usbipiuhaa."
Ja se ilmestyy omalla levyasemakirjaimellaan koneeseen.
Ja sitten jaan resurssienhallinnan ruurulla kahteen osaan.
Toinen puoli on se kortti, olkoon vaikka asema N:
toinen puoli on vaikka ulkoinen levyasema M:
Sitten vaan raahaan kuvat (yleensä koko kansiollisen)
N: -> M: hiiren kakkosnäppäimellä ja kun hellitän se kysyy
että kopiodaanko vai siirretäänkö.
Valinta on sitten sinun.Eli todennäköisesti käytät kameran omia ohjelmia siihen siirtämiseen, jotka aiheuttaa sen että ne siirtyvät väärään paikkaan?
Itse siirrän myös kamerasta suoraan ulkoiselle hiirellä vetämällä.
Ei niitä kameran ohjelmia kannata edes koneille asennella :D- Kolmastoope
sfinski80 kirjoitti:
Eli todennäköisesti käytät kameran omia ohjelmia siihen siirtämiseen, jotka aiheuttaa sen että ne siirtyvät väärään paikkaan?
Itse siirrän myös kamerasta suoraan ulkoiselle hiirellä vetämällä.
Ei niitä kameran ohjelmia kannata edes koneille asennella :DMinulla on Windows 7 64-bit ja Canon kamera. Tässä käyttöjärjestelmässä on kuvansiirto-ohjelma, jolla kuvat siirtyvät kätevästi kameran muistikortilta tietokoneelle siihen paikaan mihin haluaa. Kamerasta USB johdon avulla yhteys tietokoneelle. Asetuksista voi valita, mihin kuvat haluaa siirtää.
Oletan, että muissakin kuvansiirtosysteemeissä on mahdollisuus asetuksista "asettaa" se levy ja kansio, jonne kuvat siirretään. Sehän on välttämätöntä.
Siis valitaan sopiva asetus kuvansiirto-ohjelman asetuksista. Jatkossa se siirtää kuvat aina siihen samaan kohteeseen. Asetuksista kohteen voi tietysti vaihtaa.
Canonin kuvansiirto-ohjelmaa ei kannata aina käyttää, sillä ei ole varmaa, toimiiko se juuri siinä käyttöjärjestelmässä oikein. Tosin sekin toimii hyvin, jos ohjelmasta on varmasti oikea versio siihen käyttöjärjestelmään. Kolmastoope kirjoitti:
Minulla on Windows 7 64-bit ja Canon kamera. Tässä käyttöjärjestelmässä on kuvansiirto-ohjelma, jolla kuvat siirtyvät kätevästi kameran muistikortilta tietokoneelle siihen paikaan mihin haluaa. Kamerasta USB johdon avulla yhteys tietokoneelle. Asetuksista voi valita, mihin kuvat haluaa siirtää.
Oletan, että muissakin kuvansiirtosysteemeissä on mahdollisuus asetuksista "asettaa" se levy ja kansio, jonne kuvat siirretään. Sehän on välttämätöntä.
Siis valitaan sopiva asetus kuvansiirto-ohjelman asetuksista. Jatkossa se siirtää kuvat aina siihen samaan kohteeseen. Asetuksista kohteen voi tietysti vaihtaa.
Canonin kuvansiirto-ohjelmaa ei kannata aina käyttää, sillä ei ole varmaa, toimiiko se juuri siinä käyttöjärjestelmässä oikein. Tosin sekin toimii hyvin, jos ohjelmasta on varmasti oikea versio siihen käyttöjärjestelmään.Itselläkin win 7 64bit ja en kyllä käytä mitään kuvansiirto-ohjelmia mitä on valmiina, siis en edes windows media playeria/centeria. Miksei vain suoraan siirrä niitä kuvia sinne minne haluaa! Tavallisia tiedostoja ne on ja käsitelläkin voi samalla tavalla kätevästi :D
Ei se kameran muistikortti ole kuin "ulkoinen kovalevyasema" ei sen erikoisempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761725
- 108977
- 89849
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19673- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164513Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439