Hei,
avaanpa minäkin ajatukseni ja toivon, että se jotain ihmistä lähemmin koskettaisi. Miten sitten kertoa ja kuvailla sellaista, mikä syvällä sisimmässä tuntuu vain tyhjänä kolona? Se on kuin tunne ja kaipaus samankaltaiseen ihmiseen, ystävään, joka elämästä puuttuu.
Tunnen suurta kaipuuta sellaiseen ystävään, jonka kanssa voisi löytää aidon ja todellisen ystävyyden. Ystävyyden, missä kaksi samankaltaista ihmisluonnetta kokevat ja tuntevat sitä sielujen ja kemioiden suurta sympatiaa. Jotain syvempää samankaltaisuutta, tunnetta, missä kaksi ihmistä löytävät ystävyyden, mikä on jotain suurempaa mitä sanoinkaan ei voi selittää. Se on vain tunne samansieluiseen ja -kaltaiseen ihmiseen.
Olen aina ajatellut, että samanhenkisyys, kiinnostus samoihin asioihin ja samanlaisuus ihmisinä toimisi myös ystävyydessä. Silti tuntuu, että niitä niin ystävyydestä samanlaisesti tuntevia ja ajattelevia ei vain ole ja/tai löydy mistään. Niitä joille jotkut asiat elämässä merkitsevät samoin ja he pitävät sitä myös ystävyydessä tärkeänä. Ollaan kiinnostuttu samoista asioista ja tavallaan myös se ystävyys kehittyy niiden yhteenkuuluvien asioiden ympärille, mikä sitoo toisiinsa ja kiinnostaa erityisesti juuri siksi ystävyydessä heidän välillään ja ennen kaikkea ko. IHMISESSÄ tämän vuoksi.
Olisi mukava kuulla mielipiteitä ja ajatuksia, jos tämä jotain kosketti tai herätti henkiin ajatuksia.
Samankaltainen ystävä puuttuu
4
650
Vastaukset
- täääätz
Hyvän ystävän kaipuu on minullekin tuttua, mutta vuosien saatossa tajusin että niitä hyviä ystäviä on yllättävän lähellä. Omalla kohdallani kaipuu ja unelmointi jollain lailla sekoitti todellisuuden ja tarun keskenään niin, ettei enää osannut ottaa vastaan mitä toinen sanoi tai tarkoitti. Tätä on hankala selittää, mutta syvä kaipuu voi myös eristää tai päinvastoin hyvässä lykyssä nostaa ihmisen siiville etsimään kaipaamaansa, mutta tärkeintä on oivaltaa onko oma kaipuu paikalleen sitova ankkuri vaiko voimavara.
Uskon myös, että meillä ihmisillä on elinikäinen tarve tulla täydellisesti ymmärretyksi ja se jopa sanelee sen, miten tyytyväisiä olemme elämäämme tai lähellä oleviin ihmisiimme. Loppujen lopuksi tärkeintä olisi oppia tuntemaan ensin itsensä, sitä kautta myös ymmärtämään itseään ja näin saada oikeat sanat sanotuksi ääneen niin, että joku muukin ymmärtäisi.
Totta kai ystävyys on paljon tunteitakin ja ilman niitä ei ystävyyskään toimi, mutta niin kuin rakkaudessakin ystävyydessä voi alkuun ihastua ja ajan kanssa vasta tajuta järjen kanssa, mikä alun tunne oli kantavaa ja mikä ei. Tunteet voivat johdattaa meitä monenlaiseen suuntaan sekä saada uskomaan joskus vääriinkin asioihin, mutta niidenkään pohjalle ei ystävyys täysin rakennu. Ne ovat tärkeätä liimaa, mutta rakennusaineet pitää kerätä elämällä ja kokemalla ystävyydessä.
Omalla kohdallani ystävyyden merkitys on auennut vuosien saatossa. Se unelmieni ystävyys vahvistuu monenlaisten kohtaamisten kautta ja toista oppii tuntemaan melko hitaasti. Avoimuus,puheliaisuus ja luottamuksellisuus eivät ole tae tuntemisesta, vaan toisesta aukeaa aina pikku hiljaa jotakin uutta.
Toivotan onnea ystävän etsintään, mutta katso myös lähellesi :) - gfhgdfghd
Ihan samoja ajatuksia ja tunnelmia täälläkin päin. Haluaisitko kertoa vähän itsestäsi, että minkä henkinen itse olet, jotta voisimme tietää, saattaisitko ehkä kenties sinä olla "se oikea" ystävä jollekin meistä? :)
- kaiken luottamukseni
toisiin ihmisiin. En tarvitse ystäviä. Yksinäisyys on ainoa luotettava ystävä, siten näkee asiat selkeästi miten ne ovat eikä ole riippuvainen toisista, ei tarvitse olla tiellä toisille. Kulkee vain omaa tietä ja rakentaa niitä asioita, jotka ovat vain itselleen tärkeitä. Ehkä jonkun mielestä itsekästä, mutta yksin on parempi olla. En osaisi olla toisten kanssa, en voi jaksaa kaupungin hälinää, ihmisten jatkuvaa puhumista... Kaipaan rauhaa, luonnon hiljaisuutta (sitä vähää mikä on jäljellä), tuulen huminaa, sateen ilmaan nostattamaa tuoksua, lintujen laulua...
En halua tulla enää petetyksi, jätetyksi ja syrjityksi. En halua tavata sellaista ihmistä jonka kanssa voisin olla ystävä tai olla kumppani, läheisemmän puoleinen. En halua kiintyä, koska se riistetään minulta taas jälleen kerran pois. En halua että se satuttaa. En halua satuttaa myöskään toista ystävää/kumppania, sen tekisin kun haluan omaa tilaa yksikseni. Yksinäisyyden tunteeseen osaa tottua. Sitä kaipaa, se ei ole enää sellaista millaista se oli ennen. En halua että kukaan muistaa minua, haluan enää vain olla rauhassa. - Tre111
Minäkin olen ns. yksinäinen. Muutin uudelle paikkakunnalle 10 v. sitten ja esim. työkaverit jäivät. On minulla muutama kaveri, mutta sellainen luotettava ja luonteva ystävä puuttuu.
Olen melko sosiaalinen, mutta nykyisin melko varauksellinen. Toisinaan olen tosi pettynyt ihmisiin, mutta katkeraksi ei kannata alkaa.
Nykysin olen tosin hirveän kiinni lapsissani ja perheessäni. Mieheni on yrittäjä ja lastenhoito jää minun harteilleni. En oikein edes osaa lähteä kotoa mihinkään.
Ajattelin, että täytyy lähteä työväenopiston yms. kursseille. Jos sieltä löytyisi mukavia kokemuksia ja ihmisiä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951496Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231258- 50988
- 70940
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52853Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 56832
- 102814
- 82810
- 32745