Kypärän koko?

pauli80

Kumpi koko kannattaa hankkia? Koko M, joka uutena koitettaessa tuntuu juurikin sopivalta päähän, vai koko S, joka uutena on päähän melkoisen tiukka - saa siis hieman käyttää voimaa, jotta ruukun saa päähän ja päästä pois. Tarkoituksena on hankkia joko Shoei XR-1100 tai Shoei X-Spirit.

9

939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan auttaa

      Ei tekstin perusteella voi oikein sanoa mitä tarkoitat juurikin sopiva tai melkoisen tiukka. Paikalla oleva myyjä voi kokeilla/kysymällä selvittää kumpi parempi. Tai sitten kokenut toinen motoristi.

      Juurikin sopiva tarkoittaa eri henkilöiden sanomana eri asiaa..

      Oma Shoei raid II oli aluksi tiukka, posket puristi, muttei tuntunut pahalta, sisus mukautui muutamassa viikossa.
      Nyt tuntuu lähes väljältä, 15 kg jäänyt jonnekkin matkan varrelle, osa poskista...

    • ÄSS

      ÄSS ! Venyy käytössä yllättävän paljon.

    • Mika++

      Ota M. Sopiva sen pitää olla. Ellet sitten halua Darvin-palkintoa: "Motoristi menehtyi, kun verenkierto aivoihin estyi." Kyllähän S venyy, kun sen on pakko venyä sille liian suuressa päässä. M ei lähde väljenemään. Eihän muitakaan varusteita osteta liian pieninä, vaan sopivina.

      • kiiiooioio

        kyllä minulla vain venyi kypärä käytössä.Ostin sen sopivana ja kun talvella käytti vähän paksumpaa kypäräälakkia niin seuraavana kesänä oli aivan liian välijä.Mutta mitä tästä opimme käytä kelkkailessa erikypärää kuin Mp llä ajaessa vaikka käyttäisit sitä Vain yhden kerran


      • minulla on äss
        kiiiooioio kirjoitti:

        kyllä minulla vain venyi kypärä käytössä.Ostin sen sopivana ja kun talvella käytti vähän paksumpaa kypäräälakkia niin seuraavana kesänä oli aivan liian välijä.Mutta mitä tästä opimme käytä kelkkailessa erikypärää kuin Mp llä ajaessa vaikka käyttäisit sitä Vain yhden kerran

        enkä ole todellakaan mikään pienipäinen ja kyllä, se VENYY, sekin.


      • Mika++
        kiiiooioio kirjoitti:

        kyllä minulla vain venyi kypärä käytössä.Ostin sen sopivana ja kun talvella käytti vähän paksumpaa kypäräälakkia niin seuraavana kesänä oli aivan liian välijä.Mutta mitä tästä opimme käytä kelkkailessa erikypärää kuin Mp llä ajaessa vaikka käyttäisit sitä Vain yhden kerran

        Edellinen kypärä oli Arain SZF avopotta. Se oli aavistuksen liian pieni. Kaupassa se tuntui ihan hyvältä, mutta ajossa puristi otsaa aivan tuskassa. Vasta 20 000 km jälkeen se muotoutui päähän sopivaksi. Sen jälkeen oon luottanu valmistajan mitoituksiin.


      • eräs vaan
        kiiiooioio kirjoitti:

        kyllä minulla vain venyi kypärä käytössä.Ostin sen sopivana ja kun talvella käytti vähän paksumpaa kypäräälakkia niin seuraavana kesänä oli aivan liian välijä.Mutta mitä tästä opimme käytä kelkkailessa erikypärää kuin Mp llä ajaessa vaikka käyttäisit sitä Vain yhden kerran

        Taikka sitten pää kutistui, heh heh. Enemmän tuo on totta, kuin kypärän venyminen, niin naurettavalta kun se kuulostaakin. Ihon alainen rasvakerros muokkautuu helpommin, kuin keinomateriaalista valmistettu kypärä. Lihominen tai laihtuminen voi vaikuttaa kypärän sopimiseen, laardi kun pakkaa leviämään ihon alla joka puolelle kroppaa, vai onko joku nähnyt oikein pienipäistä läskiä?

        Saahan sitä kärsiä ja puristaa päänsa millaiseen muottiin kukin itse haluaa. Ostan mielummin sopivan kypärän, josta voin tarvittaessa ottaa vielä pois poskia vasten tulevat superlonipalat, niin ajomukavuus on paljon parempi. Sopiva kypärä pysyy päässä oiken säädetyllä leukaremmillä.


      • myyjätäti neuvoo..
        eräs vaan kirjoitti:

        Taikka sitten pää kutistui, heh heh. Enemmän tuo on totta, kuin kypärän venyminen, niin naurettavalta kun se kuulostaakin. Ihon alainen rasvakerros muokkautuu helpommin, kuin keinomateriaalista valmistettu kypärä. Lihominen tai laihtuminen voi vaikuttaa kypärän sopimiseen, laardi kun pakkaa leviämään ihon alla joka puolelle kroppaa, vai onko joku nähnyt oikein pienipäistä läskiä?

        Saahan sitä kärsiä ja puristaa päänsa millaiseen muottiin kukin itse haluaa. Ostan mielummin sopivan kypärän, josta voin tarvittaessa ottaa vielä pois poskia vasten tulevat superlonipalat, niin ajomukavuus on paljon parempi. Sopiva kypärä pysyy päässä oiken säädetyllä leukaremmillä.

        ihmisten päät on erimuotoisia... ja kypärä puristaa sen standardi muotoon.

        ei vaan, eri valmistajien kypäriä rohkeesti kokeilemaan niin löytää omansa,
        ei kannata olla liian merkkiuskollinen ja silmät kiiluen hakea sitä tiettyä pottaa.


      • "paljaalla paras"
        myyjätäti neuvoo.. kirjoitti:

        ihmisten päät on erimuotoisia... ja kypärä puristaa sen standardi muotoon.

        ei vaan, eri valmistajien kypäriä rohkeesti kokeilemaan niin löytää omansa,
        ei kannata olla liian merkkiuskollinen ja silmät kiiluen hakea sitä tiettyä pottaa.

        Mielestäni koko kypärän käyttö olisi saatava vaaehtoiseksi. Ei ole kovin kauvan aikaa kun moista näkemis,kuulemis estettä ei tarvinnut edes käyttää. Palataan vanhoihion hyviin aikoihin? Ei hierrä,kierrä ja tulee muutkin tiellä liikujat otettua paremmin huomioon. Kypärän turvallisuus vaikutuksista on kai hyvin vähän normaali ajossa tutkittua faktaa. Ainakin mökkitiet meikäläinen ajelee pelkät "reiskat" suojana ja nauttii täysin siemauksin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe