Kamerat saksassa

mkk74

Ajoin Bremenissä vuokra-autolla kameraan 80 alueella 101 km/h nopeudella. Pari kuukautta on kulunut ja Saksasta tuli postia... Joku kuulemispaperi kuvan kanssa varustettuna.
"Anhörung wegen einer ordnungswidrigkeit"
Kun en saksaa ymmärrä, niin en meinaa tuota palauttaa. Paljonkohan tämä tulee maksamaan, eli tietäisikö joku minkälainen hinta tälle muotokuvalle on tulossa? Pari vuotta sitten pienemmällä ylinopeudella tuli 60 euron sakkolappu perässä ilman mitään kuulemisia.

12

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylinopeutta ?

      ??????????????????????

      • Pyyhi peräpääsi...

        Oletko kotipoliisi? Eikö oma elämäsi riitä sinulle.....
        Olet kuin vanha mummo joka kyttää verhonraosta.....


    • kokenut tuon

      Hinta riippuu siitä miten aiot mentellä. perusperiaate on se että hinta nousee kun homma pitkittyy. Jos et kerran aio tuota palauttaa niin tulee kalliimmaksi kuin jos palauttaisit. Heti hoidettuna saksan sakot ovat paljon inhimillisemmät kuin täällä kotimaassa.
      Bremenin osavaltion tietojärjestelmät kyllä pitävät huolen että homma ei unohdu.

    • tuo EU

      saadaan sakotkin ja myös rikemaksut perintään tehokkaasti.
      Itsellesi kiusaa teet joka kerta kun "vetkuttelet" selvässä asiassa. Kokeile vaikka - ja kerro sitten meille muillekin paljonko tuli maksamaan!

      • varma perintä

        maksu kaikkine korkoineen ja muine perimiskuluineen siirtyy täkäläisen perintätoimiston perittäväksi. Peritään varmasti ja summa nousee. Toki aikaa kuluu mutta korkohan juoksee koko ajan. Ei näitä pakoon pääse enää nykyisin.


    • Enskan opit

      ajaa ylinopeutta? Tyhmyydestä sakotetaan ja hyvä niin. Toivottavasti saat oikein reilut sakot!

      • Pyyhi peräpääsi...

        Sama kuin 09 42 !


      • mkk74

        Kiitos kaikille vittuilusta. Pieni tarkennus tähän kuitenkin. Tuo parin vuoden takainen sakko ei siis tullut minulle vaan tuttavalle. En ole koskaan, siis koskaan saanut minkäänlaista sakkoa, vaikka varmasti olen autolla ajanut suomessa ja ulkomailla yhteensä yli miljoona kilometriä. Kertoo siis jotain siitä kuinka hyvin olen sääntöjä noudattanut. Paljon ajavalle tulee jossakin vaiheessa pakostakin vahinko vieraalla tiellä ja tätä kameran räpsähdystä olen siis yllättävän kauan välttänyt.
        OK. Aloitus oli hieman provosoivaan sävyyn kirjoitettu ja vittuilut siitä hyvästä. Palautan saamani paperin, myönnän syyllisyyteni ja otan sakon tyytyväisenä vastaan.


      • tyhmäkö oot
        mkk74 kirjoitti:

        Kiitos kaikille vittuilusta. Pieni tarkennus tähän kuitenkin. Tuo parin vuoden takainen sakko ei siis tullut minulle vaan tuttavalle. En ole koskaan, siis koskaan saanut minkäänlaista sakkoa, vaikka varmasti olen autolla ajanut suomessa ja ulkomailla yhteensä yli miljoona kilometriä. Kertoo siis jotain siitä kuinka hyvin olen sääntöjä noudattanut. Paljon ajavalle tulee jossakin vaiheessa pakostakin vahinko vieraalla tiellä ja tätä kameran räpsähdystä olen siis yllättävän kauan välttänyt.
        OK. Aloitus oli hieman provosoivaan sävyyn kirjoitettu ja vittuilut siitä hyvästä. Palautan saamani paperin, myönnän syyllisyyteni ja otan sakon tyytyväisenä vastaan.

        en minä mutta ne muut. EN MINÄ, IHAN VARMANA EN KOSKAAN MINÄ


      • mkk74
        tyhmäkö oot kirjoitti:

        en minä mutta ne muut. EN MINÄ, IHAN VARMANA EN KOSKAAN MINÄ

        Omaa munaasi, siihen olet kykenevä. Muuhun et kelpaakaan, yhteiskunnan pohjasakka. Mensan testeistä pihalle naurettu oikea NEROPATTI.


      • ääliöööö
        tyhmäkö oot kirjoitti:

        en minä mutta ne muut. EN MINÄ, IHAN VARMANA EN KOSKAAN MINÄ

        Hanki sellainen tai lopeta se.


    • Ei riskiä

      sitä ala perimään, vaan ottavat jos sinä et reagoi, rahat autovuokraamolta. Ja autovuokraamollahan on sinun luottokorttin numero. Ne laittaa sen sakon omatkulut sinne korttiyhtiöön, joka ottaa rahat sinulta pois. Pikkasen saat maksu aikaa soittamalla ja kiistämällä asian korttiyhtiöltä. Mutta kun vuokraamo toimittaa yhtiölle kopion sakosta, vuokrasopimuksesta ja muista papereista on asia selvä. Ja jos et edelleenkään maksa, luottokortti yhtiö kuolettaa korttisi ja siirtää perinnän perintäyhtiölle. Joten kun maksat sakon kiltisti, niin satasen säästät vähintäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1787
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      76
      1637
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      765
    6. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      759
    7. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    8. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      747
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe