Kamerat saksassa

mkk74

Ajoin Bremenissä vuokra-autolla kameraan 80 alueella 101 km/h nopeudella. Pari kuukautta on kulunut ja Saksasta tuli postia... Joku kuulemispaperi kuvan kanssa varustettuna.
"Anhörung wegen einer ordnungswidrigkeit"
Kun en saksaa ymmärrä, niin en meinaa tuota palauttaa. Paljonkohan tämä tulee maksamaan, eli tietäisikö joku minkälainen hinta tälle muotokuvalle on tulossa? Pari vuotta sitten pienemmällä ylinopeudella tuli 60 euron sakkolappu perässä ilman mitään kuulemisia.

12

525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylinopeutta ?

??????????????????????

• Pyyhi peräpääsi...

Oletko kotipoliisi? Eikö oma elämäsi riitä sinulle.....
        Olet kuin vanha mummo joka kyttää verhonraosta.....

• kokenut tuon

Hinta riippuu siitä miten aiot mentellä. perusperiaate on se että hinta nousee kun homma pitkittyy. Jos et kerran aio tuota palauttaa niin tulee kalliimmaksi kuin jos palauttaisit. Heti hoidettuna saksan sakot ovat paljon inhimillisemmät kuin täällä kotimaassa.
      Bremenin osavaltion tietojärjestelmät kyllä pitävät huolen että homma ei unohdu.

• tuo EU

saadaan sakotkin ja myös rikemaksut perintään tehokkaasti.
      Itsellesi kiusaa teet joka kerta kun "vetkuttelet" selvässä asiassa. Kokeile vaikka - ja kerro sitten meille muillekin paljonko tuli maksamaan!

• varma perintä

maksu kaikkine korkoineen ja muine perimiskuluineen siirtyy täkäläisen perintätoimiston perittäväksi. Peritään varmasti ja summa nousee. Toki aikaa kuluu mutta korkohan juoksee koko ajan. Ei näitä pakoon pääse enää nykyisin.

• Enskan opit

ajaa ylinopeutta? Tyhmyydestä sakotetaan ja hyvä niin. Toivottavasti saat oikein reilut sakot!

• Pyyhi peräpääsi...

Sama kuin 09 42 !

• mkk74

Kiitos kaikille vittuilusta. Pieni tarkennus tähän kuitenkin. Tuo parin vuoden takainen sakko ei siis tullut minulle vaan tuttavalle. En ole koskaan, siis koskaan saanut minkäänlaista sakkoa, vaikka varmasti olen autolla ajanut suomessa ja ulkomailla yhteensä yli miljoona kilometriä. Kertoo siis jotain siitä kuinka hyvin olen sääntöjä noudattanut. Paljon ajavalle tulee jossakin vaiheessa pakostakin vahinko vieraalla tiellä ja tätä kameran räpsähdystä olen siis yllättävän kauan välttänyt.
        OK. Aloitus oli hieman provosoivaan sävyyn kirjoitettu ja vittuilut siitä hyvästä. Palautan saamani paperin, myönnän syyllisyyteni ja otan sakon tyytyväisenä vastaan.

• tyhmäkö oot
        mkk74 kirjoitti:

Kiitos kaikille vittuilusta. Pieni tarkennus tähän kuitenkin. Tuo parin vuoden takainen sakko ei siis tullut minulle vaan tuttavalle. En ole koskaan, siis koskaan saanut minkäänlaista sakkoa, vaikka varmasti olen autolla ajanut suomessa ja ulkomailla yhteensä yli miljoona kilometriä. Kertoo siis jotain siitä kuinka hyvin olen sääntöjä noudattanut. Paljon ajavalle tulee jossakin vaiheessa pakostakin vahinko vieraalla tiellä ja tätä kameran räpsähdystä olen siis yllättävän kauan välttänyt.
        OK. Aloitus oli hieman provosoivaan sävyyn kirjoitettu ja vittuilut siitä hyvästä. Palautan saamani paperin, myönnän syyllisyyteni ja otan sakon tyytyväisenä vastaan.

en minä mutta ne muut. EN MINÄ, IHAN VARMANA EN KOSKAAN MINÄ

• mkk74
        tyhmäkö oot kirjoitti:

Omaa munaasi, siihen olet kykenevä. Muuhun et kelpaakaan, yhteiskunnan pohjasakka. Mensan testeistä pihalle naurettu oikea NEROPATTI.

• ääliöööö
        tyhmäkö oot kirjoitti:

Hanki sellainen tai lopeta se.

• Ei riskiä

sitä ala perimään, vaan ottavat jos sinä et reagoi, rahat autovuokraamolta. Ja autovuokraamollahan on sinun luottokorttin numero. Ne laittaa sen sakon omatkulut sinne korttiyhtiöön, joka ottaa rahat sinulta pois. Pikkasen saat maksu aikaa soittamalla ja kiistämällä asian korttiyhtiöltä. Mutta kun vuokraamo toimittaa yhtiölle kopion sakosta, vuokrasopimuksesta ja muista papereista on asia selvä. Ja jos et edelleenkään maksa, luottokortti yhtiö kuolettaa korttisi ja siirtää perinnän perintäyhtiölle. Joten kun maksat sakon kiltisti, niin satasen säästät vähintäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe