Bioidenttinen hoito

Naiset barrikadeille

Olen melko varma, että jos naisten vaihdevuosioireisiin suhtaututtaisiin vakavasti ja asiaa tutkittaisiin sekä löydettäisiin sopivia riskittömiä naisia:

- naisten työkyvyttömyys vähenisi radikaalisti
- naisten käyttämien masennuslääkkeiden tarve vähenisi radikaalisti
- avioerojen määrä vähenisi radikaalisti mikä vaikuttaisi myös lasten sekä nuorten ongelmien vähenemiseen
- miesten ja naisten itsemurhien määrä vähenenisi
- naisten ja miesten rikosten määrä vähenisi

Naisten vaihdevuodet ovat vakava asia. Jos miehet kärsisivät näistä oireista, asiaan olisi löytynyt jo aikaa sitten parempia ratkaisuja. Nyt hormonikorvaushoitoa ei saa kuin pieni osa naisista ja ihan syystä: terveysriskit ovat liian suuret.

Herää kysymys miten kalliiksi vaihdevuosien hoitamattomuus yhteiskunnalle tulee? Onko edullisempaa maksaa työkyvyttömyyseläkettä 45-55-vuotiaille naisille, joilla olisi työelämässä vielä paljon annettavaa. Olen täysin varma, että suuri osa naisten masennuksista johtuu hormonaalisesta epätasapainosta. Jos tämä osaittaisiin hoitaa kuntoon ilman suuria terveysriskejä, yhteiskunta säästäisi paljon.

Bioidenttinen hoitomahdollisuus pitää tuoda myös Suomeen. Asiaa pitää tutkia, mutta jos pienen rasvamäärän siveleminen iholle päivittäin saa ihmsen uudestaan takaisin elämään tilasta, jossa mikään ei aikaisemmin kiinnostanut ja olo täysin masentunut, kannattaa bioidenttistä hoitoa ottaa.

Naisille pitää luoda mahdollisuus siihen, että estrogeeni, keltarauhashormoni ja testosteroni arvoja mitataan ja seurataan. On järjetöntä säästää näissä, koska paljon suuremmat kustannukset yhteiskunnalle koituu sairaslomista, työkyvyttömyydestä sekä perheiden pahoinvoinnista. Se syy, että hormoniarvot vaihtelevat niin paljon ei riitä perusteeksi olla ottamatta laboratoriokokeita, juuri näiden hormoniarvojen heitteleminen tekee naiset sairaiksi.

Herätkää alan asiantuntijat (jotka tuskin lukevat tätä foorumia ;) sekä apteekkarit. Jos toistaiseksi ei ole saatavilla kuin muutamaan kasviestrogeeneihin perustuvaa tuotetta, tuokaa Suomen markkinoille nämä bioidenttiset tuotteet. Kyseessä on miljoonabisness, joten luulisi apteekkareiden heräävän. Minä ainakin lähden hakemaan muuten hoitoa USA:sta tai Saksasta.

Jos nyt joku lääkäri sattuisi lukemaan; menkääpä potilaskortistoihinne ja katsokaan kuinka monelle 40-60-vuotialle naiselle on määrätty masennuslääkkeitä, sairaslomaa tai peräti kirjoitettu eläkepaperit, vain siitä syystä että kyseessä on aivan selvästi hormonien epätasapaino? Selvittäkää miten estrogeenin, keltarauhashormonin, testosteronin heittely vaikuttaa insuliinin, serotoniin, kilpirauhashormoniin, kortisoliin ja muihin kehon elintärkeisiin hormoneihin. Lääketiede tänä päivänä on pysähtynyttä ja kapeakatseista, maalllikkokin ymmärtää, että jos jossain kohtaa elimistössä alkaa hormonit heitellä se vaikuttaa koko metabolismiin.

41

9418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Estrogeeni Anarkisti

      TÄYTTÄ ASIAA!!

      Hyvät naiset, ei suostuta enää kärsimään näistä kuumista aalloista, hikoilusta, unettomuudesta, seksuaalisesta haluttomuudesta, kuivuudesta tai ärtyisyydestä enää päivääkään. VAADITAAN hoitoa! Mitä järkeä on syödä masennuslääkkeitä, kun hormonit voidaan saada balanssiin muilla metodeilla. Itselläni on mennyt monta vuotta ihan pilalle, koska kärsin kamalista vaihdevuosioireita, tämän seurauksena parisuhde vetelee viimeisiään ja olen ollut sairaslomalla jo kauan. Ja koko ajan olen tiennyt, että kyse on hormooneista, ei niinkään masennuksesta. Lääkärit eivät vain vain suostu mittaamaan kuin FSH-arvon ja siihen jää kaikki. Estrogeenia ei mitata, koska se vaihtelee niin paljon - NO TOTTA HELVETISSÄ SE VAIHTELEE JA SEN TAKIA OLONIKIN ON SIETÄMÄTÖN!

      Lähdetään naiset barrikadeille vaatimaan hoitoa, jos teemme sen yhdessä, sillä on enemmän merkitystä.
      Minä ilmoittaudun heti mukaan.

      • impi muulo

        En ole lainkaan samaa mieltä kanssanne noista korvaushoidoista. Jotenkin tämä elämänmeno on vaan vinksahtanut sille mallille, että kaikkeen pikku vaivaan pitää nyky'ään löytyä jokin lääke.

        Me syömme lääkkeitä, että saamme unenpäästä kiinni. Otamme lääkettä, että jaksamme nousta. Syömme ahmimalla itsemme ähkyynja siihenkin pitää olla taas jolkin lääke oloa helpottamaan. Jos jostain pikkuisenkin kolotta, siihen pitää saada heti lääkettä. Yhteiskunta käyttää nykyään miljoonia aivan turhaan kolosterolilääkkeisiin, kun vastaavasti toisaalla pyritään säästämään hoidoissa, joita todella vakavasti sairaat tarvitsisivat.

        Moni meistä kulkee jatkuvaa ja yhä kiihtyvällä vauhdilla kieppuvaa noidankehää lääkkeiden sekamelskan aiheuttamissa kemikalihuuruissa, huutaen yhä vain lisää lääkkeitä turruttamaan ja siirtämään tuonnemmaksi normaaleja ikääntymiseen liittyviä ilmiöitä. Korvaushoidoissa käytettävät keinotekoiset hormonivalmisteet ovat elimistöllemme vieraita kemikaleja, jotka yrittävät jäljitellä alkuperäistä ja siinäpä se suurin mutta juuri onkin. Kaiken lisäksi,suurin osa meistä naisista ei niitä edes tarvitse, mutta lääkefirmojen mainonta ja propakanda saavat meidät kuvittelemaan, että niitä ilman ei voi yksinkertaisesti vaihtareistaan selvitä

        Opikkaa kuuntelemaan kehoanne. Se kyllä viestittää, millaista ravintoa ja ruokaa se milloinkin tarvii.
        Opikaa vähentämään ja tulemaan toimeen pienemmillä ruoka-annoksilla. Suosikaa perinteisiä itse valmistettuja kotiruokia valmisruokien ja einesten sijaan. Lisätkää kotimaisen kalan, marjojen ja vihannesten osuutta ravinnossanne. Juokaa runsaasti vettä.
        Tavataan kaikilla ystävyydellä siellä barrikadeilla, mutta vastakkaisilla puolilla.


      • Taas tähän nimi

        Hoitoa saat, kun etsit ajan tasalla olevan gynekologin tai endokrinologin. Älä turhaan jankkaa osaamattomien lääkärien kanssa.


      • Mitäs tähän sanotte?
        impi muulo kirjoitti:

        En ole lainkaan samaa mieltä kanssanne noista korvaushoidoista. Jotenkin tämä elämänmeno on vaan vinksahtanut sille mallille, että kaikkeen pikku vaivaan pitää nyky'ään löytyä jokin lääke.

        Me syömme lääkkeitä, että saamme unenpäästä kiinni. Otamme lääkettä, että jaksamme nousta. Syömme ahmimalla itsemme ähkyynja siihenkin pitää olla taas jolkin lääke oloa helpottamaan. Jos jostain pikkuisenkin kolotta, siihen pitää saada heti lääkettä. Yhteiskunta käyttää nykyään miljoonia aivan turhaan kolosterolilääkkeisiin, kun vastaavasti toisaalla pyritään säästämään hoidoissa, joita todella vakavasti sairaat tarvitsisivat.

        Moni meistä kulkee jatkuvaa ja yhä kiihtyvällä vauhdilla kieppuvaa noidankehää lääkkeiden sekamelskan aiheuttamissa kemikalihuuruissa, huutaen yhä vain lisää lääkkeitä turruttamaan ja siirtämään tuonnemmaksi normaaleja ikääntymiseen liittyviä ilmiöitä. Korvaushoidoissa käytettävät keinotekoiset hormonivalmisteet ovat elimistöllemme vieraita kemikaleja, jotka yrittävät jäljitellä alkuperäistä ja siinäpä se suurin mutta juuri onkin. Kaiken lisäksi,suurin osa meistä naisista ei niitä edes tarvitse, mutta lääkefirmojen mainonta ja propakanda saavat meidät kuvittelemaan, että niitä ilman ei voi yksinkertaisesti vaihtareistaan selvitä

        Opikkaa kuuntelemaan kehoanne. Se kyllä viestittää, millaista ravintoa ja ruokaa se milloinkin tarvii.
        Opikaa vähentämään ja tulemaan toimeen pienemmillä ruoka-annoksilla. Suosikaa perinteisiä itse valmistettuja kotiruokia valmisruokien ja einesten sijaan. Lisätkää kotimaisen kalan, marjojen ja vihannesten osuutta ravinnossanne. Juokaa runsaasti vettä.
        Tavataan kaikilla ystävyydellä siellä barrikadeilla, mutta vastakkaisilla puolilla.

        hormonihoitoa halua. Sen sijaan haluaisin selityksen sille, miksi niin monet nykyään kärsivät todella vaikeista vaihdevuosioireista. Tuskin luonto on asiaa sillä tavalla tarkoittanut, että naisen elämä olisi pelkkiä raskauksia, synnyttämiskipuja, yövalvomisia ja vihdoin lasten lähdettyä maailmalle, ankarat vaihdevuodet. Paras ja tervein jakso elämässä kestäisi vain noin 20 vuotta (jos kuukautiskipuja ei oteta huomioon).

        Juuri äskettäin luin muovien saastuttavan meret, kun ne hajoavat veteen. Joka kerta kun tällainen uutinen julkaistaan, niin puhutaan nimenomaan merten eliöiden hormonitoiminnan muutoksista, joita saasteet aiheuttavat. Ruokakin voi olla saastunutta.
        Meille naisille suositellaan ruoaksi aina paljon kasviksia ja terveellisiä elintapoja muutenkin. Niin suositellaan muuten urheilijoillekin kun he haluavat vähentää estrogeenin määrää elimistössä ja lisätä testosteronia, joka voimistaa agressiivisuutta ja voitontahtoa.
        http://www.lisaravinteet.info/testosteroni-boosterit/


      • Nih!
        Mitäs tähän sanotte? kirjoitti:

        hormonihoitoa halua. Sen sijaan haluaisin selityksen sille, miksi niin monet nykyään kärsivät todella vaikeista vaihdevuosioireista. Tuskin luonto on asiaa sillä tavalla tarkoittanut, että naisen elämä olisi pelkkiä raskauksia, synnyttämiskipuja, yövalvomisia ja vihdoin lasten lähdettyä maailmalle, ankarat vaihdevuodet. Paras ja tervein jakso elämässä kestäisi vain noin 20 vuotta (jos kuukautiskipuja ei oteta huomioon).

        Juuri äskettäin luin muovien saastuttavan meret, kun ne hajoavat veteen. Joka kerta kun tällainen uutinen julkaistaan, niin puhutaan nimenomaan merten eliöiden hormonitoiminnan muutoksista, joita saasteet aiheuttavat. Ruokakin voi olla saastunutta.
        Meille naisille suositellaan ruoaksi aina paljon kasviksia ja terveellisiä elintapoja muutenkin. Niin suositellaan muuten urheilijoillekin kun he haluavat vähentää estrogeenin määrää elimistössä ja lisätä testosteronia, joka voimistaa agressiivisuutta ja voitontahtoa.
        http://www.lisaravinteet.info/testosteroni-boosterit/

        Ihminen on luotu elään 40-vuotiaaksi, ennne naiset kuoli synnytyksiin ja lapsista monet kuoli myös, elinikä on länsimaisen lääketieteen avulla noussut huikeasti. Sitä ei kiinalaiset koskaan tavoittaneet, vaikka paljon tiesivätkin. Sama koskee mieiä, nehä kuolee aina naista nuorempina. Mutta annetaan suoraa vihaista palautetta lääketehtaan juoksutytöille ja -pojille eli lekureille, kyllä tähän kohta paremmat lääkkeet keksitään. Ja kun jollain ne vaivat on pahoja, nin ei niihin asenteet ja luontaistuoteöljyt paljoo auta. Vaivat on hyvinkin hankalia.


      • Anonyymi
        Mitäs tähän sanotte? kirjoitti:

        hormonihoitoa halua. Sen sijaan haluaisin selityksen sille, miksi niin monet nykyään kärsivät todella vaikeista vaihdevuosioireista. Tuskin luonto on asiaa sillä tavalla tarkoittanut, että naisen elämä olisi pelkkiä raskauksia, synnyttämiskipuja, yövalvomisia ja vihdoin lasten lähdettyä maailmalle, ankarat vaihdevuodet. Paras ja tervein jakso elämässä kestäisi vain noin 20 vuotta (jos kuukautiskipuja ei oteta huomioon).

        Juuri äskettäin luin muovien saastuttavan meret, kun ne hajoavat veteen. Joka kerta kun tällainen uutinen julkaistaan, niin puhutaan nimenomaan merten eliöiden hormonitoiminnan muutoksista, joita saasteet aiheuttavat. Ruokakin voi olla saastunutta.
        Meille naisille suositellaan ruoaksi aina paljon kasviksia ja terveellisiä elintapoja muutenkin. Niin suositellaan muuten urheilijoillekin kun he haluavat vähentää estrogeenin määrää elimistössä ja lisätä testosteronia, joka voimistaa agressiivisuutta ja voitontahtoa.
        http://www.lisaravinteet.info/testosteroni-boosterit/

        Luonto on tarkoittanut naiset (ja muutkin ihmiset) elämään n 40-vuoriaiksi.

        Länsimainen elämäntapa ja lääketiede nostanut elinikäidotusta. Siksi tulee vaivojakin. Ympäristö, sosiaalinen ja fyysinen, vaikuttaa ihmiseen.

        Nämä vaivat on hinta pidemmästä elämästä. Ihan ok hakea apua jos vaivoja on. Naisten vaivat on vähäteltyjä, mutta kehitys kehittyy.

        Parempaa hoitoa tarvitaan!


      • Anonyymi

        Paras luontaistuote vaihdevuosiin - https://nplink.net/t9gmnzae
        Helpotti alkavia vaihdevuosi oireita,mm. kuumia aaltoja yöllä ja hikoilua päivisin. Vaikutti myös mielialaan myönteisesti. Lieneekö tuotteen ansiota että olen pysynyt terveenä koko talven vaikka lähipiirissä ollut flunssaa. Olen erittäin tyytyväinen! Suosittelen!


    • *dolfina

      Oikeastaan sillä arvojen mittaamisella ei ole paljon merkitystä, koska hormonien vaikutus ei ole kiinni pitoisuuksista, vaan hormonit vaikuttavat pitoisuuksien vaihteluilla, siis nousuilla ja laskuilla ja pitoisuuksien suhteella toisten hormoneiden pitoisuuksiin. Ei niillä absoluuttisilla määrillä. Vaikka verikokeessa ei näkyisi mitään niin syljestä otetuissa mittauksissa pienetkin määrät näkyy. Iän myötä elimistö herkistyy esim. estrogeenille niin että ihan pienet määrät riittää.

    • Aikuinen nainen

      Syön kasvispainotteista ruokaa, kalaa, kanaa, kananmunia. Sairastan keliakiaa, fibromyalgiaa, osteopeniaa,kilpparin vajaatoimintaa, suolistotulehdusta ja muuta pienempää vaivaa. Käytän lisäravinteita, vitam.-ja hivenaineita.
      Olen ollut jos jonkilaisessa hoidossa sekä antiox.klinikalla sekä tavallisella lääkärillä.
      Oireina on ollut väsymys, syvä uupumus, voimakas ärtymys,nivelkivut,päänsärky, voimakkaat vatsakivutjne.
      Olen syönyt jos jotakin troppia, mutta kun jätin glut. valmisleivät ja sokerin, oloni koheni jonkin verran.
      Minulta on otettu (omalla kustannuksella tietenkin) sylkinäyte naishormoneista. Tuloksena progesteroni todella alhainen. Tilasin Antiox.lääkärin suosituksella prog.voidetta(emerita) netin kautta. Syön lisäksi Vitamore totalia ja oloni on kyllä kohentunut. Säryt vähentyneet huomattavasti, jaksan paljon paremmin, kun aiemmin nukahtelin jatkuvasti. Olen samaa mieltä että naisen täytyy saada valita. Itse kannatan luonnonmukaisempaa hoitoa joka on minulle räätälöityä. Eli yksilöllisempää hyvin tutkittua hoitoa!
      Olen totisesti turhautunut että meidän ei annettaisi edes kokeilla esim. bioidenttistä hoitoa.
      Hienoa että on pontevia naisia. Keskustellessani antiox.lääkärini kanssa annoin toivomuksen että kyseistä prog.voidetta tilattaisiin esim.Hakaniemen apteekkiin. Hän lupasi yrittää. Jos ei vaadi ei mitään saakkaan!

      • Täti-immeinen

        Minäkin käytän netistä tilattua progesteroni voidetta. Nyt menossa Biovean ja tuo emeritan putkilo on mullakin odottamassa. Lääkäreitten kirjoittamiin resepti-progesteronipillereihin EN koske enää pitkällä kepilläkään, niin karseeta myrkkyä olivat.


      • *dolfina

        Kiva että olet löytänyt itsellesi sopivimman ratkaisun. Noissa nettiprogesteroneissa on vaan se ikävä puoli, että ne ei tavallaan ole ei laillisia Suomessa. Täällä ei saa netistä ostaa reseptilääkkeitä ja luonnollinen progesteroni on meillä reseptilääke. Eikä niitä voiteita voida myydä meillä koska laki kieltää progesteronin voiteissa. Aikanaan olisin halunnut tilata, mutta en uskaltanut, kun toi laillisuus arvelutti. Lueskelin silloin aikanaan paljon J. Leen juttuja ja tein oman ratkaisuni ja tein voiteen Lugesteron kapseleista. Niissä on progesteroni voiteena siellä kapselin sisällä, se on tietenkin ihan liian voimakasta sellaisenaan käytettäväksi, mutta laimensin sitä aina niihin määriin, mitä Lee suositteli. Sain sillä tavalla kuukautiset tulemaan parin vuoden ajan, mikä oli kyllä tosi hyvä asia. Mutta sitten sairastuin, sain leukanivelen toimintahäiriön ja aloin miettimään, että mahtoiko se tulla siitä voiteen käytöstä. Kerroin tästä kaikesta gynelle ja hän ei oikein uskonut, että niillä voisi olla mitään yhteyttä. Silti, se on kuitenkin sellainen sairaus, joka liittyy muutoksiin niska-hartia alueen ja koko vartalonkin lihaksissa ja mun tuli usein levitettyä sitä voidetta myös ylävartalon lihasten alueelle. Nää epäilykset sai mut lopettamaan voiteen käytön. Ja olihan se reseptilääkkeen väärinkäyttöä mun puolelta.


      • Täti-immeinen
        *dolfina kirjoitti:

        Kiva että olet löytänyt itsellesi sopivimman ratkaisun. Noissa nettiprogesteroneissa on vaan se ikävä puoli, että ne ei tavallaan ole ei laillisia Suomessa. Täällä ei saa netistä ostaa reseptilääkkeitä ja luonnollinen progesteroni on meillä reseptilääke. Eikä niitä voiteita voida myydä meillä koska laki kieltää progesteronin voiteissa. Aikanaan olisin halunnut tilata, mutta en uskaltanut, kun toi laillisuus arvelutti. Lueskelin silloin aikanaan paljon J. Leen juttuja ja tein oman ratkaisuni ja tein voiteen Lugesteron kapseleista. Niissä on progesteroni voiteena siellä kapselin sisällä, se on tietenkin ihan liian voimakasta sellaisenaan käytettäväksi, mutta laimensin sitä aina niihin määriin, mitä Lee suositteli. Sain sillä tavalla kuukautiset tulemaan parin vuoden ajan, mikä oli kyllä tosi hyvä asia. Mutta sitten sairastuin, sain leukanivelen toimintahäiriön ja aloin miettimään, että mahtoiko se tulla siitä voiteen käytöstä. Kerroin tästä kaikesta gynelle ja hän ei oikein uskonut, että niillä voisi olla mitään yhteyttä. Silti, se on kuitenkin sellainen sairaus, joka liittyy muutoksiin niska-hartia alueen ja koko vartalonkin lihaksissa ja mun tuli usein levitettyä sitä voidetta myös ylävartalon lihasten alueelle. Nää epäilykset sai mut lopettamaan voiteen käytön. Ja olihan se reseptilääkkeen väärinkäyttöä mun puolelta.

        Prog.voiteen tilaamisen laillisuus on mun mielestä paljon pienempi riski kuin kokkailla omia voiteita jostain nieltäväksi tarkoitetusta pilleristä. Mistä sait tuommoisen idean? Sehän se vasta laitonta onkin kun väärinkäyttää reseptilääkkeitä...

        Noita prog.voiteita käytetään USA:ssa ja maailmalla niin paljon, että kyllä minä ainakin niihin luotan. Me suomalaiset vaan kuvitellaan että kaikki mitä muualla maailmassa on käytössä on jotenkin epäilyttävää ja laitonta. Asia on siinä mielessä päinvastoin että Suomi tulee näissä käsikauppalääkkeissä ja lisäravinteissa ihan perässähiihtäjänä. Ja niinkuin tohtori Lee on sanonutkin progesteronipillerit on aivan liian vahvoja naisen elimistölle, olkoon mitä tutkimuksia vaan tehtykin. Tuon voiteen 20-40mg/päivässä on ihan riittävä annos, paitsi silloin jos käyttää estradiolia geelinä tai pillereinä, jolloin tarvitaankin sitten se vahvempi vastapilleri hoitamaan keltahormonin osuuden. Mut itse en enää käytäkään näitä hormooneja.


      • *dolfina
        Täti-immeinen kirjoitti:

        Prog.voiteen tilaamisen laillisuus on mun mielestä paljon pienempi riski kuin kokkailla omia voiteita jostain nieltäväksi tarkoitetusta pilleristä. Mistä sait tuommoisen idean? Sehän se vasta laitonta onkin kun väärinkäyttää reseptilääkkeitä...

        Noita prog.voiteita käytetään USA:ssa ja maailmalla niin paljon, että kyllä minä ainakin niihin luotan. Me suomalaiset vaan kuvitellaan että kaikki mitä muualla maailmassa on käytössä on jotenkin epäilyttävää ja laitonta. Asia on siinä mielessä päinvastoin että Suomi tulee näissä käsikauppalääkkeissä ja lisäravinteissa ihan perässähiihtäjänä. Ja niinkuin tohtori Lee on sanonutkin progesteronipillerit on aivan liian vahvoja naisen elimistölle, olkoon mitä tutkimuksia vaan tehtykin. Tuon voiteen 20-40mg/päivässä on ihan riittävä annos, paitsi silloin jos käyttää estradiolia geelinä tai pillereinä, jolloin tarvitaankin sitten se vahvempi vastapilleri hoitamaan keltahormonin osuuden. Mut itse en enää käytäkään näitä hormooneja.

        Jos ne netissä myytävät voiteet oikeasti sisältävät progesteronia 20-40 mg päivässä, niin en usko, että ne eroaa mun kokkaamista, Lugesteron kapseleissa on sisällä samaa mikrokiteistä progesteronia maapähkinäöljyssä. Ei niitä voiteita ole tutkittu niin kuin lääkkeet tutkitaan, koska niitä ei katsota lääkkeiksi siellä, missä niitä myydään. Niitähän on jenkeissä arvosteltu siitä, että jotkut naiset käyttävät niitä, vaikka heidän pitäisi käyttää vahvempia progesteroneja, koska heillä on estrogeenihoito. Ja siitä, että lapset voivat käyttää niitä vahingossa. Monet hormonien heilahteluista johtuvat nuorempien naisten vaivat ovat tulleet korvaushoitojen myötä vaihdevuosi-ikäisten vaivoiksi. Leukanivelen toimintahäiriöt (ainakin osa niistä) on sellainen nuorempien naisten vaiva, jonka arvellaan olevan yhteydessä hormonitoimintaan.


      • *dolfina
        Täti-immeinen kirjoitti:

        Prog.voiteen tilaamisen laillisuus on mun mielestä paljon pienempi riski kuin kokkailla omia voiteita jostain nieltäväksi tarkoitetusta pilleristä. Mistä sait tuommoisen idean? Sehän se vasta laitonta onkin kun väärinkäyttää reseptilääkkeitä...

        Noita prog.voiteita käytetään USA:ssa ja maailmalla niin paljon, että kyllä minä ainakin niihin luotan. Me suomalaiset vaan kuvitellaan että kaikki mitä muualla maailmassa on käytössä on jotenkin epäilyttävää ja laitonta. Asia on siinä mielessä päinvastoin että Suomi tulee näissä käsikauppalääkkeissä ja lisäravinteissa ihan perässähiihtäjänä. Ja niinkuin tohtori Lee on sanonutkin progesteronipillerit on aivan liian vahvoja naisen elimistölle, olkoon mitä tutkimuksia vaan tehtykin. Tuon voiteen 20-40mg/päivässä on ihan riittävä annos, paitsi silloin jos käyttää estradiolia geelinä tai pillereinä, jolloin tarvitaankin sitten se vahvempi vastapilleri hoitamaan keltahormonin osuuden. Mut itse en enää käytäkään näitä hormooneja.

        Vielä: periaatteessa ulkomaiset progesteronivoiteet on ihan samanlaista reseptilääkkeen väärin käyttämistä, koska niissä on progesteronia, joka on meillä reseptilääke.


      • *dolfina
        Täti-immeinen kirjoitti:

        Prog.voiteen tilaamisen laillisuus on mun mielestä paljon pienempi riski kuin kokkailla omia voiteita jostain nieltäväksi tarkoitetusta pilleristä. Mistä sait tuommoisen idean? Sehän se vasta laitonta onkin kun väärinkäyttää reseptilääkkeitä...

        Noita prog.voiteita käytetään USA:ssa ja maailmalla niin paljon, että kyllä minä ainakin niihin luotan. Me suomalaiset vaan kuvitellaan että kaikki mitä muualla maailmassa on käytössä on jotenkin epäilyttävää ja laitonta. Asia on siinä mielessä päinvastoin että Suomi tulee näissä käsikauppalääkkeissä ja lisäravinteissa ihan perässähiihtäjänä. Ja niinkuin tohtori Lee on sanonutkin progesteronipillerit on aivan liian vahvoja naisen elimistölle, olkoon mitä tutkimuksia vaan tehtykin. Tuon voiteen 20-40mg/päivässä on ihan riittävä annos, paitsi silloin jos käyttää estradiolia geelinä tai pillereinä, jolloin tarvitaankin sitten se vahvempi vastapilleri hoitamaan keltahormonin osuuden. Mut itse en enää käytäkään näitä hormooneja.

        Estrogeeni on kasvattava hormoni ja siksi se lisää kasvaimia, mutta progesteroni on estrogeenin vastavaikuttajana tavallaan hajottava hormoni (katabolinen hormoni). Onkohan sitä hajoamistakaan enää tässä iässä niin hyvä lisätä? Ehkä on tarkoitus, että molemmat hormonit vähenevät. Tässä voi olla myös sellainen psykologinen juttu, että meillä on tarve hoitaa itseämme ja voiteen sively vastaa hyvin tähän tarpeeseen, kun uskomme sen voiteen voimaan. Toisaalta olen kyllä varma siitä, että ilman progesteronivoidetta mun kuukautiset olis olleet hankalat ne viimeiset vuodet.
        Leen oma vaimo muuten ei käyttänyt progesteronivoidetta vaan ainoastaan terveellistä ruokaa ja liikuntaa.
        Kortisoli ja progesteroni ovat pääasialliset kataboliset hormonit lihaskudoksissa, sanotaan naispainonnostajien harjoittelusta kertovassa tutkimuksessa.


      • Aikuinen nainen
        *dolfina kirjoitti:

        Kiva että olet löytänyt itsellesi sopivimman ratkaisun. Noissa nettiprogesteroneissa on vaan se ikävä puoli, että ne ei tavallaan ole ei laillisia Suomessa. Täällä ei saa netistä ostaa reseptilääkkeitä ja luonnollinen progesteroni on meillä reseptilääke. Eikä niitä voiteita voida myydä meillä koska laki kieltää progesteronin voiteissa. Aikanaan olisin halunnut tilata, mutta en uskaltanut, kun toi laillisuus arvelutti. Lueskelin silloin aikanaan paljon J. Leen juttuja ja tein oman ratkaisuni ja tein voiteen Lugesteron kapseleista. Niissä on progesteroni voiteena siellä kapselin sisällä, se on tietenkin ihan liian voimakasta sellaisenaan käytettäväksi, mutta laimensin sitä aina niihin määriin, mitä Lee suositteli. Sain sillä tavalla kuukautiset tulemaan parin vuoden ajan, mikä oli kyllä tosi hyvä asia. Mutta sitten sairastuin, sain leukanivelen toimintahäiriön ja aloin miettimään, että mahtoiko se tulla siitä voiteen käytöstä. Kerroin tästä kaikesta gynelle ja hän ei oikein uskonut, että niillä voisi olla mitään yhteyttä. Silti, se on kuitenkin sellainen sairaus, joka liittyy muutoksiin niska-hartia alueen ja koko vartalonkin lihaksissa ja mun tuli usein levitettyä sitä voidetta myös ylävartalon lihasten alueelle. Nää epäilykset sai mut lopettamaan voiteen käytön. Ja olihan se reseptilääkkeen väärinkäyttöä mun puolelta.

        Lääkäri sanoi tämän voiteen olevan hyvä vaihtoehto korvaamaan puuttuva oma prog. Eli olisi sitä ihteään. Antoi myös annosteluohjeet. Laitan voidetta käsivarsiin tai vatsalle mistä imeytyy parhaiten. On minulle annettu keltarauhasreseptikin norm. lääkäriltä, mutta en ole uskaltanut kokeilla. Minulle ei ole sopineet ehkäisytuotteetkaan vaikka monia olen aikoinaan kokeillut, tulin raivotautiseksi. Meidän suvun naisilla yleistä hormonituotteiden sopimattomuus. Tästä ei tule ikäviä oireita, joten aion jatkaa maltilla kokeilua.


      • IhaNainen elämä
        Täti-immeinen kirjoitti:

        Minäkin käytän netistä tilattua progesteroni voidetta. Nyt menossa Biovean ja tuo emeritan putkilo on mullakin odottamassa. Lääkäreitten kirjoittamiin resepti-progesteronipillereihin EN koske enää pitkällä kepilläkään, niin karseeta myrkkyä olivat.

        Kuinka nopeasti huomasit progesteronivoiteen vaikutuksen?


    • tib3

      Mistä nettikaupoista olette tilanneet emerita-voidetta. En itse tiedä mistä uskaltaa tilata.

    • IhaNainen elämä

      Juuri noin! Barrikadeille bioidenttisten hoitojen takia!
      Itse tilasin Pro-Gest-voidetta netistä. Saapa nähdä mikä vaikutus ja kuinka nopeasti. Toiveet ovat suuret.

    • Hele

      Barrikaadit käy mulle. samoin kui mikä tahansa lääke, voide tms. mikä auttaa.
      Tässä on kuitenkin elämän suurin osa eletty, ja jos jostain saa apua näihin vaivoihin niin otan vastaan. Myös masennuslääkkeet!!! FSH-mittaus on jostain syystä kiven alla, ei millään tahdo saada terveyskeskuksen lääkäriltä lähetettä. Ultraaminenkin voisi auttaa ja valaista asiaa, mutta onko näin, että terveyskekuslääkärit eivät tiedä!! Itse ainakin kokenut näin. Yksityiseltä puolelta piti apua hakea.

      • 1 + 3

        Siskot, voisitteko selventää tätä progesteroni-voide asiaa.

        Mulla menopaussi just alkanut ja sain oireisiin (kamalat) Evorel Conti -laastarit. FSH-hormoni oli selvästi koholla (oisko ollut 63)

        Sopiiko progesteroni-voide silloin, jos pyritään vielä säilyttämään kuukautiset?


    • neuvoja kaipaava

      Siskot, voisitteko selventää tätä progesteroni-voide asiaa.

      Mulla menopaussi just alkanut ja sain oireisiin (kamalat) Evorel Conti -laastarit. FSH-hormoni oli selvästi koholla (oisko ollut 63)

      Sopiiko progesteroni-voide silloin, jos pyritään vielä säilyttämään kuukautiset?

    • Hele

      Nosto, mitä kuuluu voidetta käyttäville?

    • 4+11=2

      Moni taistelee liiallisen estrogeenin takia, eikä lääkäriltä yleensä tipu muuta kuin masennuslääkeresepti. Ihme aine tuo lääke on kun poistaa pms oireet, epäsäännölliset kuukautiset, päänsäryn, heikon verenkierron, turpoamisen, lihoamisen jne. Tosiasiassa mielialalääkkeet vain pahentavat asiaa, koska syitä ei hoideta. Pääkoppa vain hiljaseks niin hyvä tulee.

      Muutama hyvä video hormoonitasapainosta ja millä tavoin siihen voidaan vaikuttaa.

      http://www.youtube.com/watch?v=wWGzfNaVHiE

      http://www.youtube.com/watch?v=MGmpq43YxMA

      http://www.youtube.com/watch?v=eQvlukpCb_w

      • jospanytonnistuis

        Hei!
        Täällä myös yksi, jolle antioksidanttiklinkikan lääkäri määräsi progesteronivoidetta tasaamaan eri hormoneita, taustalla myös kilppariongelmaa ja lisämunuaisuupumus. Veriarvot nyt ok ja energiaakin alkaa jo löytyä. Heti mdd.fi:lle tehdyn sylkinäytteen jälkeen progesteronvoidetta sai alkaa käyttää. Lääkäri sanoi, että tällä voiteella voisi myös raskauden saada helpommin alkuun. Toivotaan näin, sillä yritystä on jo takana.


    • Perhonoi

      Näin on kuten aloittaja kirjoitti. Ja jos yrittää etsiä apua holistisesta lääketieteestä sitä ei arvosteta. Progesteroni valmisteet jää tulliin jos niitä ulkomailta ostaa.

    • Nnnnnnooooooo

      Jos nyt joku lukee tätä ketjua viiveellä (niinkuin minä, kiitos hyvistä vinkeistä :) ) niin kannattaa valita englantilainen nettikauppa, eli etsiä hakusanoilla emerita co uk. Silloin ei jää tulliin.

    • Nnnnnooooooo

      Hei, otankin äskeisen neuvoni takaisin. Vaikka sivustot ovat englantilaisia, niin suurin osa toimittaa jenkeistä. Voi harmi. Vaikka ei jäisi tulliin, niin lisämaksuja tulee kuitenkin.

    • Olet_Oikeassa

      Kirjoitat täyttä asiaa! Miten nämä asiat voivat olla näin vaikeita - ja nimenomaan niin, että pääasiassa naiset ovat itse niitä, jotka näiden asioiden edistämistä vaikeuttavat: lääkärit vähättelevät ongelmaa (vaikka itse saattaavat olla vaihdevuosi-iässä) ja naiset itse vaikenevat asiasta ja tyytyvät hiljaa kärsien lääkäreiden "diagnooseihin"?

    • Raskasta

      Kiitos hyvistä viesteistä. Itse olen premenopaussissa ja vaihdevuosioireet alkoivat voimakkaasti vuosi sitten. Kuukautiset vielä säännölliset, mutta sylkitestissä todettiin juuri että estrogeenia liikaa suhteessa progesteroniin. Voimia kaikille, raskas vaihe!

    • Missäteit

      Missä teit sylkitestin? Ja mikä sulla on nyt hoitona? Mulla nyt kans luultavasti liikaa estrogeeniä, kun oli kystiä.

    • Raskasta

      Sylkytesti tehtiin bioidenttisen lääkärin lähetteellä. Toistaiseksi ei hormonihoitoa sillä niistä sain sivuoireita. Akupunktio, ravinto ja hivenaineet ovat nyt ne millä koetan tasapainottaa hormoneja mutta sinistä ihmepilleriä kaipaan jota ei ole olemassakaan.
      Vertaistuki on tosi tärkeää joten hyvä että on tällaista keskustelua.

      • Raskasta

        Korjaus edelliseen eli funktionaalisen lääkärin lähetteellä:)


    • Elämänlaatua

      Entä naisten testosteroni-pelletit? Onko Suomessa käytössä?

    • kokenuttietää

      Suurin osa vv-oireista selittyy sillä, että syödään väärin, suolistossa on vääränlainen bakteerikanta ja maksa on rasvoittunut. Ihan elämäntapamuutoksilla saadaan huipputuloksia aikaan. Mutta se ei tietenkään ole hyvä bisnes. Ja kun on suunnilleen koko elämä mennyt niillä väärillä elämäntavoilla, niin elimistön korjaantuminen vie jonkin aikaa, ei ole taikakeinoja, jolla tuloksia tulee muutamassa päivässä ja itse pitää olla se, joka tekee kaiken työn. Mutta loppujen lopuksi terveyden saavuttaminen on yleensä suhteellisen yksinkertaista: itselle sopiva ruokavalio, joka ei sisällä esim. sokeria, alkoholia sekä riittävästi liikuntaa ja lepoa ja parannetaan suolisto bakteerikanta, siinä on hyvä perusta. Lisäksi tarvitaan yleensä puhdistuskuureja ja ehkä jotain lisäravinteita, esim. vehnänalkioöljyä ja ravintohiivaa ja D-vitamiinia. Täydennykseksi luontaishoitoja, esim. vyöhyketerapiaa. Hyvinkin yksinkertaista!

    • Anonyymi

      Kiitos kirjoituksesta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3401
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      173
      1439
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1218
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1112
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      163
      793
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      41
      739
    Aihe