Tuli sitten tilanne, että oli myönnettävä olevansa peliriippuvainen. Kiitos jo etukäteen kaikille vittuilijoille ja muille idioottimaisille vastauksille. Talous on nyt kuralla ja kaikki muutenkin sekaisin. Pelivelkaa ei periaatteessa ole, mutta jo valmiksi velkajärjestelyssä olevana yritin taloutta parantaa ja koukkuun jäin. Nyt on pelaaminen omilla keinoilla estetty. Perintätoimiston laskuja noin 200 euron edestä, jotka kyllä on sairaala ja hammashoitomaksuja, muita laskuja 200 euron edestä ja velkajärjestely erät myöhässä ja pankkitili nollilla. Jos nyt menen soskusta apua pyytämään, niin tuleekohan saarnoja, vai haluaavatko auttaa sen verran, että selviin pahimman yli ja velkajärjestely ei kaadu.
soskun apua peliriippuvuuteen
10
648
Vastaukset
- Petu...
Yrittänyttä ei laiteta.
Sairaala ja hammashoitomaksuihin voisi tietysti yrittää hakea myös maksuvapautusta sosiaali- ja terveydenhuollon maksuista annetun lain nojalla.- ap..
Keskiviikkona 11 päivä olis aika sosiaalitoimistoon. Ajattelin ihan radikaalisti ehdottaa, että jos saavat selvitettyä pahimman sotkun ennaltaehkäisevällä tuella ja hoitaavat laskut, niin annan heidän hoitaa raha-asiat muutamien kuukausien ajan, jottei tule pelaamalla tuhottua ihan kaikkea. Eikös niillä joku välitystili ole käytettävissä. Kun rästit tulisi maksettua, niin sitten olisi jo selvinnyt pahimman yli. Eli tiukat kolme kuukautta tulossa, mutta pakko tehdä kaikki mahdollinen ette velkajärjestely kaadu.
- kiinnostamaan
"Sairaala ja hammashoitomaksuihin voisi tietysti yrittää hakea myös maksuvapautusta sosiaali- ja terveydenhuollon maksuista annetun lain nojalla."
Kerrotko asiasta tarkemmin... - sama...
kiinnostamaan kirjoitti:
"Sairaala ja hammashoitomaksuihin voisi tietysti yrittää hakea myös maksuvapautusta sosiaali- ja terveydenhuollon maksuista annetun lain nojalla."
Kerrotko asiasta tarkemmin...Velkajärjestelyssä oli aikoinaan omat sotkut, mutta niille ei enää mitään voi. Niiden vuoksi minulle tuli enemmän maksuvaraa, kuin olisi kuulunut. Talous oli siis tiukilla ja maksoin erät aina myöhässä. Kumminkin selvisin. Viime syksynä oli jo valmiiksi myöhässä suorituksia, mutta muita laskuja ei ollut perinnässäkään.
Tuli pieni aivoverenvuoto häiriö ja sairaalassa 5 päivää. Sieltä päästyäni päivystävään hammaslääkäriin ja juurihoitoa hampaaseen. Vajaa kuukausi sen jälkeen uudestaan hammaslääkärille ja sieltäkin satasen lasku. Samoin kertyi sairaala poliklinikka maksuja, kun jouduin muistaakseni neljästi käymään tarkistuksissa.
Piti maksaa velkajärjestelyyn erät ja sitten menikin perintään kaikki muut laskut. En tuossa vaiheessa osannut sosiaalitoimistoon mennä, vaikka olisi pitänyt.
Nyt alkoikin kaikki laskut mennä perintätoimistoon ja kun sinne menee terveyskeskus laskukin, niin kulut nosti ne kaksinkertaisiksi. Tuli lumipallo efekti ja kaikki alkoi kasaantua. Jäi velkajärjestely maksuja rästiin ja kun maksoin vuokran, elatusmaksun ja perintätoimiston kautta puhelinlaskun, niin ei paljon jäänyt. Ne menikin sitten pelaamiseen, joka alkoi muodostua ongelmaksi keväällä.
Jouduin taiteilemaan ja soittelemaan perintätoimistoon ja siirtämään eräpäiviä, jolloin siitäkin tuli lisää kuluja. Nyt tuli sitten tilanne, että olin luvannut perintätoimistolle maksaa kaikki loput sairaalalaskuni ja ensikuussa aloittaisin velkajärjestely maksujen hoidon.
Maksoin 2. 8 260 euroa sairaalalaskuja perintätoimistoon ja vielä jäikin. Tuloni oli 790 euroa, josta olisi vielä pitänyt maksaa vuokra, elatusmaksu ja puhelinlasku, sekä yh isänä viedä poika risteilylle, jonka olin luvannut. Silloin meni järki, kun ajattelin laskuja ja ensin ajattelin vain vähän pelata, mutta PAF vei loput. Oikeastaan hyvä, että vei, sillä se herätti huomaamaan ja tunnustamaan peliriippuvuuden.
50 euroa jäi ja aika vittumainen olo.
Nyt on vuokra maksamatta, elatusmaksu maksamatta ja sairaalaskuja perintätoimistolle 100 euroa sekä yksi 174 euroa velkajärjestelyyn.
Ensi kuussa vouti alkaa ottamaan 223 euroa tuloistani, jotka on yhteensä noin 950 kk. Olen luvannut alkaa hoitamaan velkajärjestely rästini. Elikkä vouti vie 223 euroa ensin, sitten vuokraan 240 euroa ( monimutkainen selittää tuo summa ) 250 yhteen rästiin ja toiseen 174 ja elatusmaksu 125. Loppusumma on 1012 euroa. Pikkusen miinukselle menee ja tuohon ei ole laskettu puhelinmaksua eikä nettimaksua.
Joten voisi suoraan sanoa, että kusessa ollaan. Kolme kuukautta pitäisi noin mennä, niin saisin sitten helpotusta, kun ei tarviisi rästejä maksaa, eli 250 ja 174 jäisi pois. Silloin velkajärjestely ei kaatuisi. Jos se kaatuu nyt, niin maksoin ensin vuodesta 2002-2005 voutille kuluja ja korkoja pääoman verran. Nyt sitten toiseen kertaan velkajärjestelyssä ja nyt jos kaatuu, niin maksan seuraavat 10 vuotta ulosoton kautta, koska velkojat lisää kulut ja korot. On muuten aika helppoo kun on vaikeeta..... - lisuk.ka
sama... kirjoitti:
Velkajärjestelyssä oli aikoinaan omat sotkut, mutta niille ei enää mitään voi. Niiden vuoksi minulle tuli enemmän maksuvaraa, kuin olisi kuulunut. Talous oli siis tiukilla ja maksoin erät aina myöhässä. Kumminkin selvisin. Viime syksynä oli jo valmiiksi myöhässä suorituksia, mutta muita laskuja ei ollut perinnässäkään.
Tuli pieni aivoverenvuoto häiriö ja sairaalassa 5 päivää. Sieltä päästyäni päivystävään hammaslääkäriin ja juurihoitoa hampaaseen. Vajaa kuukausi sen jälkeen uudestaan hammaslääkärille ja sieltäkin satasen lasku. Samoin kertyi sairaala poliklinikka maksuja, kun jouduin muistaakseni neljästi käymään tarkistuksissa.
Piti maksaa velkajärjestelyyn erät ja sitten menikin perintään kaikki muut laskut. En tuossa vaiheessa osannut sosiaalitoimistoon mennä, vaikka olisi pitänyt.
Nyt alkoikin kaikki laskut mennä perintätoimistoon ja kun sinne menee terveyskeskus laskukin, niin kulut nosti ne kaksinkertaisiksi. Tuli lumipallo efekti ja kaikki alkoi kasaantua. Jäi velkajärjestely maksuja rästiin ja kun maksoin vuokran, elatusmaksun ja perintätoimiston kautta puhelinlaskun, niin ei paljon jäänyt. Ne menikin sitten pelaamiseen, joka alkoi muodostua ongelmaksi keväällä.
Jouduin taiteilemaan ja soittelemaan perintätoimistoon ja siirtämään eräpäiviä, jolloin siitäkin tuli lisää kuluja. Nyt tuli sitten tilanne, että olin luvannut perintätoimistolle maksaa kaikki loput sairaalalaskuni ja ensikuussa aloittaisin velkajärjestely maksujen hoidon.
Maksoin 2. 8 260 euroa sairaalalaskuja perintätoimistoon ja vielä jäikin. Tuloni oli 790 euroa, josta olisi vielä pitänyt maksaa vuokra, elatusmaksu ja puhelinlasku, sekä yh isänä viedä poika risteilylle, jonka olin luvannut. Silloin meni järki, kun ajattelin laskuja ja ensin ajattelin vain vähän pelata, mutta PAF vei loput. Oikeastaan hyvä, että vei, sillä se herätti huomaamaan ja tunnustamaan peliriippuvuuden.
50 euroa jäi ja aika vittumainen olo.
Nyt on vuokra maksamatta, elatusmaksu maksamatta ja sairaalaskuja perintätoimistolle 100 euroa sekä yksi 174 euroa velkajärjestelyyn.
Ensi kuussa vouti alkaa ottamaan 223 euroa tuloistani, jotka on yhteensä noin 950 kk. Olen luvannut alkaa hoitamaan velkajärjestely rästini. Elikkä vouti vie 223 euroa ensin, sitten vuokraan 240 euroa ( monimutkainen selittää tuo summa ) 250 yhteen rästiin ja toiseen 174 ja elatusmaksu 125. Loppusumma on 1012 euroa. Pikkusen miinukselle menee ja tuohon ei ole laskettu puhelinmaksua eikä nettimaksua.
Joten voisi suoraan sanoa, että kusessa ollaan. Kolme kuukautta pitäisi noin mennä, niin saisin sitten helpotusta, kun ei tarviisi rästejä maksaa, eli 250 ja 174 jäisi pois. Silloin velkajärjestely ei kaatuisi. Jos se kaatuu nyt, niin maksoin ensin vuodesta 2002-2005 voutille kuluja ja korkoja pääoman verran. Nyt sitten toiseen kertaan velkajärjestelyssä ja nyt jos kaatuu, niin maksan seuraavat 10 vuotta ulosoton kautta, koska velkojat lisää kulut ja korot. On muuten aika helppoo kun on vaikeeta.....Mukava kuulla että jotkut avoimesti kertoo tilanteistaan. Se on lohduttavaa kuulla että samassa veneessä olevia on muitakin.
- sama..
lisuk.ka kirjoitti:
Mukava kuulla että jotkut avoimesti kertoo tilanteistaan. Se on lohduttavaa kuulla että samassa veneessä olevia on muitakin.
Kun paska on housussa, niin ei se enää huonommaks voi mennä. Nyt on pakko kysyä soskusta, että hoitaisivayko raha-asiat muutaman kuukauden, sillä itse en uskalla ottaa riskiä, että pelaisin vielä huonommaks tilanteen. Ja apua on hankittava. Itse otin sen kannan, että apua varmaan löyty ja kaunistelemaan tilannetta en ryhdy. Avoimena oleminen on ensimmäinen ehto, jos selvitä meinaa.
- sama...
sama.. kirjoitti:
Kun paska on housussa, niin ei se enää huonommaks voi mennä. Nyt on pakko kysyä soskusta, että hoitaisivayko raha-asiat muutaman kuukauden, sillä itse en uskalla ottaa riskiä, että pelaisin vielä huonommaks tilanteen. Ja apua on hankittava. Itse otin sen kannan, että apua varmaan löyty ja kaunistelemaan tilannetta en ryhdy. Avoimena oleminen on ensimmäinen ehto, jos selvitä meinaa.
Mulla vielä kävi kivasti, kun Maanantaina 2.8 otin sosiaalitoimistoon yhteyttä ja toimittelin papereita, niin seuraavana päivänä piti soittaa sosiaalityöntekijälle. Tunnin soiton jälkeen ilmoitettiin, että saapuu seuraavana päivänä. Maanantaina iltapäivästä vein lisää papereita ja neuvonta käski soittaa Tiistaina. Tiistaina sama juttu kun soittoaika oli 9-10, niin ei saanut kiinni. Keskiviikkona soitin päivystäjälle ja valitteli, kun sosiaalityöntekijä ei ollutkaan tullut töihin. Ilmoitin ettei ole rahaa ja nälkäkin olisi. Kysyi nimen ja katsoi hieman ja kyseli asioita. Vastasin suoraan, että pelasin rahat ja nyt olen kusessa. Vastaus oli, että voithan tehdä toimeentulohakemuksen ???? senhän olin juuri tehnyt. Kysyi sitten, että enkö halua tavata sosiaalityöntekijää ??? No sitähän olen yrittänytkin viimeiset kaksi päivää. Viimein pienen pelaamisesta saarnaamisen jälkeen sanoi, että saat Keskiviikoksi 11 päivä ajan toiselle sosiaalityöntekijälle, kun asiani vaikuttaa sotkuiselle. Siihen mennessä kerkiää jo perintätoimiston kulutkin nousta.
Niin että se siitä kiireellisestä avun tarpeesta. - niihhh
sama... kirjoitti:
Mulla vielä kävi kivasti, kun Maanantaina 2.8 otin sosiaalitoimistoon yhteyttä ja toimittelin papereita, niin seuraavana päivänä piti soittaa sosiaalityöntekijälle. Tunnin soiton jälkeen ilmoitettiin, että saapuu seuraavana päivänä. Maanantaina iltapäivästä vein lisää papereita ja neuvonta käski soittaa Tiistaina. Tiistaina sama juttu kun soittoaika oli 9-10, niin ei saanut kiinni. Keskiviikkona soitin päivystäjälle ja valitteli, kun sosiaalityöntekijä ei ollutkaan tullut töihin. Ilmoitin ettei ole rahaa ja nälkäkin olisi. Kysyi nimen ja katsoi hieman ja kyseli asioita. Vastasin suoraan, että pelasin rahat ja nyt olen kusessa. Vastaus oli, että voithan tehdä toimeentulohakemuksen ???? senhän olin juuri tehnyt. Kysyi sitten, että enkö halua tavata sosiaalityöntekijää ??? No sitähän olen yrittänytkin viimeiset kaksi päivää. Viimein pienen pelaamisesta saarnaamisen jälkeen sanoi, että saat Keskiviikoksi 11 päivä ajan toiselle sosiaalityöntekijälle, kun asiani vaikuttaa sotkuiselle. Siihen mennessä kerkiää jo perintätoimiston kulutkin nousta.
Niin että se siitä kiireellisestä avun tarpeesta.Säännön mukaanhan niiden pitäisi tehdä joku päätös 7 arkipäivän sisällä. Onkohan sossu taas vaihteeksi rikkonut normeja.
- sama....
niihhh kirjoitti:
Säännön mukaanhan niiden pitäisi tehdä joku päätös 7 arkipäivän sisällä. Onkohan sossu taas vaihteeksi rikkonut normeja.
Onkohan pikkuisen kyykytyksen makua ? Viikko sitten maanantaina soitin sosiaalityöntekijälle.Tunnin jälkeen keskus ilmoitti, että paikalla Tiistaina aamulla. Samoin ilmoitti neuvonta, kun kävin. Tiistaina soitin taas tunnin ja ei vastausta. Sitten taas keskus ilmoittaa, että paikalla seuraavana päivänä. Päivystävä sosiaalityöntekijä sanoi, että työntekijä ei ollut tullut töihin ja on sairaana. Keskiviikkona soitin taas. Ei ollut taaskaan töissä. Hermostunut päivystäjä ei oikein edes kuunnellut asiaani, kun moitin systeemiä. Antoi sitten ajan 11 päivä keskiviikoksi toiselle sosiaalityöntekijälle ja sanoi toimittavansa paperini hänelle etukäteen. Soitin hänen numeroon tänään 9.00 ja siellä vastasi toinen työntekijä. Juteltiin ja katsoi kalenteristaan, etttä minulla ei ole ainakaan hänelle aikaa ja ei löytänyt aikaa koneelta ollenkaan. Sanoi, että asiaani hoitaakin henkilö, joka on ollut sairaana ja juuri aloittanut työt. Kertoi myös, että toimeentulo hakemukseni on käsiteltävänä, vaikka halusin ensin jutella työntekijän kanssa ennaltaehkäisevästä tuesta. Luultavasi perustoimeentulotukea ei edes myönnetä. Työntekijä lupasi vielä selvittää, että kenelle minulla aika lopulta olikaan.....ja onko sitä olemassakaan. Edelleen odottelen soittoa, joka lupasi tehdä, kun saa selvitettyä. Mielenkiintoista....
- sama...
sama.... kirjoitti:
Onkohan pikkuisen kyykytyksen makua ? Viikko sitten maanantaina soitin sosiaalityöntekijälle.Tunnin jälkeen keskus ilmoitti, että paikalla Tiistaina aamulla. Samoin ilmoitti neuvonta, kun kävin. Tiistaina soitin taas tunnin ja ei vastausta. Sitten taas keskus ilmoittaa, että paikalla seuraavana päivänä. Päivystävä sosiaalityöntekijä sanoi, että työntekijä ei ollut tullut töihin ja on sairaana. Keskiviikkona soitin taas. Ei ollut taaskaan töissä. Hermostunut päivystäjä ei oikein edes kuunnellut asiaani, kun moitin systeemiä. Antoi sitten ajan 11 päivä keskiviikoksi toiselle sosiaalityöntekijälle ja sanoi toimittavansa paperini hänelle etukäteen. Soitin hänen numeroon tänään 9.00 ja siellä vastasi toinen työntekijä. Juteltiin ja katsoi kalenteristaan, etttä minulla ei ole ainakaan hänelle aikaa ja ei löytänyt aikaa koneelta ollenkaan. Sanoi, että asiaani hoitaakin henkilö, joka on ollut sairaana ja juuri aloittanut työt. Kertoi myös, että toimeentulo hakemukseni on käsiteltävänä, vaikka halusin ensin jutella työntekijän kanssa ennaltaehkäisevästä tuesta. Luultavasi perustoimeentulotukea ei edes myönnetä. Työntekijä lupasi vielä selvittää, että kenelle minulla aika lopulta olikaan.....ja onko sitä olemassakaan. Edelleen odottelen soittoa, joka lupasi tehdä, kun saa selvitettyä. Mielenkiintoista....
Pääsin sitten vihdoin sosiaalityöntekijän juttusille. Olin siis toimittanut kaikki paperit jo viime viikon maanantaina ja soitellut työntekijälle, joka ei ollut töissä vaan sairaana ja sitä taas ei neuvontakaan tiennyt. Päivystävä työntekijä sitten varasi ajan toiselle ja lupasi toimittaa paperini hänelle, jotta voi tutustua tilanteeseeni.
Yllätys yllätys...Tänään paperit ja hakemus olikin kadonnut ja hän ei ollutkaan tutustunut tilanteeseeni. Onneksi vaadin, että olisi hyvä edes etsiä missä ne on ja kun oli täti ravannut taloa läpi tunnin, niin ne löytyivätkin omasta laatikosta.???? Pikkuisen hymyilytti.
Nyt sitten tutustuu taas kerran tilanteeseeni ja huomenna lupasi soittaa....vähän omituista touhua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703