Ensimmäiset piilolinssit

kolmekymmentä

Ajattelin hankkia piilolinssit kun niille olisi satunnaista käyttöä muutamia kertoja viikossa esim mpyöräillessä,itse sain lasit 20 vuotiaani.

Onko piilolinseissä eroja ja mitä te käytätte?,noin vuosi sitten kävin paikallisessa silmäasemalla optikolla ja hommasin uudet lasit,tarkastuskortti on myös tallessa.Voinko tilata netistä näillä tiedoilla itselleni piillolinssit?

6

675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • quantoo

Periaatteessa voit toki tilata millä tahansa reseptillä piilolinssit jos joku suostuu ne sinulle toimittamaan, mutta piilolinssireseptit ja silmälasireseptit ovat kyllä eri asioita ja niitä ei pitäisi sotkea keskenään.

Joten jos et nyt ole joku pitkäaikaistyötön jolla ei ole rahaa yhtään mihinkään niin suosittelisin kyllä että käyt hakemassa edes sen reseptin sieltä optikolta jos et mitään muuta. Yleensä toimintamalli lienee kuitenkin se että sieltä optikolta saadaan samalla vinkkiä siitä minkätyyppisest piilolinssit juuri sinulle sopivat ja samalla ostetaan sitten ne linssejä mukaan ainakin yhdet kappaleet. Ja vasta SITTEN siirrytään nettiin tilaamaan niitä linssejä sieltä mistä halvimmalla irtoaa. Mutta kukin toki tavallaan...

• Its allrightmama!

Sanoin optikolle, että lähettäkää vaan postia lääkärille. Että on on toisnen silmän akseli pistetty ihan perseelleen. Sain kuitenkin piilolinssin muutettuna samaan hintaan kuin sovittiin.

Minun silmäni akseli kun muuttui viikottain laserleikkauksen jälkeen. Ihan kolmen vuoden ajan.

• asiantuntija auttaa

Menet sinne optikolle. Näkösi tutkitaan uudelleen ja tutkitaan, voitko käyttää piilolaseja. Jos jotain ongelmaa on, niin sinua kehoitetaan käymään myös silmälääkärillä.

Optikot ovat piilolinssiasiantuntijoita. Silmälaseissa arvot yleensä hiukan poikkeavat silmälasien arvoista, koska linssi tulee suoraan silmään. Sinulta pitää mitata myös silmän kaarevuus ja minkä kokoinen linssi sinne on hyvä. Tarpeesi mukaan optikko suosittelee sinulle jotain linssityyppiä, esimerkiksi päivälinssi. Jos käyttöä on kolme kertaa viikossa voi jo muu linssi tulla halvemmaksi.

Optikko antaa sinulle kokeilulinssejä. Kun viimeinen tai toiseksi viimeinen pari on käytössä, menet sovittuna aikana optikolle tarkastukseen. Yleensä haluavat, että linssit ovat olleet silmissä x-tuntia. Silloin optikko näkee, sopiiko kyseinen linssityyppi sinulle vai ei.

Optikolla saat myös opastuksen, miten linssit laitetaan silmään ja otetaan pois. Miten niitä hoidetaan, jos eivät ole kertakäyttöiset jne.

Yleensä optikko ottaa ensimmäisellä kerralla sovitusmaksun, jolla voit käydä optikolla niin monta kertaa, että sinulle sopivat linssit löytyvät.

Näköaisti on minulle rakas ja arvokas. Siksi en antaisi kenenkään maallikon puoskaroida itselleni piilolaseja.

• Tiktaktuk

Suosittelen optikkoa, tarkastuksessa saa usein sitten sillä tarkastumaksulla kokeilukappaleet.

Itse käytän sekä kuukausilinssejä että joskus päivälinssejä, jotka heitetään yhden käyttökerran jälkeen suoraan pois. Kuukausilinssit säilytän öisin linssinesteessä. On myös kuukausilinssejä, joita voisi käyttää kuukauden yötä päivää ja sitten heittää pois. Mutta ihmettelen, eivätkö ne likaantuisi, kun naisena meikkaan silmiäni.

Olen käyttänyt jo 20 vuotta ja käyn vuosittain tarkastuksessa. Käytän melko säännöllisesti noin 5 päivää viikossa noin 10-12 tuntia kerralla. Tosin esim. kesälomalla pidän taukoa, koska minulla on aurinkolasit vahvuuksin.

Näillä keinoin olen säästynyt ongelmilta. Hygienia ja kohtuukäyttö ovat tärkeää.

• kolmekymmentä

Ehkä se on hyvä hakea yhdet kuukausilinssit testiin aluksi,ilmeisesti ei haittaa vaikka näillä kuukausilinsseillä joskus nukahtaa illalla vai onko otettava pois?

• minä..
        kolmekymmentä kirjoitti:

Ehkä se on hyvä hakea yhdet kuukausilinssit testiin aluksi,ilmeisesti ei haittaa vaikka näillä kuukausilinsseillä joskus nukahtaa illalla vai onko otettava pois?

On kuukausilinssejä joita voi pitää yötä päivää, itselläni on air optix aqua linssit käytössä, niitä voi pitää sen kuukauden, muutaman yönkin putkeen voi pitää halutessaan. itse en nukkuessa voi nuita pitää kun silmät kuivuu ja ovat epämiellyttävän tuntuset sit ku avaa silmät.. ihan riippuu mitkä kellekkin sopii :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3984
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2679
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      41
      2667
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2425
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2363
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      312
      2220
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1949
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1643
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      48
      1582
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1487
    Aihe