nomenta audiolähetin

adåbjohaåbih

Haluaisin hieman kuulla kokemuksianne Nomenta-merkkisestä audiolähettimestä. Sitä ei varmaan myydä sellaisenaan, mutta esim Bonnier Publications jakaa sitä Kotimikro-lehden kestotilauksen kylkiäisenä. Puolisen vuotta sitten eräs taukoamatta pärpättävä äänensä perusteella maahanmuuttajataustainen puhelinmyyjä onnistui tyrkyttämään minulle Kotimikron kestotilauksen, nimenomaan tämän audio-lähettimen vuoksi, koska se kiinnosti. Päätin jo silloin, että pistän lehtitilauksen poikki ensimmäisen laskutusjakson päättymisen jälkeen ja sen olen nyt tehnytkin.

Mutta siitä audiolähettimestä. Omasta mielestäni kyseinen laite on yhtä tarpeellinen, kuin Pelle Pelottoman suunnittelema "koko viestintätekniikan mullistava" mekaaninen kirjekyyhky. Käyttötarkoitus on seuraava: Laite koostuu lähetin- ja vastaanotin-päästä. Lähetin kytketään tavallisella audiojakilla äänilähteeseen, kuten kannettavaan tietokoneeseen. Tämän jälkeen vastaanottimeen liitetään kuulokkeet ja ääni siirtyy langattomasti kokonaista 20 - 30 metriä (mieluiten ei seiniä laitteiden välissä, kohinaa ja särinää havaittu.)

Laitteen käyttöohjeessa olleessa kuvassa lähetin oli liitetty iPodiin. Elikkä siis: iPod, joka on tarkoitettu mukana kulkevaksi, voidaan jättää esim. pöydälle lähettämään musiikkia ja samaan aikaan henkilö voi kuunnella musiikkia vastaanottimen välityksellä.

Ikään kuin tässä ei olisi vielä tarpeeksi typeryyttä, niin vastaanottimessa ei ole minkäänlaisia säätimiä: äänenvoimakkuutta ei voi säätää, kappaleita ei voi selata, taajuuksia ei voi korjata. Itse havaitsin myös äänenvoimakkuuden alenevan silkasta siirtooperaatiosta. Näitä asetuksia korjatakseen on mentävä lähettimen ja siihen liitetyn iPodin tai muun audiolähteen luo. Lisäksi vastaanotin on fyysisesti suurempi, sen antenni ei ole sisäänrakennettu ja se vaatii useampia paristoja, kuin iPod, tai esim Creativen mp3-soitin. Mihin tätä laitetta oikeasti tarvitsee?!

1

2066

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tk - >kt

itsellä tökättynä tietokoneen audiolähtöön ja vastaanotin on kotiteatterissa. Tietokone soittaa nettiradiota joten ei tarvitse käydä kappaleita vaihtamassa.
      Tosin tahtoo tietyllä taajuusalueella tiputtaa langattoman verkon pois kyydistä....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      155
      5377
    2. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3283
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      253
      3174
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      44
      2678
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1834
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      27
      1625
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1576
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1457
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23