Elikkäs.. mulla alkais luultavimmin yhtäjaksoinen lomautus lokakuussa kevääseen asti. Tällä hetkellä saan pojasta hoitorahaa, koska poika ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Miten käy silloin, kun jään lomautetuksi? Saanko vielä kelalta hoitorahan, kun ilmeisesti olen poikani kanssa kotona? Entä, onko mahdollista kuntalisään?
lomautettuna hoitorahan määrä
3
445
Vastaukset
- hp.
Et kerro, mihin asti olet ilmoittanut olevasi hoitovapaalla. Lomautus voi alkaa vasta sen jälkeen, kun hoitovapaasi päättyy. Siihen asti tilanne on kuten nyt. Lomautettuna saat työttömyyskorvauksen. Se taas vaikuttaa kotihoidon tukeen. Lue Kelan nettisivuja tai soita Kelan lapsiperheiden neuvontanumeroon.
- .....
En ole hoitovapaalla, vaan töissä. Poikani on sukulaisillani hoidossa. Mutta jään lomautetuksi lokakuussa.
- tälleen se menee
..... kirjoitti:
En ole hoitovapaalla, vaan töissä. Poikani on sukulaisillani hoidossa. Mutta jään lomautetuksi lokakuussa.
Lasten kotihoidon tuen vaikutus päivärahaan
•Jos päivärahan hakija itse saa kotihoidontukea, vähennetään tämä hakijan päivärahasta.
•Jos työssä (myös osa-aikatyössä) tai päätoimisena opiskelijana oleva puoliso saa kotihoidon tukea, vähennys tehdään työttömän puolison ansiopäivärahasta.
•Jos molemmat puolisot ovat työttömiä, vähennys tehdään vain sen puolison ansiopäivärahasta, jolle kotihoidon tuki maksetaan.
•Puolison saamaa kotihoidon tukea ei vähennetä työttömän puolison työttömyysetuudesta, jos kotihoidon tukea saava puoliso hoitaa päätoimisesti lasta eikä saa muuta etuutta tai saa samanaikaisesti äitiys-, erityisäitiys-, isyys- tai vanhempainrahaa.
•Kotihoidon tuen kuntalisää ei vähennetä päivärahasta
www.erko.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1496280
- 461705
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381364- 451008
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.320991Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se45903Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13889Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384866Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14857Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845