TUTA VS. KTM VS. PROVIISORI

toivoton tapaus 88

Heips!

Mulla on nyt seuraavanlainen tilanne käynnissä. Olen opiskellut vuoden farmasiaa, mutta mua on alkanut kiinnostamaan kaupallinen puoli yhä enemmän. Mietinkin tässä, että mikä olisi paras vaihtoehto, jos haluaa työskennellä tulevaisuudessa erilaisissa yrityksissä. Tekeekö proviisorin tutkinnolla tulevaisuudessa kaupallisella puolella oikeesti mitään? Minkälainen on tutan tutkinnon ja ktm:n arvo markkinoilla? Onko kummallakaan niistä suurempaa arvostusta?

Aion kuitenkin suorittaa ehdottomasti farmaseutin tutkintoni loppuun, koska minulla ei ole enää kuin 2 vuotta jäljellä. Se avaa jo mahdollisuuden toimia esim. lääketehtaan vastuullisena johtajana. Haluaisin kuitenkin laajaalaisempia mahdollisuuksia ulevaisuuden varalle. Elintarviketeollisuus kiinnstaa minua myös sekä erilaiset logistiikkatoiminnot.

Mikä tutkinto antaisi minulle parhaimmat mahdollisuudet tulevaisuuden varalle?

Voisiko joku vertailla/antaa faktoja kyseisitä tutkinnoista, mikä olisi paras?

Ahdistaa, koska en todella tiedä mitä minun kannattaisi mennä opiskelemaan ja farmaseutin tutkinto eitunnu ihan omalta!

3

1061

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr Orion

      No jos suoritat farmaseutin paprun niin sittenpä on sama kumman suoritat.
      Ihan hyvä yhdistelmä DI tai KTM farmaseutti.

      DI-paperin eteen joutuu enemmän matikkaa vääntämään. Se varmaan on tuttua sieltä nykyisestä?

    • YT-neuvottelu

      Nyt 10 vuotta myöhemmin elämä lienee jo opettanut että maisterin paprujen jälkeen merkitystä on lähinnä vain sillä, kenen kanssa olet hyvissä väleissä. Paitsi tietysti jos päädyit tuohon tutan vaihtoehtoon ja olet nyt pro. Ja jos tohon loppuun tuli se viisori niin varmasti työtön.

      • justjust

        Koko Suomessa on alle 100 työtöntä proviisoria, meinaat että suurella todennäköisyydellä tai varmuudella vastaantuleva proviisori kuuluisi tuohon joukkoon..?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe