Olen lukenut paljon sirkuseläimiä koskevia juttuja. Ainakin norsujen ja kissapetojen käyttö on meillä kielletty, mutta hevoset, koirat, merileijonat ja kotikissat ovat sallittuja. Minua mietityttää, ovatko papukaijat ja kuristajakäärmeet sallittuja sirkuseläimiä maassamme? Siis tiedättehän nämä käärmetanssijat, jossa joku nuori nainen tulee hyvin juttuun suurten kuristajakäärmeiden kanssa. Tai sitten papukaijashowt, missä papukaijat esim. ajaa pienellä polkupyörällä, hilaa pientä lippua salkoon, jne. Muutama vuosi sitten olin eräässä portugalilaisessa eläintarhassa ja siellä oli sellainen papukaijashow, jossa ne nosti lippua salkoon, ajoi minifillarilla, ja luisteli pienillä rullaluistimilla. Esityksessä oli myös tarina, jossa papukaijat pisti meluavaa ja roskaavaa äijää kuriin.
Mutta lyhyesti, ovatko papukaijat ja kuristajakäärmeet luvallisisa Suomen sirkuksissa.
Sirkuseläimet
Hmmmmm....
1
1171
Vastaukset
- Sirkuslainenko
Vastaanpa tähän ikivanhaan ketjuun.
Papukaijat laskettaneen lemmikeiksi, ja lemmikeillehän voi temppuja opettaa (ja näitä myös esittää). Myös muut linnut (esim. kyyhkyt, undulaatit) ovat tietääkseni sallittuja.
Eläinsuojelulaki sanoo, että sirkuksissa tai muissa vastaavissa esityksissä saa käyttää vain koiria ja kotikissoja, merileijonia, poneja, kesyhevosia ja –aaseja, joille on opetettu erilaisia taitoja. Käärmeille ei ole opetettu mitään, eli nekin lienevät sallittuja.
Eli lyhyesti: kyllä ja kyllä. Jälkimmäinen epävarma kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1808316
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264518- 504088
- 513365
- 513106
- 502860
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262546- 312139
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382003- 291996