Mikä mättää Pietarsaaressa. Kiinteistövero nousi itsellä 152:sta eurosta 204:ään euroon vuoden aikana. Korotusta tuli 35%:a. Sikamaista touhua on. Ilmeisesti somaleille on suuri rahan tarve. Kävin verotoimistossa kysymässä asian laitaa ja kertoivat Pietarsaaren olevan kiinteitöverotuksessa ihan Suomen kärkipaikkoja. Mustasaaressa on kovempi verotus.
Taitaaa olla konkurssikypsä kaupunki, ei muuta kuin lisää somaleita.....Kyllä v.....aa.
Kiinteistövero
5
563
Vastaukset
- on se kumma
Samaa ihmettelin vero lapun saadessani. miten ihmeessä tuo vero lasketaan kun viime vuonna toinen luku oli 0.9 ja 0.27. Uudet luvut ovat 1.00 ja 0.37 ja lasku nousi edellisvuodesta reilu 33%!!!
- Lisää nekruja
Verotus ei perustu matematiikkaan vaan rikokseen. Samoilla papereilla ja kuiteilla voit saada 7000 lisäveroa tai tonnin takaisin, kokemusta on markka-ajalta.
- Kuoppa tiessä
Lisää nekruja kirjoitti:
Verotus ei perustu matematiikkaan vaan rikokseen. Samoilla papereilla ja kuiteilla voit saada 7000 lisäveroa tai tonnin takaisin, kokemusta on markka-ajalta.
Itse kävin myös verotoimistossa ihmettelemässä asiaa. Tuli myös n. 35%:n korotus kiinteistöveroon. Kysyin myös korotuksen laillisuutta, mutta en saanut vastausta kysymykseen. Sanottiin asian vain olevan näin. Kertoivat, että verotus perustuu rakennuksen ikään ja pinta-alaan, minkä nyt kaikki omakotitalossa asuvat varmaankin tietävät. En vain saanut vastausta kysymykseen..miksi korotettu noin huimasti. On tää omituista. Savustetaanko tavalliset työtä tekevät taloistaan ulos ja hommataan sompuille omakotitaloja!?
Kysyin myös, miksei korotuksesta ole ilmoitettu millään kirjeellä. Vastaus; On kuulemma ollut vuoden(!) alussa pieni ilmoitus paikallislehdissä korotuksesta. Johan on. Tuosta vaan 35% lisää veroa ja itse olisi pitänyt huomata pieni ilmoitus lehdestä.
Kyllä tämä kaupunki haisee ja pahasti. Kadut on järkyttävässä kunnossa, illalla kun tulee töistä, niin katuvalot satunnaisesti pimeänä jopa keskellä kaupunkia. Joo.....lisää elätettäviä, sillähän tämä korjaantuu.
- SvinHammar
1) Korotuksilla kustannetaan ruotsinkielisten koulujen läppäripäivitykset.
2) Suomenkielisiltä kouluilta myydään piirtoheittimet ja muu vanhentunut
kalusto. Saaduilla varoilla ostetaan "sotalapsille" läppäreitä ja I-podeja.
3) Suomenkielisille kouluille jaetaan rihveli- ja helmitauluja.
4) Suomenkieliset saavat tarpeekseen ja muuttavat Lapualle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait202978- 392577
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381443- 841340
- 631231
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40979Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.124883- 32796
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi27645Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59611