Olen lukenut paljon sirkuseläimiä koskevia juttuja. Ainakin norsujen ja kissapetojen käyttö on meillä kielletty, mutta hevoset, koirat, merileijonat ja kotikissat ovat sallittuja. Minua mietityttää, ovatko papukaijat ja kuristajakäärmeet sallittuja sirkuseläimiä maassamme? Siis tiedättehän nämä käärmetanssijat, jossa joku nuori nainen tulee hyvin juttuun suurten kuristajakäärmeiden kanssa. Tai sitten papukaijashowt, missä papukaijat esim. ajaa pienellä polkupyörällä, hilaa pientä lippua salkoon, jne. Muutama vuosi sitten olin eräässä portugalilaisessa eläintarhassa ja siellä oli sellainen papukaijashow, jossa ne nosti lippua salkoon, ajoi minifillarilla, ja luisteli pienillä rullaluistimilla. Esityksessä oli myös tarina, jossa papukaijat pisti meluavaa ja roskaavaa äijää kuriin.
Mutta lyhyesti, ovatko papukaijat ja kuristajakäärmeet luvallisisa Suomen sirkuksissa.
Sirkuseläimet
Hmmmmm....
1
1225
Vastaukset 1
- Sirkuslainenko
Vastaanpa tähän ikivanhaan ketjuun.
Papukaijat laskettaneen lemmikeiksi, ja lemmikeillehän voi temppuja opettaa (ja näitä myös esittää). Myös muut linnut (esim. kyyhkyt, undulaatit) ovat tietääkseni sallittuja.
Eläinsuojelulaki sanoo, että sirkuksissa tai muissa vastaavissa esityksissä saa käyttää vain koiria ja kotikissoja, merileijonia, poneja, kesyhevosia ja –aaseja, joille on opetettu erilaisia taitoja. Käärmeille ei ole opetettu mitään, eli nekin lienevät sallittuja.
Eli lyhyesti: kyllä ja kyllä. Jälkimmäinen epävarma kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1702873
- 571192
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r160957Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....57917- 4909
- 84810
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.173800Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e190758Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.
Vaimon viesti on paljastanut totuuden.216713- 6694
- 59666
- 53657
- 67646
- 57624
Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?21598Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?126573Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran66549Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32548- 34527
- 55518