Mitkä kolme?

Kiira34

Olemme menossa ensi kesänä (siis heidän talvenaan Australiaan), mitkä kolme(neljä kaupunkia kannattaisi käydä katsomassa? Olen ajatellut ainakin Sydneyn ja Cairnsin lisätä listalle.

12

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjads

      Kuinka pitkään meinaatte olla? Australia on iso maa ja lyhyemmällä ajalla kannattaa sitte esim just Sydney ja Cairns väli lentää, sillä etäisyydet on tuhansia kilometrejä. Ite oon lähössä piakkoin ja ainakin Melbourne ja Perth vaikuttaa mielenkiintosilta kaupungeilta, mutta kaikki nää neljä on totaalisen eri puolilla australiaa. Lyhyemmällä aikavälillä ehkä keskittyisin itärannikkoon. Voi jopa ehtiä useampiakin pienempiä ja isompia kaupunkeja kattelemaan.

      • Kiira 34

        Pari kolme viikkoa ollaan ja tarkoitus olisi lentää. Mistä hankit lentoliput? Saitko hyviä tarjouksia Australian sisäisistä lennoista?


      • djasgfdj
        Kiira 34 kirjoitti:

        Pari kolme viikkoa ollaan ja tarkoitus olisi lentää. Mistä hankit lentoliput? Saitko hyviä tarjouksia Australian sisäisistä lennoista?

        Dundernewsistä saa hyvää infoa monesta asiasta :) Tässä esim. lentoyhtiöitä:
        http://www.dundernews.com/australia_matkailu/linkkeja_lentoyhtioihin.html

        Ja halpoja lentoja saattaa saada myös ihan paikan päältä kysymällä, esim. peruutuspaikkoja.


      • sakjdgs

    • tasmaniaaa

      Jo meette Melbourneen niin kantsii sen jälkeen hyppää sieltä lentokoneeseen ja mennä Tasmaaniaan, Hobartiin. Paratiisisaari ja lennot maksaa (riippuu tietysti tarjouksista) edestakas vaan noin 80dollaria.

      • Perdone

        kannata mennä Tasmaniaan, jos tykkää lämmöstä! Kävimme siellä helmikuussa ja oli ihan puserokelit. Kuten vielä Canberrankin korkeudella. Melbournessa oli vähän lämpimämpää. Ja Sydneyssä sekä pohjoisempana oli ihan mukavan lämmintä. Tosin aika nihkeän kosteaa, varsinkin jos vähänkään sataa. Mutta miksihän se ihan ensimmäinen vastaukseni kiiralle oli poistunut? Siinä kehuin Sydneyn ja Cairnsin seutuja.


      • Kiira34
        Perdone kirjoitti:

        kannata mennä Tasmaniaan, jos tykkää lämmöstä! Kävimme siellä helmikuussa ja oli ihan puserokelit. Kuten vielä Canberrankin korkeudella. Melbournessa oli vähän lämpimämpää. Ja Sydneyssä sekä pohjoisempana oli ihan mukavan lämmintä. Tosin aika nihkeän kosteaa, varsinkin jos vähänkään sataa. Mutta miksihän se ihan ensimmäinen vastaukseni kiiralle oli poistunut? Siinä kehuin Sydneyn ja Cairnsin seutuja.

        Hei, ja kiitos sinullekin vastauksesta. Nyt suunnitelmissa Sydney, Cairns ja vähän myös Brisbane. Menomatkalla kaksi yötä Singaporessa. En tiedä miksi vastauksesi poistunut, en tainnut kyllä ollenkaan sitä huomata!


    • mies vaan

      sillä ei ole merkitystä juurikaan mikä kaupunki kunhan länsirannikko jossa sydney ja muut. oopperatalon edustalla on kiva ottaa oluet tai muuta. älä missaa sitä. koralliriutta ehdottomasti nähtävä mutta olkaa varovaisia vedessä olevien tappajameduusan vuoksi josta ei juurikaan varoiteta riittävästi. on myös myrkyllisiä kaloja . järki käteen siis. muuten loistava paikka ja varokaa aurinkoa. siellä palaa vaikka aurinko ei paistaisi.riippuu paljolti ajasta jonka olette. itse olin 5 viikkoa ja sekin aika liian lyhyt. kuten joku sanoi niin yhden kaupungin välimatka yleensä suomi päästä päähän. eli lentäkää.

      • Kiira34

        Kiitos kaikille hyvistä neuvoista :). Vieläkin otetaan lisää vastaan jos jollakin niitä on antaa!


      • mies vaan
        Kiira34 kirjoitti:

        Kiitos kaikille hyvistä neuvoista :). Vieläkin otetaan lisää vastaan jos jollakin niitä on antaa!

        kun menette yleiselle uimarannalle niin olkaa varovaisia. siellä on rantavahdit mutta kaikkea voi tapahtua kun porukkaa paljon. katsokaa etukäteen missä on keltaiset liput vedessä eli siinä kulkee raja jota ei sovi ylittää. sinne kun menee on vaarana hukkua. itse en tiennyt siitäkään silloin ja ajauduin vähän sivuun. onneksi hengenpelastaja tuli välittömästi ja otti takaapäin kurkusta kiinni ja veti mut pois. olen vieläkin kiitollinen siitä hänelle!!! siellä on kuulemma voimakkaita pyörteitä jotka vievät kokeneenkin uimarin .joten noudattakaa ohjeita. ja olkaa todellakin varovaisia auringon kanssa.

        Lisäksi, älkää osallistuko massa tapahtumiin. tai jos niin pitäkää huoli toisistanne. Olin kuumimpana aikana eli joulun ja uudenvuoden sydneyssä ja näin ilotulituksen. siellä katoaa aina monia ihmisiä siihen aikaan. ja menkää cold coastille. hieno paikka


      • pia2907
        mies vaan kirjoitti:

        kun menette yleiselle uimarannalle niin olkaa varovaisia. siellä on rantavahdit mutta kaikkea voi tapahtua kun porukkaa paljon. katsokaa etukäteen missä on keltaiset liput vedessä eli siinä kulkee raja jota ei sovi ylittää. sinne kun menee on vaarana hukkua. itse en tiennyt siitäkään silloin ja ajauduin vähän sivuun. onneksi hengenpelastaja tuli välittömästi ja otti takaapäin kurkusta kiinni ja veti mut pois. olen vieläkin kiitollinen siitä hänelle!!! siellä on kuulemma voimakkaita pyörteitä jotka vievät kokeneenkin uimarin .joten noudattakaa ohjeita. ja olkaa todellakin varovaisia auringon kanssa.

        Lisäksi, älkää osallistuko massa tapahtumiin. tai jos niin pitäkää huoli toisistanne. Olin kuumimpana aikana eli joulun ja uudenvuoden sydneyssä ja näin ilotulituksen. siellä katoaa aina monia ihmisiä siihen aikaan. ja menkää cold coastille. hieno paikka

        Hei,

        onko kenelläkään kokemuksia Brisbanesta, kannattaako se liittää Australian kiertokäyntiin?


      • ja vierailijat
        pia2907 kirjoitti:

        Hei,

        onko kenelläkään kokemuksia Brisbanesta, kannattaako se liittää Australian kiertokäyntiin?

        ovat tykänneet. Leppoisa paikka. Ympäristössä kaikenlaista nähtävää; koalapuisto, kalastusta, jokiristeilyjä ja vaikka mitä. Paljon tietoa vaikka täältä: http://www.ourbrisbane.com/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2259
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      234
      2027
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1582
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1551
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1321
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1313
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      150
      1291
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      50
      1187
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      67
      1083
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1054
    Aihe