Sain uudet moniteholasit jotka ovat aiheuttaneet ongelmia heti alusta asti. Laseissa tuntuu sellainen "vinkkurointi" , lukeminen on hankalaa ja aihuttaa kovan jomotuksen ja puristuksen tunteen takaraivolle ja ja korvantaustoille. Lukeminen tuntuu epäselvält vaikka teksti näkyykin. Kun vähänkin liikahtaa näkökenttä muljahtaa ja aaltoilee. Eli laseisssa on sellainen epämääräinen näkeminen, mikään alue ei näy selvänä ja rentona, ei lähelle eikä kauas. Myös päätteen käyttö on hankalaa, tekstit näkyy, mutta epäselvänä. Tarkkuus ja selkeys on huono. Koko ajan sellainen jännittyneisyyden tunne laseja käytettäessä.
Lasien voimakkuudet ovat vasen silmä 6.0 ja oikea 3.75 sekä cyl 0.5 , lisäksi ikänäköä 2.25
Minulla on aiemmin ollut Rodenstocin moniteholast ilman ongelmia sekä Hoyan Summit Pro-linsssi, jonka kanssa ei myöskään ongelmia. Molempiin totuin viikosssa/parissa.
Tämä uusin linsssi joka tekee ongelmia on Hoyalux Id, jonka pitäisi olla hyvä linssi. Ainut ero edellisiin laseihin on tuo oikean silmän cyl 0.5, joka korjattiin.
Pääkipu ja korvantauskivut iskevät heti kun laseja käyttää,, vaikka käyttäsisi vain lyhyen ajan.
Toinen juttu on että edellisten lasien kanssa olen pystynyt käyttämään rinnan erilisiä kaukolaseja, nyt kun näitä käyttää hetkenkin ja laittaa sitten kaukolasit, niin huippaus ja keinunta jatkuu jonkin aikaa nidenkin kanssa.
Onko muilla ollut vastaavaa? Voisko tuo sylinteikorjaus tehdä tämän vai enkö vain totu.. Vai onko linsssityypi väärä silmilleni?
Moniteholasit ja takaraivosärky
8
1861
Vastaukset
- Monitehoton??
Minulla sama ongelma, sain ekat moniteholasit 4 viikkoa sitten, optikko kehottaa pitämään niitä ja että silmät ja erityisesti aivo kyllä oppii. Mutta, ei mun aivo oppi pitämään näitä. Minä tulen merisairaaksi ja saan migreenikohtauksia, en näy selvää kuin 1-5 metrin etäisyydellä, kun seison keittiössä ja puhun äijälle, joka istuu olohuoneen sohavalla niin en näy häntä kunnolla, on aivan sumuisena, mun pitää katsoa aivan lasien yläosalla että näikisin häntä. Samoin en pysty lukea näillä muilla tavalla kuin että lehti on pöydällä ja minä seison ja luen, istumalla en näy mitään.Kävin jo kolmannen kerran optikolle ja aina vain käski pitämään näitä, montako viikko teille on kestänyt että olette ruvennut näkemään kunnolla puhumattakaan lukemaan aamulla sanomalehti (muilla tavalla kuin seisomalla)??
- Näköongelmia
Minulla kesti aiempiin monitehoihin tottuminen noin parisen viikkoa vaikka oli suuret plusvoimakkuudet.
Näihin uusimpiin en ole tottunut vieläkään, voi johtua siitä että tuli niin paljon korjausta verrattuna edellisiin, kauas näkee ulkona hyvin eli kauko-osuudet pelaa hyvin, mutta sisätiloissa ja lähellle näen huonosti aivan kuin lasit olisi liian voimakkaat. Minulla kyllä tehtiin lähinäkökiorjauksen lisäksi vielä hajataiton korjaus eli voi olla että lähialue on on liian voimakas. Luin jostain että jhajataiton korjaus vaatii totuttelua.
En kyllä edellisilläkään laseilla ole kunnnolla kyennyt lukemaan istuallaan vaan lattialla istuen. Päätetyö on kyllä toiminut. Monitehot ovat sellainen kompromissiratkaisu eli niillä ei näe yhtä hyvin kuin luku tai kaukolaseilla erikseeen. - näköongelmia
Minulla on myös pahoja näkemisongelmia monitehojen kanssa. Linssit ovat lähes pyöreät ja kapeat noin 44 mm
Merkki on hoyalux id. Minkä merkkiset sinun linssit ovat?
Minulla näkyy vielä 2 kk totuttelunkin jälkeen sumentumat linssien sisäosissa, aivan kuin likatahran läpi katsoisi, lisäksi kun vähänkin päätä liikauttaaa tai katsoo alas näkökenttä sumenee ja vääristyy. Näkeminen on epäselvää, entisillä laseilla vaikka olivat myös monitehot näki selkeästi ja luontevasti, näillä epäselvästi ja sumeasti. Voimakkuudet ovat minulla suuret, mutta näinhän edellisilläkin.
Voisiko linssien pyöreä muoto ja kapea halkaisija 44 mm sivusuunnassa olla osa syynä.
Toivottavasti sinun ongelma ratkeaa, samoin kuin omanikin. - likinäkö ja ikänäkö
näköongelmia kirjoitti:
Minulla on myös pahoja näkemisongelmia monitehojen kanssa. Linssit ovat lähes pyöreät ja kapeat noin 44 mm
Merkki on hoyalux id. Minkä merkkiset sinun linssit ovat?
Minulla näkyy vielä 2 kk totuttelunkin jälkeen sumentumat linssien sisäosissa, aivan kuin likatahran läpi katsoisi, lisäksi kun vähänkin päätä liikauttaaa tai katsoo alas näkökenttä sumenee ja vääristyy. Näkeminen on epäselvää, entisillä laseilla vaikka olivat myös monitehot näki selkeästi ja luontevasti, näillä epäselvästi ja sumeasti. Voimakkuudet ovat minulla suuret, mutta näinhän edellisilläkin.
Voisiko linssien pyöreä muoto ja kapea halkaisija 44 mm sivusuunnassa olla osa syynä.
Toivottavasti sinun ongelma ratkeaa, samoin kuin omanikin.Minä sain n.kaksi viikkoa sitten ensimmäiset moniteholasini ja en näe autolla ajaessa tarpeeksi hyvin.Muutenkin ovat vähän kuin olisi sumua silmissä koko ajan.Pitää käydä varmaan optikolla juttelemassa.Kallit olivat ja toivottavasti näillä joskus näkisi kaiken hyvin...
- kiuy
likinäkö ja ikänäkö kirjoitti:
Minä sain n.kaksi viikkoa sitten ensimmäiset moniteholasini ja en näe autolla ajaessa tarpeeksi hyvin.Muutenkin ovat vähän kuin olisi sumua silmissä koko ajan.Pitää käydä varmaan optikolla juttelemassa.Kallit olivat ja toivottavasti näillä joskus näkisi kaiken hyvin...
Sama juttu täällä kuin monella tämän ketjun kirjoittajalla. Kohta parisen viikkoa ollut monitehot , ei vaan silmät totu ei. Pakotan välillä itseäni pitämään mutta iltapäivällä silmät väsyneet ja jännittynyt olo koko ajan. En tiedä mitä tekisin. En jaksais näiden kanssa pelailla enää yhtään.
- optikko
Jotta kykenisit lukemaan istualtasi, kokeile nostaa leukaasi hieman kun luet. lähelle katsotaan linssin alareunasta. Se että joudut seisomaa kertoo siitä, että katsot yläreunan eli kaukoalueen läpi. Silloin et näe lähelle.
Monitehojen käyttö vaatii opettelua n.99% meistä.
- optikko
Kuvailemasi säryt korvien takana ja takaraivossa tuskin liittyvät linsseihin, vaan sankojen istuvuuteen. Käypäs liikkeessä taivututtamassa aisoja vähemmän kireälle. Nuo näkemisen ongelmat taas voivat johtua sylinterikorjauksesta, johon vaatii aikaa tottua. Sen totutteluajan pitäisi olla yhtäjaksoista, joten jos käytät lasejasi vain hetkittäin, ei tottumista tapahdu niin helposti. Mutta jos ei totu niin sitten sillekin täytyy tehdä jotain. Mutta jos saat istuvuuden kuntoon, voi yllättäen näkeminenkin helpottua. Tämän olen huomannut työssäni usein.
- Takaraivosärky
Kuinka kauan suunnilleen kestää tottua sylinterikorjaukseen?
Sankoja säädettiin, päänsäryt helpottaneet mutta lähinäkö on epäselvää, hankalaa kirjoittaa ja lukea esim. kirjaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552513Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot971009- 64881
- 61774
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648