Nordic flaminstar kennel

-Ulla-

Heips!
Onko kenelläkää kokemusta kyseisen kennelin chihuahuista ja kasvattajasta, onko luotettava? Kennel sijaitsee Huittisissa.

159

7449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skl:n jalostustietojärjestelmästä ainakin näkyy kasvatustyö...

    • :)

      suosittelen että katsot miten kyseisen kennelin koirat ovat pärjänneet näyttelyissä. siitä näkee kuinka rodunomaisia ne ovat :). toiset teettävät pentuja vain pennuuttaakseen, toiset taas valikoivat tarkasti nartun ja uroksen :). kokemusta on......

      • Anonyymi

        Ostin shihun yksityiseltä kasvattajalta, Markku Johansonilta, Kausalasta. Sain maailman ihanimman koiran, joka on myös taloyhtiön suosikki. Todella älykas. unelmieni koira. Rakastan sitä todella paljon, sanat eivät riitä kertomaan, kuinka paljon. Hän on kaikkeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin shihun yksityiseltä kasvattajalta, Markku Johansonilta, Kausalasta. Sain maailman ihanimman koiran, joka on myös taloyhtiön suosikki. Todella älykas. unelmieni koira. Rakastan sitä todella paljon, sanat eivät riitä kertomaan, kuinka paljon. Hän on kaikkeni.

        Kokemusta on. Ihana koira. Luopumisen tuska on vieläkin. Koira sairastu, 9v. Kukaan ei voinut auttaa.


    • saletisti natsaa

      On luotettava, ollaan ostettu sieltä jo 3 koiraa ja kohta ostetaan neljäs ja hyvin on kaikki menny....:-)

    • !!!

      kasvattaja on luotettava ja ystävällinen. Tukea saa aina tarvittaessa ja oman chihun kanssa arki alkoi sujumaan erittäin hyvin. :)

    • ö

      mitkä kotisivut? en löydä mistään mitään muuta kuin puhelinnumeron ja osoitteen.

    • paperittomia

      Tuosta kennelistä saa sieltä pennun ostaneiden mukaan sekä paperillisia että paperittomia pentuja... Että sellaista.

      • Enää ei kennelit saa myydä ollenkaan paperittomia pentuja. Tämä uusi sääntö tuli voimaan v 2011 alussa. Tällä kai pyritään pääsemään eroon niistä ns. välipentueista, joita aina tuppaa tekevälle sattumaan.


      • Huuhaata tuo
        teippiteline kirjoitti:

        Enää ei kennelit saa myydä ollenkaan paperittomia pentuja. Tämä uusi sääntö tuli voimaan v 2011 alussa. Tällä kai pyritään pääsemään eroon niistä ns. välipentueista, joita aina tuppaa tekevälle sattumaan.

        Tämä "sääntö" on ollut jo aikakin 30 vuotta. Ei mikaan uusi sääntö. Elikä kaikki pentueet pitää rekisteröidä, jos on kennelnimi.


    • .........

      Olen kuullut huonoa, paljon sisäsiittoisuutta ja rekisteröimättömiä pentuja, jotkut pentueesta rekataan, jotkut ei...kannattaa tsekata hyvin sukutaulujen sukusiitosprosentit! Mutta kai sieltä hyviäkin koiria tulee...mutta tarkkana saa olla.

    • aina

      Kunnon kasvattaja rekisteröi aina kaikki pennut.

    • hämärä

      suosittelen lämpimästi jotakin muuta kasvattajaa, todella hämärää toimintaa... narttuja pennutetaan tiheästi, tehdään merle yhdistelmiä vaikka merle on hylkäävä väri, koirilla ei näyttelytuloksia.......listaa voisin jatkaa loputtomiin...

      • aktiivinen edelleen

        Myy taas pentua netissä osta-myy.com palstalla.Tällä kertaa taitaa olla ihan rekisteröity.


    • Minä_vaan

      Kertokaa ihmeessä lisää! Tuttava kysellyt myös chihua kyseisestä paikasta. Koira ei rekisterissä.

    • tyhmää

      ^Eikö tuo jo kerro kaIken? Kunnon kasvattaja, jolla on kennelnimi, ei IKINÄ myy paperittomia pentuja, virheellisetkin pennut kuuluu aina rekisteröidä. Mutta jos kotona on hautomo, jossa on synnyttämässä myös paperittomia narttuja, niin eihän niiden jälkeläisille papereita saa. Sano kaverillesi, ettei nyt ole tyhmä ja tue pentutehtailua ja ostaa koiransa rekisteröitynä kunnon kasvattajalta.

    • talvisipuli

      myy keltasessa pörssissä rekkaamattomia välipentueita. jos ei ole varaa ostaa rekattua pentua kunnon kasvattajalta, ei takuulla ole varaa pitää näitä "halpis" koiria. jatkuvaa eläinlääkärillä ramppaamista, vakavasti sairaita.... kyllä se hinta-laatu tässäkin asiassa käsisädessä kulkee... halpa hinta voi houkutella mutta.... ell kuluista tulee ainakin se "puuttuva" tonni jokatapauksessa...

    • Chihuilua

      Mulla kaksi chihua -09 ja -11 syntyneet ja terveet.Kasvattaja ei tarjonnut paperittomia,näin äidin sekä isän.Pentuja sai mennä koska tahansa katsomaan.Täysi tuki kun luovutti kotiin ja aina apua saatavilla.Kyselee kuulumisia ja pyysi käymään koirien kanssa ja myös hoitomahdollisuus jos on tarvis.
      Näyttelykelpoisia mutten halua viedä ja sanoin heti alkuun sen kasvattajalle joka hyväksyi tämän(kyselin muiltakin kasvattajilta mutta olisi ollut pakko viedä näyttelyihin niin jäi ostamatta heiltä...)Suosittelen lämpimästi!

      • okkuli

        Hei! Paljonko maksoit pennusta?


      • annema1

        Olen sinun kanssasi samaa miletä tästä kasvattajasta oman kokemukseni kautta!


      • annema1
        annema1 kirjoitti:

        Olen sinun kanssasi samaa miletä tästä kasvattajasta oman kokemukseni kautta!

        niin vastaan Chihuilua nimimerkille. Erittäin vastuuntuntoinen kasvattaja oli ainakin meidän kohdallamme.


    • kiukustunut

      älkää nyt vaan hyvät ihmiset ostako täältä pentua, pistäkää se parisataa enemmän ja ostakaa kunnon kasvattajalta. Kunnon kasvattaja rekisteröi AINA pennut, se on ihan sama tuleeko pentu sohvan valtaajaksi vai kehäketuksi, aina rekisteröidään! Rekisteröinnin poisjättämiseen on kasvattajalla aina taustallaan isompi syy, joten älkää uskoko mitään "kotikoira, hammasvika ym." selityksiä. Täältä pentua suunnittelevat tutustukaa tämän kasvattajan kasvatustyöhön jalostustieto järjestelmässä ja miettikää uudestaan haluatteko tukea toimintaa... 5v nartulla 5 pettuetta, 3 v nartulla 3 pentuetta.....

    • okkuli

      Eikös pennut rekisteröidä skl:n fix rekisteriin, johon ulkomailta tuodut ja paperittomat koirat rekisteröidään?

    • Hei!

      Fix-rekisteri on ainoastaan sekarotuisille, paperittomille koirille.
      Ei pidä siis sekoittaa tätä siihen että koira muka olisi rekisteröity jos on ilmoitettu fix-rekisteriin. :)

    • Jallahalla

      ostin täältä pennun, paperittoman :/ Hän sai puhuttua minut pyörryksiin, uskomaan selityyksiä, miksi pennulla ei ole papereita. Jotenkin liittyi koiran myyjään, joka oli ilmeisesti hänen poikansa. Koska kysessä oli ensimmäinen koirani, en osannut aavistaa edes mitään pentutehtailua. Koiran isää en nähnyt, ilmeisesti ulkotallissa koiria pidetään paljon, siellä sen ainakin sanottiin aina olevan. Meillä on mennyt koirani kanssa kyllä kaikki hyvin, ei ole ollut sairauksia tms. Mutta jos pääsisin ajassa taaksepäin, tekisin toisin.

      • chihuilua

        Ehkä sun Jallahalla kannattaa varoa sanaa pentutehtailu.Tämä paikka ei todellakaan ole sellainen.Kasvattaja on asiantunteva ja haluaa pennuille kunnon kodit.En usko että on muuttunut 2011 vuoden kesästä.


      • asioista tietävä

        anteeks vaan että puutun, mutta oletko varma että siellä muka tehdään pentutehtailua, Meinaan tunnen kyllä tämän kennelin omistajan koska olen ostanut muutaman koiran sieltä ja soittelenkin hänelle aina jos tulee jotain kysyttävää. Jos on koirat rekisterissä niin ei pysty tekemään "pentutehtailua" koska saa tietyn välein tehdä pentuja. Siellä on koirilla vanhasta tallitilasta tehty kunnon tilava tila jossa on jopa lattilämmitykset ja aidattu piha alue jossa saavat olla vapaana. Niin ja sitten, kennelit eivät pysty myymään paperittomia koiria, vaan fix-rekisteriin laitetaan näitä jos esim isällä ei ole papreita, mutta pennut kyllä tarkistetaan kuten pennun vanhemmatkin. Kyllä tämän kennelin omistajalla on lapsia joilla on omia koiria, joilla ei välttämättä ole papereita mutta ne eivät kyllä liity tähän kenneliin mitenkään. Ottaakaa hyvät ihmiset asioista kuulkaa kunnolla selvää jos ette niistä mitään tiedä


      • ihan tosi
        asioista tietävä kirjoitti:

        anteeks vaan että puutun, mutta oletko varma että siellä muka tehdään pentutehtailua, Meinaan tunnen kyllä tämän kennelin omistajan koska olen ostanut muutaman koiran sieltä ja soittelenkin hänelle aina jos tulee jotain kysyttävää. Jos on koirat rekisterissä niin ei pysty tekemään "pentutehtailua" koska saa tietyn välein tehdä pentuja. Siellä on koirilla vanhasta tallitilasta tehty kunnon tilava tila jossa on jopa lattilämmitykset ja aidattu piha alue jossa saavat olla vapaana. Niin ja sitten, kennelit eivät pysty myymään paperittomia koiria, vaan fix-rekisteriin laitetaan näitä jos esim isällä ei ole papreita, mutta pennut kyllä tarkistetaan kuten pennun vanhemmatkin. Kyllä tämän kennelin omistajalla on lapsia joilla on omia koiria, joilla ei välttämättä ole papereita mutta ne eivät kyllä liity tähän kenneliin mitenkään. Ottaakaa hyvät ihmiset asioista kuulkaa kunnolla selvää jos ette niistä mitään tiedä

        SINULLE, ASIOISTA TIETÄVÄ! Olen jo vuosia seurannut kyseisen kasvattajan toimintaa ja voin vakuuttaa että myy REKISTERÖIMÄTTÖMIÄ juuri niitä välipentueita josta itsekkin mainitsit! Kennelliittoon on ilmoitettu ja toivottavasti puuttuvat asiaan. Eihän kennelliitto voi tietää näistä välipentueista koska kasvattaja ei niitä ilmoita. Tunnut nyt puolustelevan kasvattajaa koska itse olet sieltä sinulle rakkaat koirasi ottanut. Tutustu kasvattajan tietoihin ajan kanssa jalostustietojärjestelmässä voin vakuuttaa että tällä ihmisellä ei ole mitään tekemistä laadukkaan kasvatuksen kanssa vaan lisää vaan koirien määrää. Myös keltaisessa pörsissä, apulassa ym. myyntipalstoilla myy ei rek. pentuja, lisääppä nämä pennut siellä jalostustietojärjestelmässä näkemääsi niin huh huh... niin ja miksi käyttää merle väriä jalostuksessa kun se on chihuahuoilla kielletty?? 4v 10kk ikäisellä nartulla 4 pentuetta, ei tarvitse kovin välkky olla tajutakseen koska on ekan kerran astutettu... tutustu oikeasti siihen jalostustietojärjestelmään ja mieti uudelleen kuinka paljon tiedät näistä asioista.


      • annema1
        chihuilua kirjoitti:

        Ehkä sun Jallahalla kannattaa varoa sanaa pentutehtailu.Tämä paikka ei todellakaan ole sellainen.Kasvattaja on asiantunteva ja haluaa pennuille kunnon kodit.En usko että on muuttunut 2011 vuoden kesästä.

        Olen edelleen samaa miletä kuin chihuilua, kasvattaja oli vastuuntuntoinen ja huolehtiva! Saimme terveen ja hyvän pennun joka nyt 2 vuotias.


    • KENNELLIITTOON_ILMO

      Ilmoittakaa ihmiset, jotka olette täältä koiran ostaneet, asiasta kennelliittoon! Koirat voivat tuollaisessa paikassa varmasti erittäin huonosti, ja kasvattaja ei saisi myydä samalla rekisteröimättömiä pentuja!
      Ilmoittakaa siis kennelliittoon!

      • annema1

        Hei "Kennelliittoon ilmo" ja muut. Olin yhteydessä vielä kennelliittoon hommattuani chihuni tuolta ja sanoivat että kaikki paperit ym rekisteröinnit ovat asialliset ja kaikki on ok. soitin sinne kun ajattelin ettei itselläni ole riittävästi ehkä tietoa jota pennun hankinnassa olisi otettava huomioon ja ettei minua ole "huijattu" papereiden kanssa jne. Sain sieltä vahvistuksen että kaikki on ok.


    • Chihu x 3

      olen ostanut kolme koiraa tästä kennelistä ja kaikki terveitä ja rekattuja. ei ole koskaan tarjottu ei rek koiraa. koiria olen käynyt katsomassa monessa paikkaa ja kaikki kolme olen täältä ostanut, on kaikkein siistein ja asiantuntevin kenneli.

    • chihu x2

      Mahtava ihminen ja perheeni ostanut kyseisestä kennelistä jo kaks rek. chihuahuaa. Todella asiantunteva ja kasvatuksen tuki on hyvää. Varmasti jatkossakin jos tulee sellainen tilanne niin sieltä! Suosittelen!

      • omakehu

        Mahtaakohan ihan itse kasvattaja kehua itseään näin nimimerkin turvin. Kyseisessä kennelissä taas pentuja myynnissä. Tällä kertaa taitaa olla ihan rekatut pennut kyseessä,vaihteeksi.


      • kevättäkohti.
        omakehu kirjoitti:

        Mahtaakohan ihan itse kasvattaja kehua itseään näin nimimerkin turvin. Kyseisessä kennelissä taas pentuja myynnissä. Tällä kertaa taitaa olla ihan rekatut pennut kyseessä,vaihteeksi.

        kasvattajalla joka kuukausi pentuja myynnissä, mutta jalostustietojärjestelmän mukaan vain muutama pentue vuodessa, tästä voidaan päätellä ei rekisteröityjen koirien määrää... nekin tiedot mitä jalostustietojärjestelmästä saa, kertovat selvästi ettei tällä kasvattajalla ole mitään tekemistä jalostuksen kanssa, lisää vaan koirien määrää... surullista...


    • Mix -perhe

      kertokaa hei mita vikaa on rekisteröimättömässä koirassa? meidän Mimmi on maailman ihanin ja tervein keskikokoinen mix -koira, en näe mitään syytä miksi hänen pitäisi olla rekisteröity kun on perheenjäsen, ns. kotikoira. Onko tässä jokin Kennelliiton viljelemä propaganda, jossa mollataan kaikki mikä ei tuo heille euroja?

    • ththrthjj

      Olen kuullut paikasta ja koirat ovat terveitä ja elävät ihmisten parissa kotona. Aika moni kenneli tekee edelleen niitä välipentueita salassa, joten tämä ei ole mikään yllätys.

      Kannattaa kuitenkin selvittää, ettei emolle tehdä liian usein pentuja. Maximissaan kerran vuodessa saa tehdä. Koirat ovat kuulemma terveitä ja iloisia ja tämä kasvattaja todellakin välittää pennuista/koiristansa vaikka bisnestä tekeekin.

      En tiedä yhtään kenneliä, mikä ei tee bisnestä koirilla, tai pentuja on myynnissä vain kerran vuodessa. Yleensä heillä on monia narttuja, mitkä vuorottain ovat raskaana. Ikävältä se tuntuu, mutta koirabisnes on raakaa. En ole tavannut vielä yhtäkään kennelin pitäjää, jolla olisi täysin puhtaat jauhot pussissa. Kaikilla rahankiilto silmissä.

      • "En tiedä yhtään kenneliä..." Siis jos puhut yleisesti ottaen,niin otappa asioista selvän,ettet kirjoita potaskaa.
        Kyllä niitä on pienkasvattajia,ja jopa sellaisiakin,ettei tule edes sitä yhtä pentuetta vuodessa.

        "En tiedä yhtään kenneliä..." No jos vaan tiedot perustuu yleensäkin "kuullut paikasta" juttuihin,kuten jo alussa luki, tai omiin olettamuksiin,niin ei ihme,jos tiedot on vähän erikoiset,monessakin suhteessa...


      • Kennel-nimen omaava
        molossi kirjoitti:

        "En tiedä yhtään kenneliä..." Siis jos puhut yleisesti ottaen,niin otappa asioista selvän,ettet kirjoita potaskaa.
        Kyllä niitä on pienkasvattajia,ja jopa sellaisiakin,ettei tule edes sitä yhtä pentuetta vuodessa.

        "En tiedä yhtään kenneliä..." No jos vaan tiedot perustuu yleensäkin "kuullut paikasta" juttuihin,kuten jo alussa luki, tai omiin olettamuksiin,niin ei ihme,jos tiedot on vähän erikoiset,monessakin suhteessa...

        Mikä on kennel: se että on kennel-nimi kasvattajalla ei tarkoita että koiria pitää olla paljon. Kennel-nimen saa anoa kun on allekirjoittanut kasvattaja sitoumuksen ja suorittanut hyväksyttävästi kasvattaja peruskurssin. Ei kannata yleistää, kunnon kasvattajia on paljon jotka noudattavat tarkasti niitä ohjeita ja määräyksiä mitä suomen kennelliitto ja rotuyhdistykset milloinkin määrää ja suosittelee. Meillä on 5 chihuata joista 2 on lemmikkejä (kastroitu) kummallakin purenta vika. Narttu jolla on ollut 2 pentuetta, nytten steriloitu. Yksi nuori narttu ja yksi nuori uros kummallakin polvet virallisesti tarkastettu 0/0 ja 0/0. 3 japaneese chiniä nartut 2 nuorena steriloitu eivät kasvaessa ollut riittävästi rodunomaisia, uros kastroitu kasvoi liian isoksi. Olisi paikallaan että ennen kuin lähtee julkisesti jotain kirjoittamaan, tulee olla kunnon faktaa. Jos tietää varmasti jonkun tekevän lainvastaisesti tulee ottaa viranomaisiin yhteyttä, näissä koira asioissa kennelliittoon.


      • Korppi10

        Mä kyllä tiedän. Tehdään pentuja vaan harkitusti ja mietitään ne yhdistelmät.


    • Tiuku

      Itse tuli ostettua tuolta koira joskus ja silloin ainakin koirat olivat pienessä rivitaloasunnossa ja asuivat ihmisten kanssa. Koiralla oli paperit ja maksoi 1600e. Omasta koirastamme tuli reippaasti yli 5kg painava, eli ei siis ollenkaa chihuahuan mitoissa ja kun otimme yhteyttä tähän kyseiseen kasvattajaan hän haukkui meidät pystyyn ja kehui itsensä maasta taivaaseen. Eli itselle ei ainakaan jäänyt kovinkaan hyvä kuva hänestä. Sen jälkeen ei olla oltu yhteyksissä.

      • Onnellinen chihun om

        Mekin olemme ostaneet häneltä tyttökoiran, ja hän on vähän alle 2kg painava. Koiran veljet joiden kanssa olemme tavanneet muutaman kerran ovat isompia, jos vielä on pullukka koira ei se jopa 5kg ole mikään mahdottomuus


      • Anonyymi

        Mikäli on kyseessä sama paikka mistä chihuni ostin, mukava nainen kyllä. Ja tämäkin oli poja pentueesta. Ei papereita. Toinen ruskea ja toinen
        Creme narttu. Koira oli minun ensimäinen, nii ajattelin ottaa tuon nartun, vaikka olikin huomattavasti isompi kuin sisarensa. No, kiltti ja terve tyttö hänestä tuli, en antais pois. Mutta ei kyllä oikein ihan chihun näköinen kun paino oli 9kg. Ystävä osti samasta paikasta ja hänellä koira pieni sylikoira.


    • -milli-

      No mutta ei se muutama kg enemmän koiran arvoa vie. Toivottavasti pidät koirastasi hyvää huolta, vaikka ei rotumääritelmän mukaan mitoissa pysy?

      Asuvat nykyään maalla ja chihun näköisiä ja painoisia vaikuttavat kaikki pennut ja aikuiset olevan. En tiedä sitten syytä siihen, että miksi koirasi niin paljon kasvoi? Kuitenkin rekisteröity jne. niin ei silloin mitään vikaa pitäisi olla..ihmeellistä.

      Vaikuttaa mielestäni mukavalta tämä nainen. Ei nyt paljoa yhteyksiä pidä, enkä nyt suoraan sanottuna paljoa kasvattajia tiedä, jotka pitävät kovasti yhteyksiä pentujensa ostajiin. Bisnes on bisnestä.

    • Myyme

      Mukava nainenhan hän on. Asuu omakotitalossa isolla aidatulla pihalla. Koiria on.. niin.. no... PALJON! Laski lähes kaikki vapaaksi pihalle ja kyllä niitä chihuja siinä pyöri lähes 50 kpl. Kaikki vaikuttivat kuitenkin iloisilta ja terveiltä ja hyvinvoivilta, pitkäkarvaisetkin olivat hyvin hoidetun oloisia.
      Itse hain sieltä koiranpennun kolmisen vuotta sitten, ilman papereita myi, 800e. Oli myös poikansa koira. Näin vanhemmat, jos ne nyt juuri ne olivat.
      Itse asiassa keltaisen pörssin ilmoituksessa oli pojan puh.no ja kun siihen soitti, sai äidin numeron ja sitä kautta pääsi paikalle.
      Terve ja kaunis chihu siitä kasvoi. 3-kiloinen. Ei koskaan terveysongelmia vielä ollut.
      Bisnestähän kaikki kasvatus on. Turha sitä illuusiota mistään muusta on luulla todeksi. Voisin hakea uudenkin paperittoman sieltä, jos joskus tulisi tarve.

    • pohdiskelija_

      Yleensä jos ostaa chihuahua pennun, eikä halua 5kg painosta, niin kannattaisi paikanpäällä katsella, että onko pentu pieni, vai iso. Pystyy pennustakin näkemään jo rakenteen ja tulevan painon aikuisena. Vertaa vaikka pentua muihin pentuihin, niin huomaa eron. Nykyään on aivan normaalia,että ihan rekistöröityjä pentujakin on yli 4kg:sia. On niin sanottuja teacup kokoja ja jättiläisiä ja cihuja siltä väliltä. Siksi kannattaa perehtyä asiaan paremmin, ennen kun ostaa chihun, jos nyt haluaa sen alle 3kg:sen chihun. Asia on eri silloin, jos kasvattaja lupaa pennulle tietyn aikuispainon ja se ei pidä paikkaansa.

      Olen "Myyme" kanssa samaa mieltä. Tuskin kenelläkään kasvattajalla on täysin puhtaat jauhot pussissa? Poikkeuksiakin on, mutta suuri osa ihmisistä hakee koiransa kasvattajalta, joka myös tekee näitä välipentueita salassa. Toiset peittelevät touhunsa vain paremmin.

      Suosittelen kaikkia tutustumaan eri kasvattajiin kunnolla, niin näette todellisuuden. Huomaisitte sitten viimeistään mitä kasvattajat kulissien takana puuhaavat. Kaikki tekevät bisnestä niillä ,mutta kysymys kuuluukin, että onko myyjän motiivina saada myytyä koirat nopeasti pois, vai saada myytyä koirat terveinä hyviin koteihin? Terveistä koirista tuskin tulee ongelmia niin kasvattajalle kuin ostajalle. Toisilla on siis kotona hautomo missä koirat sairastelevat, evät pääse ulos, sukusiittoisuutta jne. Toisilla hautomo, missä koirat pääsevät ulos, on tilaa, kasvattaja huolehtii koirat kunnolla, kuljettaa säännöllisesti eläinlääkärillä, on ruokaa ja koirat ovat kaikkiaan terveitä ja hyvinvoivia, vaikka papereita ei kaikilla olisi.

      Pahmimpia taopauksia mitä olen kuullut ovat ne tilanteet, kun pentuja tuodaan virosta. Pentuja ei ole aina rokotettu ja pennulla on mukamas paperit eikä ostaja saa ikinä näitä papereita. "Minä lupa sulle hyva pentu!" Tuovat suomeen ja puhuvat paljon hyvää, mutta kun pääset pentusi kanssa kotiin, niin se kuoleekin jo 2-päivän kuluttua käsiin. Tästä syystä suosittelen tutustumaan kasvattajaan ja hänen työhönsä, sekä koiriin kunnolla, jotta välttyy näiltä yllätyksiltä. Ikinä ei kannattaisi hakea koiraa kotiin kertanäkemältä.

      Tilastoja en ole tehnyt, mutta niin paperilliset kuin paperittomat koirat ovat melkein yhtä terveitä. Ikinä terveyttä ei voi taata vaikka maksaisit koirastasi 2000 euroa. Riskit ovat samat kun vain vanhemmat on kunnolla tutkittu ja pentu jos ostat paperittoman. Ostan paperillisen chihun mikäli näen tarpeelliseksi nämä paperit. On jokaisen valinta keneltä ja millaisen chihun ostaa. Minusta papereihin ei pitäisi niin kauheasti keskittyä vaan pennun oloihin, kasvattajaan jne.

    • Myyme

      Loistavasti pohdiskeltu pohdiskelija!

    • ninunnnn

      tiedättekö miksi koirat.com sivustolta on poistettu kyseisen kennelin sivut?

    • pohdiskelija_

      Varmaankin joku reetupukki laulellut sinne paperittomista koirista. Minulle on aivan sama, kuuluuko tämä kenneli koirat.com sivulle tai haista paska. fi. Tärkeintä on, että koirat voivat hyvin ja kasvattaja huolehtii koiristaan. Oli cihuja sitten 2 kpl tai 50 kplta. Kun vain hoito on hyvää ja koirat saavat elää koirien elämää. Koirat.com sivustolla on kenneleitä, mitkä toimivat myös pimeästi ja myyvät vielä sairaita chihuja. pennut tuskin ovat nähneet ikinä edes auringonvaloa. Siitä ei vain tiedetä/ puhuta. Älkää olko sinisilmäisiä!

      • Minusta hyvään hoitoon kuuluu myös se,että nartut saa olla rauhassa myös pentuja ja nuoria...
        Ehkä toisille sitten sillä ei ole mitään merkitystä,vaikka ne astutettaisiin ihan puolittain pentuina.
        Ihan nuoresta jopa kahdet pennut vuodessa,niin ei ihan minun käsitykseni ole hyvästä elämästä koiralle...
        Näköjään on käsitteellistä se hyvä elämäkin...


    • voi elämä...

      Kai sen nyt järkikin sanoo ettei kukaan pysty hoitamaan 50 koiraa asiallisesti oman arkensa keskellä!! miten muka lenkität, aktivoit, hoidat ja annat jokaiselle aikaa yksilöllisesti!? itellä on kolme koiraa ja ne vievät kyllä kaiken vapaa-aikani, mutta että niitä olisi 50, huh huh... ei tollasta koiramäärää pysty vahtimaan kuka astuu ja ketä, siitä sitten vaan arvailemaan petueiden isää, sairasta... joku tossa kirjoitti että pihalla pyöri 50 koiraa, mahtaa sisällä olla vinot pinot häkkejä vai ovatko muka kaikki sisälläkin vapaina kaikki sulassa sovussa... voi voi, mutta tosiaan, suosittelen jotakin toista kasvattajaa, surullista tälläinen toiminta=(

      • annema1

        "voi elämä" puhut tuollaista vaikket ole edes siellä käynyt... voi taivas! käy ensin ja puhu sitten. Pihalla on iso aitaus talleineen jossa koirat voivat olla vapaana keskenään, juoksennella pihalla....sisällä on niille perheen omakotitalossa koko alakerta omistettuna. Rouva on ihana ja siellä koirat ovat onnellisen vapaina, harmi että joutuvat sitten kaupunkiin "asfalttikävelyille", ylisyötetyiksi, yksinäisiksi ja pääsevät ulos vain silloin kun omistajille se sopii.


      • Korppi10

        Juu, totta tosiaan. Jos pihalla kirmailee 50 koiraa, niin ei se trakoita sitä, että tämä paikka on tosiaankin koirien maanpäällinen paratiisi. Se ei myöskään tarkoita sitä, että kasvattaja on todellinen koiraihminen. Bisnekseltä tuo vaikuttaa!


    • hohhojaa

      Ei kannata ostaa koiraa sitten kennelistä, koska YLEENSÄ kenneleissä on kymmeniä koiria ja kaikki koirat eivät saa 100% huomiota jatkuvasti. Suosittelen harkitsemaan ostamista ihmiseltä, jolla vain muutama chihu jo ennestään talossa.

      Itse kylläkin ostin chihun ihmiseltä, joka ei työkseen kasvattanut chihuja. Kokemusta ja tietoa tällä henkilöllä ei sitten loppujen lopuksi ollut chihuista, joten kun pentuni oireili jäin ongelmatilanteeseen yksin chihuni kanssa.

      Monet kenneleiden pitäjät siis osaavat auttaa ja neuvoa hyvin kattavan kokemuksen ja laajan tiedon ja taidon takia.

      Kyseisellä kennelin pitäjällä on ulkotalli, missä kaikki herkut chihuille. Lattialämmitykset jne. Asuu maalla, joten tilaa chihuille on kyllä. Eläinlääkäri vierailee naisen tykönä jatkuvasti tarkastamassa chihuja ja moitteita ei ole saanut. Eli ei periaatteessa pentutehtaile, tai sitten on kyllä pentutehtailija, joka hoitaa koiransa hyvin. Tekee merle yhdistelmiä, vaikka toiset ovat ikävä kyllä sitä mieltä, ettei merleä hyväksyttäisi. Jotkut ajattelevat, että merlen mukana kulkee sairautta, mutta todellisuudessa ei. Sanoi mm. Pähkinän kennelin pitäjä, joka oli yksi tunnetuimpia chihu kasvattajia suomessa. Myös valkoisesta väristä epäillään samaa.

      Syy miksi kyseinen Nordic Flaminstaria ei löydy enään kennelliitosta on se, että tekee vieläkin välipentueita, vaikka välipentueet ovat nykyään kiellettyjä. Näitä välipentueita tekevät kyllä muutkin tunnettujen kenneleiden pitäjät, mutta eivät ole jääneet kiinni siitä. Ainakaan toistaiseksi.

      Ja sinulle vielä tietoa "MOLOSSI" että kyseinen kasvattaja kasvattaa siis työkseen chihuja, eikä tee muuta työtä, joten päivät pitkät hän hoitelee chihuja. Aikuiset lapset osallistuvat myöskin chihujen hoitoon. Bisnestä tekee chihuilla, niin kuin ikävä kyllä tänäpäivänä se on todettu hyväksi rahasampoksi.

      • annema1

        Hohhoijjaa puhui ihan asiaa tuon kennelin puolesta ja olen täysin samalla kannalla, sanokoon muut mitä haluavat: me saimme terveen hyvin pidetyn pennun ja kohta saatan hakea sille kaverinkin... samasta paikasta!


      • Korppi10

        Ei se nyt noin vaan ole, että "YLEENSÄ kenneleissä on kymmeniä koiria". Mä tiedän yhden kennelin, jossa on 20 koiraa. Muissa tietämässäni niitä on max. 10.


    • Aikalailla saa kyllä pentuja tuottaa, että siittä ihan leipänsä repii..

      Joku kyseli, mikä vika on paperittomassa koirassa, jos se tulee vain kotikoiraksi. Eipä muuten mikään, mutta et koskaan voi tietää mistä koirasi oikeasti on. Ketkä sen vanhemmat oikeasti ovat ja miten terveitä ne ovat olleet, eli mitä sairauksia sinun koirallesi on odotettavissa. Ja sekin, että kuinka monta pentuetta koirasi emällä on teetetty ja missä ajassa.. Uskon, että sekarotuisia koiria on todella hyviä ja terveitä, tietty paperittomia. Mutta rotukoirien paperittomuutta en ymmärrä, väittäisin että jonkun pitää olla pielessä jos rotukoirat jätetään paperitta..

      Ja jos koiralla on teetetty 5 -vuotiaana 5 pentuetta, eikös se ole melko paljon? Tai siis eikös 5 pentuetta ole ylipäätään jo koirien eliniän aikana melkoinen määrä, näin on ainakin isompien rotujen kohdalla..

    • Ja sen verran vielä sanoisin, että mun epäilykset ainakin herää kun ei kennelin kotisivulla ole koirista mitään muuta mainintaa kuin kuvat. Ei esim terveystuloksia tai sukutauluja ym..

      • annema1

        pobble hei, eikö riitä että saat ne nähtäväksi, ku menet pentuja katsomaan? aivan varmasti ne sinulle toimitetaan pyytäessäsi. Ei kaikkea pidä/voi/tarvitse nähdä heti, ota selvää!!


    • Kävimme juuri..

      .. paikan päällä Huittisissa katsomassa chihu-pentua. Huomasin ilmoituksen chihuahuapennuista keltaisessa pörssissä. Ilmoitus sinänsä vaikutti asialliselta ja luotettavalta.

      Yhteydenpito oli kuitenkin takkuista heti alusta alkaen. Olimme puhelimitse sopineet päivän jolloin menisimme katsomaan pentua. Tämän jälkeen pyysin etukäteen pennun vanhempien nimitietoja tekstiviestitse, jotta olisin pystynyt perehtymään koirien rekisteritietoihin etukäteen. En saanut edes vastausta koko viestiin, mikä oli minusta sinänsä jo kummallista.

      Kävimme kuitenkin katsomassa pentua sovitusti. Talon edusta on ympäröity aidoin, ja pihalla juoksenteli ehkä 10-20 koiraa: chihuja, mopsi, muutama muu koira (mm. yksi merle ja yksi luppakorva chihu).. Koirat olivat innokkaita ja reippaan oloisia. Talon sisälle mennessämme huomiomme kiinnittyi useisiin koiranpeteihin ja pentuaitauksiin joita oli pitkin poikin asuntoa. Asunto oli epäsiisti ja hajukin oli aikamoinen. Joka puolella kaikenlaista rojua. Sai oikeasti varoa askeliaan. Nainen käytännössä tuntui asuvan koirien (ja pentujen) keskellä.

      Keittiön lattialla vaelteli yksinäinen ehkä noin 5 viikkoinen pentu. Olohuoneessa oli ainakin yksi emo pentuineen omassa aitauksessaan. Joka puolella tyhjiä pentuaitauksia.

      Pian tämä nainen ilmeistyi jostain meidän pentumme sylissään. Pennun emo oli myös paikalla. Erittäin reipas ja ystävällinen koira mutta mielestäni melko raihnainen (minulla ei tosin ole kokemusta minkälaisia emot yleensä ovat).

      Kun kyselin pentujen isästä, hän sanoi jo myyneensä sen pois. Kuvaili tätä kyllä hieman. Kysyttäessä kuinka monet pennut emolla oli tähän mennessä olleet, saimme vastaukseksi "muutamia". Kysyin jälleen vanhempien koko nimitietoja. En saanut niitä mutta hän lupasi lähettää ne minulle myöhemmin tekstiviestillä. Hän kertoi rekisteröivänsä ja siruttavansa (siis tämän kyseisen pentueen) pennut. En kysynyt myykö hän myös rekisteröimättömiä pentuja.

      Pyysin saada nähdä pennun sisarukset. Jälleen nainen haki ne jostain. Veti vain nopeasti jonkin huoneen oven perässään kiinni. En siis nähnyt yhtään missä/minkälaisissa tiloissa pennut oikeasti olivat. Tai mitä oven takana oli. Minusta tämä oli outoa.

      Minulla ei ole kokemusta kenneleistä aikaisemmin, siksi en ole ehkä oikea henkilö arvostelemaan paikkaa. Lähdimmekin paikasta epäuskoa täynnä ja mietimme että tällaisiako ne kennelit sitten ovat. Mutta jos ensivaikutelman perusteella voi jotain sanoa, pitäisin kyllä henkilökohtaisesti paikkaa aika kauheana.

      Kävimme samana päivänä toisessa kennelissä koska se oli matkamme varrella. Kenneli oli myös omakotitalossa, mutta asunto oli sisältä siisti ja ns. "normaalin " kodin oloinen ja näköinen. Yksi huone asunnosta oli varattu koirille/pennuille ja ovi aidattu. Pennut juoksivat reippaina meitä vastaan ja kasvattaja vastaili mielellään kysymyksiimme ja jutteli myös avoimesti. Mielestäni siis täysi vastakohta tälle aikaisemmalle. Emme tämän jälkeen edes harkinneet hankkivamme pentua tuolta, vaan valinta oli todella helppo. Pennuilla hintaeroa oli mielestäni vähän: Huittisissa kasvattaja pyysi 1200, jälkimmäisessä 1500.

      Huittisten kennelissä minulla oli olo kuin olisin ostamassa (kallista) sikaa säkissä. Sain vain hyvin epämääräisiä vastauksia. Nainen oli kyllä ystävällinen, mutta hajamielisen ja suurpiirteisen oloinen.
      En myöskään saanut niitä luvattuja tietoja pentujen vanhemmista tekstiviestitse vielä seuraavanakaan päivänä.

      Tässä siis henkilökohtainen ensivaikutelmani tästä kennelistä/kasvattajasta sellaisena kuin sen koin.

    • myös kokemusta

      itsellä aivan vastaava kokemus paikasta, kylläkin vuonna -08. Ainakin eteinen, keittiö ja olohuone olivat täynnä aitauksia joissa kaikissa pentuja. Myös urokset ja tiineet olivat omissa aitauksissaan/boxeissaan. myös talon muista huoneista kuului haukuntaa joten koiramäärä oli jo tuolloin valtava. Pentujen vanhemmista oli vaikeaa saada tietoa, eikä ihme, taitaa aikalailla yhdistellä noita pentueita...

      Hyvä vaan että täällä puhutaan ja jaetaan kokemuksia kyseisestä paikasta, toivottavasti myös kyseinen "kasvattaja" itse lukee näitä kommentteja ja ottaa edes hiukan opikseen. Kyllä näitä kokemuksia saa ja kuuluu jakaa, jotta täältä pentua suunnittelevat voivat harkita uudelleen.

      Tuntuu että vuosi vuodelta tämä toiminta vaan kasvaa ja kasvaa ja toivon todella, että sanonta : Ahneella on p****nen loppu, pitää tässäkin paikkansa.

      • joku vaan

        Itse ostin täältä paperittoman chihun ja on ollut todella terve ja kaunis. Vilkas, reipas ja leikkisä. Monet ovat kehuneet koirani ulkonäköä ja sanovat, että kauniimpaa chihua saa etsiä. En pidä papereilla mitään väliä, vaikka siitäkin aiheesta joka paikassa jauhetaan. Ymmärrän papereiden tärkeyden, mutta minun kohdallani niistä ei olisi ollut mitään hyötyä. Olen ennenkin omistanut sekarotuisen koiran ja kyllä nämä rotukoirat ovat jopa monesti paljon enemmän alttiita rodulle tyypillisille sairauksille liiallisen jalostuksen takia. Sanoi mm. eläinlääkäri. Muutenkin vihaan tätä koirien paperitoimintaa ja ihmisten arvostelemista koiria sillä, että mistä suvusta jne. koira on. Näyttelytkin kertovat ihmisten omasta turhamaisuudesta.

        Tämä nainen, jolta chihuni ostin oli todella asiallinen ja mukava. Minua kanssa häiritsi koirien määrä ja ehdein jo ajatella jonkintasoista pentutehtailua ja sitä varmaan hänen bisnes osittain onkin. Näin pennun emon ja isän. Vaadein nähdä molemmat ja molemmat vanhemmista olivat kauniita yksilöitä chihuina. Isällä oli paperit ja luin ne läpi. Äidillä papereita ei ollut, mutta muuten vaikutti hyvin terveeltä yksilöltä. Kyllä ajattelin, että johtuneeko emon paperittomuus siitä, että tälle teetettäisiin jatkuvasti pentuja?..en tiedä. Tämä oli kuulemma tyttären hankkima paperiton koira ja ymmärrän sen syyn myös. Asian todellinen laita jäi kuitenkin vaivaamaan.

        Aluksi olin hyvin epäluuloinen ja pyörittelin päässäni kaikkea. En siis luottanut, koska pelkäsin. Pelko oli toki aiheellista, mutta myöskin aiheetonta. Tämä nainen tuntui kuitenkin puhuvan asiaa ja olevan hyvin reheellinen. Hänestä huomasi kuinka paljon hän koiristaan tykkäsi. Vaikka koiria oli todellakin paljon, niin osasi hän jokaisen nimen ulkoa. Koirat olivat myöskin hyvin terveitä ja iloisia. Eläinlääkäri kävi naisen luona säännöllisesti ja yhdeltä aikuiselta chihultakin oli poistettu juuri hammaskiveä (Chihuilla yleinen ongelma).
        Jotkut hänen koiristaan olivat todella vanhoja. Yhdellä ikää 14-vuotta jne.

        Tämä koirien määrä ja se kuinka usein narttuja astutettiin jäi minua häiritsemään. Tosi kuitenkin on, että kunnon kenneleillä tämä koirien määrä on huolestuttavan suuri. Esim. suvikasteen kenneli. En ole kuitenkaan keneltäkään vielä kuullut, että olisi sairaan koiran tältä naiselta ostanut ja tämä nainen vaikutti siltä, ettei sairasta koiraa myisikään.

        Luottamus kasvoi vähitellen. Vierailin usein hänen luonaan ja tämä pieni, mutta paperiton chihu oli niin valtavan kaunis, etten voinut lopulliselle päätökselleni mitään. Ehkä minun olisi kannattanut ostaa muualta, mutta itse olen kiitollinen koirastani. Hänestä näkee sen kuinka hyvää huolta hänestä on kuitenkin pienenä pidetty. Todella ihmisläheinen ja rakastava chihu. Sanokaa te häntä sekarotuiseksi paperittomuuden takia, mutta kauniimpaa paperillista chihua saa etsiä tai maksaa siitä ainakin sen muutaman tonnin.

        En väitä kuitenkaan, ettei nainen chihuilla bisnestä tekisi, enkä väitä, ettei pentutehtailua harrastaisi. On iso todennäköisyys, että myöskin emoja pennutetaan useasti ja toki kaiken moraalini ja omantuntoni mukaan tämä kaikki on hyvin väärin. Toivon naisen kuitenkin ajattelevan koirien parasta ja jos toiminta on karannut käsistä, niin hän myös ymmärtäisi vihdoin korjata tilanteen. Ehkä hän ei tahallisesti tätä toimintaa harrasta, vaan myöskin hamstraa turvakseen koirien määrää ympärilleen. Himohamstraaja? Oli miten oli..en pidä ihmisten tuomitsemisesta, mutta en myöskään eläinten laiminlyömisestä. Toivottavasti hän ajattelisi rahan sijasta nyt koiriensa parasta.


    • muutama fakta

      ostin aikoinaan tältä naiselta paperillisen, 1800€ maksoin. Vakavasti sairas, eläinlääkärikuluihin uponnut yli 4000€ (onneksi on vakuutus), hampaat osoittaa kaikki eri ilmansuuntiin, sököt polvet... Myöskään koiran mukana saatu eläinlääkärin todistus ei täsmää jalostustietojärjestelmän kanssa. Ell. todistuksen mukaan pentueessa on 4 pentua, jalostustietojäejestelmän mukaan yhteensä 6... Eli vaikka koirallani on paperit, minulla ei ole hajuakaan sen oikeista vanhemmista koska on yhdistänyt kaksi pentuetta. Mitäs jos käyttäisin koiraani jalostukseen?? (en tietenkään käytä, mutta jos koira olisi terve enkä olisi näitä asioita tajunnut)?

      Rakastan tuota vakavan sairauden läpikäynyttä sohvaperunaani, mutta tuo kasvattajan toiminta saa minut raivon partaalle. Toivon todella ettei yksikään koiran omistaja joudu kokemaan tätä surua ja tuskaa jonka itse olen kokenut koirani sairauden myötä. En tule ikinä suosittelemaan tätä koiramäärän lisääjää kenellekkään, päinvastoin. Suomessa on niin paljon laadukkaita kasvattajia että luulisi niistä se oikea löytyvän.

      Suosittelisin täältä paperillisten koirien ostajia tarkistamaan tuon Ell.todistuksen ja jalostustietojärjestelmän täsmäämistä... jos ei täsmää niin ilmotusta kennelliittoon.

      Toivoisin että myös näistä sairastapauksista puhuttaisiin yhtä avoimesti kuin noista hyvistä kokemuksistakin, saisivat ostajat kuulla myös noista "kasvattajan" varjopuolista ennen kuin tekevät ostopäätöksensä.

      Negatiivisesta viestistäni huolimatta, hyvää kesän jatkoa ja terveitä päiviä teidän kirpuillenne!

      • f

        Voisitko kertoa miten koirasi on ollut sairas ja milloin olet sen ostanut..? Minä myös ostin sieltä koiran joka oli niin sairas että sitä ei pystynyt parantamaan.. :(


      • muutama fakta
        f kirjoitti:

        Voisitko kertoa miten koirasi on ollut sairas ja milloin olet sen ostanut..? Minä myös ostin sieltä koiran joka oli niin sairas että sitä ei pystynyt parantamaan.. :(

        vuonna 2008 ostin chihuni sieltä...oireet alkoivat jo ihan pikkupentuna, ruokahaluttomuutta, voimattomuutta, en vain silloin sitä ymmärtänyt että kyseessä oli jotakin todella vakavaa... chihuni ollessa vajaa 2 vuotias, sille tuli vakavia neurologisia ongelmia, se alkoi pyörimään vasemmalle ympyrää, jalkojen asentotunnot täysin hukassa, uhkausvastetta vasemmassa silmässä ei ollut ollenkaan... diagnoosina granulomatoottinen meningoenkefaliitti, vapaasti suomennettuna pesäkkeinen aivotulehdus=(

        Lääkitys poisti tulehduksen mutta jätti arpikudosta aivoihin, joka puolestaan jätti yhden oireen päälle... koirani kiertää edelleen silloin tällöin kehää vasemmalle, yleensä kiihtyessään. Saatiin siinä sitten kaupan päälle myös epilepsia... onneksi kohtauksia tulee todella harvoin ja ovat lieviä...

        nyt chihuni elää onnellista sohvaperunan elämää, päivä kerrallaan=)

        Tämä sairaus otti todella voimille ja toivon ettei kukaan koskaan joudu kokemaan rakkaiden karvakorviensa kanssa samaa surua!!

        Osan ottoni sinulle f, tälläistä ei kuuluisi tapahtua. Turhaa surua. Haluaisitko myös kertoa teidän tarinanne sekä milloin koiran ostit?

        Kasvattajalle olen ilmoittanut tämän vakavan sairauden, ei estänyt pennuttamasta 4 kertaa uudelleen koirani emää...todella vastuutonta.


    • ninjae

      Itse ostin sieltä chihun 2007.Ei kyllä silloin ollut sotkuista, eikä koiria juoksennellut ympäriinsä.Nähtiin emo ja sisarukset.Koira maksoi 1700e on paperit ja nähtiin eläinlääkärin todistus pentueesta.Löytyy myös kenneltietojärjestelmästä.

      Mitään pahaa sanottavaa ei ole, mutta ihmetystä herätti ainoastaan se, että meidän koiralla ei ole kennel nimeä ja sanoi, että ehkä ei kannata näyttelyihin lähteä, mutta toki saa mennä jos intoa riittää :) Neuvoi myös hyvin, miten "kouluttaa" näyttelyyn ja pentu paketti oli myös todella kattava.

      Koirasta tosin kasvoi myös 4 kiloinen, mikä ei ainakaan silloin ollut "hyväksyttävää", mutta sitäkin rakkaampi sohva peruna.

      Kennel nimen puutteen olen ajatellut johtuvan siitä, kun verotus sinä vuonna muuttui, eikä halunnut veroa maksaa..

      • joku vaan

        Käynyt myös kyseisessä kennelissä, merlejä useita, käyttää niitä jalostukseen vaikka väri on kielletty! Koiria valtavasti ja haju talossa hirvittävä. Siellä oli myös kiharakarvainen chihu tullut astutukseen!!! Myy pentuja sekä kennelin nimiin että ilman kennelin nimeä. Eläinlääkärin tekemästä pentutarkastuksesta jäi vähintään epäilyttävä olo, ei tietoa mistä pentueesta kyse, missä se tarkastus tehty, ei mitään erittelyä sirumerkinnöistä... vähintään outoa. En suosita ostamaan sieltä yhtään pentua! Tervejärkinen ihminen ei hyväksy moista kenneltoimintaa.
        Kuten aiemmista viesteistä voi lukea, myy myös paperittomia. Kasvattajasopimuksen tehnyt kennelin pitäjä ei saa myydä yhtään rekkaamatonta pentua vaikka se olisi kuinka sairas tai mitä tahansa!
        Ottakaa hyvät ihmiset jotka harkitsette chihun ostamista järki käteen ja tutustukaa useisiin eri kenneleihin ja valitkaa paras älkää halvinta!


      • johanna6

        Ostin itse myös urospennun (lk-chihuahua) täältä 1.12.2007. Sama tarina, eli koira on kyllä rekisteröity, mutta Kennel-nimi puuttuu. Miksiköhän niin? Urokseni on myös iso chihuahua, paino noin 3,8 kg.

        Silti koirani on ollut erityisen terve ja erittäin hyväluonteinen! Ei hauku, ja oli jo pentuna erittäin ihmis- ja eläinystävällinen. Tietysti koulutuskin vaikuttaa asiaan, mutta noin hyväluonteista ja tervettä pikkukoiraa en ole kyllä missään aiemmin tavannut. Luottoystäväni, ikuisesti.


      • Nova07

        Myöhään tulee vastaus ja et varmaan lue ketjua enään, mutta meillä on myös silloin ostettu pentu ja sama hinta.Ajattelin, että onkohan sisarukset?Meillä ei myöskään kennelnimeä ja koira 4 kiloinen.


    • toinen kasvattaja

      Aivan pöyristyneenä luen tätä tekstiä täällä.

      Älkää hyvät ihmiset kuvitelko, että kaikki kasvattajat ovat tuollaisia! Itse kasvatan toista kääpiökoirarotua ja tunnen myös chihukasvattajia eikä kenelläkään olosuhteet ole tuollaiset..

      Muistakaa, että koiran paperittomuuteen on aina syy! Ostamalla paperittoman koiran tuette kaikki pentutehtailua. Koiralla on oikeus tarpeelliseen vapaaseen pentueiden välillä, mikään ei oikeuta näiden välipentueiden tekemistä.

      Meitäkin on, joiden jauhot pussissa todellakin ovat puhtaat. Hyvä kasvattaja kertoo aina koiriensa ja harrastamansa rodun vioista, sairauksista, ominaisuuksista jne. avoimesti parhaan tietonsa mukaan eikä käytä narttuaan jalostukseen rahan toivossa. Tutustukaa useisiin vaihtoehtoihin ja muistakaa, että tukemalla kuvatun kaltaista toimintaa tuette pentutehtailua. Älä osta pentua säälistä!

    • Huh, huh...

      Te joilla näitä kauheita kokemuksia on niin ottakaa ihmeessä yhteyttä kennelliittoon. Jos teettää pimeitä pentuja ym. niin ei muutakuin soitto kennelliittoon.

    • vihainen ostaja

      Ostin sieltä kylläkin tyhmänä paperittoman chihun. 700 euroa siitä maksoin. Kaunis on ja hyvin mennyt tähän asti. Kylläkin hieman ruokahaluttomuutta, mutta pirteä on. Ikää 5kk. Olin todella epäilevä kun sieltä koirani ostin. Pihalla koiria ainakin 50 ja sisällä haisi koiran uloste. Toivotaan, ettei cihulleni nyt vain mitään sairauksia ilmaantuisi myöhemmin, tai laitan kasvattajan kärsimään teoistaan. Olen todella järkyttynyt näitä tekstejä lukiessani. Tullaisesta ihmisestä pitäisi ilmoittaa eläinsuojeluviranomaisille ja viedä häneltä loputkin koirat pois.

    • Piupau

      Minäkin ostin kyseisestä kennelistä oman rakkaan pikkuiseni. Tuolloin, muutama vuosi sitten paikka vaikutti ihan hyvältä ja pätevältä. Koiria oli kyllä monta, eikä sisällä ei näkynyt pentuaitauksia ja pääsin kiertämään talossakin. Imettävän nartun huoneeseen ei kylläkään päässyt heidän oman rauhan vuoksi. Kummankin vanhemmat paperit näin ja tiedot olivat hyvät jalostustietokannassa. Kummatkin vanhemmat näin sekä sisarukset. Lisäksi sain koirista etukäteen tietoa ja kuvia.

      Koiralltani puuttuu toisin kennel nimi, kun koira oli hänen tyttärensä nimissä. Pieni prinsessani on ollut terve ja todella rakastettava. Enkä mistään hinnasta vaihtaisi tai olisi jättänyt hakematta.


      Nyt, kun näitä "totuuksia" lukee, tulee ihan kyyneleet silmään. Kuinka joku voi olla näin raaka rakkaille koirilleen? Ehkä useampi asia olisi tullut mieleen, jos hankkimani koira ei olisi ollut ensimmäiseni. Toivon vain näille koirille tässä kennlissä hyvää ja rakastavaa elämää.

      • annema1

        Hei piupau... mitä ihmettä tarkoitat tuolla... "olla näin raaka koirilleen?" Missä mielessä hän on ollut raaka? Näitkö siellä käydessäsi raakuutta? Oliko koiraasi kohdeltu raaásti? Miksi ihmeessä uskot kaikkea mitä kirjoitetaan jos et itse sellaista edes nähnyt??? Mistä tiedät, että nuo "kauhujutut" ovat totta? Josko ne on kirjoittanut vaikka joku jolla on oma kennel/kateudesta/lytätäkseen/katkera??? joku jolla ei ole muuta tekemistä, kaikenlaisia hullujahan näilläkin palstoilla liikkuu, usko siis vain omia silmiäsi ja kokemuksiasi, kunnes toisin näet. Näin ainakin minä teen ja omistan heidän kasvattaman chihutytön ihanan ja terveen!


      • muutama fakta
        annema1 kirjoitti:

        Hei piupau... mitä ihmettä tarkoitat tuolla... "olla näin raaka koirilleen?" Missä mielessä hän on ollut raaka? Näitkö siellä käydessäsi raakuutta? Oliko koiraasi kohdeltu raaásti? Miksi ihmeessä uskot kaikkea mitä kirjoitetaan jos et itse sellaista edes nähnyt??? Mistä tiedät, että nuo "kauhujutut" ovat totta? Josko ne on kirjoittanut vaikka joku jolla on oma kennel/kateudesta/lytätäkseen/katkera??? joku jolla ei ole muuta tekemistä, kaikenlaisia hullujahan näilläkin palstoilla liikkuu, usko siis vain omia silmiäsi ja kokemuksiasi, kunnes toisin näet. Näin ainakin minä teen ja omistan heidän kasvattaman chihutytön ihanan ja terveen!

        Nämä omistajien kirjoittamat "kauhujutut" ovat niin valitettavan totta kuin olla voi. Hienoa että koirasi on ollut terve ja toivotaan pitkää ikää mutta näin ei valitettavasti monella asiat ole. Olkoon kuinka hyvät talli ja piha rakennukset hyvänsä, chihuahua ei kuulu samaan lauseeseen ulkorakennusten kanssa. Se on seurakoira eikä kuulu piharakennukseen. Sairasta ja raakaa on mielestäni pennuttaa narttu joka vuosi 1-2 kertaa. Tämän "kasvattajan" nartut ovat joko tiineenä tai imettävät, aika rankkaa... (myös sinun narttusi emä)... onko se mielestäsi hyvää koiran elämää??

        Täällä ei todellakaan kukaan kirjoita kateudesta vaan kauhusta, ja varoittaakseen muita turhilta suruilta ja itkuilta.


    • Ikävä on suuri...

      Meillä oli chihu kyseisestä kennelistä.mutta tyttö pääsi iki uneen 7.9.12.(4-vuotiaana)
      Chihu luovutettiin alle 500g mutta saatiin kasvatettua noin 2,5kg.
      2,5 vuotiaana kohdun poisto ja lääkäri ihmetteli että ei ollu nähnyt semmosta kohtua kellään koiralla ,eli synnynnäinen kohtu vika.Koira myös sairastui pahaan epilepsiaan noin puol vuotta leikkauksen jälkeen joka sit tytön vei mukanaan koirien taivaseen!Tytöllä oli epilepsia lääkkeet mut kohtaukset tuli 3-12 sarjana!vaikka lääkkeitä nostettiin!
      En silti vaihtais päivääkään pois ja IKÄVÄ on Kauhee omaa pikku tyttöä...
      Lunaa kaivaten
      Äiti,Isi ja pikku sisko Lilly

      • ikävä

        Hei olisin hyvin kiinnostunut juttelemaan sinun kanssa koirastasi.. Kiinnostaisi tietää että onko Luna nimi ollut rek. nimenä. Meidän koira otettiin sellaisesta pentueesta jossa oli Luna yhden pennun rekisterinimenä. Meidänkin koira sairastui todella vakavasti ja jouduimme lopettamaan pikkuisen. Meidän chihu sai elää vain 2 vuotiaaksi.


      • ikävä
        ikävä kirjoitti:

        Hei olisin hyvin kiinnostunut juttelemaan sinun kanssa koirastasi.. Kiinnostaisi tietää että onko Luna nimi ollut rek. nimenä. Meidän koira otettiin sellaisesta pentueesta jossa oli Luna yhden pennun rekisterinimenä. Meidänkin koira sairastui todella vakavasti ja jouduimme lopettamaan pikkuisen. Meidän chihu sai elää vain 2 vuotiaaksi.

        ..En aikaisemmin tajunnut että tämä meidän chihun sairastuminen voisi johtua tälläisestä.. en ennenkuin olen lukenut näitä juttuja..

        Meidän pikkuisen tarina on tälläinen.

        Ostimme maailman kilteimmän ja ihanimman pienen mussukan joka oli ollut terve kaksi vuotta. Kerran kävimme el lääk. putsaamassa hampaita. Silloin häneltä irroitettiin yksi hammas. Viikko hampaan poiston jälkeen koiramme alkoi olemaan vaisu ruoka ei maistunut ja kaikki tuli heti oksennuksena ulos.

        Menimme lääkäriin jossa jouduimme tiputukseen ja saimme lääkkeet el lääk epäili vatsapöpöä. Parin päivän päästä löysin kotoa todella kipeän koiran töistä tultuani.
        Lähdimme suoraan Viikkiin päivystykseen. Päivystyksessä lääkäri kertoi että koiramme maksa-arvot ovat 3000 mikä on aivan järkyttävän korkea arvo. Jouduimme jättämään pikkuisemme teho-osastolle yöksi.
        Seuraavana päivänä hänelle tehtäisiin kokeita sekä ultrattaisiin maksa ja sappi. Maksasta ja sapesta löytyi muutoksia sekä sappitiehyet näyttivät tukkoisilta.
        Saimme lääkkeet joiden toivottiin auttavan ja kävimme kontrollissa kuukauden joka viikko. Maksa-arvot parantuivat mutta muutokset eivät.
        Eläinlääkäri kertoi meille että chihumme olisi leikattava. Leikkaus olisi jotakuinkin iisi juttu... Leikkaus päivä oli aivan kauhea odotin koko päivän soittoa sairaalasta. Päivällä kun minulle soitettiin sain huonoja uutisia. Chihumme oli leikattu. Sappi oli ollut täynnä mustaa nestettä sappitiehyet olivat aivan tukossa. He olivat laittaneet jonkun keino sappitiyhyeen. El lääk sanoi myös että koiramme saattaa saada sappineste myrkytyksen sapenstaasin kun sappinestettä tihkuu vatsaan? Ja se olisi varma kuolema. Rakas pikkuisemme oli leikattu mutta tilanne näytti todella huonolta. Senhän piti olla ihan selvä tapaus?!?? Tuossa vaiheessa tiesimme ettei tässä ole enää muuta vaihtoehtoa kun päästää ihana oma pikkuisemme pilven reunalle kirmailemaan. Kun menimme viikkiin hyvästelemään chihumme silloin hänessä oli jo merkkejä sapenstaasista. Se oli maailman kauhein päivä. En ikinä unohda näkyä kun koiramme tuotiin. Voi tuota ihanaa ja niin meille rakasta koiraamme kun hän näkimeidät se hännän heilutus oli jotain niin surullista katsottavaa..Luuli vissiin että tultiin hakemaan kotiin.
        Meidän Nuppu


      • Ikävä on suuri.....
        ikävä kirjoitti:

        Hei olisin hyvin kiinnostunut juttelemaan sinun kanssa koirastasi.. Kiinnostaisi tietää että onko Luna nimi ollut rek. nimenä. Meidän koira otettiin sellaisesta pentueesta jossa oli Luna yhden pennun rekisterinimenä. Meidänkin koira sairastui todella vakavasti ja jouduimme lopettamaan pikkuisen. Meidän chihu sai elää vain 2 vuotiaaksi.

        Hei.
        Luna oli kutsuma nimi ja koiran kasvattajaksi oli merkitty kennelin pitäjän poika.
        On vieläkin vaikeaa kun toinen on poissa.
        Soitin kennelin pitäjälle tossa tapahtuneen jälkeen ja kysyin että onko kellään muulla ollu jotain vastaava niin vastasi"ei hänelle ole kukaan ainakaan ilmottanut".
        Nyt Tyttö lepää rauhassa mummolassa laineita kuunnellen ja sorsia haukkuen eikä tarvi enää kohtauksia pelätä.
        Tyttö tuhkattiin ja päästettiin tuulen mukana mummolan rantaan....
        Edelleen kovasti kaivaten Äiti ,Isi ja Lily


    • vihainen ostaja

      En kestä..Suru on teidän kaikkien puolesta suuri ja toivottavasti en oman pikku poikani kanssa joudu samaan tilanteeseen. Ikää kun on vasta se 5kk. Tuntuu pahalta ja itkettää lukea mitä kaikki ovat joutuneet kokemaan, kun ovat tältä naiselta chihun ostaneet. Epilepsia varmaan yleistä hänen koirillaan ja pennuillaan, eikä nainen koko asiasta välitä. Suututtaa suuresti ja haluan pelastaa koirat tämän kynsistä!

      Toivotan teille kaikille oman pikkuruisenne menettäneille oikein paljon voimia! Kyllä se pikkuinen sieltä pilvenhattaralta teitä katselee ja muistelee hyvällä huolenpitoanne ja hyvyyttänne.

    • muutama fakta

      Osanottoni sinulle "Ikävä on suuri"! Voi kunpa ihmiset löytäisivät tämän viestiketjun ennen kuin sieltä pennun hakevat... niin paljon turhia murheita, huolia ja kyyneleitä... Illalla syttyy kynttilä pienelle prinsessallenne, voimahali!

    • annema1

      Juu kyllä meillä on tyttöchihu tuolta kennelistä 2 v sitten ostettu. Ihana, terve koira ja paperit ja kaikki ok:t. Oikein hyvä kasvattaja!

    • Tämäkin hävinny

      NORDIC FLAMINSTAR
      ei lupaa näyttää kasvattajatietoa

    • muutama fakta
    • KeltaisessaPörssissä

      ...tälläkin hetkellä ilmoitus kuvien kanssa, myös merle-pentuja. :(

      annema1:n viestiin tahtoisinkin kommentoida itse sen verran että oma kirjoitukseni (23.7.12) oli tarkoitettu varoittamaan/herättämään muita chihupentuja hankkivia. Se ei ollut kirjoitettu kateudesta/lytätäkseni eikä siksi että olisin katkera. Minulla ei myöskään ole kenneliä. Halusin jakaa muille kokemukseni tuosta kennelistä, en sen enempää enkä vähempää.

      Keskustelupalstoilla tosiaan on kaikenlaisia "hulluja", mutta varmasti normaali ihminen ja terve järki huomaa onko viestit ja mielipiteet kirjoitettu aidosti ja rehellisin mielin vai pelkästään provosointimielessä.

    • epilepsia

      minulla myös chihuahua täältä. 5vuotias ja sairastaa epilepsiaa. monet itkut olen itkenyt. en ottaisi enää koiraa täältä vaikka kuinka halvalla saisi.

    • CHIHUAHUA 2

      Ostettu alkuvuodesta myös samaisesta paikasta kaksi chihu urosta.Tytär myi jota en koskaan kyllä nähnyt!Myyjä oli hyvin asiantuntevan oloinen ja mukava.Noh paikka kylläkin oli epäsiisti ja koiria paljon.Sähköpostia olen laittanut tyttärelle koirieni voinnista,alussa tuli vastauksia muutama mutta nyt ei pitkään aikaan mitään!En ole enää itsekkään postia sitten laittanut.Koiruukseni voivat ainakin vielä hyvin ja ovat kauniita ja hyvin ihmisläheisiä niin lapsille kuin aikuisillekkin!Mieleeni myös tullut pentutehtailu ja ehkäpä nyt osaisin olla viisaampi koiran ostaja!En antaisi hinnasta mistään "poikiani"pois mutta toivoisin kasvattajilta vastuuntuntoa pennuttamisesta ym.Koirillani ei myös ole rek.pap.ja kotikoiraksi ne hainkin.Mutta siltikin vastuuta KASVATTAJAT!Kuume kun ostajalle tulee niin tulee myös sokeus!Kaikkea hyvää koiruuksille ja omistajille toivottaa kahden koirapojan onnellinen omistaja!

    • chihuahuaa etsivä

      Kiitos tästä ketjusta, oli juuri minulle ajankohtainen. Uskon, että vältyin monelta itkulta, Kiitos kaikille avoimesta kirjoittelusta. Asia on todella tärkeä, niin pentujen kuin ostajienkin kannalta. Hyvää Joulua kaikille pikkuisille chihuahua koirille ja omistajille.

    • CHIHUAHUA 2

      Meidän chihuahua pojat kastroitu viikko sitten!Elikkä he eivät jatka ainakaan sukuaan!Pojat hyvin parantuneet ja ovat pirteitä ja eloisia,juostaan taas että pirtti raikuu!!Ihana on kun tulee kotiin ja kaksi pientä on niin innoissaan ja sohvalle istahdettuani saan syliini kaksi niin minua rakastavaa koiruutta!Meillä koko perhe rakastaa näitä pikkuisia ja toivon että saamme pitää heidät vielä kauan ,kauan!Toivottavasti kaikki eläimet saisivat rakastavan ja huolehtivan kodin on se sitten koira,kissa ym...Syyttömiä eläimet itse ovat siihen että ovat olemassa!Ovat sitten puhdas/tai sekarotuisia!Oikein hyvää Joulua teille kaikille ja pidämmehän huolta rakkaistamme

    • 3 chihua

      Hienoa että täällä puhutaan avoimesti ja rehellisesti asioista. Itse olisin aikoinaan tarvinnut tätä keskusteluketjua avartamaan katsettani. Ensimmäinen chihuni on täältä, onneksi opin virheistä ja muut chihuni ovatkin sitten muualta. Ollaan jatkossakin rehellisiä itsellemme ja toisillemme, tuollainen toiminta on väärin kaikkia kohtaan, ihmisiä ja eläimiä. Minulla on kokemusta monista chihu kasvattajista ja olen nähnyt paljon kasvattajien koteja. Tämän kasvattajan toiminta on hyvin kyseenalaista. Hyvää joulua ja terveitä päiviä pikku chihuillenne!!

    • Nuudeli

      Kasvattaja on koirien myyjä. Toiminta ei ole asiallista ja rehellistä. Haimme kennelistä urospennun, jonka toinen polvi on leikattu alle vuoden ikäisenä ja toinen odottaa toimenpidettä. Ostaja ei aina osaa etsiä kaikkia tietoja "koirakuumeessaan" ja varsinkin tämän kasvattajan erityisen hyvät taidot puhua, olla ystävällinen ja avoimen oloinen, voivat pettää. Isän papereita ei ollut eikä niitä toimitettu myöhemminkään. Ostosopimus tehtiin Kennelliiton lomakkeelle ja mukaan sai asiallisen hoitopakkauksen ja lupauksen kasvatusavusta, sekä huolellisia ohjeita. Talon epäsiisteys, takahuoneista kuuluva koirien ääni ja myöhemmin todettu pennuttaminen, eivät ole asiallista toimintaa. Ilmoituksia eläinsuojeluun ja Kennelliitton on tehty.

      • kasvattaja

        Koiralla on siis patella. Kasvattaja antanut leikata koiran polven ei kerro välinpitämättömästä kasvattajasta. Kasvatan kääpiörotua. Meillä vanhemmat tutkitaan patellaluksaation varalta ja vain terveitä käytetään rotua jatkamaan. Silti vanhemmilla olevat terveet polvet eivät takaa jälkikasvun polvien terveellisyyttä.
        http://www.elainlaakariin.fi/koiran-patellaluksaatio/


    • Nuudeli

      Patellahan se on ihmiselläkin ja sijaitsee polvessa. Leikkaus tehtiin meidän toimestamme, ei kasvattajan. Ja leikattavaa oli siis muuallakin kuin patellassa, mm. reisiluun pää korjattiin ja sääriluun epämuodostumaa jouduttiin korjaamaan. Leikkaus maksoi meille runsaan 800 € rahaa, lisäksi työpäiviä, vaivaa ja koiran kärsimykset. Todennäköisesti taustalla on jotain, mitä ei ole haluttu kertoa. Emme tietysti voi tietää, koska isän papereita emme ole nähneet. Emällä on teetetty useat pennut omamme jälkeen, mikä ei kerro sekään hyvästä koiran hoidosta.

    • Faktat pöytään

      No niin, eikös sitä niin sanota että porukassa tyhmyys tiivistyy ja juuri niin on tainnut päästä käymään. Kun tätä keskustelua olen lukenut, toki onhan täällä muutama ihan fiksu ihminenkin ollut mukana kirjoittamisessa, kiitos siitä heille! Ja Lunan perheelle syvimmät osanoottoni Lunan menetyksestä!! Siinä oli oikein iloinen tytsy pennusta saakka vaikkakin aina olikin kovin pikkuinen!

      Eli arvata saattaa että, minä tiedän tästä kennelistä paljon enemmän kuin kukaan teistä ja haluankin siitä kennelin omistajan puolesta teille kertoa. Pentutehtailu on erittäin sairasta toimintaa enkä ymmärrä niitä ihmisiä, jotka pystyvät moiseen toimintaan ja pystyn 100%.lla varmuudella sanomaan että kyseisessä kennelissä EI harrasteta pentutehtailua!!

      Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta faktojen selvittäminen on paikallaan ennen julkista syyttelyä ja toki kannustan ihmisiä olemaan aktiivia jotta OIKEAT pentutehtailijat saadaan kuriin, vahingoittamasta viattomia koiria.

      Täällä on syytelty ties vaikka ja mistä: "yksinäinen pentu vaelteli keittiössä, pennun maksa-arvot koholla, hampaita on poistettu, epilepsiaa, raaka koiria kohtaan, pentu haettiin jostain huoneesta ja ovi pistettiin kiinni...Rekisteröimättömia pentuja" ym. Faktoja on se että tällä rodulle ominaisia sairauksia on esim. epilepsia, silmä- ja polvisairaudet, hammaskiveä kertyy ym. Kukaan ihminen ei kristallipallosta pysty ennustamaan, jos koiralle tulee sairaus sen elämän aikana. Tiedän chihun joka kuoli sydänvikaan nuorena, lääkitys ei auttanut, chihun, joka lopetettiin jalassa olleen syntymävian vuoksi. Näiden koirien omistajat olisivat voineet syyttää kasvattajaa (joka on eri kuin tässä tapauksessa) ja syyttää pentutehtailusta ja välinpitämättömyydestä, mutta ei niin he eivät tehneet, koska näiden kahden pennun kasvattajat eivät voineet tietää koiran syntymän aikana että tuo muuten tulee kuolemaan nuorena. Mikä johti kuolemaan, huono onni, ehkä sukupolvien takaa tulevat geenit, syitä voi olla monia, mutta kuinka moni syyttää omia vanhempia ja niiden geenejä jos sairastuu epilepsiaan taikka sydänvikaan?? Järjen käyttö on sallittua.

      Ja tiedän että pentutehtailun tuloksena syntyy sairaita koiria, mutta ne koirat ovat oikeasti sairaita. Se että ostaa pennun silloin on osattava ajatella että, mitä vain voi tapahtua koira voi pudota ja loukkaantua, murtaa jalkansa ym. Ketä silloin syytätte, kasvattajaako? Kun annoit niin huonot geenit meidän koiralle että jalka ei kestänytkään putoamista. Koiraa pitää myös käyttää eläinlääkärissä pienille roduille ominaista hammaskiveä pääsee kertymään ja tätä on syytä poistattaa säännöllisesti, jotta hampaiden poistolta ja siihen liittyviltä sairauksilta vältytään. Ja tässä vastuu on koiran omistajalla ei siinä kohtaa enää kasvattajalla!

      Kaikki ihmiset eivät tule toimeen toisten kanssa ja kaikista ei voi pitää. Teillä, joilla on huono mieli tullut kyseisen kasvattajan kanssa asiomisesta voimme pyytää vain anteeksi. Huonoja päiviä niitähän meillä kaikilla on ja jokainen kokeen omalla tavalla saadun palvelun.

      • Faktat pöytään

        Näistä viesteistä saa sen kuvan että koirat ovat todella huonosti kohdeltuja ja hoidettuja. Kuinka moni on käynyt paikan päällä??? Ei varmasti moni. voin siis kertoa. Erittäin iso aidattu piha, entisestä hevostallista tehty kennelitila, jossa kameravalvonta, lattialämmitys, asianmukaiset tilat koirille, jotka ovat viranomaisten tarkastamat. Sisällä talossa koko alakerta on koirien käytössä. Yksi huone on varattu nartuille, joilla on pennut. Tässä huoneessa on häkkejä kaksi päälletysten. Tämä sitä varten että. Jokainen narttu, jolla on pennut tarvitsevat oman tilan pentueellensa, jotta ne voivat hoitaa pentujansa rauhassa. Pentueita on pidettävä erillään, koska kaikki nartut eivät hyväksy muita narttuja ympärilleen. Näin ollen suojellaan sekä pentuja että emoja. On myös emoja jotka tilaisuuden tulle käyvät "varastamassa" toisten pennut itselleen jos siihen tulee tilaisuus. Omissa häkeissä tai aitauksissa tätä tilaisuutta ei pääse tulemaan, joka taas ei pääse johtamaan siihen että emot eivät ala tappelemaan toistensa kanssa.
        Tuntuuko tämä teistä raa'alta? Siis pentujen suojeleminen ja, miksi kaikkia ostaja ehdokkaita ei päästetä katsomaan tähän huoneeseen pentuja? No siksi että eläimen luontainen vaisto on suojella tuntemattomalta uhkalta pentujaan. Miettikää sitä murinaa ja haukuntaa kun siinä huoneessa päivittäin ramppaa vieraita ihmisiä, sehän hermostuttaa kaikki emot ja pennut siinä samalla. Kuulostaako loogiselta??

        Ja sitten seuraava kysymys, pidetäänkö niitä 24/7 siellä häkissä pentujensa kanssa? EI TIETENKÄÄN! Nämäkin emot pääsevät ulos monta kertaa päivässä oli kesä, talvi, satoi taikka paistoi. Jos niille tulee hätä ne osaavat haukkua, vinkua, ulvoa ja murahdella. Siis ilmoittavat että nyt pitää päästä pois. Ja niiden pyyntöön todellakin reagoidaan. Ja, mits sitten tapahtuu kun ulkona on temmelletty, pistetäänkö ne heti takaisin häkkiin odottamaan seuraava pissataukoa? NO EI TODELLAKAAN. Emot saavat mielensä mukaan vaeltaa ympäri alakertaa ja vaikka leikkiä muiden koirien kanssa jos siltä tuntuu ja jälleen haukahdus tai ulina häkin edessä kertoo että nyt ne ITSE haluavat takaisin pentujensa luokse. Ja kun nämä pentueet saavat ikää lisää ne siirretään aitaukseen jossa voivat temmeltää vielä suuremmassa tilassa ja viettä yönsä siellä, mutta päivisin kun talon oma porukka on kotona pennut saavat itse vaeltaa juuri siellä samassa alakerrassa koko muun perheen joukossa ja kun haluavat itse nukkua tirsat välillä ne kömpivät takaisin aiatukseen, jonka ovi on auki koko ajan taikka sitten ne nukahtavat ketä, minkäkin emon taikka toisen koiran kylkeen. Ja silloin niitä voi löytyä vaikka sieltä keittiön lattialta yksinään taikka pöydän alta.


      • Faktat pöytään
        Faktat pöytään kirjoitti:

        Näistä viesteistä saa sen kuvan että koirat ovat todella huonosti kohdeltuja ja hoidettuja. Kuinka moni on käynyt paikan päällä??? Ei varmasti moni. voin siis kertoa. Erittäin iso aidattu piha, entisestä hevostallista tehty kennelitila, jossa kameravalvonta, lattialämmitys, asianmukaiset tilat koirille, jotka ovat viranomaisten tarkastamat. Sisällä talossa koko alakerta on koirien käytössä. Yksi huone on varattu nartuille, joilla on pennut. Tässä huoneessa on häkkejä kaksi päälletysten. Tämä sitä varten että. Jokainen narttu, jolla on pennut tarvitsevat oman tilan pentueellensa, jotta ne voivat hoitaa pentujansa rauhassa. Pentueita on pidettävä erillään, koska kaikki nartut eivät hyväksy muita narttuja ympärilleen. Näin ollen suojellaan sekä pentuja että emoja. On myös emoja jotka tilaisuuden tulle käyvät "varastamassa" toisten pennut itselleen jos siihen tulee tilaisuus. Omissa häkeissä tai aitauksissa tätä tilaisuutta ei pääse tulemaan, joka taas ei pääse johtamaan siihen että emot eivät ala tappelemaan toistensa kanssa.
        Tuntuuko tämä teistä raa'alta? Siis pentujen suojeleminen ja, miksi kaikkia ostaja ehdokkaita ei päästetä katsomaan tähän huoneeseen pentuja? No siksi että eläimen luontainen vaisto on suojella tuntemattomalta uhkalta pentujaan. Miettikää sitä murinaa ja haukuntaa kun siinä huoneessa päivittäin ramppaa vieraita ihmisiä, sehän hermostuttaa kaikki emot ja pennut siinä samalla. Kuulostaako loogiselta??

        Ja sitten seuraava kysymys, pidetäänkö niitä 24/7 siellä häkissä pentujensa kanssa? EI TIETENKÄÄN! Nämäkin emot pääsevät ulos monta kertaa päivässä oli kesä, talvi, satoi taikka paistoi. Jos niille tulee hätä ne osaavat haukkua, vinkua, ulvoa ja murahdella. Siis ilmoittavat että nyt pitää päästä pois. Ja niiden pyyntöön todellakin reagoidaan. Ja, mits sitten tapahtuu kun ulkona on temmelletty, pistetäänkö ne heti takaisin häkkiin odottamaan seuraava pissataukoa? NO EI TODELLAKAAN. Emot saavat mielensä mukaan vaeltaa ympäri alakertaa ja vaikka leikkiä muiden koirien kanssa jos siltä tuntuu ja jälleen haukahdus tai ulina häkin edessä kertoo että nyt ne ITSE haluavat takaisin pentujensa luokse. Ja kun nämä pentueet saavat ikää lisää ne siirretään aitaukseen jossa voivat temmeltää vielä suuremmassa tilassa ja viettä yönsä siellä, mutta päivisin kun talon oma porukka on kotona pennut saavat itse vaeltaa juuri siellä samassa alakerrassa koko muun perheen joukossa ja kun haluavat itse nukkua tirsat välillä ne kömpivät takaisin aiatukseen, jonka ovi on auki koko ajan taikka sitten ne nukahtavat ketä, minkäkin emon taikka toisen koiran kylkeen. Ja silloin niitä voi löytyä vaikka sieltä keittiön lattialta yksinään taikka pöydän alta.

        Emo, joka on synnyttänyt on raihnaisen näköinen, karva ohenee, tissit roikkuu ja silmät voivat olla vieläkin pullistuneemmat, mitä tällä rodulla jo valmiiksi on. Tämä ikävä kyllä on normaalia, mutta tilanne palaa ennallee imetyksen loputtua. Pennut tarkastaa eläinlääkäri samoin emot.

        Vaikka koiria on paljon, niiden nimet muistetaan, niitä rapsutetaan joka päivä, niille jutellaan, ruokitaan pestään harjataan. Tämä on työtä, kokopäiväistä työtä kasvattajalle. Hammaskivet poistetaan, rokotukset ovat kunnossa. Jos pentutehtailua epäillään viranomaiset voivat koska vaan tulla tarkistamaan tilanteen ja jos on huomautettavaa niin siitähän ne varmasti huomauttaa. Suomessa mielestäni kennel-nimen omistava ihminen ei saa jatkaa toimintaa jos viranomaiset huomaavat puutteita, eläinrääkkäystä ym. eläimiä vahingoittavaa toimintaa. Ja huomatkaa asia että nartulla saa teettää 7 ikävuoteen mennessä 5 pennut, joten jos narttu on astutettu enimmäisen kerra 1.v ikäisenä ja viimeinen eli 5:s pentue 5. vuoden ikäisenä. Tämän jälkeen narttua ei saa käyttää jalostukseen. Eli minkäänlaista rikosta ei ole tehty.

        Huolta ja murehetta saa kantaa ja meidän ihmiset täytyykin auttaa niitä eläinparkoja, jotka oikeasti ovat eläinrääkkäyksen kohteena, mutta tässä kennelissä ei sellaisesta ole kyse. Jokaista koiraa rakastetaan ja varmasti pidetään hyvää huolta. Koiria myydään rekisteröimättöminäkin, mutta ne koirat ovat kasvattajan tyttärien taikka poikien koiria. Viranomaiset tietävät tästä asiasta, koska kennelin omistaja on sen tehnyt selväksi niille tahoille, joille se kuuluu.

        Te, jotka olette ostaneet vuosien saatossa pennun tästä kennelistä, mitä ihmettä täällä voivottelette että "kunpa olisin tietänyt asiasta ennen pennun ostamista" ?? Kun kerran koirat ovat pysyneet terveinä, mikä huoli ja hätä teillä on ollut, mitä pahaa olemme saaneet aikaaan? "Ensimmäinen chihuni on täältä, onneksi opin virheistä ja muut chihuni ovatkin sitten muualta" Ihmettelen tätäkin kommenttia.... (toki muiltakin saa ostaa pentuja, sitä en ihmettele, mutta "opin virheistäni", minkä virheen terve koira sitten on sinulle tehnyt? Ei täältä valehtelun saattamana ole koiria myyty kenellekkään. Sairaita koiria emme myy, mutta rodulla on perinnöllisiä sairauksia, joista saatte tietoa kirjallisena pennun oston yhteydessä. Eihän kukaan toivo rakkaan koiran sairastumista, mutta kasvattaja ei voi antaa lupausta että tämä koira pysyy tästä iäisyyteen terveenä, ei vain voi.

        Tässä teille niitä OIKEITA faktoja!


      • Muutama kysymys
        Faktat pöytään kirjoitti:

        Emo, joka on synnyttänyt on raihnaisen näköinen, karva ohenee, tissit roikkuu ja silmät voivat olla vieläkin pullistuneemmat, mitä tällä rodulla jo valmiiksi on. Tämä ikävä kyllä on normaalia, mutta tilanne palaa ennallee imetyksen loputtua. Pennut tarkastaa eläinlääkäri samoin emot.

        Vaikka koiria on paljon, niiden nimet muistetaan, niitä rapsutetaan joka päivä, niille jutellaan, ruokitaan pestään harjataan. Tämä on työtä, kokopäiväistä työtä kasvattajalle. Hammaskivet poistetaan, rokotukset ovat kunnossa. Jos pentutehtailua epäillään viranomaiset voivat koska vaan tulla tarkistamaan tilanteen ja jos on huomautettavaa niin siitähän ne varmasti huomauttaa. Suomessa mielestäni kennel-nimen omistava ihminen ei saa jatkaa toimintaa jos viranomaiset huomaavat puutteita, eläinrääkkäystä ym. eläimiä vahingoittavaa toimintaa. Ja huomatkaa asia että nartulla saa teettää 7 ikävuoteen mennessä 5 pennut, joten jos narttu on astutettu enimmäisen kerra 1.v ikäisenä ja viimeinen eli 5:s pentue 5. vuoden ikäisenä. Tämän jälkeen narttua ei saa käyttää jalostukseen. Eli minkäänlaista rikosta ei ole tehty.

        Huolta ja murehetta saa kantaa ja meidän ihmiset täytyykin auttaa niitä eläinparkoja, jotka oikeasti ovat eläinrääkkäyksen kohteena, mutta tässä kennelissä ei sellaisesta ole kyse. Jokaista koiraa rakastetaan ja varmasti pidetään hyvää huolta. Koiria myydään rekisteröimättöminäkin, mutta ne koirat ovat kasvattajan tyttärien taikka poikien koiria. Viranomaiset tietävät tästä asiasta, koska kennelin omistaja on sen tehnyt selväksi niille tahoille, joille se kuuluu.

        Te, jotka olette ostaneet vuosien saatossa pennun tästä kennelistä, mitä ihmettä täällä voivottelette että "kunpa olisin tietänyt asiasta ennen pennun ostamista" ?? Kun kerran koirat ovat pysyneet terveinä, mikä huoli ja hätä teillä on ollut, mitä pahaa olemme saaneet aikaaan? "Ensimmäinen chihuni on täältä, onneksi opin virheistä ja muut chihuni ovatkin sitten muualta" Ihmettelen tätäkin kommenttia.... (toki muiltakin saa ostaa pentuja, sitä en ihmettele, mutta "opin virheistäni", minkä virheen terve koira sitten on sinulle tehnyt? Ei täältä valehtelun saattamana ole koiria myyty kenellekkään. Sairaita koiria emme myy, mutta rodulla on perinnöllisiä sairauksia, joista saatte tietoa kirjallisena pennun oston yhteydessä. Eihän kukaan toivo rakkaan koiran sairastumista, mutta kasvattaja ei voi antaa lupausta että tämä koira pysyy tästä iäisyyteen terveenä, ei vain voi.

        Tässä teille niitä OIKEITA faktoja!

        "Ensimmäinen chihuni on täältä, muut ovatkin sitten muualta", nimen omaan. Sain täältä niin sairaan yksilön etten ole kyllä paikkaa voinut muille suositella. Ja onko sinusta vastuullista tehdä tämän sairaan yksilön emällä vielä neljä pentuetta kun kyseessä on perinnöllisiä sairauksia?? Vai olisiko narttu kuitenkin pitänyt poistaa jalostuksesta, mitä niin tärkeää annattavaa tällä nartulla oli rodulle että piti vielä pennuttaa ne lain sallimat 4 kertaa? Ja entäs tämä merle väri, sehän on ollut hylkäävä väri jo monta vuotta, miksi niitä käytetään jalostukseen?


      • kysymys tämäkin
        Faktat pöytään kirjoitti:

        Emo, joka on synnyttänyt on raihnaisen näköinen, karva ohenee, tissit roikkuu ja silmät voivat olla vieläkin pullistuneemmat, mitä tällä rodulla jo valmiiksi on. Tämä ikävä kyllä on normaalia, mutta tilanne palaa ennallee imetyksen loputtua. Pennut tarkastaa eläinlääkäri samoin emot.

        Vaikka koiria on paljon, niiden nimet muistetaan, niitä rapsutetaan joka päivä, niille jutellaan, ruokitaan pestään harjataan. Tämä on työtä, kokopäiväistä työtä kasvattajalle. Hammaskivet poistetaan, rokotukset ovat kunnossa. Jos pentutehtailua epäillään viranomaiset voivat koska vaan tulla tarkistamaan tilanteen ja jos on huomautettavaa niin siitähän ne varmasti huomauttaa. Suomessa mielestäni kennel-nimen omistava ihminen ei saa jatkaa toimintaa jos viranomaiset huomaavat puutteita, eläinrääkkäystä ym. eläimiä vahingoittavaa toimintaa. Ja huomatkaa asia että nartulla saa teettää 7 ikävuoteen mennessä 5 pennut, joten jos narttu on astutettu enimmäisen kerra 1.v ikäisenä ja viimeinen eli 5:s pentue 5. vuoden ikäisenä. Tämän jälkeen narttua ei saa käyttää jalostukseen. Eli minkäänlaista rikosta ei ole tehty.

        Huolta ja murehetta saa kantaa ja meidän ihmiset täytyykin auttaa niitä eläinparkoja, jotka oikeasti ovat eläinrääkkäyksen kohteena, mutta tässä kennelissä ei sellaisesta ole kyse. Jokaista koiraa rakastetaan ja varmasti pidetään hyvää huolta. Koiria myydään rekisteröimättöminäkin, mutta ne koirat ovat kasvattajan tyttärien taikka poikien koiria. Viranomaiset tietävät tästä asiasta, koska kennelin omistaja on sen tehnyt selväksi niille tahoille, joille se kuuluu.

        Te, jotka olette ostaneet vuosien saatossa pennun tästä kennelistä, mitä ihmettä täällä voivottelette että "kunpa olisin tietänyt asiasta ennen pennun ostamista" ?? Kun kerran koirat ovat pysyneet terveinä, mikä huoli ja hätä teillä on ollut, mitä pahaa olemme saaneet aikaaan? "Ensimmäinen chihuni on täältä, onneksi opin virheistä ja muut chihuni ovatkin sitten muualta" Ihmettelen tätäkin kommenttia.... (toki muiltakin saa ostaa pentuja, sitä en ihmettele, mutta "opin virheistäni", minkä virheen terve koira sitten on sinulle tehnyt? Ei täältä valehtelun saattamana ole koiria myyty kenellekkään. Sairaita koiria emme myy, mutta rodulla on perinnöllisiä sairauksia, joista saatte tietoa kirjallisena pennun oston yhteydessä. Eihän kukaan toivo rakkaan koiran sairastumista, mutta kasvattaja ei voi antaa lupausta että tämä koira pysyy tästä iäisyyteen terveenä, ei vain voi.

        Tässä teille niitä OIKEITA faktoja!

        Kennelin omistajan puolesta teille kertoa, lukee ensimmäisessä viestissä. Sairaita koiria emme myy, lukee kolmannessa. Ristiriitaista?


      • Ikävä

        Minun koiralleni oli maksa arvot koholla. Voin sanoa monen el.lääk kanssa keskustelleena olen aina vain vahvemmin sitä mieltä että tämä on ollut tulosta pentutehtailusta. Sellaiseen kuntoon ei mene kenenkään koiran sisuskalut noin vain.


      • lao3
        Ikävä kirjoitti:

        Minun koiralleni oli maksa arvot koholla. Voin sanoa monen el.lääk kanssa keskustelleena olen aina vain vahvemmin sitä mieltä että tämä on ollut tulosta pentutehtailusta. Sellaiseen kuntoon ei mene kenenkään koiran sisuskalut noin vain.

        Meidän koiralla oli sama juttu eikä hyvin käynyt


    • kysymyksiä?

      No pystytkö sanomaan, kuinka monta kymmentä koiraa teillä on? Miksi tyttäret ja pojat eivät itse myy paperittomia pentujaan ;) ?

      • päivänselvää

        luulisi kennelnimen omaavan kasvattajan neuvovan lapsiaan ja miestään miten rekisteröidään pennut? ei sen nyt niin vaikeaa ole...


    • Taateli -76

      Kyllä meitä rehellisiäkin ja ei "bisnesmielessä" kasvattajiakin löytyy. Minulla on ollut vuodessa max 1 pentue, eikä nekään samoille nartuille peräkkäisinä vuosina. En tee tätä rahasta vaan siitä syystä että rakastan tätä hommaa. Haluan nähdä mitä kasvateistani tule, tutkin suvut huolellisesti urosta valitessani, pyrin rodunomaisuuteen. Kaikki koirani ovat aina asuneet meidän kanssa perheenjäseninä. Ainuttakaan "ei rekattua" pentuetta meillä ei ole ollut. Koiramäärän pidän kotonani pienenä jotta ehdin huomioida kaikka joka päivä, pitää sylissä jne.

    • Martti3

      Minä olen ostanut kyseisestä kennelistä ihanan ja terveen chihu-pojan puolitoista vuotta sitten.Paperit ovat kunnossa ja koira voi hyvin.Minä ja perheeni saimme hyvää kohtelua hakiessamme koiraa sekä pentupaketin ohjeineen.Minä näin energisiä ja iloisia koiria paikan päällä,saivat juosta vapaana pihassa ja pääsivät halutessaan sisälle taloon.Siis haluan tuoda oman hyvän kokemuksesi tähän viestiketjuun.

    • Pennutusikä ja -väli

      "Ja huomatkaa asia että nartulla saa teettää 7 ikävuoteen mennessä 5 pennut, joten jos narttu on astutettu enimmäisen kerra 1.v ikäisenä ja viimeinen eli 5:s pentue 5. vuoden ikäisenä. "

      Chihuahua Ry:n vähimmäisvaatimukset:
      - siitokseen ei suositella astutushetkellä 15 kuukautta nuorempaa tai 7 vuotta vanhempaa narttua.
      - nartun edellisestä pentueesta tulee olla kulunut vähintään 10 kuukautta.

      Jotkut kennelin nartuista ovat kuitenkin synnyttäneet pentuja jo 11 kuukauden iässä. Myöskään tuo 10 kuukauden pentueiden vähimmäisvaatimusväli ei kaikissa tapauksissa toteudu tai toteutuu rimaa hipoen.. ( 05.03.2008 ja 31.12.2008) (08.04.2005 ja 03.11.2005) (01.10.2007 ja 30.08.2008) (21.11.2006 ja 20.06.2007)

      Pentueita kirjataan myös fix-rekisteriin. Haluaisin tietää miksi?

      "Erittäin iso aidattu piha, entisestä hevostallista tehty kennelitila, jossa kameravalvonta, lattialämmitys, asianmukaiset tilat koirille, jotka ovat viranomaisten tarkastamat. Sisällä talossa koko alakerta on koirien käytössä. Yksi huone on varattu nartuille, joilla on pennut..."

      Useammilla nartuilla onkin ollut se 4-5 pentuetta, ja eri nartuilla useampi vuodessa. Kun toiminta on noinkin "isoa", haluaisin tietää miksei kasvattaja näytä olevan kiinnostunut kenneltoiminnan varsinaisesta tarkoituksesta eli rodun jalostustoiminnasta? Kennelin omaa nimeä kantavilla (emä&isä) koirilla näyttää olevan hyvin vähän näyttelymenestyksiä, joista tätä rodun jalostustyön onnistumista voisi mitata... Tuli vain mieleen, koska kenneltoiminta vaikuttaa olevan kohtalaisen aktiivista.

    • Kennelnimi

      Minulla kanssa koira täältä ja ihmettelen miksei sillä ole kennelnimeä kun kerran täältä sen ostin? Isä ja emä olivat kasvattajan omia ja koirani on kyllä rekisteröity muttei näy hänen kasvattinaan. Tutullani on täältä kaksi rekisteröimätöntä koiraa, toisella luppakorvat ja toinen 6 kg, maksoi niistä 500€/ kpl kivoja pikkukoiria ovat mutta ne kyllä chihuilta näytä:D

    • rekisteröintikielto?

      Onko kyseinen ihminen nykyään rekisteröintikiellossa kun on koko alkuvuoden myynyt vain fix rekisteröityjä pentuja?

      Täällä joku kirjoitteli kasvattajan puolesta ja olisi kyllä kiva saada lisää vastauksia mm.tuosta hylkäävästä merle väristä ja sen käytöstä jalostuksessa kun muut kasvattajat yrittävät sitä kitkeä rodusta pois, periyttää niin paljon sairauksia.

      Kasvattajalla tuntuu olevan hyvin erikoiset jalostusperiaatteet...

    • MolosserDog

      Älkää nyt hyvät ihmiset liikaa siihen Kennelliittoon turvatko, vaan ottakaa yhteyttä eläinsuojeluvalvojaan! Kauhealta paikalta vaikuttaa. Jos jollakulla on kymmeniä koiria, ei niitä kertakaikkiaan pysty hoitamaan kaikkia kunnolla. Järki käteen!

      Kahden merle-värisen yhdistelmästä SKL sanoo seuraavaa:
      "Kennelliiton hallitus on kieltänyt eläinsuojelullisin perustein kahden merlevärisen koiran parittamisen keskenään. Kielto tuli voimaan 1.1.2009.

      Kahden merlevärisen koiran yhdistelmästä syntyy merle-geenin suhteen samaperintäisiä yksilöitä, joilla on mm. synnynnäisiä silmän ja sisäkorvan kehityshäiriöitä."

      Että yhdistämällä kaksi merleä saadaan aikaan vain sairaita yksilöitä. Hyi hemmetti mitä touhua :(

      • MolosserDog

        Ja vielä jatkan:

        "Yksi huone on varattu nartuille, joilla on pennut. Tässä huoneessa on häkkejä kaksi päälletysten. Tämä sitä varten että. Jokainen narttu, jolla on pennut tarvitsevat oman tilan pentueellensa, jotta ne voivat hoitaa pentujansa rauhassa. Pentueita on pidettävä erillään, koska kaikki nartut eivät hyväksy muita narttuja ympärilleen. Näin ollen suojellaan sekä pentuja että emoja. On myös emoja jotka tilaisuuden tulle käyvät "varastamassa" toisten pennut itselleen jos siihen tulee tilaisuus. Omissa häkeissä tai aitauksissa tätä tilaisuutta ei pääse tulemaan, joka taas ei pääse johtamaan siihen että emot eivät ala tappelemaan toistensa kanssa.
        Tuntuuko tämä teistä raa'alta? Siis pentujen suojeleminen ja, miksi kaikkia ostaja ehdokkaita ei päästetä katsomaan tähän huoneeseen pentuja? No siksi että eläimen luontainen vaisto on suojella tuntemattomalta uhkalta pentujaan. Miettikää sitä murinaa ja haukuntaa kun siinä huoneessa päivittäin ramppaa vieraita ihmisiä, sehän hermostuttaa kaikki emot ja pennut siinä samalla. Kuulostaako loogiselta??"

        No ei kyllä kuulosta loogiselta. Ensinnäkin; MITÄÄN koiria ei pennuteta missään pinotuissa häkkiviritelmissä!! Pentuaitauksen kuuluu olla maantasossa. Kasvattajalla ei saa olla niin paljon pentuja kerrallaan, että lattiatila ei riitä! Miten paljon mahtaa emo (ja pennut) stressata kun niitä säilytetään pinotuissa häkeissä? Kerrassaan PUISTATTAVAA!! Ja tervepäinen emo antaa kyllä ihmisten tutustua pentuihinsa; juuri siksi se emä kuuluu nähdä siellä pennutustilassa yhdessä pentujensa kanssa että tietää millaista koiraa on ostamassa. Emon luonne kun tahtoo aika hanakasti siirtyä pentuihin.

        Et ole terve ihminen. Hae itsellesi apua.

        http://www.halpapentu.fi/


    • Noora8

      Itselläni on pelkkää positiivista sanottavaa kyseisestä kennelistä.
      Ostin sieltä paperittoman chihuahuapennun joka oli oikein asianmukaisesti hoidettu, lääkärikntodistukset ym kunnossa. Toki olen myöhemmin miettinyt miksi pentuetta ei rekattu, mutta se on minulle sivuseikka kun en papereilla mitään tee.
      Papereissa pennun myyjänä oli muualla asuva kasvattajan tytär, mutta sain sellaisen käsityksen että äiti oli hoitanut pennut kokonaan enkä edes nähnyt tytärtä.

      Sain aivan ihanan pennun eikä minulla ole mitään negatiivista sanottavaa, kasvattaja oli luotettava ja ihana kaikinpuolin :)

    • Raiskion

      Huomaa kyllä kuka kirjoittaa nimimerkillä faktat pöytään.. Taitaa olla itse kennelinpitäjä. Todella naurettavaa

    • 2 chihuahua

      Haloo!!25.11.2011 syntyneet mun koirain"sisarukset"Merle ja musta!!Toinen näistä on jossain Espoossa vissiinkin,toisesta en tiedä!!Ottakaa yhteyttä tänne palstalle niin vaihdetaan kuulumisia,miten teitin koiruvet jaksavat!Meitin "pojat"haettu täältä Huttisista ja pojat ovat tosi hyvä vointisia ja iloisia kavereita!Ottanette yhteyttä täälä niin laitan tarkemmat tiedot sähköposti ym...jos vain löydän teitit mun koirain "sisarukset"!!!Terveisin 2: chihuan onnellinen omistaja

    • Hyimikäpaikka

      Hyi s****na mikä paikka!! Etsein loppuvuodesta pentua ja kävin mielenkiinnosta katsomassa kun niin halvalla myivät pentuja. Pennut olivat naisen tyttären mutta tytär ei itse vaivautunut paikalle ja äiti esitteli vapaana olevat pennut. En ole eläissäni nähnyt noin kieroa ihmistä kuin tämä nainen enkä ole kenenkään vielä kuullut puhuvan yhtä paljon p*skaa saman päivän aikana kuin tuo nainen puhui! mm. koiriensa terveydestä, fix rekisteröinnistä jne... Onneksi Olin tutustunut rotuun jo hyvissä ajoin ja tarkasti, kävin näyttelyissä ja monen kasvattajan luona katsomassa chihuja ja kyselemässä rodusta, ONNEKSI! Nainen oli todella hyvä puhumaan ja sinisilmäisenä olisin voinut uskoa kaiken.

      Todella moni hänen jalostuskoiransa hypytti pahasti takajalkojaan ja monet joka askeleella! Jopa pennut jotka näin! KoiraNetistä katsoin ettei ole tarkastanut koiriensa polvia enää uudestaan kun koira on 3 vuotta täyttänyt, vaikka kuuluisi jos meinaa kasvattaa rotua. Lisäksi moni siristeli pahasti silmiään, varmaan ylimääräisiä ripsiä tai jotain kun jokin siellä pahasti häiritsi...
      Yhdellä jalostusnartulla oli ihan sumeat silmät.. joo en todellakaan ole eläinlääkäri mutta kyllä tuollaiset asiat pisti pahasti silmään!

      Nainen ei osannut sanoa tarkkaa koiramäärää joka heillä on, koska osa koirista on hänen, hänen tyttärensä ja osa miehensä. Mutta n.40-50 koiraa kuulemma. Näistä näin parikymmentä.

      Nainen ei rekisteröi pentuja koska kasvattaa "ihan vain kotikoiria"," näyttelykoirat ovat sitten erikseen" "eikä tavallinen ihminen tee papereilla mitään"!!!MITÄ!? Tuollaisia vastauksia sain... Pennun olisin saanut heti mukaani, pentupaketti oli jo valmiiksi oven vieressä, nainen ei kysynyt minusta mitään, ei nimeäni, ei missä asun ei siis yhtään mitään.

      Lähdin paikasta hyvin ihmeissäni ja ahdistuneena, olin jo aiemmin käynyt kasvattajien luona mutta tämä poikkesi kaikista paikoista...

      Olin yli vuoden säästänyt rahaa pentuun ja olen todellakin tarkka mihin vaivalla säästetyt rahani laitan, ja pentuni löysin aivan muualta, ja olen onnellinen siitä. Pennusta tosin maksoin 500 enemmän, mutta paikasta josta pentuni hain ei voi edes puhua samassa lauseessa tämän huittisissa asuvan naisen kanssa!

      Tälläinen kokemus minulla.

    • chihu tyttönen

      itse ostin tältä kasvattajalta pennun joulukuussa, ja upea tyttö onkin. kaikki on sujunut hienosti, pentu ollut TÄYSIN terve, iloinen ja leikkisä ja pidin kasvattajasta.

      en ala tähän kirjoittelemaan mitä mieltä olen teistä joistakin kirjoituksienne perusteella... mutta minä suosittelen ja toista olen tuolle kaveriksi ottamassa ja takuulla haen sen samasta paikasta.

      • -------------..

        No jos tahtoo edesauttaa rekkaamattomien koirien pennuttajaa niin siitä vaan ostamaan tältä "kasvattajalta".


    • ............

      ihan järkyttävää että ihmiset ostavat tuollaisesta paikasta koiria ja vielä suosittelevat muille! olen käynyt kyseisessä paikassa enkä todellakaan ottanut koiraani sieltä, enkä suosittele muillekkaan!

    • Yks vaan

      Oma poitsuni on myös tästä kennelistä, en tiedä mikä siellä nyt on tilanne joten en voi puhua kuin omasta puolestani, että Kassu on täysin terve, rekattu, hyväluontoisin koira ikinä, eli siis terve myös päästään. En olisi voinut saada parempaa koiraa. Kun Kassu tuli kotiin ajattelin että ompa hyvin kasvatettu poju, mutta kuten sanoin en tiedä mikä siellä nyt on tilanne. Ehkä mulla on käynyt vain tuuri. OMASTA koirastani ei kyllä ole pahaa sanottavaa puolella sanallakaan.

    • harmittaa...

      Voi surkeus... meidän tyttö kanssa täältä ja alkuviikosta selvisi erikoisen kävelytyylin syy... huonot polvet, 3/3... kyllä harmittaa. Polvileikkaukset siis edessä. Tapaturmaa ei ole sattunut joten eläinlääkäri epäili perinnölliseksi... Tyttömme ei ole rekisterissä eikä sillä ole vakuutusta, kalliiksi tulee tämä halpa pentu=( kuulemma n.600€/polvi=(

      • oma vika

        Et kuule saa yhtään säälipistettä. MILLOIN ihmiset ymmärtää, OSTA rekisteröity pentu rehelliseltä kasvattajalta! Niitäkin kun on suomessa useita. Kun hieman näkee asiasta vaivaa, kyselee, vierailee kasvattajalla niin yleensä asia selviää. Itse maksan rekisteröidystä, hyvältä kasvattajalta ostetusta pennusta mielelläni enemmän. Vaikka sekään ei takaa että pentu on täysin terve, mutta kuka meistä tietää onko sitä parin vuoden päästä itsekkään terve. Kaikkea kun ei voi ennustaa. Mutta parempaan voi silti pyrkiä.


    • huolestunut kansalai

      Kyseisestä paikasta lähti juurin Satakunnan eläinsuojeluyhdistykselle viestiä.. Toivottavasti kävisivät tsekkaamassa paikan. Olen ko pitäjän tyttären FB kaveri, tytär juurikin päivitti FB "äiti (kennelin pitäjä) osti audi tt:n" joten on tainnutt pentubisnes käydä kaupan..... Kamalaa toimintaa sanon minä. Itse tästä paikasta erehdyin pennun hankkimaan, onneksi on ollut terve! En suosittele paikkaa kenellekkään muulle.

    • tadatada

      Miten se Audin ostaminen liittyy koirien hyvin vointiin ;)

    • s0rsa

      Löytyykö täältä 27 tai 28.11.2012 syntyneiden pentueiden pentuja? kasvattaja ei sattunut muistamaan kummasta pentuni oli........................ koiralla myös polvileikkaukset edessä molempiin takajalkoihin. On myös näössä vikaa ja paljon.

      • omnom

        Hei S0rsa!

        Minun chihuahuani on syntynyt 28.11.2012, eli ilmeisesti samasta pentueesta omasi kanssa? Tästä samaisesta paikasta koiran olen hankkinut.

        Oma pkcreme uros chihuahua on ollut terve, ainoa outo on liikakynsi toisessa takajalassa joka ei pojan menoa haittaa. :D

        Tuttavani otti myös pennun samasta pentueesta, paikan päällä sai kuulla että pennulla napatyrä mutta muutoin oletettavasti ollut terve?


      • idiootit
        omnom kirjoitti:

        Hei S0rsa!

        Minun chihuahuani on syntynyt 28.11.2012, eli ilmeisesti samasta pentueesta omasi kanssa? Tästä samaisesta paikasta koiran olen hankkinut.

        Oma pkcreme uros chihuahua on ollut terve, ainoa outo on liikakynsi toisessa takajalassa joka ei pojan menoa haittaa. :D

        Tuttavani otti myös pennun samasta pentueesta, paikan päällä sai kuulla että pennulla napatyrä mutta muutoin oletettavasti ollut terve?

        Täällä kanssa eläinsuojeluun ilmoitettu. Paperillisena sekä sirutettuna ostin. Paperit olivat väärennetyt ja siruakaan ei ell löytänyt. Vastuuntunnoton """"kasvattaja"""" tyttäreineen. Tytär ryyppää ja rellestää sekä pitää bileitä siellä missä pennut ovat. Ihmekkään kun omakin koirani hätkähtää huutamisesta. Menee aina piiloon.


      • mitä ihmettä
        omnom kirjoitti:

        Hei S0rsa!

        Minun chihuahuani on syntynyt 28.11.2012, eli ilmeisesti samasta pentueesta omasi kanssa? Tästä samaisesta paikasta koiran olen hankkinut.

        Oma pkcreme uros chihuahua on ollut terve, ainoa outo on liikakynsi toisessa takajalassa joka ei pojan menoa haittaa. :D

        Tuttavani otti myös pennun samasta pentueesta, paikan päällä sai kuulla että pennulla napatyrä mutta muutoin oletettavasti ollut terve?

        Hei! Meidän lkcreme poika on syntynyt 13.12.2011 ja koiralla on myös outo liikakynsi takajalassa. Pentue oli kuulemma tyttären koiran ja paperiton.


    • täh

      Sain vastaukseski eläinlääkäriltä että paikka on käyty tsekkaamassa ja on ollut kuulemma ok..? Hiukan ihmettelen.. Liekkö eläinlääkärit ilmoittavat etukäteen ja oikein sopivat paikan pitäjän kanssa ajan milloin käynti tapahtuu? Tietääkö joku?

    • surullista

      sopivat etukäteen ajan koska tarkastus tehdään. Hyvä että koirilla asiat hyvin. Mutta kyseinen toiminta on minusta erittäin väärin koko rakastamaani rotua kohtaan. Olen nähnyt täältä paikasta tulleita "chihuahuoita" eikä ne kyllä ainakaan rodunomaisia olleet. Pikkukoiria kyllä, chihuja ei.

    • täh

      kysyin asiasta eläinlääkäriltä asiasta ja vastasi näin "Yleisesti ottaen epäilyyn perustuvat tarkastukset tehdään ennalta ilmoittamatta. Jos epäkohtia havaitaan, annetaan määräys sekä määräaika niiden korjaamiseksi. Kun asia on korjattu, käsittely päättyy. Jos asiaa ei korjata, annetaan uusi määräys / ryhdytään jatkotoimenpiteisiin asian vakavuudesta riippuen."

    • ei rekisterissä

      Onko edelleen rekisteröintikiellossa kun myy vain ei rek.pentuja? 2012 kesäkuussa näyttäisi olevan viimeinen rekisteröity pentue...

    • huhhuhh
      • idiootit

        viimevuoden "vahinkopentueita" 17kpl!!! että siitä voitte päätellä mikä meininki siellä. miksi ei tälläisille asioille mitään tehdä???


      • täh
        idiootit kirjoitti:

        viimevuoden "vahinkopentueita" 17kpl!!! että siitä voitte päätellä mikä meininki siellä. miksi ei tälläisille asioille mitään tehdä???

        onhan tässä yritetty tehdä mutta viranomaiset eivät pysty asialla tekemään mitään.


    • chihuahua-fani

      Tori.fi:ssä on taas pentuja myynnissä. Ei rekisteröityjä. Onneksi on tämä google!!!!!!! Pitää katosa rekisteröityä pentua, huh...huh.. mikä ihminen toimii näin.

    • aika touhua

      Soitin viime syksynä ihan mielenkiinnosta kyseiseen paikkaan ja myyjä tarkasti samaan aikaan jonkinnäköisestä kirjasta/vihkosta mitä heillä on myynnissä, tulossa luovutusikään,kuinka monta pentuetta pitäisi syntyä lähiviikkoina ja muutama narttu on vasta astutettu joten myöhemminkin on pentuja luvassa. Aika isosta toiminnasta on kyse kun joutuu muistiinpanoista tarkastamaan mitäs miellä olikaan myynnissä... Kaikkea sitä näkee ja kuulee ja että ihmiset vielä ostavat näitä! Kyllä se totuus on että niin kauan kuin on kysyntää on tarjontaa! vai miten se meni...

    • Triplanna

      Onpas ikävää kuultavaa =( Itse olen hankkinut kyseisestä paikasta koirani ja silloin kyllä en havainnut mitään huonoa. Koirani onkin jo 8v. ja näyttelyissäkin menestynyt todella kaunis koira. Ja olen myös nähnyt näyttelyissä muitakin hänen kasvatteja, mutta koirat ovatkin olleet jo aikuisia. Harmi että kasvatustyö lähtenyt menemään väärään suuntaan, vaikutti silloin mukavalta ihmiseltä.

    • täh

      Onhan tämä ihan sairasta touhua ja selkeää pentutehtailua. Mitä ihmettä tälle voisi tehdä kerta viranomaisia ei näytä kiinnostavan???

      • idiootit

        kaikki vaan heistä ilmoittamaan!! ei koskaan ole turhaa tehdä ilmoitusta.


    • hyii

      Kävin pentua katsomassa ja asunto oli kyllä niin likainen etten voi uskoa että joku ihminen siellä asuu vaikka nainen niin väitti. Kävin lähimmällä abcllä pesemässä kädet ja kengänpohjat käsidesillä!=D 700 pyysi pennusta, sinne jäi.

      • idiootit

        Oikeesti mun käy niin sääliksi niitä koiria kun joutuu sielä paskassa elämään. :(


    • täh

      taas pentuja tullut... tämä perheen tytär ilmoitti facebookissa että koiralle tullut kuusi pentua

    • En suosittele!

      Talo oli täynnä pentuja ja uusia oli tulossa...

    • Rekisteröintikielto

      Näyttäisi olevan rekisteröintikiellossa 30.1.2014-31.12.2015. Ei varmaan kasvattajaa haittaa kun ei tähänkään asti pentujaan ole viitsinyt rekisteröidä. Että sellainen kasvattaja...

    • ----

      Meinasimme ostaa täältä pennun, mutta loistavan tutkimuksen myötä tulimme toisiin ajatuksiin!

    • Älytöntä

      Saattapi olla että tämä henkilö nykyään myy rekisteristeröimättömiä koiria valenimellä tai sitten hänellä on joku apuri!

    • kiar1

      henkilö on saanut kurinpidollisia toimia toukokuussa 2014 kennelliitosta.

    • Terveen koiran sain

      Meille haettiin ihana fix rekisteröity tyttöchihu tuolta noin 2,5 vuotta sitten. Ensimmäinen chihuahua. Paikka täynnä koiria ja itse en voisi siellä asua, mutta koira ollut terve ja todella ihana. Toivon chihullemme pitkää ikää. Tuolta ostin kun ei ollut varaa kalliimpaan. 800e maksoin. Ja ihan OIKEASTI kaikilla ei ole rahaa niin että voisi ns ihanne kennelistä koiran hankkia. Toki itku ja suru olisi pohjaton jos rakkaalle koirallemme jotain sattuisi tai ilmenisi sairautta. Mutta en kadu päätöstäni hankkia chihu tuolta. Toisenkin voisin hankkia. Joskus mietin eläisikö rakas koiramme enää jos en olisi sitä pois sieltä ns pelastanut. Pahaa en koe tehneeni kenellekään. Mielipiteen vapaus toki kunniaan, mutta omaani en pois antaisi enkä paperichihuun vaihtaisi.

      • Emä se kituu

        Pelastat yhden, teet tilaa toiselle. Pikkupentu kärsisi viikon tai pari, mutta nyt yllytät "kasvattajia" lisäämään pentutuotantoaan.

        Mikä siellä kärsii? Pennun emä! Se puskee pentua pennun perään veljille, isälleen, serkuilleen, todennäköisesti vailla huolenpitoa ja rakkautta. SE joutuu elämään rahanahneiden omistajiensa luona koko ikänsä. SE kärsii, ei se teidän pentunne. SE synnyttää pentua pennun perään vuosikaudet, kunnes kuolee tuskallisesti synnytyskomplikaatioihin tai se lopetetaan, KUN SIITÄ TULEE LIIAN VANHA SYNNYTTÄMÄÄN! Sellaista koiranpitoa olet mennyt tukemaan, häpeä!

        Pienikokoisia rescue-koiria saisi n. 200-500 € hintaan, mutta sinä tuet koirien orjuutusta lisääntymiskokeiksi!


      • Anna tilinumerosi
        Emä se kituu kirjoitti:

        Pelastat yhden, teet tilaa toiselle. Pikkupentu kärsisi viikon tai pari, mutta nyt yllytät "kasvattajia" lisäämään pentutuotantoaan.

        Mikä siellä kärsii? Pennun emä! Se puskee pentua pennun perään veljille, isälleen, serkuilleen, todennäköisesti vailla huolenpitoa ja rakkautta. SE joutuu elämään rahanahneiden omistajiensa luona koko ikänsä. SE kärsii, ei se teidän pentunne. SE synnyttää pentua pennun perään vuosikaudet, kunnes kuolee tuskallisesti synnytyskomplikaatioihin tai se lopetetaan, KUN SIITÄ TULEE LIIAN VANHA SYNNYTTÄMÄÄN! Sellaista koiranpitoa olet mennyt tukemaan, häpeä!

        Pienikokoisia rescue-koiria saisi n. 200-500 € hintaan, mutta sinä tuet koirien orjuutusta lisääntymiskokeiksi!

        Pitäiskö tuntea syyllisyyttä ja maksaa vaikka sakkorahaa? Kenelle? Kuulutin mielipiteenvapautta, sain kriittistä tuomitsemista. Se tuntuu olevan päivän sana. Tuomitseminen ja paheksunta. Hyvää syksyn jatkoa kaikille!


    • hyi!

      ^^^Täydellisesti kirjoitettu! Veit sanat suustani!! Hyi hävetkää!!

    • Wiikis

      Hei,

      Itse olen ostanut 2009 vuonna Chihuahuan häneltä rekistöröity oli. En ole pahaa sanottavaa kyllä hänestä.... :)

    • Jymy-Ilo

      Hei* Jos ihminen ei ole kateellinen niin aina jotenkin täytyy ottaa joku "mollattavaksi" Ostakaa hyvät ihmiset koiranne sellaisilta kasvattajilta että on mielenne hyvä ja koirat ei sairastu koskaan .( aivan utopiaa)
      Itselläni on kolme pientä koiraa ostettu "tältä kamalan pahalta kasvattajalta" joka ei tiedä mistään mitään.
      Koirani ovat 8v. 7v. ja 2v. Sairaudet on 0 toistaiseksi ja pöppöset ovat iloisia ja ihania käymme kerran vuodessa eläinlääkärillä "vuosi" tarkastuksessa ,hampaat ja yleiskunto. kaikki on OK tähän mennessä .Paljon on ihmisiä jotka ottavat vastuulleen pienen pennun ja kun ovisulkeutuu niin aikuisen vastuu unohtuu ja hetken päästä syytetään kasvattajaa. Katsokaa peiliin koiran ostajat pystyttekö varmasti olemaan lemmikillenne vastuuntuntoinen hoitaja.Lopettakaa ihmisten haukkuminen , kyllä ammatti ihmiset hoitaa nämä asit. HYVÄÄ JOULUA*

    • surullinen_

      Minun pieni 3-vuotias chihu uros sai tänään ensimmäisen epilepsiakohtauksen. Kaunis chihu on kuin mikä, mutta odotettavissa oli kun on pentutehtailijalta ostettu ja varmasti sisäsiittoisuutta. Pelkäsin tämän päivän toteutuvan ja nyt se toteutui. Käyttäkää ihmiset järkeänne JA OSTAKAA KOIRANNE KUNNON KASVATTAJALTA!! Jouduin olemaan töistä pois koko päivän ja itkenyt olen paljon..

    • Saatananidiootit

      Vieläkö täältä jotkut koiria ostaa? Toivottavasti ei. Täällä kärsitään nyt 2,5v pahoja ongelmia jo.. :(

    • perunaton

      Ystävälläni on 2 vuotias chihu tältä kasvattajalta. Ei yhtään kuunnellut kun pentua osti, ei sillä että ylipäätänsä tietäisi mitään koirista, ihmetteli vain mitä väliä on papereilla yms. vaan perusteenna oli "koska ne on niin söpöi ja tämä oli halpa!"

      Juu olihan se sen hetken söpö. Vaan koiralla on tähän ikään saakka ilmennyt paha purentavika ja useita allergioita, nyt uusimpana kävi (onneksi) kuvauttamassa polvet joiden tuloksena 2/3

    • eiikinä

      Paperittomista et voi koskaan tietää onko isä/tytär yhdistelmästä tai äiti/poika yhdistelmästä ja tuollaisessa paikassa missä koiria on "pilvin pimein", ei kukaan varmasti ehdi vahtimaan mikä koira minkäkin astuu...
      Älkää hyvät ihmiset tukeko tuollaista toimintaa!!!!

    • Valetitia

      Hei.

      Onko tältä kasvattajalta edelleen pentuja myynnissä? Onko joku ostanut. Törmäsin aika hämäräperäiseen chihu-ilmoitukseen, jossa hintana 700e.

    • minelan

      Taateli-76

      Minulla on yksi chihu, ei ostettu suurkkasvattajalta, kaikki paperi OK, mutta koira aivan fantastinen,,mutta varmaan liian iso näyttelyihin. Silti en olisi parempaa koiraa voinut sada. chihuani Touho on terve, reipas ja hyväkäyttäyvä.
      Itse kasvattajana Minelan kennelnimenä en vain pyrkinyt, vaan olin hyvä kasvattajana, kerroin kaiken minkä pystyin kasvateistani.
      Sitten sairastuin ja jouduin luopumaan kk-mäyräkoiristani, joita oli 170 neliön 1040 neliön pihalla varustetussa talossa 5 kappaletta. Niillä ei ainakaan tehty businesta. Kaikille koirille ei edes teetätetty pentuja.

    • Anonyymi

      Hei, koiran ostoa suunnitteilla. Vieläkö tämä kennel toimii? En löydä tietoja, tai onko lähellä muuta kenneliä mistä chitsuja voisi kysellä? Haluaisin että,kasvattaja olisi tässä meidän lähiseudulla.

      • Anonyymi

        Minulla tuolta hankittu chihuahua. Ikää hänellä jo lähes 11 vuotta. Maailman rakkain ja ihanin chihuahua. Fix pentu. 800e maksoin aikoinaan.
        Toinen chihuahuani on rekisteröity, ja muualta, nimekkäästä kennelistä hankittu. Maksoi 1600e. Hänellä epilepsia, ja arka ja säikky luonne.
        Molempia rakastan, ja yhteisiä vuosia toivon vielä paljon näiden kanssa.
        En tiedä, onko kyseistä kenneliä enää. Heidän tyttären tiedot löytyy somesta. Kenenkään nimiä en tänne laita.

        T Papu


    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe