GSX750F

98-06

Pyörää etsimässä,ja kyseinen "äffä" kiinnostaisi,kertokaas kokemuksia ja tietoja tuollaisesta pyörästä,onko hyvä ajaa pidemmänkin kuskin? (185cm)
Nätin näköinen pyörä,ja alkaa saada jo järki metreillä sopivaan hintaan,
Mutta asiasta jotain tietävä,kerro kokemuksia, minä kiitän!

18

8700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isommilla ja pienemm

      Noita Suzukeja useammalla, viattomia pelejä. Tyytyväisiä siis ovat, saaneet minutkin kiinnostumaan.Vaan ne ketjut...
      Kardaani Kalle

      • tapa voimansiirtoon.

        Mikäs ketjuissa on vikana..? Hyvin huollettuina ja rasvattuina paras ja halvin tapa siirtää voima koneesta takapyörälle. Tällä hetkellä 60 000 tuhatta takana samoilla ketjuilla ja edelleen mennään samoilla....ties kuinka kauan vielä? On niissä kepeissäkin ongelmia, eivätkä ole sitten halpoja tapauksia!


    • mutta tylsä

      Toi seiskapuolikas Äffä on tekniikaltaan särkymätön käytännössä.

      Pyörä on kuitenkin jotenkin "tylsä" ajettava. Lisäksi sen polvikulma on hyvin jyrkkä eikä se sovi pitkäkoipiselle.
      Varmaa matkaratsua kaipaavalle Äffä on hyvä ja edullinen valinta.

    • hyvätuo

      Tää on järkipyörä hinta/laatu suhde tod.hyvä,600cc myös samaa sarjaa,itse en kulkupuolessa ole eroja huomannu 600 ja 750 välillä.Ainoa "vika"kuten kaikissa omistamissani pyörissä tuntuu olevan nuo välitykset matkakäytössä voisi olla pidemmät,halpa korjata kun kympin eturattaan vaihtaa,kardaanissa hiukka vaikeampi juttu,hihnapyörien saatavuudesta ei tietoa.Tuonkin ajattelin tehä sitten vasta ketjupaketin vaihdon yhteydessä joskus tulevaisuudessa.
      Onko kellään vaihdon tuomista hyödyistä kokemusta? 1 vai 2 hammasta isompaa ?

      • snadeli

        Mitä bensaa käytätte 750f:ssä?


      • molemmatkäy
        snadeli kirjoitti:

        Mitä bensaa käytätte 750f:ssä?

        Itse käytän matka-ajossa 95 joskus otan tankillisen 98 ,molemmat käy hyvin,talveksi 98 tankkitäyteen
        seisonnanajaksi.


      • yx vanhapatu
        molemmatkäy kirjoitti:

        Itse käytän matka-ajossa 95 joskus otan tankillisen 98 ,molemmat käy hyvin,talveksi 98 tankkitäyteen
        seisonnanajaksi.

        Muistakaa sulkea hana ja käyttää kaasuttimet tyhjiksi ennen talvisäilöä. Keväällä sitten hana PRI-asentoon ennen käynnistystä.
        Näin ehkäisette bensan haihtumisen kaasareista ja hartsin jäämisen suuttimien tukoksi. Ja tietysti vielä polttoaineen stabiloijaa tankkiin ja niin ratsun voi jättää odottamaan kevätlaidunta.


      • ohvia
        yx vanhapatu kirjoitti:

        Muistakaa sulkea hana ja käyttää kaasuttimet tyhjiksi ennen talvisäilöä. Keväällä sitten hana PRI-asentoon ennen käynnistystä.
        Näin ehkäisette bensan haihtumisen kaasareista ja hartsin jäämisen suuttimien tukoksi. Ja tietysti vielä polttoaineen stabiloijaa tankkiin ja niin ratsun voi jättää odottamaan kevätlaidunta.

        Onkohan koko off-asentoa hanassa,muistaakseni ei,kuinka usein pyörää pitäisi käytellä talvenaikana jotta ei ehtisi löpöt hartsata kaasareita vai lisääkö vain hartsaantumista tuommoinen harvoin käynnistely?stabilaattorin käyttö ja muutama käyttelykerta talven aikan toiminut tähänasti.


      • black GSX750F
        ohvia kirjoitti:

        Onkohan koko off-asentoa hanassa,muistaakseni ei,kuinka usein pyörää pitäisi käytellä talvenaikana jotta ei ehtisi löpöt hartsata kaasareita vai lisääkö vain hartsaantumista tuommoinen harvoin käynnistely?stabilaattorin käyttö ja muutama käyttelykerta talven aikan toiminut tähänasti.

        Minusta ei kaasarikoneista kannata käynnistellä talven aikana.

        Idea on nimenomaan siinä, että kaasareissa on mahdollisimman vähän bensaa josta hartsia voi saostua.Syksyllä tyhjäksi käytettyjä kaasareita ei siis kannata turhaan täyttää ennen kevättä.


      • taas...,
        black GSX750F kirjoitti:

        Minusta ei kaasarikoneista kannata käynnistellä talven aikana.

        Idea on nimenomaan siinä, että kaasareissa on mahdollisimman vähän bensaa josta hartsia voi saostua.Syksyllä tyhjäksi käytettyjä kaasareita ei siis kannata turhaan täyttää ennen kevättä.

        Aika monta on mielipidettä tuohonkin,tähänasti kun pelannut tuo talvikäynnistely niin saapi jatkua,eipä ainaskaan paikat jumiinnu talven mittaan,jotkut myös väittää että olisi tiivisteillekin parempi,tiedä häntä.Kaipa nuo kertyneet hartsitkin saa helpommin kyytiä kun tarpeeksi usein käyttää jos nyt ehtii kertyä.Ainoa mikä rajottaa on tuo pakokaasujen tuuletus talvella.


      • Kyiri
        yx vanhapatu kirjoitti:

        Muistakaa sulkea hana ja käyttää kaasuttimet tyhjiksi ennen talvisäilöä. Keväällä sitten hana PRI-asentoon ennen käynnistystä.
        Näin ehkäisette bensan haihtumisen kaasareista ja hartsin jäämisen suuttimien tukoksi. Ja tietysti vielä polttoaineen stabiloijaa tankkiin ja niin ratsun voi jättää odottamaan kevätlaidunta.

        Miten hana suljetaan


      • Ex-bandiitti
        Kyiri kirjoitti:

        Miten hana suljetaan

        Laittamalla hana -on- asentoon. Värkki on alipainetoiminen, kalvo vetää neulan auki kun kaasarilta tulee imua eli kone pyörähtää.

        Vanha ketjuhan tämä on, mitenhän lie gsx-f mallissa tuo tankin korkn syvennyksen sadevesiviemäröinti, varmaankin samalla viisii kuin Banditissa, gsf:ssa? Katsokaa että viemäriputki toimii, elikkäs vesi tulee sieltä letkun päästä mikä on jossain siellä tankin alapuolella. Jos näin ei ole, putki syöpyy tankin sisältä tai jäätyy halki jos kylmässä tallissa on. Sen jälkeen tankkiin sataa vettä ja vesi painuu pohjalle, jos ei ajoon asti vielä olekaan vaikutusta niin tankkiin tulee reikä jossain vaiheessa.


      • Ex-bandiitti
        Ex-bandiitti kirjoitti:

        Laittamalla hana -on- asentoon. Värkki on alipainetoiminen, kalvo vetää neulan auki kun kaasarilta tulee imua eli kone pyörähtää.

        Vanha ketjuhan tämä on, mitenhän lie gsx-f mallissa tuo tankin korkn syvennyksen sadevesiviemäröinti, varmaankin samalla viisii kuin Banditissa, gsf:ssa? Katsokaa että viemäriputki toimii, elikkäs vesi tulee sieltä letkun päästä mikä on jossain siellä tankin alapuolella. Jos näin ei ole, putki syöpyy tankin sisältä tai jäätyy halki jos kylmässä tallissa on. Sen jälkeen tankkiin sataa vettä ja vesi painuu pohjalle, jos ei ajoon asti vielä olekaan vaikutusta niin tankkiin tulee reikä jossain vaiheessa.

        Meninpä näppäryyksiin, ota hanalta tai kaasarilta alipaineletkun irti. Sitten ei bensaa tule. Ja voihan se puristaakin läjään.


    • 5tähteä!

      F-sarjan suitsissa hinta/laatusuhde lyö kättä,konehan on vuosikymmenten aikana hyväksi todettu,mitäpä hyvää korjailemaan.Mitä enempi hienouksia sitä vikaherkempi pyörä,kalliiden *"ohjusten"jälkeen oli mukava palata taas suzukin puikkoihin kun ajokm jää alta kympin/kesä niin laittaa mietityttää paljonko mopoon on valmis sijoittaa,noita kun saa kaks yhden tonnisen hinnalla,itse suosittelen lämpimästi ,hyvät katteet joten toimii myös matkapyöränä hienosti,ei liian kyykky.

    • juuuppo

      750f tyytyväinen olen 70kymmpiä pyörähtää kohta mittariin

    • Matkamika71

      Olen ajellut omalla kans jo saman verran ja ei mitään ongelmia ole ollut. Mukava ajaa vaika kaks päällä. Toimii matka-ajossa sekä taittuu normaalit työmatka-ajot moitteitta. Ei ole mikään tykki mutta ei tolla jalkoihinkaan jää. Kertaakaan ei ole kadulle jättänyt ja käyntiin lähtee aina. Pomminvarma kone.

    • Anonyymi00017

      Millaisia sytystulppia olette käyttäneet Suzuki 750 gsx f saa?
      Platina vai iridium?

      • Anonyymi00018

        Kumpaa vaan,mitä suositellaan.
        Itte oon pyoriin vaihtanu jos mahdollista halvemmat tulpat useammin.
        Kawan vn 2000 noi paremmat maksaa 28 kpl ja 2 menee.
        Kun vaihtaa useemmin niin näkee väristä käykö kaikilla samoin.
        Vn etu aika valkonen taka musta. Eli taka saa liikaa bensaa ...voiko tota säätää comandosta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe