perävaunua ostamassa

mualaes_juntti

joo elikkäs minkä kokonen (kantavuus/tilavuus) kärri pitäs olla n.110 heppaselle traktorille.ja mitä merkkiä kannattaisi ajatella..vaikka tuhti tai junkkari on ollut mielessä ja tempokin.naapurilla on vuoden vanha E15pro tempo ja on pelannut moitteettomasti ja oli tosi edullinen.ja vain asiallisia vastauksia,ei mitään sellaisia että "minulla oli hiekkalaatikolla semmonen kottikärry ja se oli täynnä paskaa..."

10

2590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku 10 tonnin kärri,tuhti tai junkkari,itse ostaisin tuhti kärri koska ollut aina sitä merkkiä tilalla, kummatkin hyviä karrejä, tietysti hyvät ja huonot puolet kummassakin tietysti,kannattaa kysella myös niitä hintoja(kannattaa käydä eri kaupungeista kysymässä, saattaa olla hiton isoja hinta eroja)

mutta jokainen päättäköön itse............

• mualaes_juntti

joo tuhtia olen miettinyt eniten.naapurilla on vanhoja tuhteja ollut pari ja mitä tutut ovat kertoneet niin ovat tosi hyviä kärryjä.vetokoneena on JD5100R,joten ajattelin uudistaa perävaunu puoltakin,toivottavasti tulee hyvät kaupat ja hyvä vedettävä kärry.kiitos vastauksesta

• mualaes_juntti kirjoitti:

joo tuhtia olen miettinyt eniten.naapurilla on vanhoja tuhteja ollut pari ja mitä tutut ovat kertoneet niin ovat tosi hyviä kärryjä.vetokoneena on JD5100R,joten ajattelin uudistaa perävaunu puoltakin,toivottavasti tulee hyvät kaupat ja hyvä vedettävä kärry.kiitos vastauksesta

osti tuhtin tai junkkarin rahat vissiinkin jää suomalaisille, eli jos on yhtään suomi laadun kannattaja niin ehdottomasti tuhti tai junkkari.Jos tulee vielä jotain "vikaa" tai tarvitsee varaosia tai muita osia niin saa varmasti kun soittaa tehtäälle ja kysäsee.En tiedä tästä tempo-merkista ollenkaan, onko suomalainen vai jostain ulkomailta ?? Kantavuudesta vielä että on sama ottaako 10 vai 25 tonnin kärrin kunhän pistää kuormaa sen verran että koneessa riittää puhtia, ota tarpeeksi vahva (25 t kärri) vaikka pärjäisit pienemmällä, sillä jos pitäisi saada siirrettyä 15 tonnia tavaraa 10 tonnin kärrillä ja huonoa tietä pitkin pitkä matka niin saattaisi ketuttaa jos ei menisi yhessä kuormassa kun on niin pieni kärri ja isommassa menisi kaikki kerrällä (kokemuksella sanon)

Mitä mieltä olet ollut traktoristasi,sillä olen ostamassa kanssa traktoria ja olen katselle JD5080R, oletko havainnut mitään puuteita/ominaisuuksia mitä muissa ei ole ?? Onko etukuormainta,jos on niin onko toiminut hyvin ja jne.....?? Mitä mieltä olet ylipäätään traktoristasi ?? Ihan mielenkiinnolla kyselen jos ei haittaa, kun olen vaihtamassa traktoria niin merkkejä/malleja tässä katselen niin ajattelin vaan että tietää mikä kone olisi hyvä....

• tuhdissa kunnossa
        mualaes_juntti kirjoitti:

kun uusi tuhti-kärri tulee pihaan pitää soittaa hyvään maalaamoon ja tilata kärryn lattian hiekkapuhallus ja maalaus, on se kumma kun eivät osaa tehtaalla laittaa pysyvää maalia.
        Omasta lähti ekapesussa muutaman neliön alalta maalit irti. Käyyryllä ajettu vain viljaa ja jokunen pyöröpaali..

• Sputnikin kuljettaja
        tuhdissa kunnossa kirjoitti:

kun uusi tuhti-kärri tulee pihaan pitää soittaa hyvään maalaamoon ja tilata kärryn lattian hiekkapuhallus ja maalaus, on se kumma kun eivät osaa tehtaalla laittaa pysyvää maalia.
        Omasta lähti ekapesussa muutaman neliön alalta maalit irti. Käyyryllä ajettu vain viljaa ja jokunen pyöröpaali..

Jos meinaat hyvää kärryä, niin soon Multiva ,Karko tai Hyväkoneen tekemä. Nämä muut on sellaasia herelmäkoria. Kyllähän kuivia heiniä noilla muillakin ajeloo.

• TuplaKari
        Sputnikin kuljettaja kirjoitti:

Jos meinaat hyvää kärryä, niin soon Multiva ,Karko tai Hyväkoneen tekemä. Nämä muut on sellaasia herelmäkoria. Kyllähän kuivia heiniä noilla muillakin ajeloo.

Ehdottomasti jarrulliset kärryt, jos kunnon kuormia ajelet. Itse en jarruttomia kärryjä kovin helpolla itselleni enää huolisi. Tuhdeissa vähintään 140:set, Junkkareissa J-13, mielellään J-16 ja osta ne kunnon renkailla jotka kestää myös tarvittaessa 50-nopeutta!

• mualaes_juntti
        hax-d kirjoitti:

osti tuhtin tai junkkarin rahat vissiinkin jää suomalaisille, eli jos on yhtään suomi laadun kannattaja niin ehdottomasti tuhti tai junkkari.Jos tulee vielä jotain "vikaa" tai tarvitsee varaosia tai muita osia niin saa varmasti kun soittaa tehtäälle ja kysäsee.En tiedä tästä tempo-merkista ollenkaan, onko suomalainen vai jostain ulkomailta ?? Kantavuudesta vielä että on sama ottaako 10 vai 25 tonnin kärrin kunhän pistää kuormaa sen verran että koneessa riittää puhtia, ota tarpeeksi vahva (25 t kärri) vaikka pärjäisit pienemmällä, sillä jos pitäisi saada siirrettyä 15 tonnia tavaraa 10 tonnin kärrillä ja huonoa tietä pitkin pitkä matka niin saattaisi ketuttaa jos ei menisi yhessä kuormassa kun on niin pieni kärri ja isommassa menisi kaikki kerrällä (kokemuksella sanon)

Mitä mieltä olet ollut traktoristasi,sillä olen ostamassa kanssa traktoria ja olen katselle JD5080R, oletko havainnut mitään puuteita/ominaisuuksia mitä muissa ei ole ?? Onko etukuormainta,jos on niin onko toiminut hyvin ja jne.....?? Mitä mieltä olet ylipäätään traktoristasi ?? Ihan mielenkiinnolla kyselen jos ei haittaa, kun olen vaihtamassa traktoria niin merkkejä/malleja tässä katselen niin ajattelin vaan että tietää mikä kone olisi hyvä....

joo on se jd ihan hyvin toiminut,mitään puutteita en ole vielä huomannut vaikka en ole kerennyt paljoa vielä sillä ajamaan(mittarissa 92tuntia)suosittelen kyllä john deereä,on tosi hyvä ajettava ja tosi sitkeä veturi.ei ole vielä etukuormainta,ajattelin quickea koska mielestäni se on parempi kuin JD:n oma kuormain.hallintalaitteet ovat tosi helppokäyttöiset ja käden ulottuvilla.ja john deerestä olen sitä mieltä että on paljon parempi kuin valtra N92 tai A95,vaikka ei valtrassakaan mitään vikaa ole.Valtra vaan ei ole saanut tehtyä niin hyvää pienemmän teholuokan traktoria kuin JD ja muutamat muut merkit,kone on ollut maatalous- ja pienimuotoisessa urakointi töissä.talvella on lumen aurausta vähän oman pihan aurauksen lisäksi ja muutamat paikat ovat niin ahtaita että ei monella koneella sinne pääsisikään.Täytyy vielä sanoa että olen ollut koneeseen tosi tyytyväinen.

• om tehty
        TuplaKari kirjoitti:

Ehdottomasti jarrulliset kärryt, jos kunnon kuormia ajelet. Itse en jarruttomia kärryjä kovin helpolla itselleni enää huolisi. Tuhdeissa vähintään 140:set, Junkkareissa J-13, mielellään J-16 ja osta ne kunnon renkailla jotka kestää myös tarvittaessa 50-nopeutta!

kuorma-auton rungolle/rungosta. jos tarvit vaan maanajoon niin soralavalla, muuten teetät pajalla laidat. rengaskustannukset on mitättömät rikon sattuessa, kippaaminen on tukevaa noihin rimpulakärryihin verrattuna, usein lämmitys lavassa valmiina, sen kun vaan virittelet putken katon yli, kuormaa kestää panna niin että johdeerestä ronkka halkee siitä pyörän juuresta ja liukkailla ei tarvi taiteilla sen kun vaam kytkee ajovoimanoton päälle, vielä jos on telinnostohydrauliikka paikoillaan niin tulee tyhjänäkin romisematta perässä

• Kullervo Kovakanki
        om tehty kirjoitti:

kuorma-auton rungolle/rungosta. jos tarvit vaan maanajoon niin soralavalla, muuten teetät pajalla laidat. rengaskustannukset on mitättömät rikon sattuessa, kippaaminen on tukevaa noihin rimpulakärryihin verrattuna, usein lämmitys lavassa valmiina, sen kun vaan virittelet putken katon yli, kuormaa kestää panna niin että johdeerestä ronkka halkee siitä pyörän juuresta ja liukkailla ei tarvi taiteilla sen kun vaam kytkee ajovoimanoton päälle, vielä jos on telinnostohydrauliikka paikoillaan niin tulee tyhjänäkin romisematta perässä

Mulla ittellä on armeijan Sisusta tehty, sepeliä tai maata saa laittaa niin paljon kun pysyy. Kosteana tai kuivana ihan sama. Kun on vielä hydr. perälaita ,on ajo huoletonta. Alkuperäiset lukkovanne/rättirengas systeemit hyljättiin ja tilalle sovitettiin tubeless vanteet ja kummisuutarilta löytyy hyviä käytettyjä ulkorenkaita pilvin pimein ja halvalla. Ilmaa kummeissa 6-7 kg, ja tietty, ajovoimanotolla kuorman saa sinne mihin haluaa. Pohja 8mm:ä ja laidat 6mm:n raexia ja kantattiin mittatilaustyönä muotoihinsa, saa kaivurillakin nojailla laitaan eikä ole heti lommoilla. Vain mielikuvitus on rajana, kun tekee/teetättää kunnon kärryt kuorma-auton alustasta. Sisu ehdottomasti paras, jouset on akseliston yläpuolella. Volvon/Scanian alustoissa alapuolella, joka kutistaa maavaraa kiusallisesti huonoos paikoos.

• Jake44

Itellä on Kire 150 puulaidoilla sekä jarruilla ja voin kyllä suositella tuota.Hyvin tehty hyvällä maalauksella eli päihittää nykypäivän Kipan esimerkiksi mennen tullen ja hinta ihan kohtuullinen.Puulaidat siksi että peltilaitojen kolinaa ei kyl pitkään kestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe