Miksi vanhat äijät

ihme kurppia

Moottoripyöräily oli ennen vanhaan nuorten laji ja motskari tyypit olivat asiallista porukkaa. Mikä vattu tässä on että nykyään jotkut ikäloput äijän kurpat ajavat pyörillä? Ovat naama norsun v....ulla ja ajavat epävarmasti. Ja ovat sellaisia känkkä ränkkiä tuolla tien päällä?

Mistä lähtien moottoripyöräiystä on tullut näiden ikäloppujen laji?

73

3548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äijän kurppa

      nuoret vellihousut istuu kotona koneella...

      • jammukamu

        hyvä kommentti, kyllä tuon aloittaneenkin pizzanaama silmät varmaan pullistui ja pari ylikypsää finniä puhkesi luettuaan kommenttisi;) ja taas pyyhitään mätää näyttöpäätteeltä...


      • Anonyymi
        jammukamu kirjoitti:

        hyvä kommentti, kyllä tuon aloittaneenkin pizzanaama silmät varmaan pullistui ja pari ylikypsää finniä puhkesi luettuaan kommenttisi;) ja taas pyyhitään mätää näyttöpäätteeltä...

        Aika monella nuorella on rahan puutetta , jos fyrkat vähissä niin ei moottoripyörä ole tärkein hankinta jos vuokrarahat ei riitä. Ei mullakaan nuorena ollut mahdollista moottoripyörää hankkia, oli kova työtahti , lapset pieniä, asunto piti maksaa ym. Vasta päälle 40v kun sain ekan . Nyt mennyt jo aikaa , ja prätkästä en luovu niin kauan kuin pystyn ajamaan.


    • nuoret pellet

      ovat niin kurkoja heti kun saavat moottorin jalkojen väliin eikä enää perseen alle, että ovat solmussa ensimmäisessä pylväässä. Vain vanhat ja viisaat pysyvät hengissä.

      • joopo

        Just nuo vanhat parrat pyörän selässä herättää kunnioitusta!! Eilenkin tuli kahville samaan aikaan vanha harmaapartainen ukkeli enkä kyllä pahaa sanaa keksi äijästä sanoa. Tää on taas jotain kateellisten panettelua koko juttu!
        Tsekkaapa mille ikäluokalle ihan tilastojen mukaan niitä mp-onnettomuuksia sattuukaan eniten...


      • iso ja pieni bandit
        joopo kirjoitti:

        Just nuo vanhat parrat pyörän selässä herättää kunnioitusta!! Eilenkin tuli kahville samaan aikaan vanha harmaapartainen ukkeli enkä kyllä pahaa sanaa keksi äijästä sanoa. Tää on taas jotain kateellisten panettelua koko juttu!
        Tsekkaapa mille ikäluokalle ihan tilastojen mukaan niitä mp-onnettomuuksia sattuukaan eniten...

        kun sun derbi-ikäsi on ohi niin älä missään tapauksessa osta moottoripyörää!

        pers aukiset kollit vinkuu täällä kateuksissa kun jollain on varaa ostaa sellainen
        pyörä jollaisen haluaa ja ilman velkoja/osamaksuja.

        itse täytin juuri 50v ja poikani 24v kanssa ajellaan eikä ongelmia muiden suhtautumisissa,
        päinvastoin erittäin hyvin sulaudutaan niin "ukko" kuin "Kolli" porukoihin.


      • pirun vanha äijä
        iso ja pieni bandit kirjoitti:

        kun sun derbi-ikäsi on ohi niin älä missään tapauksessa osta moottoripyörää!

        pers aukiset kollit vinkuu täällä kateuksissa kun jollain on varaa ostaa sellainen
        pyörä jollaisen haluaa ja ilman velkoja/osamaksuja.

        itse täytin juuri 50v ja poikani 24v kanssa ajellaan eikä ongelmia muiden suhtautumisissa,
        päinvastoin erittäin hyvin sulaudutaan niin "ukko" kuin "Kolli" porukoihin.

        Ennen olin nuori ja ajelin prätkällä,
        nyt olen vanha ja edelleen ajan prätkällä,
        tosin prätkät vaihtuu mutta mies pysyy.


        Anteeksi vanhenemiseni jos se haittaa,
        huomaat vasta kun otan kypärän pois
        kuin helvetin vanha oikeastaan olen.


    • kollit ovat

      nyt noita vanhoja partoja, väki ei ole vaihtunut. Ikää vaan tuppaa jokaiselle tulemaan...

      • a.t

        Kun mulukku ei seiso,ja naiset katsoo säälien ja kutsuu setäksi,niin motskarin kun ostaa niin tuntuu kuin olis vielä nuori....säälittävää.


      • ADVENTURE 2
        a.t kirjoitti:

        Kun mulukku ei seiso,ja naiset katsoo säälien ja kutsuu setäksi,niin motskarin kun ostaa niin tuntuu kuin olis vielä nuori....säälittävää.

        Siirryppä napero takaisin mopopalstalle odotteleen, että kivekset laskeutuu. Hanki ammatti mene töihin, ehkä joskus saat kunnollisen pyörän.
        Mene vittuileen sedille vasten kasvoja, saadaanpahan ainakin nauraa kunnon naurut, sillä avautumisesi paljastaa millainen ressukka olet.


      • se on pantu
        a.t kirjoitti:

        Kun mulukku ei seiso,ja naiset katsoo säälien ja kutsuu setäksi,niin motskarin kun ostaa niin tuntuu kuin olis vielä nuori....säälittävää.

        sinunkin vanhempas alulle, ja saattaa olla sinutkin vaikka isäs muuta väittää...


    • El Gore

      Köyhien laji, kun ei ollut varaa autoon työ ym, matkoille, poju. olen ikäloppu 60-luvun alussa syntynyt ja pikkupojasta saakkka tämä on ollut meikäläisen harrastus. saatan ehkä näyttää naurettavalta pyörän päällä, mutta minullapa onkin kokemusta ja näkemystä, poju.

      • a.t.

        el gore,kukas se kehuis jos ei itse kehu,heh,heh


    • Asa Massinen

      kiiltävän pyöränsä päällä ja odottavat "näyttääkö hyvältä" onko hyvät soundit, se jos mikä on teennäistä pelleilyä, pullamössöille sopivaa. Vanhat cupet on sentään reuhanneet aikoinaan speedway- ja motogross radoilla, rakentaneet ja huoltaneet pyöränsä itse. Pullamössöt osaavat vain "ommella" selkäänsä jos jonkinlaisia "tarroja".....näyttääkö hyvältä ? -49

    • Girlie77

      Kasvaakohan kysyjällä karvatkaan vielä?

      Parasta porukkaa nuo vanhemmat motoristit. Näin vihreään naismotoristiin suhtautuvat hyvin, asiallisesti. Ovat rentoa ja reilua porukkaa. Parhaat jutustelut saa aina heidän kanssaan aikaiseksi.

      No niin - heitäs ivan piikkejä seuraavaksi meitä naismotoristeja kohtaan; en ole lesbo enkä ruma - ne kortit on jo käytetty tässä pelissä.

      Älkööt vain kukaan iäkkäämmistä motoreista ottako ihteensä tuon kateellisen kollin sanoista. Kateellisen panettelua.

    • 57v

      poju, poju,,,aloitin 1969 mp-ajelun, sitä ennen mopoilla. olen ajanut kilpaakin radalla, en yleisillä teillä. ei ole näyttämisen tarvetta.
      mutta jos lähdet viivalle, takaan että katoan horisonttiin jo ensimmäisellä kierroksella.

      ps. vanhenet sinäkin, muista se. vuodet kuluvat yllättävän nopeasti.

      • a.t.

        "Katoan horisonttiin jo ensimmäisellä kierroksella"..hyvin kiteytit sen nuoruuden perään haikailun,ja kun alkaa olla vanha guppe,ja enää ei oo muuta jäykkää kun käytös ja selkä niin ostampa motskarin ja puen kypärät ja muut rensselit niskaan niin voin vähänaikaa elää nuoruuden ja viriiliyden illuusiossa.tottakai vanhenen,enkä mikään nuorukainen olekkaan,mutta en ehkä osta mopoa 55 vuotis lahjakseni.


      • 56v
        a.t. kirjoitti:

        "Katoan horisonttiin jo ensimmäisellä kierroksella"..hyvin kiteytit sen nuoruuden perään haikailun,ja kun alkaa olla vanha guppe,ja enää ei oo muuta jäykkää kun käytös ja selkä niin ostampa motskarin ja puen kypärät ja muut rensselit niskaan niin voin vähänaikaa elää nuoruuden ja viriiliyden illuusiossa.tottakai vanhenen,enkä mikään nuorukainen olekkaan,mutta en ehkä osta mopoa 55 vuotis lahjakseni.

        no juu, sulla ei ole edes mp:tä ja täällä sitten kadehdit meitä miehiä. osta hyvä mies pyörä ja opettele tavoille.


      • M.R.
        a.t. kirjoitti:

        "Katoan horisonttiin jo ensimmäisellä kierroksella"..hyvin kiteytit sen nuoruuden perään haikailun,ja kun alkaa olla vanha guppe,ja enää ei oo muuta jäykkää kun käytös ja selkä niin ostampa motskarin ja puen kypärät ja muut rensselit niskaan niin voin vähänaikaa elää nuoruuden ja viriiliyden illuusiossa.tottakai vanhenen,enkä mikään nuorukainen olekkaan,mutta en ehkä osta mopoa 55 vuotis lahjakseni.

        Mutta minäpä ostan jälleen uuden (ehkä vanhan) 56-vuotislahjakseni. On muuten noin 20:s motoroitu kaksipyöräiseni 40 vuoden aikana ja huristelen jälleen ensi kesänä ehkä Kroatiaan tai Skotlantiin tai minne huvittaa.
        Mut mitä vittua se sulle kuuluu?????


      • jäläs
        M.R. kirjoitti:

        Mutta minäpä ostan jälleen uuden (ehkä vanhan) 56-vuotislahjakseni. On muuten noin 20:s motoroitu kaksipyöräiseni 40 vuoden aikana ja huristelen jälleen ensi kesänä ehkä Kroatiaan tai Skotlantiin tai minne huvittaa.
        Mut mitä vittua se sulle kuuluu?????

        Jos 55 satut joskus tämän näkemään, niin onneksi olkoon ! !
        Olen itse ensi keväänä 55,ja harkitsen 500-750 sadowin
        hankintaa,siis,sitä ensimmäistä !
        Ei minun ikänen paatsi enää hommaa mopoa
        muuta varten kun että ,siis vieläkin, voi kokeilla
        jotain mielenkiintoista.
        Esim. autoilusta on jo maku poissa,ne on niin
        hyviä ajettavia,ja kun ei enää viitsi kaahailla
        että olis sitä makua.
        On se kumma että meiltä ei nuorilta olis kaikki
        ilo kiellettyä.
        Ostin muutes sähkökitaran.en tule koskaan
        oppimaan miksikään virtuoosiksi,mutta
        on se hauskaa ajanvietettä ! !
        Ei elämä lopu 20 ja risat.
        Kyllä me vanhuksetkin pärjätään,nii ukot ku akat,
        jahka saahaan kömmittyä satulaan.
        Minä nostan teille Hattua. Iloisia kilometrejä sinulle.


    • Kuules oot varmaan todella nuori, koska mopoilu on kuulunut osana elämän tapaa jo vuosi kaudet.
      Kun mä olin nuori ja nätti,niin kyl niitä ns vanhoja setiä löytyi tämän elämäntapamme piiristä jo silloin.
      Niin ja tätejä myös, tosin ei niin suuressa mittakaavassa, kun tänäpäivänä.

      Kerrohan miltä se norsun vit.... pilipom näyttää, kerro mulle kun en oo koskaan sitä nähnyt.
      Sä varmaan oot sekin keriinny luukkaa, kun sitä niin mainostat täällä:)
      Hyi sua......

      Ajavat epävarmasti,hmmmmmmmmmm

      Kuules tässä sulle yhden nais kurpan kirjotus ja mä ajelen vieläkin,
      Vuodesta -79 oon mopoilla ajellut,enkä päivääkään vaihtaisi pois..


      Mut ajellaan vaikka piruuttaan,ohan sit mitä vanhainkodissa muistella...
      Prömpöti prööm sulle ja kerran sä oot kanssa vanhus..
      Nauti just niistä ajokilsoista mut äläs oo katkera......

      • lopettais jo?

        Agostini- vanhus ( noin 66 vuotta) päräytti Imatran rännissä pari viikkoa sitten 240 km/h tutkaan.


      • lopettais jo? kirjoitti:

        Agostini- vanhus ( noin 66 vuotta) päräytti Imatran rännissä pari viikkoa sitten 240 km/h tutkaan.

        Ago on charmantti vanha herra, joka näyttää nuoremmille miten sitä ns munaa löytyy vielä vanhemmistakin herroista.
        Mä näin agon mp-messuilla Lahdessa, Ikä se vaan on numeroita paperilla.

        Onhan niitä muitakin vanhempia herrasmiehiä, jotka ajoivat nuoruudessaan kilpaa ja vielä tänäpäivänä ajelevat.

        Miksi pitäisi lopettaa?
        Katsos eihän moottoripyöräily ikää katso,vaan jos hyvältä tuntuu ja on ns terve niin siitä vaan....


    • raksaduunadi

      Ei moottoripyöräily mitään tähtitiedettä ole. Olen aloittanut 70-luvun alussa. Ensimmäinen ns. tehopyörä oli 900 kava. Nykyiset pyörät ovat huomattavasti turvallisempia ja tiet parempia kuin 70- luvulla.

      Miten on mahdollista, että ison lentokoneen kapteenina on usein vanha kurppa. Kyllä minä poistuisin koneesta pikaisesti jos kabiiniin menis pojankloppi.

      Mietin sinun asennettasi. Ehkä vanhempasi istuvat kuppilassa ja sinä purat tänne pahaa oloasi. HAE AMMATTIAPUA. Asenteesi vanhempia ihmisiä kohtaan on kieroutunut. Et ole saanut kunnon kasvatusta, eihän se ole sinun vika.

      Olen 56 vuotias rakentaja fyysisesti hyvässä kunnosssa, muutama lapsenlapsi ja raha-asiat kunnossa, ajan
      uudella 1400 kavalla . Voin lähteä vaikka huomenna moottoripyörällä Espanjaan.

      Minua sinun ei tarvi sääliä. Minä säälin sinua

    • Kurppa ei Lurppa

      aina kun mä oikasen oikean polveni, mulkku nousee tanakasti ja pysyy......siinä lukee ESO !

    • yksinoikeudella

      lapsellinen viesti

    • Motoristi.

      Motoristikultuuri on kadonnut siksi, että on tullut liikaa uusia motoristeja lyhyen ajan sisällä, joita kutsutaan "uusmotoristeiksi". He ovat useimmiten noita kotilokuskikulttuurin omaavia "ikäloput äijän kurpat naama norsun v....ulla", pitää saada toteutetuksi nuoruudenhaaveita, koska siihen on tullut mahdollisuus.

      Ongelma on siinä, että monet uusmotoristit hakeutuvat samaistensa kanssa samaan joukkoon, perustavat omia "kotilokerhoja", niin siellä ei motoristikulttuuria opita. Toinen tapaus on se, että nämä kupet "valloittavat" jo olemassa olevan mpkerhon toiminnan ja motoristit liukenevat pois, esimerkkinä BMW-kerho.

      PS. Motoristiveljeys ei kulje käsikädessä ikävuosien kanssa.

      • strompi

        Eikö kulje?????? Olen kuulunut "kerhoon" jo muutaman kymmenen vuotta.

        ps. Outo on käsityksesi moottoripyöräilystä.


      • Motoristi.
        strompi kirjoitti:

        Eikö kulje?????? Olen kuulunut "kerhoon" jo muutaman kymmenen vuotta.

        ps. Outo on käsityksesi moottoripyöräilystä.

        "Olen kuulunut "kerhoon" jo muutaman kymmenen vuotta."
        Vastasin aloittajalle, minua ei kiinnosta jonkun henkilön yksityisasiat.

        Mitä tulee tuohon kommenttiisi mielipiteestäni, että minulla on "outo käsitys moottoripyöräilystä", niin olen kuullut monilta muiltakin motoristeilta aivan samanlaiset "oudot" käsitykset.
        Mielipiteeni on muodostunut siitä, mitä olen "tienpäällä" nähnyt ja kokenut.
        Aloitteleva motoristi voi olla fiksu ja omaksua motoristiveljeyden luontaisesti, on sitten nuori nulikka tai ikäloppu äijän kurppa, valitettavasti narsistiset "norsun v....ut" ovat selvästi lisääntymässä ikävuosiin katsomatta.


      • yksinoikeudella

        lapsellinen viesti


      • veliseni
        yksinoikeudella kirjoitti:

        lapsellinen viesti

        juu, ompa tylsä viesti tämäkin


      • ikäloppu äijä
        Motoristi. kirjoitti:

        "Olen kuulunut "kerhoon" jo muutaman kymmenen vuotta."
        Vastasin aloittajalle, minua ei kiinnosta jonkun henkilön yksityisasiat.

        Mitä tulee tuohon kommenttiisi mielipiteestäni, että minulla on "outo käsitys moottoripyöräilystä", niin olen kuullut monilta muiltakin motoristeilta aivan samanlaiset "oudot" käsitykset.
        Mielipiteeni on muodostunut siitä, mitä olen "tienpäällä" nähnyt ja kokenut.
        Aloitteleva motoristi voi olla fiksu ja omaksua motoristiveljeyden luontaisesti, on sitten nuori nulikka tai ikäloppu äijän kurppa, valitettavasti narsistiset "norsun v....ut" ovat selvästi lisääntymässä ikävuosiin katsomatta.

        On vain hyvä ettemme ole kaikki samasta puusta veistettyjä. Olisi tylsää ajella ja katsella narsistisia "norsun v....ja" joka puolella.


    • minä vuan

      Eläpä kehtoo, tulleehan tuolla tienpäällä vastaan myös vanahoja akkoja mp-llä. Mitäs siihe sanot?
      Mikä sulla mättää?

      • 44v äijänkurppa

        lähtee ajelemaan naama norsunvitulla tommosen vanhan 38v akan kanssa,
        molemmilla omat prätkättimet... toi akankurppa ei tosin ole oma (vielä).


      • El Gore
        44v äijänkurppa kirjoitti:

        lähtee ajelemaan naama norsunvitulla tommosen vanhan 38v akan kanssa,
        molemmilla omat prätkättimet... toi akankurppa ei tosin ole oma (vielä).

        Ettei vain olisi tuon ketjun aloittajan hani. No niin tästähän tämä kaikki johtuukin. Aikamiehet vain vetävät naisia puoleensa henkisen kypsyyden ja charminsa voimin. : )


    • 500miles

      Minä vanha ikäloppu äijänkurppa ajan paremmalla ja kalliimmalla moottoripyörällä, kun minulla on rahaa. Sinulla märkäkorvaisella pojanpallerolla ei ole rahaa, niin sinä itket ja iniset täällä kateuttasi. Se on se asia, mikä sinua ihan oikeasti vaivaa. Minkä ikäinen muuten on liian vanha ajamaan moottoripyörällä? Kero ihmeessä - tollo :D!

      • Old Biker.

        "Minä vanha ikäloppu äijänkurppa ajan paremmalla ja kalliimmalla moottoripyörällä, "

        Tulihan se sieltä. Oikeat motoristit, niin nuoret kuin vanhatkin ovat "yhtä perhettä", eivät leuhki, teikäläiset "norsun v-naamat" öykkärit, olette motoristin irvikuvia, häpeän puolestasi.


      • olderbiker
        Old Biker. kirjoitti:

        "Minä vanha ikäloppu äijänkurppa ajan paremmalla ja kalliimmalla moottoripyörällä, "

        Tulihan se sieltä. Oikeat motoristit, niin nuoret kuin vanhatkin ovat "yhtä perhettä", eivät leuhki, teikäläiset "norsun v-naamat" öykkärit, olette motoristin irvikuvia, häpeän puolestasi.

        kyllä sulta nyt unohtuu kokonaan veljeys ja tasa-arvo ikään ja sukupuoleen katsomatta.


      • Motoristi.

        Olen tavannut elämäni hienoimpia motoristeja, joka ajeli pienellä MZ-pyörällä ympäri eurooppaa ja myös euroopan ulokopuolella.
        Ei pyörän hinta tee gupesta motoristia, kyllä se sivistys tulee aivan muualta.


      • kylllä..lähtee
        Motoristi. kirjoitti:

        Olen tavannut elämäni hienoimpia motoristeja, joka ajeli pienellä MZ-pyörällä ympäri eurooppaa ja myös euroopan ulokopuolella.
        Ei pyörän hinta tee gupesta motoristia, kyllä se sivistys tulee aivan muualta.

        Olen 55..ja parhaassa iässä!


      • huumori setä
        kylllä..lähtee kirjoitti:

        Olen 55..ja parhaassa iässä!

        Parhaassa..heh,heh hyvä vitsi setä.


      • VANHUS 57
        huumori setä kirjoitti:

        Parhaassa..heh,heh hyvä vitsi setä.

        Elähän napero telo ittees skootterillas tv. 1300 rr. On sulla arvot pielessä. Yli 60 v. voi olla ison laivan tai lentokoneen kapteenina. Yritäppä aluksi vaikka amikseen. Onhan tämä vanhuus hyvää aikaa, ei vekaa, asunto ja rahaa, että ranteita pakottaa ja vielä hyväkäytöksiset lapset. Voi sinua reppanaa. Säälin sinua.
        Vanhempasi ovat varmaan ylpeitä sinusta. Onneksi minulla ei ole noin tyhmiä lapsia.


    • Ei herpestä kiitos

      Äijät ei saa naista enää naamalla on otettava mopo avuksi,

      • nousujohteessa

        äijät ne onki saanu nii paljo vuosien mittaan et sulla käyp katteeks!!
        sie vasta unissas oot piässy kokkeileen.


      • piisaa

        Näin vanhempana ( 54 v) ei kaikki energia enää mene sen aromikukkaron vonkaamiseen, vaan kerkeää jo ajatella muitakin asioita. Katos kun se seksipuoli on kyllä jo nähty ja koettu niin, etteä ei siitä enää uusia viboja saa. Aikansa kaikkea.

        Nyt on hyvää aikaa lueskella kirjoja, käydä taidenäyttelyissä ja ajella moottoripyörällä. Sanalla sanoen nauttia elämän ylellisyyksistä hengen tasolla. Ei välttämättä tarvitse helliä itseään materiaalisesti, vaikka rahaakin tämänikäisellä on yleensä jossain jemmassa ylimääräistä.


      • .

        Miten mopoa käytetään naisten saamiseksi...entäs miten naamaa ??


    • mika2

      .... asian ytimeen, vaikka et sitä itse ymmärräkään vielä. Meikäläinen ei saa naista edes mopolla, mutta ei se haittaa, kun tämmöisen vanhan läskin kanssa menisi hyvä nainen ihan hukkaan. Säästetään naiset nuoremmille ja ajellaan me äijät vaan prätkillä;-)

      Vanhemmiten sitä muuten huomaa, että naisetkin ovat ihan mukavia ihmisiä (moottoripyöräilevätkin monet heistä). On aika vapauttavaa olla kontaktissa kun ei tarvitse koko ajan miettiä pääseekö sen kanssa sänkyyn.

      • mika2

        .... lipsahti väärään säikeeseen kirjoitukseni. Oli tarkoitettu vastaukseksi "kun naamalla ei saa" kommenttiin.


    • Kurppaaja

      Ne kurpat on ne samat junnut 60-70 luvulta - ovat vaan jatkaneet ajamista, eli ei nyt ihan epävarmaa ajamista...

      Mitä on "asiallinen porukka" ?

      Nekö jotka vetää motarilla 300 keula pystyssä??
      Samat jotka kaahaa vanhoilla keltasilla punasia päin mummot kumoon?

    • totu.uksia

      Moottoripyöräily on ollut ikäloppujen laji vuodesta 1999.
      Totesit, että se oli ennenvanhaan kollipoikien laji...niin ennenvanhaan. Täytyy huomauttaa, että elämmme nyt nykyaikaa ja ennenvanhaa on mennyttä aikaa, jota emme enää elä.
      Kurisioteettinä on kuitenkin huomattava itse kunkin, että ennenvanhaan nuorenamiehenä moni nyt ikäloppu ajoi moottoripyörällä ja oli aloittajan kanssa silloin samaa mieltä.

      50-60-luvulla moni 5-kymppinen oli jo kehäraakki, nykyihminen ei kulu rankkojen töiden takia ruumiillisesti niin nopeasti ja mukavat sisähommat sekä hygienia ovat aivan eriluokkaa kuin virikkeettömänä ja tunneköyhänä ennenvanhana aikana.

      Moni nykynuori ei tiedä, että nyky-ikäloppu onkin eräänlaista kevyt-Heavy sukupolvea joka rokkasi ja rälläsi ainakin yhtä lahjakkaasti kuin nykynuoriso nykyään. Siksi ikäloppusukupolvi omaksuu helposti nykyhömpän ja osaa sitä käyttää.

    • juppppoo..

      tjampereelta ajnu m-pyörää 60 luvulta saakka ja ajaa edelleen eikä ole kun joitai lippoja koko aikana ja ajaa kesäisin 6-13 tkm jotta repikää siitä..

    • 1800

      kun pienenä poikana tietäis kuinka hauskaa isona on

      • että mitäh?

        Miehen elämä on parhaimmillaan noin 10-vuotiaana ennenkuin hormoonit pääsee sekoittamaan pään.

        Lohtua haetaan senjälkeen mm. motskapyöristä.


      • .
        että mitäh? kirjoitti:

        Miehen elämä on parhaimmillaan noin 10-vuotiaana ennenkuin hormoonit pääsee sekoittamaan pään.

        Lohtua haetaan senjälkeen mm. motskapyöristä.

        OLEN LOHTUMOTORISTI JA HORMOONIT OVAT SEKOITTANEET PÄÄNI...VOI MAHOTON, KUN ON HAUSKAA !!


    • Hieno mies

      Minä olen 27 vuotias nuori mies täältä pohjoisen puolelta. Mulla ehti olla moottoripyörä pari vuotta. Möin sen pois kun aivan tarpeeton laite oli. Useimmiten nuo pyörän omistavat vanhemmat ukkelit koittavat tosiaan todistella jotain puutosta joka vallitsee. Se voi olla just se että ei pipelo enää toimi niinku silloin nuorempana! Tai sitten muuten vaan koitetaan esittää vähän kovaa miestä. Minusta itsestäni ei koskaan tullut motoristihenkistä vaikka kovasti yritin. Korttikin piti mennä hankkimaan ja pyörä ja kokeilla että josko se olis kivaa. No olihan se hetken aikaa ihan kivaa mutta tylsäksi muuttui nopeasti. Enemmän olen nelitassuisen ystävä. Ja siistimpäähän se on tämmösellä M-Bemarilla ajella ku jollain Ninjalla. Enkä nyt tarkoita että Ninjassa olis jotain vikaa mutta ei vaan mun juttu!

      • Ihan aikuinen

        Jos ei ajatus enää toimi, niin tulee tuollaisia mielipiteitä.
        Ostit pyörä ja ei sitten ollutkaan "mun juttu". Tästä saat sellaisen "ajatuksen", että me aikuiset, jotka omistamme pyörän, elämme jossain puutteessa tai olemme impotentteja. Sen verran on tietysti kokematta, että emme ole siellä pohjoisessa poroa vielä kokeilleet...

        Näin aikuisena voi elämässä olla muutakin kuin jatkuva pimpsanvonkaus kirkonkylän keskaribaarin nurkilla. Ja - vanha totuus - kun on tarpeeksi iso ja hyvä, ei tarvi Bemaria. Semminkin kun, vaikkapa minun, auton pyörän hinnalla saa useamman Saksasta uitetun BMW:n... Katsos kun elämässä on ihan muutakin kuin Ninjalla tai Bemarilla rehvastelu.


      • vaikuttaa sekin
        Ihan aikuinen kirjoitti:

        Jos ei ajatus enää toimi, niin tulee tuollaisia mielipiteitä.
        Ostit pyörä ja ei sitten ollutkaan "mun juttu". Tästä saat sellaisen "ajatuksen", että me aikuiset, jotka omistamme pyörän, elämme jossain puutteessa tai olemme impotentteja. Sen verran on tietysti kokematta, että emme ole siellä pohjoisessa poroa vielä kokeilleet...

        Näin aikuisena voi elämässä olla muutakin kuin jatkuva pimpsanvonkaus kirkonkylän keskaribaarin nurkilla. Ja - vanha totuus - kun on tarpeeksi iso ja hyvä, ei tarvi Bemaria. Semminkin kun, vaikkapa minun, auton pyörän hinnalla saa useamman Saksasta uitetun BMW:n... Katsos kun elämässä on ihan muutakin kuin Ninjalla tai Bemarilla rehvastelu.

        Usein unohtuu asuinpaikan vaikutus moottoripyöräharrastukseen.

        Pohjoisessa ajokausi on lyhyt ja tiestö harva. Jos sattuu asumaan vielä vaikkapa Rovaniemen ja Kittilän välissä jossain Lohinivassa, voi päivittäin valita lähteekö ajelemaan suoraa pikitietä etelään vai pohjoiseen.

        Kyllä siinä kyllästys jossain vaiheessa iskee.

        Eri asia jos vaikka asuu Lounais-Suomen mutkateiden vieressä.


      • Äijämotoristi
        vaikuttaa sekin kirjoitti:

        Usein unohtuu asuinpaikan vaikutus moottoripyöräharrastukseen.

        Pohjoisessa ajokausi on lyhyt ja tiestö harva. Jos sattuu asumaan vielä vaikkapa Rovaniemen ja Kittilän välissä jossain Lohinivassa, voi päivittäin valita lähteekö ajelemaan suoraa pikitietä etelään vai pohjoiseen.

        Kyllä siinä kyllästys jossain vaiheessa iskee.

        Eri asia jos vaikka asuu Lounais-Suomen mutkateiden vieressä.

        On aivan totta, että moottoripyöräily on paljossa määrin kaupunkilaisten ja erityisesti niiden liepeillä asuvien harrastus. Tyypillinen varttuneempi äijämotoristi on esikaupunkilainen, jolle moottoripyöräharrastus on yksi muiden joukossa. On niitäkin, joiden laite seisoo pääasiassa autotallissa ja sillä ajellaan vain kauniina päivänä.

        Joillekkin se on myös sosiaalisen kanssakäymisen väline.
        Mutta kyllä matkamotoristeissa näkee ikämiehiäkin paljon, tämä ulkoilmaharrastus tuo hieman "äksöniä" liiankin tasaantuneeseen elämänmuotoon.
        Kyllähän se niin on, että yhdentien varressa asuva maalaispoika valitsee mielummin auton kuin moottoripyörän jos ei kumpaankin ole mahdollisuuksia.

        Moni äijäpyöräilijä on ajanut elämässään autolla ja ajaa yhä aivan tarpeeksi, ettei sillä ajaminen oikein tuo mitään harrastuksenomaista fiilistä. Eriasia on sitten museo ym. erikois-kulkuneuvot.
        Ja sitten vielä naisasioista... tuo kadulta naisten iskeminen on tosiaan nuorten miesten touhua, siinä kilpailussa näyttävä ja tehokas auto on selvä kilpailuetu jalkamiehiin verrattuna.
        Ikämies neuvottelee kaduilla naisten kanssa ainoastaan hinnasta ja ehdoista.

        ps. Ikämiehen nuoruudessa auton lämmityslaiteen teho ja penkkien kaatuminen oli arvoja joita arvostettiin laajasti.


    • Last choise is trike

      Moottoripyöräily on sellainen harrastus, että nuorten on vaikeampi harrastaa, kun heillä on muitakin rahanreikiä ja asuntolainat päällä.
      Tietenkin se herättää kateutta, kun vanhoilla jermuilla on hienoimmat pyörät.
      Nuoret yrittävät saada katu-uskottavuutta keulimalla ja kumia polttamalla ja muillakin tempuilla.
      Vanhempana ei enää kiinnosta keuliminen, kun on jo 70 ja 80-luvuilla kaahattu ja revitelty tarpeeksi.
      Alkaa miettiä, että kestääkö tuo polvi enää kaatumista ja ajellaan hissukseen custompyörillä.
      Aion ajaa loppuun asti eli till death do us part. Pyörät tosin on lopussa kevyempiä ja heikkotehoisempia.
      Vielä joskus tulee mieleen , että jos laittais vaikka auton V6 moottorin automaattilaatikkoineen
      moottoripyörän runkoon, tuollaiset 300 heppaa. niin vois valoissa jättää nuorison rengassavua haukkomaan.
      Mutta onnneksi BMW on nyt laittanut valmiiksi sellaisen tuotantoon, niin ei tarvitse alkaa pioneerityöhön.
      Onhan niitä Trikepyöriä joissa on V8 mylly, ettävanhempikin kuski saa pidettyä pyörän pystyssä, kun
      on kolme pyörää ja pakki. Sellaista vois harkita, kun tuo talli on sellainen, että joutuu jyrkkään
      mäkeen taiteilemaan pyörän pois tallista.

      • jamppa -65

        Toisaalta haaveilet 300-heppaisesta - tosiaalta haluat ajella hissukseen... otas iisisti vaan, ei sitä enää tarvii näyttää....

        Itse aloin ihan vahingossa motoristiksi 45-vuotiaana. Eli viime vuonna. Mulla taas noi endurot kiinnostaa enämpi. Niillä ei nyt näytetä porukoille rankkoja juttuja, mutta oleellisinta on oma nautinto muista välittämättä

        (oli muuten vähä vaikee tuo tunnistuskenttä.. 4 4)


      • ja peräpukamat

        Sen jälkeen kun olen joskus tulevaisuudessa täyttänyt 70 vuotta, kaluston täytyy luultavasti olla kevyttä ja matalaa. Olen nähnyt kuinka vaikea kankeiden ukkojen on päästä isojen pyörien satulaan, eikä voimatkaan enää ole entiset pyörän hallitsemiseksi.
        Itse en nytkään voi ostaa kovin isokokoista matkapyörää sillä en saisi sitä mahtumaan talvisäilytystilaan. Omakotitalossani on tuollainen lämmin talvisäilytystila kellarissa johon kaksi miestä saa juuri ja juuri nykyisen 270 kiloisen pyörän punnerrettua. Tiedä sitten miten se onnistuu enää kymmenen vuoden päästä kun ikää nyt on 56 vuotta.


      • Old Biker.

        "Tietenkin se herättää kateutta, kun vanhoilla jermuilla on hienoimmat pyörät. "

        Tyypillisiä kotilokuskien jaaritteluita.
        Sinulle ei sitten auennut tuo aloittajan ajatus? Kirjoituksestasi päätellen olet juuri tuo naama norsun-itulla ajeleva öykkäri, et motoristi.
        Juuri teikäläiset paskat on pilannut motoristikulttuurin ja vielä kirjoitellaan tänne "viisaita", aivan kuin nulikat pemupalstoilla.


      • .
        Old Biker. kirjoitti:

        "Tietenkin se herättää kateutta, kun vanhoilla jermuilla on hienoimmat pyörät. "

        Tyypillisiä kotilokuskien jaaritteluita.
        Sinulle ei sitten auennut tuo aloittajan ajatus? Kirjoituksestasi päätellen olet juuri tuo naama norsun-itulla ajeleva öykkäri, et motoristi.
        Juuri teikäläiset paskat on pilannut motoristikulttuurin ja vielä kirjoitellaan tänne "viisaita", aivan kuin nulikat pemupalstoilla.

        Olen 55 ja komee.... Kun pyörä seisoo tallissa ja niin itsellä makuuhuoneen höyläpenkissä.


      • Kurttuinen ukko
        Old Biker. kirjoitti:

        "Tietenkin se herättää kateutta, kun vanhoilla jermuilla on hienoimmat pyörät. "

        Tyypillisiä kotilokuskien jaaritteluita.
        Sinulle ei sitten auennut tuo aloittajan ajatus? Kirjoituksestasi päätellen olet juuri tuo naama norsun-itulla ajeleva öykkäri, et motoristi.
        Juuri teikäläiset paskat on pilannut motoristikulttuurin ja vielä kirjoitellaan tänne "viisaita", aivan kuin nulikat pemupalstoilla.

        Täällä on helppo haukkua vanhoja jermuja, jos ei ole saanut ajella kultaisella 70-kuvulla. Ei ollut
        nopeusrajoituksia ja kypärä laitettiin vain joskus, kun lähdettiin pitemmälle matkalle.
        Nyt on peltipoliisit ja Orwell yhteiskunta. Ei tarvitse lähteä nykyään edes Imatran ajoihin, kun on
        nekin kekkerit lopetettu. Noita muistelukisoja ei oikein voi pitää oikeina ajoina.
        Tottakai naama on nykyään erilainen kuin ajokortissa, mutta mitäs se nulikoille kuuluu miltä oikea
        motoristi näyttää. Kyllä se Teidän omakin naama muuttuu vaikka käyttäisitte minkalaista kasvo-
        voidetta tahansa. Olen kuullut, että heteromiehetkin kaunistavat itseään, ehkä se on sitä aikuiseksi
        tulon pelkoa.


      • vitunvanha käpy.
        Kurttuinen ukko kirjoitti:

        Täällä on helppo haukkua vanhoja jermuja, jos ei ole saanut ajella kultaisella 70-kuvulla. Ei ollut
        nopeusrajoituksia ja kypärä laitettiin vain joskus, kun lähdettiin pitemmälle matkalle.
        Nyt on peltipoliisit ja Orwell yhteiskunta. Ei tarvitse lähteä nykyään edes Imatran ajoihin, kun on
        nekin kekkerit lopetettu. Noita muistelukisoja ei oikein voi pitää oikeina ajoina.
        Tottakai naama on nykyään erilainen kuin ajokortissa, mutta mitäs se nulikoille kuuluu miltä oikea
        motoristi näyttää. Kyllä se Teidän omakin naama muuttuu vaikka käyttäisitte minkalaista kasvo-
        voidetta tahansa. Olen kuullut, että heteromiehetkin kaunistavat itseään, ehkä se on sitä aikuiseksi
        tulon pelkoa.

        Ajoin 16-veenä moottoripyöräkortin, siis sain ajaa mitä tahansa pyörää. Yleinen aloituspyörä oli 350 CBee, sitä ennen tietysti polkumopolla 13-vuotiaasta. Painettiin menemään Jytällä ja Tuutilla hippietukka sotkussa "ni maan perkeleesti" siinä tuli sitten muutakin sotkua siinä määrin, että saatiin kypärä- ja valopakko, nopeusrajoitukset ja Mp-kortti-ikä nousi 18-vuoteen.
        Myös vakuutusmaksut ja verot nousi taivaisiin, eli hinnat sekä käyttökustannukset odotetusti ja tarkoituksella melkeinpä tappoi koko harrastuksen.

        Mutta pieni ryhmä jäi henkiin ja siemen jäi itämään. Uudet ajat koittivat vihdoin 90-luvulla.
        Kun 25. joulukuuta 1991 Neuvostoliiton lippu laskettiin viimeisen kerran alas Kremlissä ,alkoi uusiomotoristien valtakausi, jota on jatkunut näihin päiviin asti.

        Tulevaisuudessa tämä vanhojen uusiomotoristien joukko alkaa harmaantua ja jäädä luonnollisten syiden takia syrjään ja nyt nuorista uhmapäistä tulee keski-ikäisiä kekkuloita joita nuoret naama yrmyllään ei ymmärrä.


      • ..ja näin se on..
        vitunvanha käpy. kirjoitti:

        Ajoin 16-veenä moottoripyöräkortin, siis sain ajaa mitä tahansa pyörää. Yleinen aloituspyörä oli 350 CBee, sitä ennen tietysti polkumopolla 13-vuotiaasta. Painettiin menemään Jytällä ja Tuutilla hippietukka sotkussa "ni maan perkeleesti" siinä tuli sitten muutakin sotkua siinä määrin, että saatiin kypärä- ja valopakko, nopeusrajoitukset ja Mp-kortti-ikä nousi 18-vuoteen.
        Myös vakuutusmaksut ja verot nousi taivaisiin, eli hinnat sekä käyttökustannukset odotetusti ja tarkoituksella melkeinpä tappoi koko harrastuksen.

        Mutta pieni ryhmä jäi henkiin ja siemen jäi itämään. Uudet ajat koittivat vihdoin 90-luvulla.
        Kun 25. joulukuuta 1991 Neuvostoliiton lippu laskettiin viimeisen kerran alas Kremlissä ,alkoi uusiomotoristien valtakausi, jota on jatkunut näihin päiviin asti.

        Tulevaisuudessa tämä vanhojen uusiomotoristien joukko alkaa harmaantua ja jäädä luonnollisten syiden takia syrjään ja nyt nuorista uhmapäistä tulee keski-ikäisiä kekkuloita joita nuoret naama yrmyllään ei ymmärrä.

        Nykyään nuoret leijonat kuulemma mielellään kirjoittavat työhakemuksiinsa harrastukseksi moottoripyöräilyn. Se kun antaa niin viriilin ja dynaamisen kuvan harrastajastaan...

        Vielä 1980-luvullakaan ei moottoripyörän omistamista uskaltanut mainita kuin samanhenkisten keskuudessa tai muutoin kun maineella ei ollut väliä. Työpaikkahaastattelussa ei takuulla pukahdettukaan prätkistä, ainakin jos jotain kunniallista virkaa oli hakemassa. Koko prätkätouhulla oli hieman epämääräinen sopeutumattoman rämäpään imago, joka dynaamisesti siirsi prätkäjätkän hakupaperit kasan pohjalle. Heijastin-toppatakki päällä ei kukaan pelle ajellut, silloin kääriydyttiin oikeaan mustaan nahkaa jota sopi koristaa muutamalla niitillä. Hommassa oli munaa!!

        Niin, eipä silloin kyllä näkynyt näitä turvaliivit päällä bokseri-bemalla körötteleviä peruskoulunopettajia. Joku voisi epäillä, että näihin turvaliivi-turvaseksi-turvaprätkä-keskiikäisiin kontrollifriikkeihin ei nuoriso taatusti halua samaistua, joten harrastus on tuomittu ukkoontumaan.
        Siis comoom, haluavatko nuoret näyttää sellaisilta heijastavilta nopeusrajoitusmerkeiltä, joilta nykymotoristi näyttävät!


      • raksamotoristi
        ..ja näin se on.. kirjoitti:

        Nykyään nuoret leijonat kuulemma mielellään kirjoittavat työhakemuksiinsa harrastukseksi moottoripyöräilyn. Se kun antaa niin viriilin ja dynaamisen kuvan harrastajastaan...

        Vielä 1980-luvullakaan ei moottoripyörän omistamista uskaltanut mainita kuin samanhenkisten keskuudessa tai muutoin kun maineella ei ollut väliä. Työpaikkahaastattelussa ei takuulla pukahdettukaan prätkistä, ainakin jos jotain kunniallista virkaa oli hakemassa. Koko prätkätouhulla oli hieman epämääräinen sopeutumattoman rämäpään imago, joka dynaamisesti siirsi prätkäjätkän hakupaperit kasan pohjalle. Heijastin-toppatakki päällä ei kukaan pelle ajellut, silloin kääriydyttiin oikeaan mustaan nahkaa jota sopi koristaa muutamalla niitillä. Hommassa oli munaa!!

        Niin, eipä silloin kyllä näkynyt näitä turvaliivit päällä bokseri-bemalla körötteleviä peruskoulunopettajia. Joku voisi epäillä, että näihin turvaliivi-turvaseksi-turvaprätkä-keskiikäisiin kontrollifriikkeihin ei nuoriso taatusti halua samaistua, joten harrastus on tuomittu ukkoontumaan.
        Siis comoom, haluavatko nuoret näyttää sellaisilta heijastavilta nopeusrajoitusmerkeiltä, joilta nykymotoristi näyttävät!

        Olen kirvesmies ja ajan bemun bokseri-adventurella. SAATANA ajanko opettajan pyörällä. Pitääkö vaihtaa:))


    • Anonyymi

      Siitä alkaen kun elinaika alkoi pitelemään eli jatkuvasti, mitä sitä muuta eläkkeellä tekisi kuin ajaa mootto4ipyörää?

      • Anonyymi

        Kun kaikki on nähty ja koettu, ainoastaan moottoripyöräily tuntuu yhtä hauskalta, mitä se oli 16 vuotiaana.


    • Anonyymi

      Saa vanha kääkkä paremmin pilhanderii mopolla kun Skodalla...

    • Anonyymi

      Maailma muuttuu ja niin miehetkin. Minulla oli 1973 Yamaha XS2 650 ja ostin seuraavana vuonna uuden Kawasaki 900 Z1, viimeinen pyörä oli 1981 Suzuki 1000 GSX. Silloin 70-luvulla prätkien takana istuivat kauniit tytöt mutta nykyjään harrikkamiehillä on takana nuoria somali tai arabipoikia.

    • Anonyymi

      Vanhojen harrikkamiesten ja homosohvien omistajien liha on heikko, siksi nuoret pojat kiinnostavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe