Heips!
Mulla on nyt seuraavanlainen tilanne käynnissä. Olen opiskellut vuoden farmasiaa, mutta mua on alkanut kiinnostamaan kaupallinen puoli yhä enemmän. Mietinkin tässä, että mikä olisi paras vaihtoehto, jos haluaa työskennellä tulevaisuudessa erilaisissa yrityksissä. Tekeekö proviisorin tutkinnolla tulevaisuudessa kaupallisella puolella oikeesti mitään? Minkälainen on tutan tutkinnon ja ktm:n arvo markkinoilla? Onko kummallakaan niistä suurempaa arvostusta?
Aion kuitenkin suorittaa ehdottomasti farmaseutin tutkintoni loppuun, koska minulla ei ole enää kuin 2 vuotta jäljellä. Se avaa jo mahdollisuuden toimia esim. lääketehtaan vastuullisena johtajana. Haluaisin kuitenkin laajaalaisempia mahdollisuuksia ulevaisuuden varalle. Elintarviketeollisuus kiinnstaa minua myös sekä erilaiset logistiikkatoiminnot.
Mikä tutkinto antaisi minulle parhaimmat mahdollisuudet tulevaisuuden varalle?
Voisiko joku vertailla/antaa faktoja kyseisitä tutkinnoista, mikä olisi paras?
Ahdistaa, koska en todella tiedä mitä minun kannattaisi mennä opiskelemaan ja farmaseutin tutkinto eitunnu ihan omalta!
TUTA VS. KTM VS. PROVIISORI
3
1212
Vastaukset
- Mr Orion
No jos suoritat farmaseutin paprun niin sittenpä on sama kumman suoritat.
Ihan hyvä yhdistelmä DI tai KTM farmaseutti.
DI-paperin eteen joutuu enemmän matikkaa vääntämään. Se varmaan on tuttua sieltä nykyisestä? - YT-neuvottelu
Nyt 10 vuotta myöhemmin elämä lienee jo opettanut että maisterin paprujen jälkeen merkitystä on lähinnä vain sillä, kenen kanssa olet hyvissä väleissä. Paitsi tietysti jos päädyit tuohon tutan vaihtoehtoon ja olet nyt pro. Ja jos tohon loppuun tuli se viisori niin varmasti työtön.
- justjust
Koko Suomessa on alle 100 työtöntä proviisoria, meinaat että suurella todennäköisyydellä tai varmuudella vastaantuleva proviisori kuuluisi tuohon joukkoon..?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818